- Facebook és Messenger
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- ASUS routerek
- Mozilla Firefox
- Max
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TTomax
nagyúr
Ha nem számszerüsitesz akkor nem veszem komolyan amit irsz mennyi az 3X annyi?Mert biztos nem !!!+350dollár ha az 560Ti-1080 párhuzamot nézem...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-Solt-
veterán
válasz TTomax #27548 üzenetére
480 -> 580 -> 680, ez szerintem mind felső kategória, mivel az adott szérián belül ezeknél erősebb 1 GPU-s kártya nem jött. A 680 után már árnyaltabb a helyzet, mert jött az első Titan ha jól emlékszem, majd utána jött a 780 és aztán a 780Ti, ami egyébként üzletileg egy zseniális húzás volt, ezzel a gyakorlattal tarolnak a mai napig anyagilag.
A középkategória nálam az 60/70-s sorozat...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
TTomax
nagyúr
válasz -Solt- #27552 üzenetére
Az 580 utódja a 780Ti... az,hogy nem volt 680Ti ne zavarjon meg...ha a /70 közép akkor a /80is az...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27551 üzenetére
Itt egy nagyon jó kép az NV-től, amikor folyamatosan sivalkodtak a probléma miatt. Elég régi, de igen pontosan mutatta be a problémát, ami elő is állt.
Ezen láthatod, hogy régen minden egyes új node esetében csak az elején volt magasabb a normalizált tranzisztorköltség, amint elkezdték az adott node-ra a tömeggyártást meredeken lezuhant a waferár és ezzel a teljes gyártás költsége. Nem sokkal a tömeggyártás után az új node már a régi node alatt volt a normalizált tranzisztorköltségben. Na most 28 nm-en ennek vége lett. Iszonyatosan megnőtt az újabb node-ok fejlesztési költsége, és emiatt a waferárak az egekbe szöktek. Régen még kis előrelépést prognosztizáltak, de a valóságban az új node-ok normalizált tranzisztorköltsége sosem lett alacsonyabb, mint a 28 nm-es eljárásé.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a TSMC-nél egy 16 nm-es lapka 3 milliárd tranzisztorral nagyjából ugyanannyi költségbe kerül, mint egy 28 nm-es lapka 3 milliárd tranzisztorral. Függetlenül attól, hogy a két node-nyi különbség a lapkák méretében erősen megmutatkozik. Tök mindegy tehát, hogy a lapka pici, a gyártás bedrágult, elég dulván. A költségérzékeny piacon azzal lehet spórolni, hogy megpróbálnak a megrendelők előzetes szerződést kötni a bérgyártóval, de a TSMC-nél akkora a túljelentkezés, hogy inkább versenyeztetnek, mint hogy előre, egy WSA keretében, fix áron kiadják a készülő gyártósorokat. Egyszerűen az viszi azokat, aki többet fizet értük, ezért drága nagyon a TSMC-nél a friss node-ra készült wafer. Egy GloFo vagy egy Samsung a WSA-ra vevő, mert az egy fix megrendelési tételt ad számukra, amire építhetnek. Ilyenkor a 14/16 nm olcsóbb lehet, mint a 28 nm-es node, de csak azért, mert a waferárat üzleti döntésként, kölcsönös előnyökkel levitte a két fél. Amúgy ugyanúgy drága lenne náluk is a node, csak ideiglenesen lemondanak a nyereség egy részéről, mert az a jövőben nagyobb nyereséget eredményezhet. Színtiszta üzleti döntés ez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
válasz TTomax #27553 üzenetére
Ez szerintem abszolút nézőpont kérdése...
Ha az 1080 középkategória akkor mi az 1060, és főleg mi az 1050?
Mondjuk az tény, hogy az 1070/80 inkább egy kategória mint az 1060/70, de ettől még a maga idejében a 680 szerintem nem nevezhető középkategóriának, már csak azért sem mert cirka egy év eltelt amíg nem volt ennél erősebb 1 GPU-s kártyája az NV-nek.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
stratova
veterán
válasz -Solt- #27555 üzenetére
Nem itt, de ezt a kört már lefutottuk. Egy ideje adott széria nem jelenti egyben az adott architektúra teljes skáláját, így a nagy Kepler nem a 600-as hanem 700-as szériában jelent csak meg. 600-as szériában valóban 680-volt a csúcs egy GPU-s kártya, de legnagyobb lapkára már GTX 780, Titan, 780 Ti és Titan black épült.
Ahogy Nv átvitte a kisebb keplereket 700-as sorozatba (majd 750 Ti lett Maxwell szárnypróbálgatása), úgy lett 7970-böl R9 280X és szintén nagyobb szünettel futott be a legnagyobb GCN R9 290X. Nv-nél nagyobb léptekkel haladtak az általánosan mérhető teljesítményt nézve. Több részegység majd magas órajel és Maxwell-nél "duplázott" backend. AMD-nél speciális nem minden címben honorált fejlesztések történtek, pl nem minden cím tud profitálni a 4096 ALU-ból ha másutt van a szük keresztmetszet. Viszont jó szolgálatot tehet részecske és hajszimulációban (TR, AVP) vagy jön jól Polarisnak a gyors kód Doom alatt. Ugyanígy NV is épít a lapkái magas geometriai és tesszellációs képességére, Witcher 3-ban vagy Fallout 4-ben.
Szerintem GCN 1.0 óta egyébként Polaris a legnagyobb előrelépése AMD-nek, csak eközben Nv Kepler óta mamut léptekkel haladt Maxwellel és Pascallal, nem a lapkák speciális képességét, hanem órajelét vagy és részegység einek számát tekintve (ahogy az ALU:TMUOP mix is változott Kepler óta).[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
De nekem számszerü adatok kellenének,nem slideok...Azért na egy 300 mm²-es gpuval szerelt vgaért elötte 250USDt kértek,most meg 600at... azért ennyivel nem ment feljebb a gpu ára...
(#27555) -Solt-
Régen nem volt 5 vga kategória... csak 3 ...azoknak volt alja-teteje,böven jó volt.Az abszolult csucs dollárban nem lett drágább az nVnél... (kivétel a Titan).Viszont a közepet rácsukták a felsöre...és elég közelre.(#27556) stratova
Ott a pont,pont a 680volt ahol elcsuszott az nV számozás és nem véletlen...nem keveset kerestek vele.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27557 üzenetére
A waferárak jellemzően bérgyártóktól függnek. Az a baj, hogy például a GloFo és a Samsung a 14 nm-es FinFET wafert jóval olcsóbban adja, mint a TSMC a 16 nm-es FinFET node-ra. Emellett ugye ott az előzetes szerződés lehetősége, amely sokat faraghat a 300 mm-es waferárból. Például a GloFónak van ilyenje az AMD-vel a 14 nm-es node-ra. Tehát igen nagy eltérés lehet gyártási költségek tekintetében a megrendelőre nézve. Ezért jobb a normalizált adatsor, mert az az üzleti döntéseket nem veszi figyelembe.
Inkább a tranzisztorszámot nézd, mert arra vannak normalizált adatok. Tényleg nagyjából az a helyzet, hogy egy x tranzisztorból álló 28 nm-es GPU gyártása nagyjából ugyanannyiba kerül, mint egy x tranzisztorból álló 14/16 nm-es lapkáé. Hiába fér el sokkal több GPU a waferen, magának az újabb node-okhoz való wafernek ára sokkal drágább.
A problémán egyébként a 450 mm-es waferek bevezetése enyhít majd valamelyest.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
nagyúr
az amd által szállított kód csak amd-n fog futni, vagy mindenen? más megvilágításba téve ugyanezt: az amd fog optimalizálni intelre és nvre is?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
menpee
aktív tag
válasz velizare #27560 üzenetére
Ha az Intel és az nVidia támogatni fogja az AGS4 kódokat, a packed math és a primitive shader fejlesztéseket natívan akkor igen, az optimalizáció rájuk is érvényes lesz. Ha mindezek nem lesznek megtalálhatóak bennük hardveresen, akkor emulálniuk kell majd és az extra erőforrásba kerül. Vagy kidolgoznak rá egy másik technikát. Kb. minden dolog így működik ezeken kívül is.
[ Szerkesztve ]
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
And01
aktív tag
válasz TTomax #27557 üzenetére
Egyetlen megrendelő sem veri nagydobra mennyit fizet a waferekért.
Lényegében üzleti titoknak minősül, ráadásul az ár megrendelőnként is
változik/változhat, épp ezért nem igazán tudna bárki (kivülálló)
helytálló számot mondani.(#27558) Abu85
Elvileg a 450mm waferek fejlesztését jegelték vagy nem?
Annyival többe kerülnének a gyártósorok hogy drágább lenne
a tranzisztorköltség mint 300mm ostyák mellett. -
#45185024
törölt tag
Na mivel vasárnap van és meglehetősen hideg kimenni nem annyira élményszámba menő mélyedjünk már bele picit a Vega 10 szivárogtatós Abu cikkbe.
Az ottani fórum amúgy is inkább egy triceratops vonulásra emlékeztetett leginkább...
Értem én hogy Vega laptopba is megy, meg hogy a nagyobb megrendelőknek már elérhető MI25 és a PRO dual Vegával megy Hollywoodba.
Nézzétek ilyen a PRO :De azért az emberek nagy része egyre kíváncsi lesz-e Júniusban egy elérhető árú Vega levegős kártyára bármi esély !
"Több promóció lesz a hard launch előtt. Az egyik május közepén. Ez már biztos. A hard launch egy speciális PC-s rendezvényen lesz június közepén. Ez is 90%-ban biztos." Ez eddig bíztató...
Először nagyot néztem amikor olvastam a cikkben hogy
"Bár az órajelek még nem véglegesek, de ez jelen állás szerint bőven 20 TFLOPS fölötti tempót jelent, míg a mostani leggyorsabb VGA-k alig lépnek túl a 10 TFLOPS-on,"
Itt azért bevillant hogy az 1080TI az 10,609 ,ha ez általános érvényű lenne akkor ez nem lehet az ami 4Kban a Doomban 71 FPS-t nyomott és akkor mivel meg van írva mindenhol hogy a legerősebb jön ki legelőször ugrott is hogy esély legyen az értelmezhető árúra.
De mivel ez nem általános erejű még ringben vagyunk.
A cikk szerint sokkal több hajat tudunk majd tesszelálni mert a TressFX 4.0-nak létezik egy erre optimalizált verziója . Na most ez azt jelenti hogy gondolom visszamenőleg egy NV supported Tomb Raidersben ez már esélytelen hogy beépüljön utólag hanem a Prey és az idén kijövő Bethesda játékok fogják főleg kihasználni.
A Bethesdában az a jó és egyben a rossz is hogy ők így görgetik maguk előtt a Motrukat pl Falloutból átkerül a Skyrimbe de már oda is máshonnan gördült át Ez azért jó mert amit beleépítesz az benne marad, azért rossz mert ez a hibákra is igaz.
Még van egy érdekes gondolsat a cikkben " Fiji kódnevű grafikus vezérlő csak 4 háromszöget tudott feldolgozni órajelenként, addig a Vega 10 elméleti maximuma 11 lesz" (trükközve)
Ez megint bazi nagy gyorsulást mutat csak a trükkök nem mindig jönnek be, mint ahogy láttk a primitívek korai eldobása ellen is van trükk ha az egyenes felületeket is tesszeláljuk ugye.
Mindebből nekem az tűnik ki hogy a Vega teljesítménye jelentősen rapszodikus lesz a támogatottságától függően, néha az 1080 fölött mozog néha meg így elhúz a jelenlegi mezőnytől, kifutásban viszont nagyon hosszú lesz leginkább a valamikori 290x-ekhez hasonlíthatóan amik néha atomot villantanak a mai táblázatokban is..
A nem VS-es jellegű hozzászólásokat szívesen venném a részleteiben is...[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz #45185024 #27565 üzenetére
Az a baj hogy Abu igen kiszámíthatatlan, és úgy ír hogy azt majd később szépen átalakítja annak megfelelően ami bejön.
Pl
Juni közepén indulás, de nem mondja mivel, ha egy notiba való vega lesz akkor sem szólhatunk semmit mert majd megmagyarázza.
20Tlops, de mire, ha a dual lesz ezen a szinten mit szólsz hozzá?
Semmit nem írt, az egész cikk csak reklám.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
-
do3om
addikt
válasz nubreed #27567 üzenetére
Egy hete itt is az volt de "félreértettük" olvass vissza:
-Nem egyszer elmondták már, hogy a Vega a Prey című játék mellé készül. Együtt fognak megjelenni, mert a Prey számos Vegához tervezett funkciót használ. Ergo májusban érkezik.
-A Preyhez lesz igazítva a Vega bemutatása, nem pedig pontosan Prey megjelenésének napján lesz kiadva. A kettő között nagy a különbség.
AbuPedig világos volt, én kérek elnézést hogy félreértettem.
Na szóval szerintetek mi igaz a Vega cikkből? A neve talán valóban Vega a többi.......
Abu:
Amúgy ne haragudj meg a sok számonkérésért, de ha valamit nem mondhatsz vagy nem biztos,akkor azt ne említsd, úgy hogy az ténynek tűnjön.[ Szerkesztve ]
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
#45997568
törölt tag
Nekem is siman az jott le h majus eleje, mar a zsetont is inteztem a limitedre...
-
-Solt-
veterán
Nyilván abból dolgozik, ami információt kap... annyiszor kitárgyaltuk már, hogy ezeket az infókat ő is kapja valahonnan, ami abban a pillanatban úgy van, de aztán akár változik, akár nem, nagy valószínűséggel nem rajta múlik, hogy mi lesz a kimenetel. Ez az állandó Abu szapulás kb olyan, mintha a tv-ben a bemondót hibáztatnátok a beolvasott hírek miatt...
Mondjuk én a helyében már biztos nem osztanék meg semmit, csak publikálnám a dolgokat amikor lejár az NDA.
www.smart-bus.hu
-
Malibutomi
nagyúr
Kernem hogy az Abu kiritozalo/utalo klub vagy a VS-ben tegye ezt vagy csinaljanak egy topicot csak ennek, de ne itt.
-
And01
aktív tag
válasz TTomax #27564 üzenetére
A polaris esetén 20-30$ tippeltem egy chip előállítási árát
(5000$ wafer árral számolva)
+ a selejtarányból adódó veszteség +20% (tipp)
Tehát egy hibátlanul üzemelő polaris chip nem lehet több mint
24-36$. Egy 70$ körüli kártyánkénti ár fedezheti az előállítási árat.[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz #45997568 #27575 üzenetére
Nekem is jó a június, én tuti kívárom amíg megjelenik és csak akkor döntők mi váltja a 980Ti-t, csak szerintem nem mi képviseljük a többséget. Amikor a konkurencia előtted jár mert már piacon van a terméke, akkor csepegtetni kéne az olyan infókat nagy nyilvánosság előtt, amik kivárásra ösztönözhetik a célzott réteget, ne az legyen, hogy a terméked megjelenése előtt bevásárolnak a szomszédban!
www.smart-bus.hu
-
nubreed
veterán
válasz -Solt- #27577 üzenetére
Egyetértek, több infó kéne, ami az épp vásárláson gondolkodókat megfogja. Nekem az AMD stratégiája kezdi azt sugallni, hogy még sem lesz annyira jó a Vega és hasonló fiaskót fogunk átélni mint a Fury esetében. Egyre inkább érik nekem egy 1070, úgy hogy jelenleg is AMD kártyám van, úgy érzem előbb utóbb tele lesz a tököm a csodára várással és az infók ilyen lassan való csöpögtetésével, bepörgök és berendelek egy 1070 -et.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
myckey
veterán
válasz #45997568 #27575 üzenetére
XFX GTR Black Vega Edition is befigyelhet....
Akár júniusban, csak már lehessen konzumereknek is beszerezni.
Nagyon elégedett vagyok az rx 480 megoldásával.....
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
-Solt-
veterán
válasz nubreed #27578 üzenetére
Én a Fury-t nem tartom fiaskónak... egyrészt a 980Ti lett "túl jó" másrészt inkább az árazással volt a probléma, mintsem a teljesítménnyel.
Részemről a Vega dönti majd el, hogy merre tovább. Amennyiben jó lesz az ár érték aránya akkor megy alá egy Ryzen plusz veszek egy normális FreeSync monitort. Ha Fury effektus lesz, vagyis az árazással mellé lőnek, akkor jön az 1080Ti, aztán később meg valami 6 vagy 8 magos Intel váltja majd a jelenlegi 4770K-t, de akkor a monitorral leszek gondban, mert a GSync felárat nem szívesen pengetném ki... összességében jóval drágább lenne a második variáció, élményben pedig nem lenne eltérés, szóval drukkolok az elsőnek, aztán meglátjuk.
Ha az NV rúgni akarna mégegyet az AMD-n, akkor a következő széria támogatná a FreeSync-t...
www.smart-bus.hu
-
#45185024
törölt tag
Ennyi zöld AMDset láttatok e már ??? Mennek NVhez beépülni Pssszt...
És ha már föld világnapja van nicsak mi bukkant fel az újrahasznosítás szent szellemében:
Prey — Recycle Everything
Aminek ott virít a szám a végén :2017.05.05 !!![ Szerkesztve ]
-
menpee
aktív tag
válasz -Solt- #27582 üzenetére
Az nV a Freesync támogatással a saját eddigi rajongótáborát köpné szemen. A g-sync kompatibilis monitorok vásárlói eleve a hardcore rétegből kerülnek ki nagyrészt és nekik lenne a leghangosabb a sírásuk.
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
#45185024
törölt tag
válasz #85552128 #27584 üzenetére
Nem volt titok, az én ismereteim szerint volt nemrég egy tesztelés
(The VR is kint volt videózni) majd amikor annak vége volt rá egy hétre újra indult egy zárt tesztelés, csak ráerősítettem egy friss videóval hogy aki esetleg azt gondolná... nem lehet csúszás, és akár 5.én valami hír féle kipattanhat...
ennyire gondoltam konkrétan csak.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #27560 üzenetére
Eddig is ők optimalizáltak a konkurens hardverekre. Nagyon nem szokás manapság a nyílt forráskódú effekteken sem módosítani. Persze ez a jövőben akár meg is változhat, de nem tennék rá nagyban. Az AGS4.0-s kódok pedig nyilván csak AMD-sek lesznek.
(#27563) And01: Inkább csak lelassulnak a 450 mm-es waferekre vonatkozó fejlesztések, de a cél még mindig ez, viszont 5 éven belül biztos nem lesz bevezetve.
(#27566) do3om: A 20 TFLOPS-ra ott a cikk végén a leírás. Az AMD már hónapok óta olyan optimalizálási modellt küldözget a fejlesztőknek, amely a csomagolást készíti el. Ez igazából egy szabványos szinten is létező dolog a DirectX 12-ben, és a shader modell 6.0 is kiterjeszti a lehetőségeket. Nem mellesleg a Sony PS4 Pro is elérhetővé tette a hardverben. Nagyon leegyszerűsítve a lényege az, hogy ha mondjuk van például egy négykomponenses feladat, akkor a manapság használt unpacked módszerrel eredményenként négy vektorregisztert kell használni, és eredményenként három operáció szükséges. Egy AoS packing ugyanezt úgy módosítja, hogy már csak két vektorregiszterre van szükség, és a GCN5 ráadásul megcsinálja 50%-kal kevesebb operációból. Az SoA packing ugyanúgy két vektorregisztert igényel, és a feldolgozás is a duplájára gyorsul. Utóbbiból jön ki, hogy effektíve egy mondjuk 12,5 TFLOPS-os Vega 10 az SoA shadereket 25 TFLOPS-szal futtatja, míg a többi hardvernek muszáj az elméleti maximális számítási teljesítménnyel működnie. A GCN3 és a GCN4-nek van még annyi előnye, hogy a vektorregiszterek terhelése megfeleződik, de az eredményenként szükséges operáció nem csökken, tehát a GCN3/4 esetében ez a két módszer igazából csak a párhuzamosan futtatott wavefrontok számát tudja növelni, de csak akkor, ha fellépne a kihasználtságlimit a hagyományos unpacked módszernél.
Egy Dual Vega 10-re tulajdonképpen 40 TFLOPS vonatkozik ezekkel a packing módszerekkel.
Ugyanígy egyébként a PlayStation 4 Pro ezekkel a módszerekkel, főleg az SoA-val, nem ~4, hanem ~8 TFLOPS-os.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
válasz menpee #27585 üzenetére
A FreeSync / GSync hatalmas pluszt ad vizuális élményben, ezt egyre többen fedezik fel, viszont pont az árérzékeny kategóriában egyszerűen nincs GSync monitor, ergo elfog jönni az a pont, amikor ez a réteg monitor csere elé kerül, aztán meg VGA csere elé... abban a pillanatban ahogy az NV érzékelni fogja, hogy ebből jelentősebb bevételkiesés lehet, vagy lesz olcsó GSync 2.0 néven, vagy jön a FreeSync támogatás, efelől ne legyen kétséged. Egyébként a hardcore réteg miért sírna emiatt? Állításuk szerint a GSync jobb, ergo a felár jogos... az miért fájna nekik, ha lenne kompatibilis DP csatlakozás a VGA hátulján, és a többi NV tulaj vehetne olcsóbb, de "rosszabb" FreeSync monitort az NV kártya mellé?
Egyébként ennyi erővel az aktuális Ti kártya is szemenköpés a Titan után pár hónappal, de ezt a tulajok úgy fogják fel, hogy ennyivel hamarabb jutottak ehhez a teljesítményhez... a FreeSync-z is így állnának hozzá szerintem!
www.smart-bus.hu
-
nubreed
veterán
válasz menpee #27585 üzenetére
Tehát ha adnának egy plusz featuret az szembeköpés lenne. aha értem...
Egyébként ha lenne az nVidia kártyáknak freesync támogatása, már nem is gondolkoznék a vásárláson, örökre elfelejteném az AMD-t.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
menpee
aktív tag
válasz nubreed #27589 üzenetére
Nem értitek. Nem arra céloztam, hogy szar a freesync és minek is támogatnák a "mennyei" g-sync mellett, hanem aki beruházott az erősen feláras monitorba csak ezért a feature miatt, az nagy extra kiadásként csapódik le. Arról nem is beszélve, hogy onnantól a g-sync értelmét vesztené, ezáltal be is ismernék, hogy teljes mértékben tévúton voltak a technológiával (nem a fejlesztéssel, csak az árazással). Plusz elég problémás lenne kiírni egy nV dobozra, hogy AMD Freesync compatible Ennél sokkal kisebb dolgok miatt is megindult már a fórumokon fröcsögve keresztbe hugyozás.
Egy hangos problémás ügyfél elvisz 1000 halk elégedett ügyfelet. Bár a fene se tudja. Az apple zombik torkán is le lehet nyomni lassan akármit.,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
nubreed
veterán
válasz menpee #27591 üzenetére
Az eszedbe sem jut, hogy freesync támogatást adnak a gsync mellé?
Durva piacvesztést okoznának ezzel az egy lépéssel az AMD-nek. Aminek én nem drukkolok egyáltalán, de a piac és az emberek olyanok, amilyenek.[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz menpee #27591 üzenetére
Ha a G-Sync-nek látná értelmét az NV, akkor a kezdeti FPGA helyett már rég egy jobb ASIC-ot árulnának, egy olyat, amiben lenne mondjuk képskálázó, támogatná az egyedi színfeldolgozást, az egyedi bemeneti funkciókat, illetve lenne normális support a gyártói OSD-re. Ezek eredetileg azért maradtak ki, mert az FPGA csak egy nulladik generációs fejlesztés volt, és később jött volna az ASIC, de ez annyira jött volna, hogy azóta is jön.
(#27593) Szaby59: Pontosan. A FreeSync csak az AMD szoftveres implementációjának a neve. A gond ezzel az, hogy a VESA elbénázta, és az A-Sync-et mindenki úgy ismerte meg, hogy FreeSync. Ezért is fizetnek inkább a hitelesítésért a monitorgyártók az AMD-nek, mert alapvetően akkor is tökéletesen működne a termék, ha nem lenne rajta a FreeSync logó, és nem tesztelné be az AMD, ugyanis a VESA hitelesítési tesztje gyakorlatilag ugyanaz. Azért fizetik a plusz hitelesítést az AMD-nek, mert kell a FreeSync logó, mert így ismerte meg a világ a technológiát. Ezért, ha az NV az asztali szinten is támogatni fogja az A-Sync-et, akkor annak ugyanúgy G-Sync lesz a neve, hiszen azt is ismeri a piac.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -Solt- #27595 üzenetére
Packed math nélkül igen. Írtam, hogy a szállítás alatt álló professzionális verzió 1525 MHz-es és 225 wattos. Ez 12,5 TFLOPS-ot tud. Ez packed math mellett ugye 25 TFLOPS. Tradicionális értelemben ez ugye a felezett pontosság, de a gyakorlati packed math kihasználhatóság miatt nem érdemes így emlegetni, mert láthatod, hogy az AoS kevesebb elméleti gyorsulást eredményezhet, mint az SoA.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
Akkor megint ott vagyunk hogy nagyon gyors ha támogatva van az ár extra effekt ami profitál ebből? Tehát ha támogatva is van az nem az egészet érinti hanem csak ami azt a részt használja. Magyarul a játék ami kihasználja az nem lesz dupla gyors csak egy része így összességében ha hoznak majd 25%-ot az is valami?
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
HF77
őstag
üdv
adott egy laptop HP Probook 455 G3 amiben Radeon R5 dedikált vga van.
mekkora ram lehet hozzá...? köszi[ Szerkesztve ]
xiaomi, tcl...csakis eredeti kínait
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. A Vega esetében a draw-stream és a GP memory paging az a fícsőr, amihez nem kell lényegében direkt támogatás. A packed math és a primitive shader esetében a kódba kell építeni a támogatást.
A végső gyorsulás attól függ, hogy mennyi shadert futtatsz packed math módban. De például a TressFX 4.0 packed math verziója ~kétszer gyorsabban fut, mint a publikus verzió. Tehát tegyük fel, hogy van egy játékod, amiben mondjuk a TressFX nélküli a számításidőigény ~7 ms, míg a TressFX 4.0 ehhez hozzátesz még ~4 ms-ot, akkor az fps-ben ~90 lesz. Na most ha beveted a packed mathot, akkor a TressFX időigénye nagyjából ~2 ms-ra csökken, tehát a végső fps-ed így ~7+2 ms-nak megfelelő ~111 fps lesz. Kb. így számolj. De ezek is függnek a paraméterezéstől. A TressFX-nek sem kell 4 ms alatt futnia. Lehet kevesebb hajat is szimulálni mondjuk. Viszont a példa alapján könnyű megérteni a lényeget.
A primitive shadert pedig a vertex, domain, hull és geometry shaderek kiváltására lehet használni. Lényegében 99%-ban ugyanazt tudja, mint az előbbi shader lépcsők, csak éppen gyorsabban dolgozik. Ahol a primitive shadernek nagy előnye van, az az objektumok éleinek nyomon követése. Ott a primitive shader hatványozottan gyorsabb, mint bármelyik korábbi megoldás erre a célra. Itt a különbség olyan nagy, hogy a primitive shaderre épülő, újszerű spatiális és temporális technikákat szerintem át sem portolják a szabványos shader lépcsőkre, mert úgy sem futna elfogadható sebességgel. Itt inkább szabványosítani kell a primitive shadert. Sőt, nem is lenne szükség ennyi shader lépcsőre. Elég lenne a primitive, a fragment és a compute, a többi kidobható.
Ha nagyon újítani akar majd az ipar, márpedig miért ne újítana, akkor a következő pipeline ilyen lesz: input assembler-primitive shader-tessellator-primitive shader-raszter-fragment shader-blending, és beköthető opcióban a compute shader.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Facebook és Messenger
- Sorozatok
- Xbox Series X|S
- Kés topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Formula-1
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Politika
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen