-
IT café
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
A vázolt elképzeléssel (amire mind vágyunk persze, hogy minden bejárható legyen) két komoly probléma van szerintem.
Egyik, hogy semmit sem hagyna a fantáziára, ami egy olyan játékban, aminek az univerzuma masszívan a fantáziád köré épül, megengedhetetlen. Nálam pl a DXHR korlátoltsága sem jelentett igazi problémát, mert a fantáziám maradéktalanul kitölti a rendelkezésére álló teret, ami elég tágas, hisz a hub citykben még az autók sem járnak, s az NPC-k is csak kötött útvonalon, ha egyáltalán mozognak.. mégis, a hangulatot vágni lehetett.
Másik, és fontosabb, hogy mit tenne ez a játékmenettel. Mindenki úgy játszana, hogy menne lakásról lakásra, épületről épületre, és kilootolna mindent, amit tud. Semmi értelme sem lenne a világon, a játék nem loot szimulátor.
Mert egyébként meg lehetne csinálni akár procedurálisan is a beltereket az adott környékre szabott tárgylistákkal, habit setekkel és NPC-típusokkal, a sztorihoz közvetlenül kapcsolódókat pedig manuálisan. -
KaitouP
veterán
válasz FoxiestFox #301 üzenetére
Plusz, azért nem tudom ez (minden bejártható, mindenhová be lehet menni) hardveresen mennyi erőforrást igényelne. (Állandó töltések, játék mérete, stb. stb.)
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
félisten
-
cyberkind
félisten
-
Rony949
őstag
Én arra is kíváncsi leszek majd hogy hogy sikerül majd kivitelezni a 'no load screen'-t. A Witcher 3-al ellentétben, itt már MINDEN területet töltés nélkül lehetne bejárni, beleértve az épületeket is. Ez nagyon izgalmas!
-
Topikgazda
válasz FoxiestFox #301 üzenetére
Egyik, hogy semmit sem hagyna a fantáziára, ami egy olyan játékban, aminek az univerzuma masszívan a fantáziád köré épül, megengedhetetlen.
A fantáziával magyarázod azt, hogy egyes (történet szempontjából fontos) ajtókon a legkülönfélébb módokon be tudsz menni, másokon viszont még a páncéltörő gránát sem segit?
Másik, és fontosabb, hogy mit tenne ez a játékmenettel. Mindenki úgy játszana, hogy menne lakásról lakásra, épületről épületre, és kilootolna mindent, amit tud. Semmi értelme sem lenne a világon, a játék nem loot szimulátor.
És a helyi biztonsági szolgálat, illetve a rendőrség, esetleg rosszabb, egy komplett nomád gang addig malmoz a sarkon, amíg végig mész a lakásokon?
Pont ez lenne a lényeg. A lehetőséget megadni, de a vele járó kockázatot is. Nem erről szól egy szerepjáték?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
-
Ős PC Gurus újságíró. Aztán próbálta anno feltámasztani az 576kbyte-ot is. Most az IGN.hu-nál van, de már csak ritkán ír ha jól tudom.
Jelenleg az egyetlen értelmes magyar gamer sajtós. Nagy tapasztalata van, és ő legalább olykor ki meri mondani ha valami sz*r. Nem vagyok rajongója, vagy ilyesmi, de a mai szánalmas gamer sajtó, meg gamer youtuber felhozatal között, kb az egyetlen releváns ember.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
atainprison
senior tag
Még egy vélemény a gameplayről.
Jó lesz ez . -
atainprison
senior tag
válasz atainprison #311 üzenetére
-
cyberkind
félisten
Még valszeg a fejlesztők se tudják a dátumot, de már most beindult a downgrade gépezet, mondjuk tényleg észrevehető a különbség.
Paranormal Cocktivity
-
KaitouP
veterán
válasz cyberkind #314 üzenetére
Ez szinte egyértelmű volt hogy így lesz, épp most olvastam egy cikket hogy a jelen konzolgenerációkra meg fog jelenni a játék, de lesz ott downgrade bőven - marhaság azt gondolni, hogy lesz annyira szép a játék mint amilyennek lefestik, gondolják. PC -n lehet, de ahogy korábban is beszélgettük, ez még a jelenlegi csúcskártyáknak is nagy falat lesz.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
cyberkind
félisten
Semmin se lesz olyan mint a tariler-ben, anno a Witcher 3 rettenetes "csúfuláson" esett át, és még így is eszméletlen volt, de megkérte a gépet, na ha akkor kijön ahogy a trailerekben volt, még most is 30fps-el tolnánk 1080p-n, úgyhogy érthető meg ez nem is baj.
Meg ha lenne több látóhatár és nem ilyen elszart a popup, nekem a Witcher 3 grafikája tökéletes volna.
[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
Vesa
Topikgazda
Hőbörögni mindig szoktak páran. Nem kell ezzel foglalkozni.
Az pedig egyértelmű, hogy PC-n minden lényegesen szebb, elvégre sokkal durvább erőforrást lehet ezen a platformon egy játék alá betolni. Aki még ennyit sem ért, az hőbörögjön csak nyugodtan, az értelme ennek konvergál a nullához.Egyébként a két kép között jóformán csak a haj render különbözik, ez pedig egyértelműen technológiai jellegű kényszer lesz. Valamelyik platformon vagy a hardver nem bírja a normális haj megjelenítését, vagy valami szoftveres/API gebasz van. Semmi más jelentős különbség nem látszik.
A tudomány a valóság költészete!
-
Topikgazda
válasz cyberkind #314 üzenetére
Saját meglátásom a témában:
1.: A trailer dolga az, hogy bemutassa milyen lesz a játék. Ha direkt feltupirozzák olyan effektekkel, nagyobb felbontású textúrákkal, részletesebb modellekkel, mint amit a játékba raknak, akkor az átverés és mélyen elítélendő. A legjobb példa ugye az Alien: Colonial Marines esete volt...
2.: A két videóverzió közötti különbségek pár dologba betekintést engednek, például nem lehet eldönteni, hogy tényleg nem prerenderelt videót nyomtak be: a járókelők egyik része dinamikus, nem látni a másik verzión őket, de akkor a fix elemek hogy is kerülnek bele? Nem dinamikus mégse a járókelős rész?
Fent az XBOX, alul a Youtube (PC?) verzió, a járdán átkelő piros ruhás alak és a fehér szoknyás azonos, ahogy bal oldalon a fekete-sárga felsős nő és mögötte a kukáknál a koldus(?). Az autók szintén azonosak, bár az Xbox-os verzión a zebrától jobbra, a hátsó szedán orrán mintha valami effekt félrement volna...
3.: A "Glorious PC Master Race" rajongói csillapodjanak le, érdekes módon "Shot 2" képen az XBox verzió hátterében látni többet. Erre persze nehéz alapozni, lehet, hogy a PC-s képnél a LOD beállítás le lett húzva. Minden esetre ennél a képnél egyértelműen az Xboxos verzió részletesebb, jobb oldalon a messzeségben az oszlopok előtt és körül kukákat vagy dobozokat látni, hátrébb pedig útelválasztó betontömböket, a PC-s verziónál nincs ott semmi. Kicsivel feljebb, a repülő járműtől jobbra, a sötét cső mögött az Xbox-os verziónál egy kékes/lilás reklámtáblát látunk, a PC verziónál nincs semmi:
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Vesa
Topikgazda
Néhány észrevétel a meglátásaidra...
2. Az is lehetséges, hogy az NPC-k egy része dinamikus, míg mások scripteltek. Ez pl. tipikusan így működött a Mass Effect-ben. Voltak NPC-k, akik mozogtak, jöttek-mentek egy helyszínen, míg mások mindig ugyanott álltak vagy ültek. Akiknél feladatot lehetett felvenni, vagy akikkel kommunikálni lehetett, azok jórészt nem mozdultak, a pozíciójuk fix volt, míg a "töltelék" NPC-k közül többen, akik csak a játék mozgalmasságát hivatottak renprezentálni, sétálgattak össze-vissza.
3. Ahogy a kérdőjel is utal rá, egyelőre nem egyértelmű, hogy a screenshot PC verzióból származik. Lényges különbség még a glow effect a fényforrás körül, mely a (PC?) verzióban létezik, a másikban nem. A távoli objektumok esetén lehet LOD limit miatti különbség is, ahogy írod is.
Viszont feétűnően sok a brightness a (PC?) verziós képeken, ami indokolatlanul fakó képet eredményez. Ennek oka lehet pl. egy túltolt gamma beállítás, esetleg a screen capture szoftver hibás beállítása. Photoshopban visszavettem egy kicsit, és rögtön nem is látni már -ilyen jellegű- képminőségbeli különbséget a két verzió(??) között!Egyébként sok értelmét nem látom az ilyen összehasonlításoknak, ebben a fázisban. A játék készül, változik. Amit majd hasonlítani lehet, az a kész, megjelent játék és a megjelenés előtti trailerek. De ott is csak akkor látom értelmét a hisztinek, ha olyan szintű nyilvánvaló átverést tapasztalunk, mint pl. a már említett két játéknál. A W3 esetén is túlzásnak éreztem a problémázást, mert bár a képek részletes elemzésével fel lehetett fedezni némi downgrade-et, de ettől még a látvány maximálisan csodás volt, a játékmenetre nézve pedig semmilyen hatással nem bírt, ellentétben pl. a No Men's Sky-al, ahol komplett tartalmak hiányoztak a trailerben látottakhoz képest.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Rony949
őstag
De jó kis háttérképem van.
-
-
Topikgazda
Az is lehetséges, hogy az NPC-k egy része dinamikus, míg mások scripteltek. Ez pl. tipikusan így működött a Mass Effect-ben. Voltak NPC-k, akik mozogtak, jöttek-mentek egy helyszínen, míg mások mindig ugyanott álltak vagy ültek.
Yepp, de itt például a zebrán átkelő két karakter is azonos, tehát nem csak statikus karakterekről van szó. De igen, ez egy logikus magyarázat.
Ahogy a kérdőjel is utal rá, egyelőre nem egyértelmű, hogy a screenshot PC verzióból származik.
Hint: a lenti képeket én raktam össze, a PC? felirat is tőlem származik, nincs megerősítve egyértelműen, hogy PC-n készült. Ahogy az sem, hogy az XBox-os verzió XBox-on - igaz, onnan kihagytam a kérdőjelet. Shame on me...
A W3 esetén is túlzásnak éreztem a problémázást, mert bár a képek részletes elemzésével fel lehetett fedezni némi downgrade-et, de ettől még a látvány maximálisan csodás volt, a játékmenetre nézve pedig semmilyen hatással nem bírt,
Szigorúan saját vélemény, de a The Witcher 3 esetében a fő téma az volt, hogy mennyire másképpen néz ki a játék, mint a 2013-as / 2014-es bemutatókban. Azóta tudjuk, hogy különféle megvilágítás / színvilágot megváltozató addonokkal egy része ennek emulálható, tehát egyszerűen a grafikai finomhangolás miatt lett más a grafika. A másik rész (por, nagyobb látótávolság, légköri hatások, más (részletesebb) karaktermodellek) pedig feltehetően az optimalizálásnak esett áldozatául.
Utóbbi terén én mondjuk speciális nézetet képviselek: kár volt kivenni ezeket, nyugodtan bent maradhatott volna ultra-szuper részletességként. Aztán ha az aktuális kártyákkal nem lehet kihasználni, akkor válat von az értelmes játékos, és játszik Med vagy High beállításokkal.
Csak persze van egy hangos réteg, aki sír, ha a felső, vagy felső-közép kategóriás kártyáján nem tud a legmagasabb grafikai beállításokkal értelmezhető FPS-t kapni, mert hát neki az jár, és micsoda dolog, hogy van olyan grafikai beállítás, amit nem tud kihasználni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fitzgerald
veterán
Nekem bőven elég lenne, ha "csak" a Witcher 3 szintjét hozná látványban a játék. Tököm fog ilyeneken rugózni már ennyi idősen. Számomra a lényeg az, hogy mint szerepjáték nyújtson valami olyat amivel még a W3 által igen magasra rakott lécet is megugorja, illetve hogy fasza legyen a sztori, és élettel legyen megtöltve a világ.
Amúgy ez kb. az egyetlen játék, amiből garantáltan a létező legüberebb collector's kiadást fogom előrendelni (meg kb. az egyetlen olyan cég, akiktől csukott szemmel is elő merek rendelni). -
2thletme2day
őstag
-
Vesa
Topikgazda
válasz 2thletme2day #327 üzenetére
Ez egy igen jó hír! Semmi egetrengető hardver nincs alatta, pedig még sehol sincs az optimalizáció.
A tudomány a valóság költészete!
-
wjbhbdux
veterán
Processzor: Intel i7-8700K @ 3.70Ghz - 103 943 Ft
Alaplap: ASOS ROG STRIX Z370-I GAMING - 69 910.- Ft
Memória: G.SKILL RIPJAWS V, 2X16GB, 3000Mhz, CL15 - 111 150 Ft
Videokártya: NVIDIA GEFORCE GTX1080Ti - 249 900 HUF
SSD: SAMSUNG 960 PRO 512GB M.2 PCIe - 76 490.- Ft
Táp: CORSAIR SF600 600W - 34.990 Ft
=======
646383 Ft30FPShez
már értem miért vesznek konzolt
/s
-
Vesa
Topikgazda
válasz wjbhbdux #329 üzenetére
Optimalizáció nélkül, "ultra" grafikai beállítások mellett, mai árakon számolva! Ennek alapján megjelenéskor egy normál gamer gép vinni fogja, ultrán pedig eddig se ment AAA+ cím egy olcsó gépen.
Egyébként ahhoz kell mérni, hogy sok cég demózik ilyenkor 3-way SLI Titan-okkal, csak hogy megmozduljon a játék ebben a fázisban. Ehhez képest a CDP konfigja egy földi halandó számára is elérhető gamer gép volt, különösebb extra nélkül.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
A top gamer gépek soha nem voltak olcsók, ez nem újdonság. Másrészt, a piac nem a magyar emberek fizetőképességéből indul ki, a komolyabb piacokon pedig ez még egy megfizethető konfig (gondolj csak egy Alienware teljes kiépítésben 2milliós árára, vagy egy iMac árára, ami ráadásul nem is feltétlen HEDT).
Okosan vásárolva a CDP konfigjához hasonlót 30-40%-kal olcsóbban be lehet szerezni, akár innen hardverapróról. Én az újonnan közel 2 milliós dual Xeon munkaállomásomat 350-ért vettem itt HA-n, igaz, használtan, de semmi baja nincsen pedig közel 0-24-ben megy. Ellenben ha 3db Titanon demóztak volna, akkor ahhoz hasonlót nehéz lenne elérhető áron beszerezni valóban.A tudomány a valóság költészete!
-
kwzatz
őstag
Azért megint nem semmi, hogy egyesek milyen következtetésekre képesek egy game engine footage-ből, ami egy olyan játékhoz készült, ami várhatóan 1 éven belül meg sem jelenik. Már most vegyétek a konzolt!
-
kwzatz
őstag
De az emberek nagy részének nincs is szüksége top gépre. 1080p-ben a megjelenése után 4 évvel is el tudsz játszani egy GTX 970-nel 60fps-sel medium-high-on. Ez nem nagyon változik egy ideje egy-két rosszul optimalizált játéktól eltekintve, egyszerűen az igényeket próbálják mesterségesen terelgetni inkább a magasabb felbontások felé. Ha valakinek kell az 1440p, 4k, akkor fizet. Ha megelégszel az 1080p-ben való játékkal, akkor szerintem egyre ritkábban kell majd GPU-t cserélni, és bőven elég lesz a középkategória. Én azt tippelném, hogy még a Cyberpunkkal is megleszek az RX470-emmel 1080p-ben. Ha mégsem, akkor az akkori középkategóriás kártya majd kisegít.
[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
Gépigény témához: ma már szerencsére közel nem olyan rossz a helyzet, mint ezelőtt 12-14-16 évvel.
Akkoriban még mai szemmel már nevetséges felbontásokon játszottunk a legtöbben, ennek ellenére nem ritkán fél-egy év sem volt az aktuális csúcshardver élettartama, ha az ember a legmagasabb beállításokon akart játszani a legújabb címekkel. Ehhez képest ma ott tart a dolog, hogy egy több mint 7 éves Sandy i7 még mindig komoly teljesítményt nyújt játékokban, és egy 4 éves felső-középkategóriás vga is kielégítő teljesítményt nyújt 1080p-ben a legtöbb játékban, ahogy itt feljebb már szóba került. Ram-ból sem kell 16GB-nál több játékokhoz már évek óta. Az is tény, hogy a grafikai fejlődés sem olyan ütemű manapság, mint akkoriban. De valamit valamiért. -
VikMorroHun
senior tag
Erről eszembe jut a Witcher 2 esete az Ubersamplinggal. Oda írták a magyarázó szövegbe, hogy ez a jövő videokártyáinak szól, mert amikor megjelent a játék, kb. semmi nem tudta volna játszható formában futtatni a játékot ilyen beállítással. Aztán eltelt pár év, lett olyan videokártya, ami elbírta, szereztem a netről ultra++ beállításokat, és helyenként jobban néznek ki a karakterek, mint a Witcher 3-ban alapból.
Hogy ne csak off legyen:
Valószínűleg beszerzem azért egy 50%-os akcióban, majd valamikor megjelenés után, de tény, hogy egy Witcher 3 után nem egy FPS csőjátékot vártam ettől a csapattól (Sasa így jellemezte).Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
-
Rony949
őstag
válasz VikMorroHun #338 üzenetére
Igen, viszont az Ubersampling-el még a mai napig nem lehet kihozni a fix 60 fps-t. Legalább is mikor múltkor kipróbáltam a GTX 770-el, nem volt meg a 60.
Itt is van. Eléég haszontalan grafikai beállítás, mert alig látni különbséget, de cserébe lefelezi az fps-t kb.
[ Szerkesztve ]
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #338 üzenetére
"Witcher 3 után nem egy FPS csőjátékot vártam ettől a csapattól (Sasa így jellemezte)"
Sasának hagyták hogy végigtolja a game-et? Vagy ezt is a 45 perces demóból sikerült neki megállapítania így valószínűsíthetően kb. 1 évvel a megjelenés előtt? Mert arra, hogy nem csőjáték lesz, már most kötök fogadásokat nagy pénzben. Eleve open world játékként reklámozzák, nem?[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
válasz VikMorroHun #338 üzenetére
Akkor ezt alaposan félreértetted, mert nem azt mondta hogy ez egy "FPS csőjáték" lesz, hanem hogy a játékvilág a cső FPS játékokra jellemző részletességgel van kidolgozva, ami lefordítva annyit jelent, hogy egy-egy kisebb terület is olyan iszonyatos részletességgel, aprólékossággal van kidolgozva, mint a nem nyílt világú játékokban (amelyekben a kisebb játéktér miatt nyilván jóval több idő/energia jut az ilyesmire).
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Na jó de ki az a sasa?
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
-
KaitouP
veterán
Az újságírók, akik bejutottak a zártkörű bemutatóra, ilyen szobrot is kaptak:
(Kicsit mintha kancsal lenne a hölgy, de azért tetszik a szobor. )
[ Szerkesztve ]
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
-
kwzatz
őstag
válasz Fitzgerald #341 üzenetére
Ez már mindjárt sokkal jobban hangzik így és el is hiszem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- 11900KF / 32GB 3600MHZ CL16 / 3080 TI Suprim X
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- TERVEZÉSRE: Lenovo ThinkPad P52 workstation:i7 9750H,32GB,512GB,vil.HU bill.,Quadro T1000,Win11Pro
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 14 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs