Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
-
Feketelaszlo
senior tag
Meg nem mindegy még a ciklusszám amit kibír, az üzemi hőmérséklet, cellafeszültség, karbantartási igény, csomagolhatóság, önkisülés és nagyon sok minden más sem. A li-ion akkucsomagok már most is elég jók - szerintem nem a technológia ami visszatartja az embereket. Bár halkan jegyzem meg én 100+ kWh-s szörnyetegeket nem vennék semmilyen csoda akkuval sem, ezek azért igen elmebeteg számok ha az ember mélyebben belegondol a mögöttes tartalmukba. Vagy nagyon sokat vagy nagyon rosszul kell használni az autót, hogy ezt mind elközlekedje valaki (én meg vérbeli autóbuziként - vagy ennek ellenére - egyiknek sem vagyok igazán híve). Az, hogy ez energiatartalom tekintetében csak néhány liter benzin egyenértékese nem azt jelenti, hogy ez kevés, hanem azt, hogy a benzin és tsai. vegyileg "szuperüzemanyagok" minden máshoz képest.
-
Pikkolo^^
addikt
A kombinált hatásfok 90%, az áramtermelés ennek a fele. A 45% körüli érték már elég jó aminek mondjuk a 90%-át használja az autó, azaz kb. ugyanott van ahol a belsőégésű motor. A németeknél nagyon sok a szenes erőmű melyek nem tudnak ilyen hatásfokkal működni (~30%) így már nem olyan jók az arányok. Ha megújulóval működik akkor más lehet a helyzet.
-
prmcsk
addikt
Láttam a bemutatóját és olvastam is róla.
Ennek kiépítése valami 1millió euro/ kilométer. És 2050-re ilyen technológiákkal fogják 0% széndioxid kibocsájtásúvá tenni az EU.-t. Ezt nyilatkozta valami kókler idióta.
Az persze nem számít, hogy Kína, az USA, India és egyéb nagy szennyezők úgy sz@rják telibe az EU. baromságait, hogy az már kín. Mi itt iszonyat szopatások és drágulások közepette hegyi levegőt vizionálunk, a légkörön keresztül majd másokét kapjuk. Beteg itt mindenki...
Csak egy kérdésem van: A drótok végét honnan fogják betáplálni 0/24h-ban ? Csak nem lignit erőműből ?
Az ilyen kinyilatkoztatások és szándékok tényleg az agyabeteg kategória...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez a szokásos bullshit amiből, a műszakilag és gazdaságilag képzetlen újságírók kiindulnak. Attól hogy valamit csinálnak a világ egyik leggazdagabb országában, még nem kell/lehet utánozni. Dubaiban Ferrarikat, Lambókat használ a rendőrség...akkor nekünk is azt kell tenni? Ha nem tudnak elérhető árú elektromos autókat gyártani, az egész nem lesz más mint gazdag emberek hóbortja, ha az EU bürokratái fejre is állnak.
A kínai piac meg olyan óriási hogy azt óvatosan kell elemezni. A sokmilliárd emberre sokmillió gazdag jut. Ha ott fogy 1 millió e-autó, az olyan mintha nálunk eladnának ezret. Ráadásul ott ontják a gyárak a nulla minőségű államilag agyontámogatott hulladék autókat, viszonylag olcsón, amiket az EU-ba be sem engednének, mert egyszerűen veszélyesek. A belső piacukra szánják, oda meg az is jó.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
biker
nagyúr
Teljesen mindegy, hogy hidrogénnel, metánnal, vagy lóhúggyal üzemel, ha nincs honnan tankolni.
Jelenleg van talán 20 hidrogén töltőpont európában. kb 15 évig nem is lesz annyi sem, mint amennyi villámtöltő most van.
Ez a nagyon távoli jövő, és nem a személyautózásba, hanem a teherautókra, mozdonyokra, hajókra lenne jó, ahol elfér nagy tartály. Egy személyautóban durván teret csökkent az üzemanyag cella. Ugye az üzemanyag cellás autó egy villanyautó (ami már kurva drága) és + egy hidrogén üzemanyag cella rendszer, tartály, stbElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
[Why hydrogen is bullshit - part 2]
Ez választ ad arra hogy jelenleg a hidrogén miért csak egy rengeteg pénzzel megtámogatott kísérleti demonstrációs projekt és nem az akkumulátoros technológia alternatívája. A legnagyobb hidrogén fan Toyota 150 éves projektben gondolkodik és akkus kocsikat tervez piacra dobni a közeljövőben, a többiek meg várják hogy a Toyota (esetleg a Hyundai) fejlesszen ki valami piacképes konstrukciót. -
Füleske
addikt
"hatalmas pénzeket fektetnek"
"rengeteg pénzzel megtámogatott "
Nem látom az ellentmondást. -
Feketelaszlo
senior tag
Megkeressem az érvelési hibát?
Az általad linkelt pilot projektnél egyébként le van írva, hogy állami finanszírozásból megy, s főleg az a lényege, hogy kipróbálják, működik-e egyáltalán az Ausztráliában előállított H2 (kemény 1-3 tonnával számolnak) elszállítása Japánba, gyakorlatilag egy olyan kisüzemi, kormányzati támogatású kísérlet, mint a BME nukleáris reaktora. A magáncégek azért kellenek bele, mert tőlük lehet megvenni pl. azt a szállítmányozási technológiát, amit LNG-nél is használnak - LNG terminál egyébként a közelünkben is épül jó pár, ehhez képest sokszoros kapacitással és költséggel, üzleti alapon: ha már a jövő energiájáról van szó. -
Füleske
addikt
Kb. ott tart ma a hidrogén cellás autó mint 100 éve a villanyautó. Létezett, de nem volt reális alternatíva. A Toyotának hosszú távon igaza lehet, viszont nem biztos hogy 100-150 év múlva már nem lesz valami teljesen más technológia. A Tesla szerintem pont azért lett sikeres mert meglátta hogy az akkus technológia már versenyképes alternatíva lehet. A hidrogén kora viszont még nem látszik.
-
biker
nagyúr
Az üzemanyag cella közel 70 éves komoly múlt alatt és 150 évvel a kitalálása után is szenved. Ennek okai:
- rendkívül drága maga a cella, alig tudnak 100$/kw alá menni, ezzel nem versenyképesebb mintha akkut raknának a kocsiba
- rendkívül drága az üzemanyag (az alkoholos olcsóbb, de annak hatásfoka csapnivaló), mind előállítása, mind tárolása, mind töltése bonyolult.
- a technlógiát drágítja, hogy egy komplett elektromos autó MELLÉ kell beépíteni, ugyanaz a hiba mint a PHEV
- ugyanúgy degradálódik a cella, mint egy akku, szép lassan veszti a hatásfokát
- plusz súlya a rendszernek nem ellensúlyozza az akku súly spórolástA sok negatívum mellett az előnyök:
- könnyű az üzemanyag
- gyorsabb a töltése
- a jelen sok millió üzemanyag kút életben tartható, mivel csak ott lehet majd hidrogént tankolni. És sajnos ez a legerősebb lobbi ebben a piacban.A hidrogén hajtás kurva jó lenne vasúton, kamionokban, hajókon, ahol korlátlan hely van a technikának, és vihet akár 1m3 tartályt is egy kamion, a vonat meg 10m3. vagy jó az űrkutatásban is, használják is 60-70 éve.
De 1mrd közúti autóba halott ötlet. Oda akku kell. Esetleg egy kis REX egység, ami akár mehetne gázmotorral is. egy 22kg-os gáztartályról mint a targoncákElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs