Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok! (Külön akikkel ismerjük égymást)
Egy barátom érdeklődik és szeretne hallani élő tapasztalatból véleményeket - ahogy látom itt elég sokan vagytok akik nem hallomás alapján írjátok amit.
Szóval éves futás 25-35k méter. Mostani dízel hibridhez mérve.
Természetesen a nyáron megbízott tervező a lakás felújítását elhúzta uh a napelem nem játszik most. Mivel csökken a hosszú külföldi út EVben gondolkodott.
min 300km hatótáv elvárással és márkalojalitással álldott így távolkeleti nem játszik. Viszont a töltéssel most gondban lenne. 10km távon van szülői töltési lehetőség (3 fázis 16A/fázis). Mennyire élhető Szeged viszonylatában egy olyan EV amit 11kW-nál 10 órás töltési idővel lehet feltölteni?Szeged-től a leggyakoribb táv 220km egy irányba, és pár havonta van 450km munkaügy (szintén egy irányban ennyi).
Matekoztunk kicsit és a 70Ft -s töltéssel elég jelentős éves összeget lehetne megspórolni. Még talán a 150-160 ft is érezhető megtakarítást jelentene.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz wassermann #4536 üzenetére
A mostani hibriddel is public töltés megy tudtommal és mivel a melója nem köti helyhez ez alkalmanként 1-1,5 órát jelent AC22-n.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz wassermann #4541 üzenetére
Vannak 8-10kW nagy fa megmunkáló gépek, nem fog számítani
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
-
Nem szándékoztam én ilyen vitát generálni
Annyi a dolog nyitja hogy alacsony sem lehet a kocsi, mert már 40-50+ az utazóközönség és hát van akinek járókerete is van. Szóval nem volt véletlen a jelleg. Az 5 ember is minimum. Na most a tycan és gt pont nem alkalmas erre, sem a többi sedan forma. De tovább megyek még az etron S sem az igazi. A EQB, EQC etron 55 már inkább. Persze a legjobb lenne ha nem is kellene ezen gondolkodni mert csak egy plusz fejfájás. Az meg hogy a szülőknél lenne töltve nem akkora gáz mert mindkét helyen lehet felpattintani boxot 7-11kWra, a köztest meg meg lehet oldani egy vásárlás alatt pl a madaras teszkó 50kWs töltőjén. Bár lehet hogy tévedek de ez valamilyen kompromisszum lehetne. A házfelújítás kapcsán meg ahogy említettem, terv a napelem- max nem lesz hálózati visszatáplálás. Nap közben meg ki nem kaGilja le ha szörcsögi a nyálat?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Szegeden (természetesen valaki aki renCeresen jár kel itt v helyi) megengedné nekem h körbenyálazzam a villanyosát? Természetesen a delejt megtérítem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Bocsánatot kérek a kérdésért , de vajh miért nincs TIR? Elférne pár infó.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
-
Picit (nagyon) elment a topic az indító témától.
Meg lett említve hogy számítani lehet az energiaárak piaci megeresztésére. Amennyiben ezt elengedik, mi különbség marad az ICE motoros autók és az EV-k között költség oldalon? Mert csak a környezetvédelem elég kevés lesz ahhoz, hogy vonzóvá tegye a magas hatásfokú villanymotorozást a kevésbé hatékony de jóval felhasználóbarátabb megoldásokkal szemben. Az átmeneti időszakra megdrágítani csak a meglévő autóparkhoz való ragaszkodást fogja elősegíteni.
Számolgattam kicsit. Nekem havi 20k méterre most tisztán üzemanyag oldalon otthoni töltéssel kb 40k huf megtakarítást jelentene ha átállnék tisztán EVre. Ugyanakkor ez részemről egy min 30-40k€s beruházást igényel minimum és mivel az akkumulátor degradáció miatt nem lehet tíz években tervezni, szóba sem jöhet semmilyen megtérülés.
Akkor mi értelme az egésznek? Veszek egy szívó v8-t és mosolyogva halok meg, mert a különbözetből halálomig elvagyok.Félreértés ne essék, a mostani hibridben is imádom a csendes villanyt - de ha drágábbra jön ki mint az amúgy is sokba fájó liquid delej akkor mi a várt eredmény?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Hát azért én az alkatrész (fék) árak kapcsán cáfolnám a spórolást. Hibrid a jószág és csak előre a tárcsa darabja 200k+(MOD) huf- se pofa se csere még. Szóval az hogy mennyit lehet spórolni a kopón szerintem nem igazán releváns.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Nem a 480ból indulok ki, hanem hogy a villanyenergia hagyományosan kevesebb mint a folyékony. piaci árakon számoltam, még az utcai töltés esetén is rentábilis jelenleg. De ha pl 0,5€ fölé megy az otthoni akkor nem csak a töltés nem lesz gazdaságos de létezni is fájni fog az egységsugarú keményen drogozó kisembernek.
Szerintem gondold meg azt a fék kérdést. A villanyok nagyobb és azonnali nyomatéka sokkal több fékezést igényel még akkor is ha rekuperál elsősorban (már ha a vezető tudja használni) a géperejű járómű. Lehet h 1,5x addig tart de pont a nagyobb és/vagy hirtelen teljesítmény miatt igen gyakran raknak nagyobb teljesítményre méretezett alkatrészt. Pl esetemben azért annyi a tárcsa mert a legdurvább sport kivitel teljesítményével vetekszik a hibrid teljesítménye és mással nem gondolták biztosnak a megállást. Tudtommal a merci és a bmw is sok hasonló megközelítéssel gyártott modellt futtat.
A parkolást soha nem vettem ide - az nem alanyi jog, Szegeden soha nem is volt ingyenes. Szerintem mindenkinek fizetnie kellene és pont.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Tiédetis #5010 üzenetére
Nincs mit átgondolnom rajta. Audinál vitorlázik. Csak sport módvan állít rekuperációt de akkor állandóan 2k körül megy a motor. És Úgy tudom minden komolyabb teljesítményű hibrid ilyen. Amiról beszélek az bőven 200LE felett van.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz Shadowbull #5014 üzenetére
Jó de itt alapvetően nem arra gondolok, h megy-e az autó hanem hogy milyen kritériumokkal teljesíti amit elvárnak tőle. Egy SoH ami már csak 70% egy villanyosnál ami eredetileg sem tudott többet mint pl 400km azért nem az ami miatt megfogják venni. Egy ekkora aku pakk meg konkrétan egy autó árának nagyja. Rgo fel sem merül a gazdaságos v megtérülő tulajdonlás.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Pl a cella szintű cserére. Audi márkaszerviz hiába árulja modul szinten az alkatrészt nem hajlandó HV akksit megbontani. Modul darabja 1700€ (mérettől függően van 12-36), de a 17kW akksira mondanak 6 millió + szerelés "javítási" díjat - direkt nyitott tetővel. Jah cserélhetőség felé megyünk.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Különösen a friss rendelet szerint amiben csak adott típus márkaszervize által minősített ember nyúlhat hozzá Nem lesz ez olcsóbb igazából majd csak és nagyon feltételesen már 35 után nem lesz belsőégésű új autó. Szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ok akkor én ettem meg csak ennek a cikknek a mondandóját?
MOD
2. számú melléklet az 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelethez
A járműfenntartó tevékenységek irányításához szükséges felső- és középfokú szakképesítések 1. Autószerelői – motorkerékpárok járműfenntartói tevékenysége esetében motorkerékpár-szerelő – szakiránynak megfelelő
a) felsőfokú képesítés:
aa) okleveles gépészmérnöki, okleveles közlekedés mérnöki, okleveles közlekedés-gépészmérnöki, és okleveles mezőgazdasági gépészmérnöki képesítés,
ab) gépész-üzemmérnöki, közlekedésgépész-üzemmérnöki, általános gépész-üzemmérnöki, gépjavítástechnológiai üzemmérnöki és mezőgazdasági gépész-üzemmérnöki képesítés,
ac) felsőfokú technikumon szerzett gépjárműközlekedési szaktechnikusi, gépész szaktechnikusi és mezőgazdasági gépész szaktechnikusi képesítés,
ad) mechatronikai mérnök,
ae) elektromos járműhajtás szakmérnök,
af) hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszerek javítása esetében elektromos járműhajtás szakmérnök, okleveles villamosmérnöki, villamos üzemmérnöki képesítés, vagy az előírt képesítések egyike és a javítandó hajtásrendszerrel szerelt jármű gyártója által előírt képzés, vagy képesítés,^^Ez nem vonatkozik a kis szervizekre?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mit és?
Ha tudsz ilyen vállalkozást miért nem osztod meg a phórummal? Én felvettem a kapcsolatot hivatalosa és nem hivatalosan az AUDIval. Annyit kaptam vissza hivatalosan h felhívtak és közölték felejtsem el. Nem hivatalosan meg annyit mondtak hogy senkinek nem adnak ki anyagot így marad a hivatalos megoldás ami márkaszerviz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Az hogy a kamerán látszó fél nem tett feljelentést még nem elég jogalap a kérdés nélküli felhasználásra. Nekünk folyamatban lévő ügy ahol hangfelvételt utasított el már a rendőség is, hiába bizonyító erejű egy 5 millás csalás ügyében.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Közterületet rögzíteni - meg úgy bármit - lehet amíg azt senki nem nézi és nem tárolja. Közterületnél sem lehet csak úgy felvenni bármilyen tágan értelmezed is az "átalános"-ságot. A mi esetünkben már konkrétan a jogos érdek kategória volt hiszen készültünk a perre- de még általánosságban is kérdéseket vet fel a két értelmezés.
Nekünk pl a társasházhoz még a rendőrségi bekötéssel sem ment a dolog mert pl a helyi kapitányság közölte h nincs erre vizsgázott embere aki nélkül törvénytelen és nem nem is tudjuk megfizetni h legyen. Uh a legtöbb esetben a házi kamerák által közterületi felvételt nem nagyon lehet "általánossággal" magyarázni.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
Tehát azon kívül h az egyszeri ember csak a nagyobb számot látja és ezt alkunak akarja még nem feltétlenül fog változni?
Van bármilyen iparági pletyka a háztartási áram árának emelkedéséről?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ok megnéztem és látok sok csillogó-villogó kék számot meg táblázatot. Hosszú és ronda számot. Ebből nekem mint malacnak, sajnos semmi nem jön le azzal kapcsolatban hogy milyen eséllyel lesz az áram ára megemelve
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
-
-
válasz Andras6800 #5461 üzenetére
Detto. Kinéztem egy e-tront. Hát most vagy marad Hans, vagy megyek vissza teljes olajkályha vonalra, pláne hogy van céges kártya.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Bandit21 #5582 üzenetére
A szegedi pohu (gondolom a sárosi utca) esetében semmi meglepő nincs. A mostani hibridem használtan a tiéd értékének másfélszerese és egy nyamvadt kárfelmérést 2 hónapra vettek fel , a megcsinálását meg 6+ hónapra, ami miatt a biztosító nem hajlandó kifizetni a teljes káromat. Mondanom sem kell hogy 6 számjegy és nem 5 alatti az első jegy. A biztosítós javítás (amit megcsináltak is sok számjegy volt) idejére még csak az autó bérlés lehetőségéről sem tájékoztattak.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Bandit21 #5595 üzenetére
Ugyan nem tudom h ev vonalon mennyire van ott a srác, de a szegedi vag márkaszerviz "agya" már hosszú évek óta otthagyta a céget. Egyszerűen nem fizették meg. Ha kell az elérhetősége meg tudom adni max meg kell kérdezni h ev-vel foglalkozik-e. Azt tudom hogy a környék összes neppere hozzá hordja a csoport kocsikat és hát emiatt én is leszoktam róla mert Szentmihályon lakik és egy egyszerű olajcsere is 1-2 hónap előjegyzésre ment.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
Itt azért álljunk meg egy pillanatra. A villanymotornak az említett tesztben nem a hideg terhelhetősége a kérdés- míg az ICE motornak igen. És a 15 éves passat ( tudom mert volt 500k méter feletti touaregem, csippel!) is kibírja ezt. Amit a cikk mondani akart még ha elég sután is, hogy egy akkumulátor ha már használt akkor hiába a papíron állított tulajdonsága ha az csak az új állapotára és bizonyos restrikciókkal vonatkozik.
Ezzel nem állítom , hogy bármilyen formában elfogadható lenne amit következtetésként állít az írója, csak hogy össze van keverve benne az alma a körtével és ti még magatokra is veszitek teljesen feleslegesen!Egy EV egyszerűen nem erre van. Mág pályázásra sem igazán. Országút és város ami a terepe és ott bizony nem nagyon van aki megszorongassa. A pálya meg vagy nagy ccm ICE (bentin vagy dízel) terep. Szerintem ennél többet kár belelátni ebbe.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ugyan ez volt anno a benzin dízel vita alapja is. Félinformációk. És sajnos nagyon sokan gondolják magukat tévedhetetlennek egy-egy cikk elolvasása után. Kedvencem amikor eljön vki megnézni az eladó autómat és elkezdi mondani hogy jajj mert biztos tekert. Jah. Azért van benne 200k+ mert visszatekerem. Meg hogy jaj engedjem el az árból pl a 6 porlasztót meg a dpf cseréjét mert neki biztosan ki kell cserélnie majd azt. Aztán meg jön a borjú-újkapu esete amikor megkérdezem, hogy ha nem tudja fenntartani a kocsit akkor mi a fészkes fenének akar ilyet venni?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
válasz Tiédetis #5690 üzenetére
Ez valóban érdekes kérdés. Szerintem nem a részvények árfolyama lehetett az elsődleges cél. Tudom h túlértékelem magam a találgatással de az Y-nal a tesla elég rendesen belehúzott a népautósodásba és szerintem ezzel az energiaárak ellenében próbálja megerősíteni a piaci pozícióit. Az más kérdés, hogy ezzel a lépéssel a használtautó piac alsó- olcsó szegmensét kb totál kinyírta. Ez utóbbival kapcsolatban nagyon várom a fejleményeket.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Tiédetis #5694 üzenetére
Az Y a stratégia alapja, úgy értettem. Eddig is nyilvánvaló volt hogy minőségileg (és most nem arra gondolok h tartósság elsősorban, pedig ott is vannak kérdőjelek azért) a régi autógyártókkal a Tesla nem tudta felvenni a versenyt mégis megkérték az árát amit sokan ki is fizettek csak arra tekintettel, hogy álzöld (most ebbe se menjünk bele, mert szerintem közlekedés nem létezik zöld megoldással. Még ha valaki gyalogol is ereget gázokat). Ez volt neki az ultima ratio és bejött! Most viszont, amikor azért már elmondható több országgal kapcsolatban is h rekordokat döntöget a villanyozás és azon belül is a tesla az Ynal érte ezt el olvasatom szerint, meglépte ami logikusan következik: minden szegmensben megpróbálja elérni ezt. Viszont az eddig zöldség már nem elég, és nincs még egy olyan "fegyver" mint az olcsóság. Most a részvényei ára megint le fognak menni mert az eddigi marzsot nem tudja tartani - de ha megsokszorozza az autópiaci jelenlétét akkor fordul a kocka. Azon sem lennék meglepve ha tovább bővülne a töltőhálózat, nagyobb léptékkel.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Ha ott van először forgalomba helyezve akkor itthon csak vámoltatni és papír cseréltetni kell, nem? Akkor 7%- az itthoni papírcsere költsége. 20 milliónál az is szemmel látható összeg. azért 1 millából egy ideig lehet tankolni a kocsit
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Utóbbi a megoldás, ahonnan lehet lízingel mint magányember és utána megvenni. Mondjuk ami mindent el lehet Szlovákban számolni a kocsival nem ok nélküli h céggel együtt adják veszik a nagyobb értékű kocsikat.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ez a 20 milla is nagy érték ám! Van szlovák cég a családban és évente párszáz € csak ha ilyen jellegű a fenntartás ha jól értettem a könyvelőnket (nekünk más mert működő cég, de az is megáll évi 4000€ban). Szerintem ha az autó értékcsökkenése és üzemeltetési kiadásainak egy része költségelhető (vagy akár a teljes is) azért nagyon nem mind1.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest