Új hozzászólás Aktív témák
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #4534 üzenetére
Olyan, ami autópálya tempóban is tudja a 300km hatótávot nem sok van.
A Tesla minek számít (Kínai, Amerikai, Német)?
Csak mert kb. más nem nagyon jön számításba?
Milyen útviszonyok között kell tudnia a 300km-t? A teljes út 300km, vagy nagyobb távolságra szeretne menni és a két töltés közt szeretne 300km-t menni?[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
wassermann
addikt
válasz bitpork #4534 üzenetére
"... 10km távon van szülői töltési lehetőség (3 fázis 16A/fázis)..."
Szerintem ez megint olyan, mint egy "szőrös lábú nő" - Nagyon kell ám akarni. Komolyra fordítva a szót: ott hagyja éjszakára a szüleinél és haza biciklizik? Nem valami kényelmes, nem életszerű! Maradnék a meglévő dízel hibridnél.
-
titán
válasz bitpork #4534 üzenetére
Szeged = Tesla Egy haverom Porsche Taycannal szívatja magát úgy, hogy heti rendszerességgel jár Szegedre. Úgy azért meg szokta tudni oldani, hogy ott alszik Szegeden, aztán valahol még küzd bele egy kicsit és azzal visszaér Pestre. Ilyenkor mindig Teslát akar (na jó nem, túl szerelmes a Taycanba ahhoz). Teslával gyerekjáték egy szegedi út. Ha bármennyire kelet felé tartasz, minden más nagy szívás. Igazi hősnek kell lenni hozzá. :D
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
ratkaics
senior tag
válasz bitpork #4537 üzenetére
A 220km szerintem nem gond az VW ID és rokonainak sem, bár ha pálya, akkor nagyakksis verzió fogja tudni biztonsággal. A 450-et kb. semmi, esetleg Merci EQE(ezzel mondjuk még nem láttam tesztet), vagy a nagy akksis Teslák, de azok is óvatosan.
Tehát a 450km-nél kalkulálni kell töltéssel is.
Szerintem!Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
titán
-
cOxeR
Ármester
válasz bitpork #5005 üzenetére
Téveszmék ezek az akku degradációk, ilyen mértékben, 10 éves lassan az első széria pl I3-ba vidáman mennek 90+% feletti értékekkel, vannak 300e km feletti példányok is, persze ott már előfordult pár javítandó dolog.
Viszont amit nem veszel figyelembe, az alapvető kopó dolgok lassabban mennek tönkre pl fék, illetve vannak dolgok amik “nincsenek”, olajcsere, gyertya, egy rakás segéd alkatrész. Igen van ami meg drága és ha beszarik ugyanott vagy… de ne a ritkább forgatókönyvre készülj.
Saját példa, I3 esetén most voltam hajtómű olajcserén 78e km-nél, de előtte 38e km-nél voltam szervizbe, a kettő között nem, letoltam 40e km-t, a töltés zöme itthon volt, ergo kútra se járok, csomó idő/pénz, persze ha messze kell menni ott meg időt vesztek a töltéssel. Benzines autómmal 10e-nként olajcsere, 30-40e-enként gyertya, fék is jobban kopik, ráadásul ha nincs hatósági ár, más a benzin matek, a villannyal szemben.
Napelemmel, otthoni töltéssel éri meg hosszú távon, másként szerintem se, a jelenlegi nehezítés, hogy nagyon elszállt az eauto ár is meg a napelem is. A keverés se segít ami megy a napelemes rendszerek “ellen”. -
Vesa
veterán
válasz bitpork #5005 üzenetére
Ne a 480-as abszurdisztáni árakból indulj ki, mert az már ma sem működik (a napokban 6 kutat kellett vigégjárnom mire találtam egyet, ahol nem volt "üzemen kívül" az összes normál dízel cső). A 750-es árral már igencsak nem ott lesz az a matek. Az áramra nincs ársapka, így aztán egy teljesen torz kép alakul ki arról, hogy mi éri meg és mi nem. Ha piaci áron számolunk mindent, ahogy tisztességes piacgazdaságban kellene legyen, akkor fel sem merülne a kérdés. Budapesten és az ország nagyrészén ehhez még hozzájön a parkolásból eredő megtérülés is. Nálunk ez durván sok lenne a feleségemnek (ilyen napi 3-4000Ft-ok), de így most nem fizetünk egy fillért sem.
A féket úgy értette, hogy az elektromosban 150k km-ig nem kell cserélni. Nem az alkatrészárakról van szó, abban nincs difi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
válasz bitpork #5009 üzenetére
Én csak kb. rögzítőféknek használok mechanikusat. Minden másra ott a B fokozat (maximum rekuperáció), és a forgalom figyelése.
Saját napelemről tölteni pedig már akkor is ingyenes*, bármennyi is az ilyen-olyan rendszerhasználati díjaknak nevezett Lőrinc-adó.
*: Az egyszeri beruházás már megvolt. De akár az élettartamra le is lehet osztani az össz. termeléssel.A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz bitpork #5009 üzenetére
Legnagyobb 'hiba'-jegyzek legutobbi atvizsgalaskor az volt hogy rozsdas a fek, mint minden ev-n... nyikorog is nedves idoben.
joghurt: sztem bar hatnak egymasra a mennyisegeken at, de napelem megterules a megtermelt kWh araval, e-auto megterulest az elfogyasztott kWh[-tobblet] araval erdemes szamolni[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #5005 üzenetére
Az elmúlt két évben nagyon negkavarodott a TCO számítás. Szerintem nincs ember aki meg tudja mondani hogy a következő 10 évben mi fogja megérni és mi nem.
Itt Németországban, ha nem tudsz otthon napelemről tölteni, akkor gyakorlatilag kimondható hogy nem éri meg (azonos használati értékű autókat nézve).
Nade ez a dolog egyre inkább nem arról fog szólni hogy megéri vagy nem, hanem arról hogy nincs más, aztán ha nem tudod kifizetni akkor jársz busszal meg gyalog.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz bitpork #5005 üzenetére
Belső égésű motor degradációja sokkal nagyobb mértékű, mint az akku degradációja.
Miért nem nézek vissza soha többet:
1. Finomabban szabályozott dinamika
2. Csendesebb
3. Azonnali nyomaték
4. Egypedálos vezetés
5. Sosem büdös
6. Otthon töltéssel nem kell benzinkútra járni[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #5009 üzenetére
Amit én eddig látok: haladok a 90k km felé, és most a téligumi felrakásakor nézettem meg a féket. A tárcsán gyakorlatilag nincs kopás, a betétek félig sincsenek lekopva. A látottak alapján 150k km-ig hozzá sem kell nyúlni. Az S-Maxon ilyenkor már túl voltam 2 garnitúra betétcserén és egy első+hátsó tárcsa cserén többszázezres költséggel. Persze abban igazad van, hogy ez csak egy dolog, és egy 20M-es autó esetén nem tétel. Viszont akkor hasonlítani is egy 20M-es benzinessel kell, amiben ugyanúgy fog kopni a fék, mint a 10M-esben. Vagyis bárhonnan nézem, ez megtakarítás. Ha hozzászámolom azt is, hogy egyedül fék/hajtómű olajat kellett ebben cserélni (egyszer), akkor még jobb a helyzet.
Ugyanakkor pont az enyémben bekrepált a hajtómű, amit ha nem cseréltek volna gariban, akkor olyan költséget jelentett volna, ami mellett a rettegett kettőstömegű lendkerék ára aprópénznek tűnik. Szóval nem egyértelmű nekem a szerviz költségek csökkenése. Az EV jóval egyszerűbb szerkezet, de ami benne van, azok ára horror. Akár hajtómű, akár inverter, akár az akkupakk mondja be az unalmast, máris köddé vált a mítosz, hogy olcsóbb szervizelni, sőt...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #5042 üzenetére
nem mondom el a véleményem... egy kollégám gázkazánjában egy vihar miatt túlfesz hibás lett az alaplap. Egy 200 Ft-os triak lett zárlatos, ami a ventillátort kapcsolja... de nem "szabad" javítani, teljes alaplap csere 138e Ft volt... elkértem a panelt, kicseréltem a triakot... tökéletesen működik, ugyanilyen kazánom van... "M zároltam"... jól jön majd 2025 után, amikor majd nem lesz alkatrész... (köszi EU)
Németeknél TILOS polírozni a fényszórót, csak cserélni lehet, milliós tétel...
HA a gyártókon múlik, kilobbizzák, hogy TILOS kinyitni a motorháztetőt....( 1-2 autónál már így is van.. ) Mindent csak a márkaszervíz csinálhat 100x áron... szép új világ!
Én megcsináltatom hozzáértő szakemberrel töredék áron... különösen amióta a kocsimat garis olajcserével úgy kaptam vissza, hogy majdnem 1l olajjal több volt benne ( csak azért ellenőriztem le, mert 2 évvel előtte haza se jutottam vele, mert 1l hiányzott, és a körforgalomban letiltott)... "előjegyezték" katalizátorcserére, ha nem veszem észre... annyit mondtak, új kolléga nem ért hozzá... még azt se mondták: Elnézést!
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
robi-k
őstag
válasz bitpork #5042 üzenetére
Milyen rendelet? Nem ismerek ilyet személygépkocsik esetében. Tömegközlekedési járművek már más eset.
Amennyiben a márkakereskedő szabályaira gondolsz, akkor azok betartása nem törvényi(jogszabályi előírás, hanem gazdasági érdek - ha nem tartod be, legfeljebb ugrik a gari. -
joghurt
addikt
válasz bitpork #5047 üzenetére
Az af) pontban a felsoroltak bármelyike birtokában végezhető a javítás. Tehát nem csak a márkaszerviz szerelője végezheti el, hanem egy villamosmérnök is. És ez az irányításra vonatkozik (tehát a cégnek kell rendelkeznie egyetlen ilyen alkalmazottal), magának a munkának az elvégzéséhez nem kell diploma.
Annyiban korlátozás, hogy a szomszéd Józsi (aki nagyon ügyesen tud kereket cserélni) tényleg nem nyúlhat hozzá.
A tej élet, erő, egészség.
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #5047 üzenetére
Szerintem rosszul értelmezed. A hangsúly a _vagy_ szón van:
"hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszerek javítása esetében elektromos járműhajtás szakmérnök, okleveles villamosmérnöki, villamos üzemmérnöki képesítés, vagy az előírt képesítések egyike és a javítandó hajtásrendszerrel szerelt jármű gyártója által előírt képzés, vagy képesítés,"
Tehát végezheti bárki, akinek a felsorolt végzettsége megvan, _vagy_ olyan valaki, akinek a felsorolt képesítése és mellé a gyártó által előírt képzése is megvan. Gari idő alatt pedig úgyis csak márkaszervizbe lehet vinni az autót, már ha nem akarja az ember elveszíteni a garanciát. De az sem kötelező, lehet vinni máshová, csak akkor ugrik a gari.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #5058 üzenetére
Én inkább arra számítok, hogy a nagyobb példányszámban legyártott BEV-ekhez elkezdenek megjelenni a custom upgrade-ek...
BMW i3-ban már cserélgetik az akkukat 60Ah-94Ah-120Ah, és létezik már custom nagyobb akku is (190 Ah?) Nekem ez volt ami e felé az autó felé terelt, hogy az akkuk standardizáltak... amellett, hogy a végtelenségig életben tartható, ha lesz hozzá alkatrész ellátás... sajnos nincs belőle túl sok, hamar leálltak a gyártásával
Valamint jelenleg is kaphatók bontásból cellák hozzá... sok átépítős project és házi energiatároló is ebből a prizmatikus cellából építkezik...
Leaf Akkut láttam már szétszedve élőben, így villamosmérnök szemmel kifejezetten javíthatónak találtam... persze a struktúrális akku más... azt darálóval fogják javítani...magyarán a magas nyersanyagérték miatt beveszik, és kapsz egy újat...
De ne legyünk naivak, ez a tendencia... semmit se fognak javítani... ( lásd présöntvény)... az autók ugyanolyan eldobósak lesznek mint mint most a TV-k... kötsz rá horror biztosítást, ami fedezi a károkat...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #5082 üzenetére
van különbség a tiltott megfigyelés és a térfigyelő kamera közt.
A te esetedben a másik fél tudta nélkül előre felkészülve, és célzottan őróla készült a felvétel, míg a másik egy véletlenszerű felvétel, amin megjelenik a keresett ember.
Például ha egy munkahely be van kamerázva, pl egy bolt pénztára, és ott készül felvétel a vásárlókról, az nem ugyanaz mintha testkamerával és rejtett mikrofonnal követsz valakit és rögzíted az ő tevékenységét.Szerintem a két eset közt egy kisebb szakadék tátong
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz bitpork #5098 üzenetére
800V-on:
1. nem tölt gyorsabban az autó
2. nem könnyebb, vagy olcsóbb telepíteni töltőt
3. nem olcsóbb az áramValójában tök mindegy. Régebben (2022 előtt) nem léteztek léghűtéses 500A kábelek, amivel olcsón lehetett töltőt gyártani 400V nagy teljesítményre, de már megoldották.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #5105 üzenetére
Az ott lévő árak EUR/MWh... 458.67*414,97/1000= 190.33 Ft / kWh
Most ebből 5 Ft/kWh ( kvóta felett 28 Ft/ kWh), amit kifizetünk... tudom mindjárt jön, hogy de a paksi 11 Ft-os olcsó áram... na azt a nagy ipari szereplők kap(j/t)ák, hogy ide települjenek... és most már nekik se elég. Csak a TACL energiagénye lesz Debrecenben egy paksi blokk körül..
JA! és ez nettó nagyker ár...
(malacnak mondom, még kereskedői árrés + 27% ÁFA)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
válasz bitpork #5588 üzenetére
Nekem tavaly január 6-án letarolta a Nirot egy elsőbbséget meg nem adó teherautó. Május végén készült el, pedig csak 2 új ajtó, egy új tükör, egy új felni kellett hozzá, és egy első kerékjárati ívet kellet fújni. Május végén úgy "készült" el, hogy szinte könyörögtem, hogy adják már vissza úgy, ahogy van, ugyanis még nem érkezett meg hozzá a hátsó kilincs és a felni. Tehát elvittem egy törött, használhatatlan ajtókilinccsel, és egy zúzott felnivel. Ezekre nyár végéig kellett várnom. Csereautó? Másfél millámba került a fél évre bérelt 62-es Leaf. Ehhez képest a csütörtök délután (mint utólag kiderült) nyestrágás miatt töltést letiltó Tesláért péntek reggel assistance-os tréler jött (akkoriban még csak Bécsben volt szerviz), és hétfő este gariban megjavítva hozta vissza, 6000 eurós számla lett kinullázva.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #5609 üzenetére
Igen, de van 2 autóm amit hozzájuk hordok ígyis úgyis még vagy 5 évig. Sokkal többet arthatok magamnak hosszú távon.
Anno amikor Fehérváron elfelejtették oda adni a kerék őr oldot és utóbb se tudták oda adni és nem lehetett leszedni a kereket téligumi cserekor utána mentem a dolognak (akkor amugy a Pohu segített) akkor hiába írtam panaszt a vw.hu-nak leírtak hogy ők csak importőrök és a fehérvári szalon nem hozzájuk tartozij.
Próbáltam keresni német mail címét de egyszerűen nincs.
Lehet panaszkodni egy legördülő lista alapján. De az belsős dolgozók számára lett készítve és olyan tárgyak vannak megadva hogy ért e diszkrimináció, akartak e vesztegetni, vagy mint beszállító lettem e szivatva.Gondolom a németekbe fel se merül hogy máshol ne az ügyfél legyen az úr ezért minek is legyen panaszlada.
Igazgatok van, de ártani nem akarok magamnak.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
nagyúr
válasz bitpork #5630 üzenetére
Ott vagyunk mindenhol IS
Nekem szerintem az van, meg napelem is meg elvben még valami szaldos elszámolás is... Bár ez ebben az esetben nem tudom mérvadó-e?!
Arra vagyok kíváncsi mennyi az annyi amikor este dugom rá a vasat a konnektorra, milyen kWh árat írjak az applikációba.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen