Új hozzászólás Aktív témák

  • PR0JECTNR56

    addikt

    Gyors első impressziók:
    Hardver nem a legfrissebb, de FHD alá szerintem még egy decens opció (i7-10700K, 32GB RAM, RTX3090 24GB, SSD, Windows 10 Pro) ennek fényében:

    Ami tetszett:
    - az új helyszínekből végre van annyi, ami szerintem egy rally játéktól elvárható
    - az új helyszínek szakaszai szórakoztatóak, jó a vonalvezetés, jó a művészi direkció az egyes lokációk helyi sajátosságainak bemutatásában
    - bár az előző Dirt játékokból hoztak át nem egy korosodó 3D autómodellt, de a fejlesztések szépek rajtuk, egy lépéssel közelebb léptek az igaziakhoz (szép fényszóró implementációk, új motorterek, új kipufogó és felfüggesztés elemek, szemmel láthatóan rászánták az időt a részletezésre)
    - a hangok továbbra is nagyon jók

    Ami nem tetszett:
    - a fenti hardverrel egy sima FHD monitoron is katasztrofális teljesítmény, a legrosszabb UE4 implementációk egyike (nagyon durva stuttering, véletlenszerű FPS dropok, pocsék LOD beállítások és az ebből következő pop up vagy késésben lévő render, helyenként texture flickering, a finomabb textúrák esetében - pl. rácsok, hálók - a játék szemmel láthatóan szenved, NM textúra felületek kezelése teljesen véletlenszerű, AO textúra helyenként nem ártott volna, mert élettelen sok objektum felülete nélküle, a kipufogóból érkező lángok komikusan lassúak az autó képernyőn zajló dinamikájához képest)
    - a fehéregyensúlyt ebben a részben sem sikerült rendesen belőni, a fehér színek helyenként teljesen kiégnek (ez már a Dirt 2.0-ban is probléma volt)
    - értem, hogy WRC licensz, de a UI-al soha el nem követett bűnök bevallására lehetne embereket rávenni, gusztustalan, helyenként szinte gyerekes, valahol pedig teljes elhagyja a logika ösvényét (amely furcsa kicsit lévén, hogy az előző részekben ezt sikerült eltalálni)
    - a fizika összességében nem lenne rossz alap, de a Dirt 2.0-hoz képest rosszabb - pl. a megszokott autó trió mellé egy modern opciót is beválogattam (Lancia Stratos, Lancia 037, Lancia Delta S4, Toyota Yaris WRC) és a mind a 4 autó esetében több különböző útfelületen is érezhetően rosszabbul kommunikálta az autó, hogy hol van a tapadáshatár és mikor kell óvatosabban vezetni, valamint az egyes autók sajátos karaktere kevésbé hangsúlyos, mint a korábbi részekben

    Úgy gondolom, hogy egy ponton lehet ebből még egy jó játék, amely a Dirt 2.0 méltó utódja lesz egy ponton, mert tartalmilag az alapok adottak, de rengeteg patch fog ide még kelleni, főleg teljesítmény fronton.

Új hozzászólás Aktív témák