-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #62050 üzenetére
> Ha egy 4090-nél gyorsabb GPU kerülne a konzolba,
> akkor is a GPU bottleneck lesz nem CPU.Nem minden játék ( ~ játék engine ) egyforma, és léteznek CPU heavy játékok is,
valamint
Továbbá fontos figyelembe venni, hogy nem szabad csak az elmúlt öt év játékainak tendenciái alapján megjósolnunk a következő öt évben megjelenő játékok processzor igényeit. A technológia, és ezen belül a játékipar is, gyorsan fejlődik, ami azt jelenti, hogy a játékok hardverigényei is változnak.És még hozzá kell tenni, hogy a játékok egy része gyakran nem optimálisan van megtervezve a hardver erőforrások kihasználása szempontjából. Ez azt jelenti, hogy több erőforrást használnak, mint amennyi valójában szükséges lenne. Ha a játékfejlesztők több időt tudnának szánni a játékok optimalizálására, az csökkentené a processzorigényt. Azonban ez gyakran időigényes és költséges folyamat, és gyakran gazdasági okok miatt kerülnek mellőzésre ezek a lépések. Emellett a játékosok is elégedettebbek, ha a játékuk gyorsabban, akadások nélkül fut, ami gyakran nagyobb processzorigényt eredményez. Ezért a jövő konzoljainak processzoraival kapcsolatban fontos szem előtt tartani, hogy képesek legyenek kezelni ezeket a nem optimális helyzeteket is.
Nem véletlen, hogy amikor a Sony megkérdezte a fejlesztőket,
a fejlesztők egy része eleve 16 magos procit szeretett volna a PS5-be [1],
és a jelenlegi 8 CPU mag már egy kompromisszum eredménye, az APU miatt.
[1] "How PlayStation 5 Was Built (feat. Mark Cerny) | WIRED"
https://youtu.be/cJkx-OLgLzo?t=298Amúgy a CPU sok helyen be tud segíteni, pl.
- mesterséges intelligencia,
- animáció,
- fizikai modellezés,
- szimuláció terénA PS5 ~ Ryzen 3700 -nek feleltethető meg, persze fontos megjegyezni, hogy eléggé kibelezett a vektoros FP -je , mivel a teljesítménye ~ fele a zen2/zen3-nak.
"In an update from @Nemez (benchmark data from @ashilling), it appears that the FPU on the PS5 (using the 4700S which is basically the same SKU) is significantly slower than the Zen 2 and Zen 3 FPUs powering the Ryzen 3000 and 5000 CPUs, respectively. The vanilla Zen 2/Zen 3 chips are twice as fast as the 4700S (PS5) across most vector FP operations such as AVX256_float, SSE128_float, including add, div, sub, mul, and div." ( forrás )
Vagyis szerintem legalább egy dupla erős mag nem árt a PS5 PRO -ba.
és a dupla erős mag -> nagyobb single core teljesítmény,
ami kell is az UE5-höz, mivel a Ryzen 3600 már jelenleg is CPU limites." This suggests that UE5 performance is more reliant on single-core speed as opposed to exploiting the many cores and threads in a modern PC processor.
...
So where does all of this leave mid-range PCs? Right now at least, the mainstream favourite - the Ryzen 5 3600 - is severely CPU limited, averaging 30fps in static scenes but falling much lower when in movement. With that in mind, how did Epic get the console versions to run better? Well, let's bear in mind that even with specific optimisations, we're still far from a locked 30fps but even so, it seems that Epic's TSR upscaler doesn't deliver quite the same quality level as the PC rendition - meaning either a lower quality TSR or a lower base resolution."
( forrás )Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
veterán
válasz S_x96x_S #62051 üzenetére
A fejlesztések (DirectStorage épp a CPU-t tehermentesíti) nem ezt mutatják ahogyan az elmúlt konzol generációk sem.
Mindig is gpu bottleneck volt és van, elég furcsa lenne act gondolni, hogy ez a közeljövőben nem így lesz.Konzolonál sokkal fontosabb a backwards compatibility, még a PS5 only játékoknál is gond a stabil 4K 30fps sok esetben.
'This suggests that UE5 performance is more reliant on single-core speed as opposed to exploiting the many cores and threads in a modern PC processor."
Hát akkor csináljanak erősebb magokat. Ettől még a bottleneck a GPU lesz, és ne felejtsd el, hogy 8K-ról beszéltél. -
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #62052 üzenetére
>> 'This suggests that UE5 performance is more reliant
>> on single-core speed as opposed to
>> exploiting the many cores and threads in a modern PC processor."
> Hát akkor csináljanak erősebb magokat.ebben egyetértünk akkor ..
> Ettől még a bottleneck a GPU lesz, és ne felejtsd el, hogy 8K-ról beszéltél.
Azért kiváncsi lennék, hogy 8K-n a Lumen hibrid ray-tracing enginje
hogyan muzsikálna csak a normál 8x Zen2-es magokkal
( ami FP szempontjából is ki van belezve )
Persze van GPU gyorsítás mellé, de a CPU-t nem lehet kiküszöbölni ..vagyis egy rendszer bottleneck -je, nem állandó .. hanem vándorol.
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #62054 üzenetére
egy GPU-t a gyenge a cpu is visszafoghatja.
egyébként konzol alatt - felhasználóként - nem tudod kimérni, hogy mi a bottleneck.
és ami nem fut, azt nem is adják ki, vagy addig butítják a beállításokat,
amig 30fps stabilan nem jön ..persze ez másrészt fontos infó lenne ..
mert amit észlel egy felhasználó az csak az output
és ebből nem árt óvatosan következtetni.
( ~ survivorship bias )és ezt nem árt tudni egy jó és kiegyensúlyozott game (konzol) tervezésénél.
vagyis hova tegyük az extra erősítést ..ha a Lumen hibrid ray-tracing engine-ből tanulságot szeretnénk levonni, akkor az az lenne,
hogy mindig lesz a jövőben olyan GPU feature, amit szoftveresen kell támogatni, mivel az aktuális GPU nem támogatja.
Emiatt sose árt egy pici CPU tartalék ;
és ez főleg az életciklus végén lesz igen fontos ..És ha már az életciklus eleján nagyon ki van centizve a cpu,
akkor az életciklus végén borítékolható, hogy nagyon fognak izzadni a fejlesztők ..[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #62051 üzenetére
Én még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az UE5 ugyanúgy nem lesz jó motor CPU fronton, mint az elődje. Elég megnézni az UE4-es játékok többségében a borzalmas CPU kezelést és kihasználtságot. Aztán majd mindenki dobja az UE5-öt és visszaváltanak sajátra
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
> Én még azt is elképzelhetőnek tartom,
Várd meg az UE 5.9-et és a PS6-ot .. tényleg nem kell elkapkodni ..
A jó munkához idő kell ..Unreal Engine 5.3 ( in progress ) Public Roadmap.
https://portal.productboard.com/epicgames/1-unreal-engine-public-roadmap/tabs/88-unreal-engine-5-3-in-progressMottó: "A verseny jó!"
-
hahakocka
senior tag
válasz Busterftw #62026 üzenetére
Egy prototípus amit nem fogunk tudni megvenni e formàban, nekem Blikk színvonal vitatkozni róla.... Arról vitatkozni amit nem fogunk megvenni e formàban majd ezèrt mert prototípus . Mindegy akkor beszèlgessetek róla max nem olvasom ennyi.
A 4K S 8K felbontásoknâl.az előzőekhez mèrve inkàbb 2-2 , 2-2.5 szer nagyobb ugye vízszintes függőleges mód. Persze összessègèben 4 szer.
[ Szerkesztve ]
-
-
Komplikato
veterán
Elvileg július 28-án jön az RX 7900 GRE (Golden Rabbit Edition )
Hivatalosan még nem tudni, hogy csak kínai belpiacra jön, de valószínű. Viszont ugye jöttek ki képek és ez alapján teljesen más a nyák, mint a nagytesók esetén, ami persze indokolt lehet a 256 bit, meg a kisebb fogyasztás okán. De. Más, kisebb a GPU foglalat is. Szóval megy az agyalás, hogy valamilyen hibrid Navi van rajta."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
HSM
félisten
válasz Komplikato #62062 üzenetére
Ezt pletykálták már a 256bites Navi31 verziónál is, hogy kisebb lehet a csomag.... Ami logikus is abból a szempontból, hogy 128 bittel keskenyebb lett a memóriabusz.
Azt nem tudom, ezen mekkora, de Igor már tesztelte, ami vélhetően ennek a professzionális verziója [link] . -
hahakocka
senior tag
válasz Busterftw #62061 üzenetére
Egyszerű csak nem olvasom addig ezt az alfórumot amíg nem jelentik be az új gpukat. Addig bulvàros prototípus híreken. S a Moore Law is dead, az eddigi valaha volt legjobb jósunk hírein.
Hàla ègnek a YT csatornàmon jó ideje nincsenek trollok. Csak pl a sikeres kritikai gondolkodásról szóló IT S videót megèrtők. -
félisten
válasz Komplikato #62062 üzenetére
TPU szerint [link] Navi 31, korlátozott TDP-vel. Szerintem kis selejtes GPU-k.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
válasz hahakocka #62064 üzenetére
Te vagy szandekosan trollkodsz vagy tenyleg nem vagy kepes agyilag felfogni a topic lenyeget. Ami egyebkent a topic szempontjabol teljesen mindegy es ha tovabb folytatod akkor segiteni fogunk hogy ne a sajat akaraterodon muljon hogy itt hozzaszolsz vagy nem.
Miutan a 7700/7800 termekek megjelennek akkor ez a topic semmit nem fog valtozni ugyanis a kovetkezo meg meg nem jelent termekekrol fog szolni es ugyanaz lesz mint even mar. Mert errol szol a topic.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Alogonomus
őstag
Azért átnevezésnél komolyabb a különbség, mert a 16 vs. 20 GB az érdemi eltérés.
Amennyiben Kínán kívül is kapható lesz, akkor nagyjából a 4070 Ti valódi ellenfelének szánhatják a fixen csökkentett memóriakapacitás, és talán szintén csökkentett magfrekvencia bevetésével. Amolyan "új" 6800 lesz, csak ezt most nem a 3070/Ti ellenfelének szánják, hanem a 4070 Ti ellenfelének, hogy a sajtó ne a "teljes" 7900 XT-vel vesse össze a 4070 Ti teljesítményét, hanem ezzel a kisebb és nyilván takarékosabb verzióval, ami már nagyjából csak a 4070 Ti teljesítményét hozza majd. -
félisten
válasz Alogonomus #62069 üzenetére
A 4070 Ti ellenfele a 7900XT . 5 % eltérés van a kettő között átlagban.
Bármilyen lassabb SKU felesleges kör a 4070 Ti ellen ,mert azzal a 7900XT nek is konkurencia nem csak a 4070Ti nek.
A 7900XT szerintem teljesen jó ellenfél és jó választás mai felhozatalba, nekem kifejezetten szimpatikus SKU.
Miből veszed hogy csökkentett órajele van vagy fogyasztása?
Mert valami biztos van még a memórián kívül,( IF cache? ) mert ha ugyan az a TDP keret akkor akár még minimálisan gyorsabb is lehetne a GRE mint a7900XT, kivéve sávszél limit esetén.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
válasz Alogonomus #62069 üzenetére
A 16 vs 20 GB mellett a sávszélesség is kevesebb és 16MB Infinity Cache is megy a levesbe az egyik MCD-vel. Azért ezeknek is érezhető hatása lehet, már a 7900XT-nek is fájt néha a kiesett MCD az XTX-hez képest. Ha a TDP keret is csökken, akkor az órajel is érezhetően fog, hiszen a 7900XT sem volt TDP ügyileg eleresztve...
-
Alogonomus
őstag
A 4070 Ti és 7900 XT között az átlagos különbség közelebb van a 10%-hoz, de persze az sem egy nagy különbség.
Ez a GRE verzió a gyengébbre sikeredett Navi 31 GCD-k kiszórására készül, így ugyanolyan TDP keretből alacsonyabb órajelre lehetnek képesek. Ugyanolyan TBP esetén a mínusz egy MCD és mínusz 2 memóriachip hatására talán minimálisan több TDP kerek juthat a GCD-re, és így az órajelen esetleg nem kell csökkenteni. -
félisten
"Josh Norem of
@ExtremeTech
seems to think that the 7900 GRE is the mythical chimera chip (Navi 31 inside Navi 32 packaging)@mooreslawisdead
is wrong on the transistor count tho. It neither has 70 CU nor 96 CU but the same CU count as 7900 xt (84 CU)"[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Mekkora előny, hogy a konzolokban AMD GPU van és milyen könnyű és egyszerű az AMD-re programozni, mert open source. Ja, nem Az AMD csiga lassúsága a gyakorlatban megint megmutatja magát, dolgoznak az ügyön az AMD-vel:
”Ratchet & Clank: Rift Apart will not support ray tracing on AMD GPUs at launch, developer Nixxes Software confirmed today.”
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
A Ratchet & Clank inkább a CP:2077 esetének az új megjelenése szerintem. Ott is megpróbálhatta az Nvidia a kezdeti mesterséges RT-exkluzivitással a Geforce kártyaeladásokat javítani. Reklámozza is teljes gőzzel a saját honlapján az Nvidia a játékot, ahogy tette a CP:2077 esetén is.
Kíváncsi vagyok, hogy a pártatlanság érdekében HUB Tim erről is készít-e egy külön szidalmazó videót, ahogy készített a Starfield állítólagos DLSS-mentességéről.
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62076 üzenetére
Az NVIDIA oké, hogy reklámozza, de sosem tiltották e mellett semmilyen AMD-s dolog alkalmazását és ezt hivatalosan is kommunikálták FSR benne van, RT is benne lehetne simán, de az AMD-vel dolgoznak a megoldáson, ez a cég hivatalos közleménye, nem sunyulnak. Az AMD a kérdésesebb, hiszen a Starfield DLSS hiányra, csak egy no comment választ adott.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennek annyira ne örüljetek. A Ratchet & Clank a legfőbb oka annak, amiért a Starfieldnél AMD-exkluzív PC partner lett a Bethesda. Nem lett volna az egészből ilyen jellegű döntés, ha a Nixxes berakja az AMD optimalizálását a játékba, de ha nem, akkor tud az AMD is úgy játszani, hogy kirakják a GeForce optimalizációt a Starfieldből. Aztán majd megunja az NV vagy az AMD, vagy a játékosok, és vesznek AMD-s konzolokat.
#62077 PuMbA : A DXR kód teljesen szabványos kód. Akárhogyan fut, futnia kell a DXR-t támogató GPU-kon. Csak akkor nem fut, ha van a program elején egy feltételes elágazás, ami az egyes vendor ID esetében ezt letiltja. Tehát azért kell tenni, hogy ne fusson. Ezt nyugodtan meg lehetne kérdezni tőlük, hogy miért rakták bele a program elejébe a feltételes elágazást? Miért nem hagyták a játékosokat eldönteni, hogy bekapcsolják-e a szabványos kódot?
A dolog mindegy, mert az AMD meg kilóra felvásárolta a Starfieldet, ha már ilyen szintre akarják vinni a meccset, csak ti lesztek azok, akik ezt megszívjátok.
A DLSS a Starfieldnél leginkább arról szól, hogy az Xbox GDK nem olyan FSR verziót tartalmaz, ami könnyen átműthető lenne DLSS-re és XeSS-re. A GPUOpen FSR2 verzió az, amihez jól használható wrapperek vannak. Az Xbox GDK-ban található kód nagyon más. A Starfieldnél sokkal inkább az jelenti majd a problémát, hogy az egész játék memóriamenedzsmentjét az AMD írta meg. Nulla kódot rakott bele a Microsoft vagy a Bethesda. Az AMD konkrétan a megbízott cég ebből a szempontból, és csak úgy átemelték a kódot, amit adtak. Az NV-nek és az Intelnek beleszólása sem volt, noha azt tudni, hogy az Intel rakott a D3D12MA-ba bizonyos optimalizálásokat, csak nem tudni, hogy az AMD azt a verziót szállítja-e a Bethesdának, amiben ezek benne vannak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Két hónapja van a driverben Ratchet & Clank profil. A legutóbbi csomagban is frissült. Mellesleg driveres gondra nem szoktak tiltani effekteket, mert majd a gyártó javítja, és működni fog a szállított kód automatikusan.
Nem is kell kizárólag velük dolgozniuk. Elég lenne kivenni a feltételes elágazást. Onnantól kezdve meg bekapcsolható az effekt.
Egyre több ilyen lesz amúgy. Szokjatok hozzá, mert az AMD kb. a tízszeresére emelte a düdzséjét, így sorra veszik majd a Starfieldhez hasonló exkluzivitásokat. És az NV erre azzal fog reagálni, hogy véletlenül feltételes elágazások lesznek a támogatott játékok szabványos kódjában. Vagy vesztek mindkét hardverből egyet-egyet a gépbe, vagy konzol.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
-
Raymond
félisten
Persze, a Nixxes arrol hires hogy nem tud rendes PC konverziokat kesziteni Ja varj, nem is, hanem epp az ellenkezoje.
Az hogy az AMD kartyakat kivettek az RT tamogatasbol annak semmi koze a Nixxes-hez vagy az NV-hez. Oka van hogy nincs ott egyelore es ennek az oka az AMD. Ezert is dolgoznak rajta az AMD-vel.
Ez az egesz elso bekezdes megint egy a te fejedben keletkezett suletlenseg:
"A Ratchet & Clank a legfőbb oka annak, amiért a Starfieldnél AMD-exkluzív PC partner lett a Bethesda. Nem lett volna az egészből ilyen jellegű döntés, ha a Nixxes berakja az AMD optimalizálását a játékba, de ha nem, akkor tud az AMD is úgy játszani, hogy kirakják a GeForce optimalizációt a Starfieldből. Aztán majd megunja az NV vagy az AMD, vagy a játékosok, és vesznek AMD-s konzolokat."
Mar eleve a timeline se all osszes ahhoz hogy ugy legyen ahogy irod es az meg csak az alap lenne.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkora pénzből dolgoznak már, hogy bele tudnak szólni. A Starfieldbe óriási pénzt rakott az AMD. Sose rakott még senki ennyi pénzt egy játékba. És olyan se volt még, hogy a játéknak egy nagyon teljesítménycentrikus kódrészletét konkrétan az egyik gyártó írta volna meg. De úgy néz ki, hogy ez lesz mostantól. A nehéz munka egy részét a cégek kiszervezik, és a kiszervezés alatt elfogadják a gyártói munkát is. Akár úgy, hogy a kód 100%-a jön onnan, anélkül, hogy a többi gyártónak beleszólása lenne. Sőt, ha úgy nézed, akkor a Starfield még rosszabb, mert a The Forge nevű leképező keretrendszer, amit használ a Confetti Interactive tulajdona, és a Confetti Interactive exkluzív technikai partnere az AMD már lassan 10 éve. Tehát a leképezőt ugyan nem az AMD írta, de egy olyan partnerük, amelyik konkrétan az AMD programozóinak szervezi ki a munkát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #62082 üzenetére
A Sony számára pont az a jó, ha a PC-sek alárendeltek maradnak. Minél nagyobb a káosz PC-s szinten, annál nagyobb a PlayStation felé kacsingatók aránya.
#62083 Raymond : A Nixxes teszi bele a feltételes elágazást a kódba, hogy a szabványos kód ne fusson az egyik gyártón. Tehát ehhez 100%-ban a Nixxesnek van köze, hiszen ha ezt nem akarják, akkor csak ki kell venni a feltételes elágazást és kész.
Nem értem, hogy miért személyeskedsz? Állandóan ide viszed a vitát. Erre az alacsony színvonalra sosem fogsz engem levinni, bármennyire is próbálkozol. Egyszerűen nem akarok személyeskedést belevinni, még akkor sem, ha valaki ilyen stratégiával próbálja megnyerni a vitáit, mert másképp képtelen rá. Felőlem mindenki választhatja a könnyebb utat, de annak az egyetlen jutalma az, hogy könnyű.
#62084 FLATRONW : A DLSS az nem ettől függ. Ott az Xbox GDK a gond. Az egy nagyon más FSR verziót használ, mint ami letölthető a GPUOpenről. A Starfielddel nem is ez a gond, hanem az, hogy a D3D12MA és a The Forge. Ez a két komponens, ami leginkább meghatározza a leképező sebességét és a memóriahasználatot, és a szállított kód nagy részét az AMD programozói írták meg. A Bethesda egy megrendelő volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Sőt ha a csata tovább durvul, akkor az AMD számára adott a lehetőség az AGESA irányából is "szívatni" az Nvidia kártyáit. Nagyon nem lenne jó, ha ebbe az irányba mozdulna a helyzet, de a hozzászólásod alapján az AMD most már nagyon hajlandónak mutatkozik "felvenni a kesztyűt".
-
FLATRONW
őstag
Ezzel a játékkal PC-n, mint minden mással is, főleg NV kártyákon fognak játszani. Ott kb. minden rendben lesz. Max az AMD kártyák tulajdonosai mennek át konzolra.
Alogonomus: Saját magukkal basznának ki. Én pl. simán visszatérnék Intel platformra és soha többé szóba sem kerülne az AMD.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62087 üzenetére
Az nem olyan egyszerű, mert az NV VGA-i szabványos interfészen kapcsolódnak. Ezt nem tudják csak úgy "nemszabványosítani" az AGESA-ban.
A szabvány az azért szabvány, mert a gyártó akaratától függetlenül is működni fog.
#62088 FLATRONW : A Starfielddel is főleg NV kártyán fognak játszani, és mégis az AMD-től rendelik bele a teljesítménycentrikus kód nagy részét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #62090 üzenetére
Éppenséggel lenne választásuk. Attól, hogy reklámpénzt rak beléjük az AMD, még nem kellene a kódokat tőlük szerezni. Csak a Bethesda a könnyebb utat választja. Ha már van egy technikai partnerük, akkor kérik a kódjaikat, mert maguk meg nem akarnak 12000 sornyi memóriamenedzsmentet írni.
Ugyanúgy lenne választása a Nixxesnek is. Nem kell beleírni azt a három sornyi feltételes elágazást, és bekapcsolható a kód.
Választás tehát mindig van, csak ma már többet ér a pénz. Ne tegyünk úgy, hogy nem kurvultak el a stúdiók, holott elkurvultak. Az AMD és az NV csak kihasználja, hogy megvehetők kilóra. Aki pedig rosszul jár az a user, aki végeredményben fizet azért, hogy elméletben jól járjon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Alogonomus
őstag
Biztosan sok kiskaput lehetne találni, ha keresnének.
Szabványos interfészen keresztüli I/O funkciókra például egy duplázott adatautentikációs ciklus előírása, ami máris jelentős extra késleltetést okozna. Persze nem ez a területem, szóval ez esetleg pont nem opció, de biztosan lenne lehetőség a szabvány keretein belül kellemetlenkedni, ha akarnának. -
Raymond
félisten
Csak itt nem azert van benne a letiltas mert valaki lepenzel valakit mint ahogy irod. Egyszeruen nem megy valamiert rendesen es inkabb letiltjak amig nincs megoldva ahelyett hogy hagynak kifagyni a jatekot. Ott az AMD-s release notes-ban is a dolog.
Az pedig nem szemelyeskedes ha leirom hogy szerintem alaptalan suletlenseg amit irtal, marpedig az.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
S_x96x_S
őstag
> Csak azt vegyük figyelembe, hogy ez minden esetben a stúdió/kiadó hibája.
> Az AMD és az NV csak kap az alkalmon, ha talál egy-egy kurvát.A kérdés, hogy szükséges-e a versenyhatóságnak beavatkoznia ebben az esetben ?
Mert ha a viselkedés extrém módon hozzájárul a fogyasztói választás korlátozáshoz és a versenyt is korlátozza, akkor talán igen.sajnos ez amolyan szürke zóna ..
és talán a technológiai protekcionizmus kifejezés írja le ..érdekes precedens talán a CPU fronton az Intel fordítói:
amelyek az AMD cpu-nál elfelejtették bekapcsolni az optimalizációkat ..
[ Intel's "cripple AMD" function ( Agner.org ) ][ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
bitblueduck
senior tag
válasz Busterftw #62097 üzenetére
azért a CP2077 szerintem eléggé jó barátja az nvidia-nak. mennyi hír meg benchmark volt ahol a RTX 3/4000 sorozat aratta a babérokat ezzel?
ha a bethesda nem lő félre akkor a Starfield hasonló lehet az AMD-nek.An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #62097 üzenetére
> Pontosan, az AMD beleöl hatalmas lóvét, erőforrást a kódolásba,
> aztán majd kiderül Nvidia-n gyorsabb lesz a Starfield is.részben hardwares
részben szoftveres okai vannak a teljesítmény különbségnek ..viszont, hogy ott van az "AMD",
akkor a saját bőrén tapasztalhatja az általa tervezett architektúrát ..
vagyis ez amolyan "skin in the game" és az AMD NEM mutogathat a játékfejlesztőkre,remélem annyi mellékhatása lesz,
hogy nem csak felszínesen ( ~ "tünetileg") próbálják kezelni a problémákat,
hanem teljesen kielemzik .. és sok mindent tartósan javítanak ..
vagyis más projektek is nyernek ezzel ..De még hogyha az nVidia RTX 4090 ezek után is gyorsabb lenne,
még mindig lehet érvelni, hogyha az AMD nem folyt volna bele,
akkor a különbség még nagyobb lenne ..a verseny jó ..
Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
". És az NV erre azzal fog reagálni, hogy véletlenül feltételes elágazások lesznek a támogatott játékok szabványos kódjában."
Mert nekik véletlenek kellenek, mert amúgy nincs pénzük arra, amire AMD nek van?
Ez a véletlen feltételes elágazások Nvidiánál, míg AMD szegény a szabványos Xbox SDK miatt nem tud belerakatni a saját támogatott játékába DLSS-t még viccnek is rossz, még tőled is. Pártatlanság rulez.
Miközben most te magad írtad le hogy mit tervez lépni AMD, miközben itt úgy néz ki egyszerűen driverrel megoldják a gondokat.
Majd mi lesz a sztori, ha 1 hónapon belül mégis csak megoldják az RT problémát ,mert Redditen is azt írják, hogy jelenleg 7000 Radeokon tudnának elfogadható sebességet elérni ,de ott is összeomlások vannak, a kibővített RT szolgáltatások alatt.Amúgy AMD új driverében is benne van ezek szerint AMD is kamuzik? [link]
"
"Application crash or driver timeout may be observed while playing Ratchet & Clank™: Rift Apart with Ray-Tracing and Dynamic Resolution Scaling enabled on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 7900 XTX.""AMD is working with the game developers of Ratchet & Clank™: Rift Apart to resolve some stability issues when Ray-Tracing is enabled"
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Alkoholista nevelde
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Milyen videókártyát?
- Kedvenc zene a mai napra
- Tőzsde és gazdaság
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen