Új hozzászólás Aktív témák
-
-
aktív tag
-
CharlieDrop
veterán
Melyikőtöknek van szürke 147-e?
És ment ma nagyot is az M7-en este 6 körül?[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
őstag
Az Alfa 1.4-es, 155 lovas T-Jet motorjával vannak problémák? Általánosságban azt lehet olvasni, hogy nem rossz konstrukció. Látókörbe kerültek a 2008-2010-es Mitók. Ezzel motorral gondolom jó vezetési élményt adhat ez a pici autó. Mérete nem lenne gond egyelőre. A legnagyobb negatívumként a kemény futóművet említik, amely a elhanyagolt, szar miskolci utakon gond lehet. Rengeteg új autó teszt fellelhető a típusról, de egy 10-12 éves Mito fogalmam sincs milyen döntés ma.
-
addikt
Én is most kezdtem el árulni újra, mert az előzőt levettem, rájöttem, hogy ha akkor elviszik, kocsi nélkül maradok.
Gondolkozok is, hogy nem túl sok-e az info a blogban, mert ott nyilván az van vezetve, ha szervizelni kellett és igazából nem volt semmi komolyabb baja sosem, esetleg a hosszú blogból azt hihetik, hogy mégis. Nem tudom, hogy levegyem-e a linket. -
addikt
Köszi nindenkinek. Eszembe juttattátok, hogy be kell még egyszer fényképeznem a szervizkönyvet, mert már egy bejegyzéssel több van benne.
[ Szerkesztve ]
-
mekker
őstag
-
Golyo69
senior tag
Sziasztok
Csatlakozom a forumhoz :)
Par napja lettem tulajdonosa egy 2018-as kis Tiponak. 1.4 T-jet motor 120 loero.
Meg ismerkedünk de eddig tetszik. Volt hetvegen egy nagyobb teszt kor is. Kb 700 km, vegyesen. Varos ill autopalya (130/140 km/h) 6.9-es átlagfogyasztas lett a vegr ami sztem egesz baráti.
Szepen teszi a dolgát,jo vezetni.
Sikerült egy jól felszerelt autót venni így van benne minden foldi jo.Lehet majd lesz par kérdésem :)
Ime a kis szürke :
Xiaomi 13T + Haylou Solar Plus RT3 | Xbox Series X + LG 65NANO866 +HiMedia Q5 Pro + Denon X1400h+Optoma HD 27 + 120" + I7 11700KF+7800XT 64GB DDR4 + DELL S3422DWG
-
válasz Golyo69 #8812 üzenetére
Gratulálok, sok balesetmentest
FB csoportból ismerős a gép
6,9 tankolva, vagy a fedélzeti szerint? Nekem fedélzeti csalt 6dl-t[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Golyo69
senior tag
válasz kisza25 #8814 üzenetére
Köszi
Igen ott is megosztottam :)Fedélzeti szerint. Igazabol ha csal is még akkor is jo :)
Nem vagyok egy fogyasztást számolgato, ne legyen indokolatlanul sok annyi a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13T + Haylou Solar Plus RT3 | Xbox Series X + LG 65NANO866 +HiMedia Q5 Pro + Denon X1400h+Optoma HD 27 + 120" + I7 11700KF+7800XT 64GB DDR4 + DELL S3422DWG
-
válasz Golyo69 #8815 üzenetére
Eddig jónak tűnik, nekem a sima 1,4 fogyasztott 7,9 litert átlagban 16500 km alatt. De ettől függetlenül szerettem
Ilyenem volt:[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
addikt
-
aktív tag
válasz kisza25 #8816 üzenetére
A kocsid színéről jutott eszembe.
Újabban elgondolkodtam használt Tipo vételén...
- sima fehér
- kombi
- 1.6 TáDé
- 40-80e km közöttFelszereltség tekintetében passzolok; majd ami lesz a kiszemeltben, de az automata váltóra gyúrnék...dízelt minek is terelgessek kézzel.
Egyelőre egy darab autmata van HaHu-n (persze nem fehér...): [link]
Bárkinek bármi vélemény/tanács/meglátás 1.6 dízel Tipo-val kapcsolatban, illetve a Manual vs Automatic felállásról?
Köszi!
PS: A benzinesek két okból vannak kispadon egyelőre: 1.4 szívó rövidtávra/Bp-re bemenni OK, viszont hosszúzni kevés/gyenge; 1.4 t'rrbo pedig...hát ha már van rajta csiga, akkor legyen GO-s.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
Próbálj ki egy 1,4t-t, (smpi szívócső befecskendezéses , nincs koksz) 120 ló de jobban megy, mint pl. hyundai/kia 1,4 140 lovas. Jobban van belőle választék, mint dieselből, mondjuk automata nincsen.
Az 1,6 diesel egy jó nyomatékos motor, mindenki dicséri, azzal sem lősz mellé. Amúgy a tipo egy könnyű autó a méretéhez képest
Én nem szeretem a dieselt, egyszer volt egy crdi i30 sw-m 2013-as, egy év után eladtam, mert nem tetszett a dieselsége[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
aktív tag
válasz kisza25 #8824 üzenetére
@kisza25
Igen, a választék a kulcskérdés...ugyanakkor a fő csapásirány 'diktálja' a dízelt: főleg pályán 2f + 2gy + csomagok felállásban elmenni valamerre (erre eddig ott van/volt a Focus, csak ott neccess a csomagtér), illetve 2f + csomagok + pl. két bicikli (bármi) elmenni valamerre (erre van/volt az Alfa, mínusz biciklik, mínusz üzembiztonság, plusz kétszer olyan éhes és és max. egy nagyobb sporttáska a csomagtérben).
Ebből kanyarvadászat nem lesz, viszont ha a TáDé Tipo hasonlóan hozza a Focus 7-7.5l/100km @160-170kmph @3000rpm utazóját (minden BC szerint...), akkor már túl rossz nem lehet; a benzines valószínűleg ebben nem lenne partner. Aztán, hogy átlag egy hónapban a maradék 20 napon álltában milyen folyadék romlik meg a tankban, az már egymindegy...
Tegnap még kombi Ceed-re kértünk be ajánlatot: az szalonból jönne (nem éri meg használtan, nincs akkora diffi), de az 1.4 szittya lenne készletről; igazából részemről inkább csak a hölgytagozat megnyugtatására kooperálok ebben, mert nincs kedvem pluszban még pár milkacsokit kitenni az asztalra.
@alázógyík
Köszi az infót. Igen, hallottam, hogy dícsérik, ezért sem idegenkedem tőle teljesen.
Más:
A ma délelőtti program részeként beugrottam Zsoltékhoz. Lehet lenyugodni a p1csába, nincs semmi gond...már ha eltekintünk attól, hogy a paranormális jelenségeknek igenis lehet valós manifesztációja, és így feltételezhetően az Ördögüző sem tisztán fikción alapul...
Mindenféle hibakódok, némileg összefüggéstelenül, de a gyújtás-vezérlés körüli halmazban...lehet, hogy a kábelezés fárad (az jó occsó...) vagy egyéb elektromos fasság vagy a BC kezd szenilissé válni. Majd valamikor a közeljövőben náluk hagyom, aztán megpróbálják megfejteni...ugyanakkor pedzegettem: ha nagyon megindul a Geiger-számláló, nem toljuk túl, mert akkor megy-a-faxba-EL. Ha nagyon sz0pós, összedrótoztatom és megy beszámításra (úgyse adnak érte semmit, a 'lelkifurkát' meg jól bírom); ha pedig relatív pici pénzből orvosolható, akkor összerakatom és első körben megpróbálom eladni (még egyszer...), mivel előre megfontoltan kibaszcsizni én sem akarok senkivel.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz HussarF #8827 üzenetére
Azért ez eléggé ki van facsarva, hogy 'jóhírként' lehessen tálalni.
Magyarul visszavágják 250HP-ra a konfigot, hogy beférjen az egy szinttel alacsonyabb taxbracket-be, így by default már olcsóbb lesz kigurítani a szalonból, illetve a gyengébb motor kevesebbet is fogyaszt (on avg ofc), így papíron üzemeltetni is olcsóbb.
Tény: az átlag vezető úgyanúgy nem fogja kiautózni a kevesebb lovat sem, mint a többet, így a HP oldal tökmindegy.
Ugyanakkor az USA-ban is 10/9 kocsit lease plan alatt gurítanak ki, ahol faktor, hogy milyen gép van a pénz 'mögött', pl. a 35k-s Giulia havidíja simán lehet magasabb, mint a 35k-s Camry-é mer' depritiation n risk n shit; ahogy pl. a Wotan pedigree-s márkák is szívják ezt, a BMW-vel az élen.
Nevermind...
-
aktív tag
Ma, délelőtti programként, elmentem az Autóvárosba, hogy megnézzem a kombi Tipo-t közelebbről. Délután kolléga/haver 'új' ponyvatetős Mini-jével ismerkedtem (sima szivó, relax), majd elmentünk kocsikázni, aztán est-ebéd a Dunaparton. Én Alfa-val voltam, ami érezheti a vesztét, mert zokszó nélkül működött.
Összességében pozitívan csalódtam, de azért akadnak hullámvölgyek:
1) Minden ott és úgy van benne, ahol és ahogy a Grande Punto-ban is; a tempomat vezérlését kivéve, ami felkerült a kormányra egy külön bajuszkapcsolóról, ami sokkal jobb így. Ösztönösen tudtam, hogy miért hova kell nyúlni, ami nagyon tetszett. Most már sejtem, hogy Golf örültek mire is vágyhatnak, amikor betolják a Golf G_X-et, hogy átüljenek a Golf G_Y-ba, anélkül, hogy ellamentálnának: mi van a
nyúlonVW-n túl...2) Tágas. Persze kisautóhoz (?) képest. Szerény személyem 190cm/110kg és valószínűleg még az árja eugenika szerint is arányos, így a lábtér fontos. Egymás mellett ülve magammal azért vállban zavarnánk egymást (magunkat, magamat...pff...???), de kényelmesen be lehet férni, és talán némi helyezkedéssel még el is lehet férni. Viszont magam mögé kényelmesen be tudok ülni (egyre skizóbb ez anekdótázás..), főleg ha az ülés kicsit meg van emelve - lásd lent a képek. Hozzáteszem: az ülésekre inkább rá-, illetve felül az ember, mintsem bele; de ez már a GP-ben is így volt.
3) A kombiság relatív: technikailag az, és van a normálhoz képest cca. 1,5-szeres mélység (de legyen kétszeres), és jól pakolható, mivel ahol lehetett, ott elhagyták (ehm, kispórolták..) az anyagot, így ami holttér, az vagy üreg vagy rekesz, egyébként pedig egy nagy hasáb a légtér. Viszont alapból nem lehet síkba dönteni a hátsó üléssort. Ez a GP-ben alapáras volt, bazz; ahogy a teljesértékű pótkerék is. Mondjuk: utóbbit már fapad+1 szinten is adják, ha jól vettem ki, viszont az előbbit mindenkép' külön kell kérni. Az üléseket ledöntve egy felnőtt bicikli csak leszerelt első kerékkel fér el 'kényelmesen', egyébként hajtogatni kell(het). A kombiság igazából itt abban merül ki, hogy hosszított a csomagtér, így pl. apu+anyu+gyerekek felállásban a szülöknek is beférhet végre egy, hovatovább kettő!!! teljesértékű sporttáska/bőrőnd pluszban a három plüssjátékkal kibélelt kerekes bőrönd mellé...
4) Anyagok. Olcsó, így egy szóban. Annyival tűnik komolyabbnak az OG GP-hez képest, amennyi idő eltelt 2006. óta; a technológia fejlődés biztos feltárta a kapukat a kevésbé rideg műanyagok irányába. Tény: ahova gyakran odanyúl, odatekint a humán biobod, ott kicsit minden puhább, kellemesen porózus, jobb fogású, és a szemnek is kedvesebb...de ugyanúgy műnyag. Nem rossz, nem jó...valamivel tetszetősebben funkcionális, mint régen.
5) A forma szerintem jó, sőt így kombiban a legjobb. Egyedül az orra zavar: egyszerűen 'turcsi'. Látszik rajta, hogy azért van eleje a kocsinak, hogy a motornak is legyen hol laknia és legyen mire kitenni a fényszórókat. Az A oszloptól hátra viszont szerintem teljesen harmonikus, tényleg csak az orrán köszön vissza a 'törökszedánság'.
+1) A Bammeg-Anyád Kategória Díjazottja: a sárvédődob, ami nincs. Van ott egy vékony műanyag idom, ami más autókban a sárvédő betét lenne...na tkp. itt az a sárvédődob. A motortérből lehet szépen nyomkodni, kellemesen puha...van vagy 3 mm vastag. Mintha fentebb említettem volna már, hogy itt-ott spórolnak az anyaggal, ugye?
Akkor a képek...a minóség szokás szerint xar, és a motortérről kép nem van, sry.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
molnarpeter
nagyúr
Kedvenc vesszőparipám a hasonló kioptimalizált lemezek terén az első sárvédők azon része, ami csak nyitott ajtóval látszik, az utascella első sarkánál, az A oszlop és a küszöb vége között. Kia Ceed esetén figyeltem rá fel, hogy a fekete hangszigetelő szivacs látszott, ahol lemezt szokott meg a szemem Viszont ha a régi 2T Wartburgra gondolok, ami tisztességgel rozsdásodott, tartósabb opciónak tűnik a műanyag dob, funkciót tekintve az eddigi duplázás (fém dob és műanyag dobbetét) maga a pazarló hedonizmus, aztán végül mégis előbb rohad el a vas és acél, a műanyag takarása csak pár évvel toldja meg az élettartamát, de legalább gyártani is drága Ami nekem a Grande Punto esetén nagyon tetszik, az az első sárvédő rányúlása a küszöb elejére. Ha nem is termelés szempontból, de hosszútávon fenntartás miatt sokkal egyszerűbb csavarozva cserélni, mint egy elejétől végéig tartó küszöbbe belehegeszteni, jól átgondolták
Ha már beugrott az NDK vonal, a Trabant duroplast elemei ismertek, de például a kombi Wartburg hátsó sárvédői és a csomagtérajtó is léteztek kompozit anyagból. Mindeközben pl. Fordnál csak kb 10 éve gyártott típusokon tűnt fel, hogy mondjuk a csomiajtó félig műanyag (gondolok itt a Focus mk3-ra, ahol ugye van egy alaplemez fémből, de az alsó domború részt már műanyag adja).
-
Kombiban az ülőlapot elvileg le lehet dönteni és síkot kapsz 7:00 yt!
, vagy ez is extra lenne[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #8831 üzenetére
Ôs Tipo es Tempra SW 5. ajtajai is muanyagbol keszultek 88-ban.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
aktív tag
válasz molnarpeter #8831 üzenetére
@molnarpeter
Szerintem a Fiat-nál 2000-es évekbeni Panda / GP / Bravo line-up volt az a sweet-spot, ahol sikerült minőségben, elgondolásban, koncepcióban és utána a megvalósításban is eltaláni a megfelelő összhangot; előtte (bár abból csak az Uno-t éltem át) a Panda / Uno / Tipo / Punto és azok deriváltjainak időszaka volt hasonlóan integráns...azóta meg...nos, ahogy a költő mondta: kár érte, kiváló ügynök volt.
Egy formás 500-asra még én csorgatom a nyálam, de az 500 mutáns verzióit nem tudom hova tenni. A Tipo egy űdítő kivétel, bármennyire is ottomán a genetikája...
Nevermind...
-
aktív tag
Kedves naplóm...
Szerintem az Alfa sejt valamit, mivel gyanúsan csendes és hisztimentes már egy hete. Tegnap sem vergődött, mikor kiengedtük a futtatóra a tetőtlen kispajtásával, és ma sem volt semmi gond, ahogy elugrottunk Esztergomba ebédelni. Pedig volt hajtva, már amennyire az asszony bírta.
Gyanús. Kétségbeejtően gyanús.
Néha-néha érzek a tarkómon valami hideg borzongást, illetve teljesen véletlenszerűen rám-rámtör a kényszer, hogy a hátam mögé pillantsak...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Integrale
veterán
En inkabb a Bravo, Brava, Marea vonalat tartom a minosegben (par gyenge ponttol eltekintve) es elgondolasban a legjobbnak, es valahol a Stiloval lehet a vege.
Belter minosegeben (ha csak beulsz, tekergetsz, tapogatsz), akkor egy Marea kifejezetten jo.
Olyan zsirosan, masszivan jarnak pl a szellozok rostelyai, jok az anyagok, sok az extra, puhan burkolt a potkerek oble stb stb. Egy Bravo 2 sok tekintetben messze kerult ettol, a belso sokkal olcsobb hatast kelt .(Toyota Avensis-t szerencsere megugorja anyagminosegben, mert az szanalmasan gagyi).De ez a velemenyem valoszinuleg az autoiparra kompletten ervenyesek.
Itt all a felhajton egy 2012-es C-Max, gyakorlarilag full op., de az kinos, hogy elol puha a karpit, hatul feoccsontott szar, meg a textura is mas, elol van kilincsvilagitas, hatul semmi.A Tipo ilyen teren jo, nem varsz sokat, es pozitivan csalodsz. A Faceliftes Treckingre leszek kivancsi, eleg dogosnek igerkezik.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
-
aktív tag
válasz Integrale #8840 üzenetére
Bevallom, nekem az a felhozatal sohasem volt a szívem csücske; kivéve a Brava-t, azt nagyon szépen eltalálták, illetve mai fejjel a Marea Weekend-et tudnám értékelni: rendes csomagtér túlnyúlás, nagy üvegfelületek.
A Brava design-ja lehetne tananyag arányokról és formákról; a hátsó lámpák szegmentált megvalósítása fergeteges. Gyerekkoromban ő volt a szép, a háromajtósat rusnya kiskacsának tartottam; akkor még valahogy sohasem tudtam megjegyezni, hogy melyik a Brava és melyik a Bravo.
Később húgomnak volt egy 1.2 EX (?) Bravo-ja (akkor 6-7 éves), amit néha vezettem...és hiába hajtottam én akkor Uno-t, majd Punto II/B-t, a Bravo-ba beleülve mindig elfogott egyfajta vonakodás: a konzol feleslegesen monumentális, tapintásra kellemetlen, és emellett minden túlságosan ki volt hangsúlyozva. Egyszerre volt fluffy/confy és vontatott/darabos.
Nekem a Fiat szögegyszerű (a korszakhoz képest), felesleges humbug nélküli, praktikus/ötletes megvalosítással gyakorlati igényekre, de mégis szerethetően bájos, mégha az bumfordi báj is. Egyszerű, olcsó, de hangulatos. Szerintem mindig akkor baffák el, amikor az előzőeken túlmutatóan kifinomult vagy egylépésben korszakalkotó dolgot akarnak letenni az asztalra, vagy csak simán előhúzzák az újrapozícionálást a cilinderből. Írom ezt úgy, hogy az OG Tipo-val kapcsolatban az avant-garde kifejezést jó érzéssel csak szarkazmus nélkül, pozitív értelemben tudom használni.
Nevermind...
-
Patrick
addikt
Vajon R33Z az Amore-n mennyiért adja a használt Giulia-ját?
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
addikt
Holnap viszem a Fiat-ot honosíttatni, tegnap majdnem le is zúztam. Gondoltam meghajtom egy kicsit, mert mostanában csak 1-2 km-eket ment. Gyorsítok ki épp egy erdőszéli úton, erre egy őz rohan át az úton mint az állat. Na mondom, eljött az igazság pillanata.
Szerencsére elég gyorsan mentem és nem tudott elém kerülni, fejjel rohant neki a kocsi oldalának. Egy picit meg is nyomta a lemezt, bár csak nagyon közelről nézve, meg simogatva érződik. Lehet valami vákumos horpadásjavítóhoz elviszem, hogy kihúzzák, de nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni.
Ritka buta állat az őz, jön a zajos gépsárkány, de nemhogy a másik irányba rohanna, felé szalad... -
válasz HussarF #8848 üzenetére
elütöd, akkor még nem lesz a tied, sőt elviszed az lopásnak minősül (tudom csak vicc volt)) sőt, ha olyan helyen teszed ahol kint van a tábla még perkálhatsz is, elég összetett dolog ez a vadgázolás
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen