- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI kábel TV
- Milyen routert?
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
őstag
válasz bitblueduck #62796 üzenetére
> igencsak félreérthető a tálalás.
részben igen ...
így utólag tényleg nem volt szerencsés az összekapcsolás ..
Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
válasz Alogonomus #62800 üzenetére
Megint megkérdezem , mint a múltkor mi alapján gondolod, hogy ez az IF cache miatt van nem pedig CPU Limit.
Mert Starfieldben és Baldurs Gate-ben az AMD káryáit a CPu limit érinti 1080 P-n ,jobban mint az Ada-t. BG ben is 1440P-n szinte előrelépés történik az 1080 P eredményekhez képest. Nagyon úgy néz ki, hogy a CPU ra érzékeny a 7900XTX mert erős kártya, kakaó kell kimaxolni 1080 P-n, ez nem IF cache vagy sávszél probléma...
[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #62801 üzenetére
> De hat nem ugy volt, hogy dolgoznak a tobb es tobb vga piacra tolasan? ;)
összességében ettől még lehet több Gaming GPU a piacon
( darabszámban, a sok lúd elve alapján )
mivel lehet, hogy ez csak
a komplexebb ( chipletes high-end RDNA4 -es ) GPU-kat érintheti ..A Chiplet azért komolyabb packagelést igényel mint a monolit.
és ami átfedésben van az AI-s outputtal .. az hátrébb lett sorolva.Mottó: "A verseny jó!"
-
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62800 üzenetére
Azt én is érzem, hogy az új játékokban már az AMD fele kezd billenni a mérleg.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz Alogonomus #62808 üzenetére
A 4 K ra lépésről beszéltél azért írtam hogy 4 K ban azért jön ki már jobban a 4080 hoz képest 1080P hez nézve,mert CPU limit van ott és az RTX 4080 ott még jobban bírja de a 4090 nél hasonló szituáció van mint az XTX nél. ha megnézed az XT-t ott is ez látszik, hogy jobban is lassul a feljebb lépéstől ,kevésbé érinti a CPU limit. A 7900XT 17-18 % ot lassul 1080 P ről 1440P re,az XTX csak 11-12 % ot. a 4090 például 0,5 % ot 1,2 FPS-t veszít ott.
A 7900XTX egy erős kártya, CPU éhes a 4080 kevésbé érzékeny erre. Raszterben az XTX akár jobb választás is lehet de vegyes használatban inkább a 4080.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
jimpo
aktív tag
válasz Alogonomus #62810 üzenetére
Csak pislogok, hogy 7900XTX 1080P felbontás mellé
Mert a 7800 XT még oké FullHD felbontás mellé, de ágyúval verébre...Stryd Next Gen
-
félisten
válasz Alogonomus #62810 üzenetére
1440P-n sem futja ki magát a 7900XTX még minden esetben, míg a 4080 már úgy néz ki igen. Ezért írtam, hogy a CPU limit kiiktatása hoz rajt még, de nem az IF cache. Szerintem egyszerű CPU limit, a 7900XTX gyakorlatilag 4 K kártya . hasonló a felállás, mint az Ampere esetében, csak fordítva.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz S_x96x_S #62804 üzenetére
mai hír :
[link]
"ntel's execs have hinted very strongly at a significant increase in the packaging foundry business imminently. Hence seems likely this is Nvidia. Intel also said there could be overlap between 18A and packaging customers, pointing to Nvidia for the prepayment."Úgy néz ki Intel "segít" az Nvidián és a TSMC-n csomagolni.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
senior tag
120-150e ft al dràgàbban igen S hosszú tâvon az a 20-24 GB Vram pont hogy fine wine ahogy a driverek is eddig. Nehogy már az előny hogy kevesebb rammal jelenleg ezt S azt hozza az NV.... Hosszabb távon hátràny, àltalâban egy ilyen drága karit nem egy èvre vesz az ember.
Alogomomus jól összefoglalta a dolgokat a 4K S Infinity cache esetèn S ott mèg nincs a SAM sem Intel esetèn.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
úgy néz ki, hogy a Unity 3D ... veszíteni fog a népszerűségéből ..
Unity Introduces Runtime Fee
https://twitter.com/unity/status/1701650081403842851
https://blog.unity.com/news/plan-pricing-and-packaging-updates
"Effective January 1, 2024, we will introduce a new Unity Runtime Fee that’s based on game installs. We will also add cloud-based asset storage, Unity DevOps tools, and AI at runtime at no extra cost to Unity subscription plans this November."The Death of UnityIf you're starting a new game project, do not use Unity.
https://www.gamedeveloper.com/business/the-death-of-unityMottó: "A verseny jó!"
-
TESCO-Zsömle
félisten
Sziasztok,
a 40 CU-s APU-ról van valami hír a fél éves pletykák óta?Sub-Dungeoneer lvl -57
-
PuMbA
titán
Graphics Cards Retail Sales Week 36 2023 (mf)
Megint AMD előny van az eladásokban. Év elején is AMD előny volt, aztán tavasszal / nyár elején NVIDIA fölény volt. Az RTX4090 amúgy még mindig tarol, most éppen az 5. az eladási listában! Az NVIDIA biztosan nyereséges vele, szerintem ez nem vitás, hiába mondja az AMD, hogy nem éri meg annyira a csúcs kategória. Lám, jelenleg az RX6600-nál és RX7600-nál is többet adnak el belőle
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Yutani #62824 üzenetére
Igen , ahogy sok helyen mondták már, az RTX4090 az NVIDIA legnormálisabb kártyája a felhozatalban, mert az előző generációhoz képest tényleg nagy előrelépés és még csak VRAM-ban sem fojtották le.
b.: Úgy látszik, hogy csak NVIDIA-é a csúcs szegmens már, de az még jobban aranyáron lesz. RTX5090 3000 dolcsi
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Kérdés mit nevezünk csúcsnak, mert ezt AMD az AI szegmensben való előrelépést teszi most első helyre, mint ahogy az Nvidia. Persze játékos szempontból elengedik de valójában a cég szempontjából pont azt próbálják megalkotni.
Mondjuk ez nekünk nem sok vígasz, ez tény.
Valószínűleg így Nvidia sem fogja megerőltetni magát, majd az 5080 jó lesz 5090 néven.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
Egyre közelebb a GPU memóriában történő végrehajtás ..
( PIM = Processing-in-Memory)Samsung - PIM slide ( Future HBM-PIM concept GPU -val )
és jön az LPDDR-PIM is ..
és mert minden a GPT-ről szól ..
( via: https://www.servethehome.com/samsung-processing-in-memory-technology-at-hot-chips-2023/ )Mottó: "A verseny jó!"
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #62830 üzenetére
Mit fog csinálni a GPU, ha a számítás a memóriában történik?
Na már látom is a ahogy egymás mellett van a GPU és a memória.
Előbbiben nagy számítókapacitás, óriási tudás, cache - mindez rossz színben feltüntetve, hogy hát ez felesleges, ormótlan, hatékonytalan.
Utóbbiban nagy kapacitás, pici számító logika - mindez jó színben feltüntetve, hogy ez mennyivel jobb, nem kell az adatnak utaznia.Aztán elkezd fejlődni és a GPU satnyul, mert felesleges, helyette a memóriába elrejtett logika kezd el növekedni, merthát ne legyen már olyan buta, hogy csak kevés számítást tudjon megcsinálni, meg mégiscsak koherensen kéne dolgozni, kerüljön oda a vezérlés is és végül eljut a kocencpió oda, hogy minden, ami a GPU-ban volt átkerül a memóriába, de mindez annyira bonyolulttá is teszi, hogy végül a logika lesz több és a memóriában a memória pont akkora lesz, mint a hajdani GPU-ban a cache
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
Analyzing Starfield’s Performance on Nvidia’s 4090 and AMD’s 7900 XTX
https://chipsandcheese.com/2023/09/14/analyzing-starfields-performance-on-nvidias-4090-and-amds-7900-xtx/"In summary there’s no single explanation for RDNA 3’s relative overperformance in Starfield. Higher occupancy and higher L2 bandwidth both play a role, as does RDNA 3’s higher frontend clock. However, there’s really nothing wrong with Nvidia’s performance in this game, as some comments around the internet might suggest. Lower utilization is by design in Nvidia’s architecture. Nvidia SMs have smaller register files and can keep less work in flight. They’re naturally going to have a more difficult time keeping their execution units fed. Cutting register file capacity and scheduler sizes helps Nvidia reduce SM size and implement more of them. Nvidia’s design comes out top with kernels that don’t need a lot of vector registers and enjoy high L1 cache hitrates.
If we look at the frame as a whole, the RTX 7900 XTX rendered the frame in 20.2 ms, for just under 50 FPS. Nvidia’s RTX 4090 took 18.1 ms, for 55.2 FPS. A win is a win, and validates Nvidia’s strategy of using a massive shader array even if it’s hard to feed. Going forward, AMD will need more compute throughput if they want to contend for the top spot."Mottó: "A verseny jó!"
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #62833 üzenetére
Persze, másképp nem is lehet, de érdekes a kihasználtságról szóló eszmefuttatás.
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #62833 üzenetére
Igen. Az AMD kényszerítette az NV-t, hogy 192 kB helyett 64 kB-nyi regisztert építsenek a vektorok mellé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Szóval azt állítod, hogy az AMD nem azért szponzorálta a Bethesdát, hogy olyan kódot írjanak, amin a konkurrens hardver biztosan elhasal, hanem hogy a szponzor hardverét annak képességeinek megfelelően használják ki?
Oké, én értem, hogy van egy ilyen jóhiszemű olvasata, de azért ezt elég nehéz nem fedett szabotázs akciónak tekinteni. Ezzel az AMD kárt okozott a játékosok 90%-ának és az külön felháborító, hogy még fizetett is érte!Na mindegy, szerintem most már semmi nem tudja lemosni az AMD-ről, hogy őmiatta nem tud terjedni a DLSS és blokkolja a fejlődés, kárt okoz a PC gamereknek.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #62836 üzenetére
Nem hasal el a konkurens hardveren, de kb. a Maxwell óta az összes architektúratesztünkbe beleírjuk, hogy a GeForce-ok regiszterszegények. Ez pedig kedvezőtlen lehet olyan környezetben, ahol a kód annyira komplex, hogy magas regiszternyomás mellett működik, ezt megmondtuk előre. Nyilván előbb-utóbb számítani lehetett rá, hogy jön egy olyan játék, ahol hátrányt szenved az NVIDIA amiatt, hogy grafikai számítások szempontjából fontos helyről spórol ki tranzisztorokat azért, hogy tensor magokra költse el azokat. És mivel ennyire különböznek a dizájnok, így lesznek olyan játékok, amelyek az NVIDIA dizájnját jobban fogják szeretni, lásd Portal RTX, és ugye lesznek olyan játékok is, amelyek az AMD dizájnjához illeszkednek inkább, lásd Starfield. Ha ennyire mások az architektúrális limitek, akkor ezek bizonyos helyeken ki fognak ütközni, és lesznek majd extrém végletek.
Egyébként meg a Bethesdának nincs oka rá, hogy rosszul fusson a kód GeForce-on. Annyira optimalizálták azt, amennyire az architektúra a limitjei mellett ez megoldható, de azzal nem tud senki sem mit kezdeni, ha hiányzik az erőforrás a hardverből. Ezzel az NVIDIA tud majd mit tenni a következő generációban, hogy 64 kB helyett 128 vagy 192 kB-nyi regisztert használnak per SM. Az a baj, hogy ezt kód szintjén is nagyon nehéz optimalizálni, mert itt adatról van szó. Nem tudod tömöríteni, ha pedig kevesebb adattal dolgozol, akkor butítod a grafikát, de erre egyébként ott vannak a játékban a sliderek, lehet kérni low-medium presetet is, azokban egyébként sokkal kellemesebb a GeForce-ok működése, mert ott a regiszternyomás nem olyan magas, így nő a hatékonyság. Tehát a Bethesda gondolt arra, hogy ha a hardver nem elég potens, akkor keressél olyan beállítást, ahol jobban működik.
A legnagyobb baj igazából az, hogy a két hardveres véglet között jelenleg túl nagy a különbség, nincs az az optimalizálás, ahol ellensúlyozod a 64 kB limitjét, ha a másik dizájnban meg 192 kB-od van ugyanarra a problémára. Tehát vagy számolsz vele, hogy beleférjen a shader maximum kihasználtság mellett a 64 kB-ba, és akkor grafikailag nem használsz sok adatot, így butítod a képi világot, vagy túlléped az említett kapacitást, és akkor meg nem férsz bele a 64 kB-ba, így jön a limit a wave-ekre. Ez egy eldöntendő kérdés, a Starfield azt választotta, hogy túlmegy, és akinek nincs elég jó hardvere, majd maga csökkenti a grafikai minőséget a beállítások menüben. És a kevésbé jó hírem, hogy valószínűleg egyre többen fogják azt választani, hogy túlmennek ezen a limiten, mert a konzolokban is van 128 kB erre. Miért is ne használnák legalább azt ki? Mi oka van egy fejlesztőnek arra, hogy ha megvan a konzolokban az erőforrás, akkor annak a felét kihasználatlanul hagyják? Az előző konzolgeneráció? Már nem fejlesztenek rá, nem kell foglalkozni annak a limitjeivel. A PC? Ott ha nem elég jó a hardver, vissza lehet venni a grafikát. Tehát akkor miért is kellene limitálni magát egy stúdiónak? Mert az NVIDIA nem rakott elég tárkapacitást ide? Miért nem raktak bele annyit? Több milliárd szabad tranzisztort kapnak ehhez, ha a Tensor magokat kihagyják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #62836 üzenetére
A friss MLiD videó eléggé kerek választ ad arra a kérdésre, hogy a Bethesda miért az AMD-t kérte fel szakértőként.
A Starfield eredetileg az AMD által megalkotott Vulkan motort használta, csak a Starfield fejlesztése eléggé elnyúlt, és 2023 második felében már modernebb motorral kellett kiadni, amihez gyors és hatékony segítséget az AMD tudott biztosítani, mert az AMD szakemberei ismerték a legmélyrehatóbban a Vulkan motor működését, így a DX12-es új motorra átültetés az AMD szakembereinek a segítségével lehetett a legkevésbé problémás. -
Raymond
félisten
válasz Alogonomus #62838 üzenetére
"A friss MLiD videó eléggé kerek választ ad arra a kérdésre, hogy a Bethesda miért az AMD-t kérte fel szakértőként."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #62838 üzenetére
Az AMD nem csinalt Vulkan motort, max Mantle-t.
-
szmörlock007
aktív tag
Starfield Runs Better on AMD GPUs Thanks to Architectural Advantages, New in-Depth Analysis Suggests
"ChipsAndCheese highlights how the AMD card is capable of better performance thanks to some architectural advantages, which include having fewer cores with bigger register files, which allow the GPU to track more threads per core, leading to higher occupancy that benefits performance"
Azért egyrészt ez is az oka. Nyilván vannak más architekturális dolgok is. Ebben rosszabb az Nvidia, ennyi az egész. Vannak helyzetek amikor meg nekik fekszik jobban. Az egy más kérdés, hogy Bethesdát sosem az optimalizációjuk miatt szerették, nem feltételezek itt semmi szándékosságot.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz szmörlock007 #62843 üzenetére
Így van .Annyi történt,hogy Ezt AMD re optimalizaltak.Pontosan ezt meg lehet tenni a masik oldalon is.,mint ahogy kiemeli a cikk is.Ez nem azt jelenti hogy ez vagy az a mindent verő , hanem azt hogy mindegyik architekt van,amiben erosebb ezt vegig is koveti szepen , kiemelve az elonyoket és hátrányokat mindkét oldalra.nagyon jó írás
Ezért is irták a cikk végén a következtetést hogy miben kell fejlodnie az AMD nek ,ha a csúcsot akarná.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Callisto
őstag
válasz Petykemano #62836 üzenetére
Tehát akkor az összes többi esetben pedig az nVidia szabotált igaz? Istenem az a bizonyos álltakert milyen nagy
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
S_x96x_S
őstag
Hot Chips 2023: AMD’s Phoenix SoC
https://chipsandcheese.com/2023/09/16/hot-chips-2023-amds-phoenix-soc/
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
Xbox Series 2024 Refresh and Next-Gen Xbox details leak out, Microsoft considering AMD Zen6 and Navi5 architectures
https://videocardz.com/newz/xbox-series-2024-refresh-and-next-gen-xbox-details-leak-out-microsoft-considering-amd-zen6-and-navi5-architecturesMottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EAFC 24
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Windows 11
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
- KFA2 GeForce RTX 3070 EX LHR OC 8GB GDDR6 256bit
- AIO Vízhűtéses NVIDIA RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak itt!! - Beszámítás: OK
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- MSI GeForce RTX 2070 SUPER VENTUS OC 8GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER 8GB GDDR6
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen