- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Vírusirtó topic
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Microsoft Excel topic
- Programozás topic
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Google Drive
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
Új hozzászólás Aktív témák
-
wassermann
addikt
Egyébként az alap Wallbox (fali töltődoboz) sem egy nagy varázslat. Leegyszerüsítve: egy ellenállás "megmondja" ennyi a max. áram. A Walbox-ban található pici elektronika pedig behúz egy relét ha ez a max. áram mindkét oldalnak elfogadható:
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
"Amugy 1f32A fura kicsit h miert type-II aljzat"
Tudja az 1 fázist is! A fenti áramkör akkor úgy módosul, hogy csak a legfölső vízszintes L1 és a két alsó, a lenti kék N, és a legalsó védőföld megy át a relén a csatlakozóra. A rajzon látszik, hogy az elektronika táplálása is az L1 és az N, tehát egyetlen fázisról is megy
-
wassermann
addikt
válasz wassermann #1094 üzenetére
Illetve a fali doboz vagy töltő simán kapcsolhatja mind a 3 fázist, legfeljebb a kocsihoz csak 1 jut el, mert 1fázis van bekötve a kocsi oldalán csak.
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Két oka lehet miért van visszafogva a töltés 6,6kW-ra.
Az első, hogy más fogyasztók is működhessenek még otthon a házban mialatt a kocsit töltik. A másik, az akkucellák töltés alatti melegedése. Ha a kocsiban lévő töltőelektronika visszafogja a töltöáramot, a cellák kevésbé melegednek, nincs cella öregedés -
wassermann
addikt
Igen, a kocsiban lévő töltő-elektronika is lehet, hogy ekkora áramra még olcsóbb, de ahogy előbb írtam szerintem a fő ok, hogy ne rohangáljon senki a szervízbe, hogy rossz a töltő, mert leveri a 32 A-es biztosítékot (persze nem nézi, hogy a felesége korábban beindította a mosógépet vagy épp megy a konyhában a sütő)
-
wassermann
addikt
Nem tudom, hogy alapból milyen gumi van rajta, de ha újat veszel annak a cimkéjén már van a zajosságra utaló dB érték.
Sokan nem szeretik a villanyautókra jellemző keskeny "virsli gumikat" mert kanyarban jobban billeg a kocsi, a "berogyó" külső kerekektől. A szabály, hogy szélességben 10-el nagyobbat hajlandóak szó nélkül felrakni a gumisok pl 145/XX helyett 155/XX, ami azt jelenti mindkét oldalon 0,5cm-el kijjebb lesz a gumi széle. Ez stabilitásban jelent előnyt! Átmérőben a +-2% szokott lenni a megengedett eltérés, de ilyenkor már lehet, hogy "béget" a kocsi vezérlőelektronikája -
wassermann
addikt
Axioma! Egyébként milyen az Ion? Van valami gond vele, hogy váltanál? Azért kérdezem mert ahogy nézem a használt-autó piacon az Ion / iMiev / C-zero trió a "használható villanyautók" legolcsóbbika és 100km-es távokra jónak tűnik. Pesten nem szeretnék többé a parkolási díjjal törődni...
-
wassermann
addikt
Új kocsiban - a támogatástól függetlenül - az értékvesztés miatt én sem gondolkozom. Valószínűleg egy 2014-esnél nem öregebb Miev (újabb fajta, 88cellás akkuval) lesz a vége vagy esetleg egy régebbi FIAT 500e.
De én is kivárok még, mert a Dacia le fogja törni a használt elektromosok árát is.
-
wassermann
addikt
Cikk és beszélgetés a hidrogén hajtású (nem akkucellás) elektromos kocsikról: [link]
A technológia már itthon is létezik, akár kocsit is lehet venni. A lényeg amit kivettem belőle: a teherautókat teletömni több tonnányi akkucellával. zsákutca. Itt lesz nagy előnye egy H2 cellás villamos hajtásnak
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1175 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy amit a beszélgetésben (cikk végén lévő link) mondanak, az érdekes: Japánban, Dél-Koreában nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából.
A nagy nyomású technológiától meg nem kell félni, mert megoldják hogy még Teri-nénémnek is biztonságos legyen (100 éve ki gondolta volna, hogy 380V-os villanyvezeték lesz a házakba vezetve és nem hal mege miatt senki naponta :-)
-
wassermann
addikt
A H2-s villanyautó hátránya jelenleg az akkus villanyautókkal szemben, az otthon tölthetőség hiánya. Előnye viszont, hogy tankolásnál 5perc alatt belemegy 5-600 km-nyi üzemanyag.
A két fajta kocsi viszont tökéletesen kiegészítheti egymást, így megvalósítható a károsanyag kibocsájtás mentes közlekedés: rövidtávra otthon tölthető akkus villanyautó, hosszútávra hidrogéncellás
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1181 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy Mo-on egy kúttal jelenleg ennek nem sok értelme van. Inkább csak azért érdemes foglalkozni vele, mert egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre.
Rákerestem angol oldalakon, tavalyi adat: Japánban 137 hidrogénes töltőállomás van. Rajtuk kívül Dél-Korea és Kína fejleszti még a hidrogén-kúthálózatát a távol-keleten.
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1194 üzenetére
Csikós Zsolt tudtommal a Kandón végzett villamosmérnök, a nemzetközi "Év autója díj" egyik magyar zsűritagja... számomra ekég hiteles szakértőnek tűnik!
Hány diesel-vonat, hány BKV-busz, hány pesti sétahajó okádja a kormot, ahelyett hogy vízpárát pöfékelnének! :-)
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz Fredo78 #1467 üzenetére
Korábban én is beleástam magam ezeknek a tanulmányozásába:
a lényeg a C-Zero és az Ion a Mitsubishi I-Miev klónjai. 2014-től mindhárom korszerűbb akku-t kapott, a C-Zero és az ION cellaszámát ekkor csökkentették, de a i-Miev-ét nem. Így a 2014 utáni Mitsuk-ban 10%-al több akku van a másik kettőhöz képest, plusz ebben vannak további extrák (pl. 3 fokozatban állítható a visszatermelés / fékerő). A cellákat lehet cserélni, igazi hibaforrás nincs! [link]
Nagy előny, hogy mindhármon van otthoni és gyors töltő is, ami pl. a hasonló árfekvésű, használt SMART ED-k többségén hiányzik.[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz Fredo78 #1477 üzenetére
Ezért is nyomtam be annak a videó-nak a linkjét: a tulaj csaj egyértelműen elmondja, hogy bár fog a parkolási díjakon és az üzemanyagon elég sokat, a lényeg mégsem ez, hanem a hozzáállás: nem akar pöfékelni tovább egy dugóban! Egyszerűen villanyautót akar használni!
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Nincs a piciken semmi szégyelni való! A Mitsubishi i-MiEV / Citroen C-Zero / Peugeot Ion trió képezi szerintem jelenleg a belépő szintet a használt villanyautók világába:
Van otthoni és gyors-töltő csatlakozásuk is, rövidebb szakaszra felmerészkedhetnek autópályára. Öt ajtósak, így akár egy kisebb családnak is elővárosi és városi közlekedésre megfelelenek.
Igaz, nincsenek még bennük komplikált vezetés-segítő rendszerek, de pl. tempomatot lehet utólag beléjük szereltetni. -
-
wassermann
addikt
Villanyautók három millióig: [link]
-
wassermann
addikt
válasz orosziem81 #1879 üzenetére
Szerintem ez nem igazán spéci villanyautós dolog: futóműve, kormányműve és felfüggesztése minden kocsinak van. A vásárlás előtt nem kértél próbavezetést? Az eladóval egyeztetted gyorsan, hogy probléma van a kocsival?
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Ha úgy nézzük, hogy a kis villanyautók (Zoe, Dacia...) többsége legfőképp városi használatra készül, nem gáz ez: mert városban nincs nagy sebesség.
Autópályán persze előjön a mozgási energia rendesen (1/2*m*v²), ami egy ütközésnél el kell, hogy nyelődjön valahol...
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
A másik, hogy a villanyautók kultúrája jelenleg földrajzilag kötött, csak a fejlett gazdaságokban terjed: Észak-Amerika, Európa és a fejlettebb távolkelet.
A többi kontinensen, az elmaradottság és a hatalmas távolságok miatt egy ideig még biztos, hogy "nem rúg labdába". -
wassermann
addikt
Megfelelő hibrid-gépjármű mennyiség és idő kell ahhoz, hogy kialakuljon (egész Európában egy nagy összevisszaság, ami most van).
Annak idején Angliában lovas ügetett piros zászlóval a gőzmozdony előtt, hogy "Vigyázz jön a vonat!". Szerintem kb. most tartunk itt az elektromos és hibrid-járművek szabályozásával.
-
wassermann
addikt
A jogalkotók EU-szinten le vannak maradva mindenhol. Hirtelen nagyon sok minden megjelent: pl. egy fogyasztási pont a napelemek miatt, már kétirányú átadási pont is lehet (iránytól függően szabad-e két árat adni az energiának)... A járműveket a kutaknál mindenki egyszerűen szeretné tölteni. (lehessen ugyanolyan egyszerűen tölteni egységesen mindenhol, mint a benzinnel működőket) stb ...
[ Szerkesztve ]
-
-
wassermann
addikt
Asszem értem miről van szó, de hogy kell ezeket magyarul írni vagy mondani (tethered, untethered)? Fixen bekötött és csatlakoztatható vagy mi?
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Csendben mindazoknak, akik néha hosszabbítót használnak: [link]
"A megvizsgált hosszabbítók és elosztók közül egyik vezetékének érkeresztmetszete sem érte el a kötelező minimumot, vagyis mindegyik tűzveszélyesnek minősül"
(#mindenkinai)
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz joghurt #2223 üzenetére
A tényleges és a tőle eltérő kijelzett (szűkített) töltési tartomány saccra kb. 8-10 évvel ezelőtt jelenhetett meg (talán a Renault Fluence ZE-ben és az 1.generációs Mitsu trióban sincs még alkalmazva)
Igazán csak közvetlen cella-méréssel lehetne adott típusnál megnézni, hogy is csinálja a töltésvezérlő[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz joghurt #2279 üzenetére
Az elektronikus eszközök rosszul tervezett "visszarúgó" tápegysége tudja így megbolondítani az elektromos hálózatot. Ebből a szempontból a forgótárcsás (régi fajta) fogyasztásmérő "atombiztos".
Először a szomszédot is megkérném hagy nézzem meg ott. Ha ott egyik fázison sem jelentkezik a hiba, nálad nyomozd végig, hogy azon a fázison milyen fogyasztóid lógnak. Valamelyik lesz a ludas.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Vezetékes FEJhallgatók
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Politika
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Kedvenc zene a mai napra
- EAFC 24
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen