Új hozzászólás Aktív témák
-
wassermann
addikt
válasz wassermann #1094 üzenetére
Illetve a fali doboz vagy töltő simán kapcsolhatja mind a 3 fázist, legfeljebb a kocsihoz csak 1 jut el, mert 1fázis van bekötve a kocsi oldalán csak.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1094 üzenetére
Nyilvan, csak nem ertem minek, ha egy egyszerubbe belefer. Bar fura az a 6.6kW (30A), 7.2 szokott lenni 1x32A eseten a reklam.
-
titán
válasz wassermann #1099 üzenetére
27kWh-nak a 7,2kW töltés is még csak 0,27C volna, az akku élettartamát nem befolyásolná. 0,5C-ig minden aksi (szinte) korlátlan ideig használható.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz wassermann #1102 üzenetére
Nissanokban is csak 6.6kW-os töltő van.
Én értelmet nem látok amögött, hogy miért csak 30A legyen 32A helyett. Max az hogy a gyártó spórolhat.
Ahol van kiépített Type2 ott feltételezhető szerintem hogy vagy 16A vagy 32A elérhető.
Ahol nincs, ott meg úgyis a sima 230V konnektor van, amiről meg töltő függően max 10-13A körül töltenek.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1108 üzenetére
Az ION Type 1, nem ? Ő a Type 2 - t kérdezte.
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1111 üzenetére
Mert ionunk van, annak a kabele 'lophato'. De az type-I. Meg az Ampera is, igy type-II autooldali tapasztalatom nem tud lenni - dacia meg az. Ezert erdekel h ott mennyire kell me'g ezzel foglalkozni.
-
Semin
senior tag
válasz wassermann #1114 üzenetére
A gyári gumi méretem 205/55 r16, az azért elég széles. Elsősorban a típusa lenne kérdéses. Lehet hogy 4 évszakos lesz, elnézve a teleinket itt már nem sok létjogosultséga van a téli guminak városban (kevés autópálya).
Első körben Michelin CrossClimate+ a jelölt.
Van ezzel a típussal valakinek tapasztalata? -
axioma
veterán
válasz wassermann #1158 üzenetére
Csak ket dolog volt: egyreszt az enyem 80km (+/- az idojarastol fuggoen), ami Pomazrol Bp. egyes reszere se eleg oda-vissza (pont a 18.kerben van idonkent celpontunk), masreszt meg atszallni jobb ar/ertek ara'nyba.
Amugy semmi gond vele a mindennapokban, de most mar 10 eves, zuhan majd az a'ra, most ket lehetoseg van: vagy hasznalni amig gazdasagi totalkart el nem eri, vagy most cserelni invesztalassal. En alapbol sose gondolkodtam uj autoban, csak a Dacia ujkent tamogatva annyi mint amennyiert at tudnek szallni valami ar/ertekben ertelmesbe. De nem gyozott meg maga a Dacia, igy az uj biztos nem lesz, mert tobbert meg nem vennek. Igy nem surgos, majd egyszer ranezek a piacra az ev masodik feleben, hogy hasonlo lepes valami hasznaltra erdemes-e. De valoszinubbnek tartom hogy marad. -
titán
válasz wassermann #1173 üzenetére
Amilyen faktorokat nem szoktak figyelembe venni:
- A teherautók hajtáslánca most is több tonna, szükség is van a vontatón a tömegre, hogy tudjon vontatni. Az aksikkal annyival jobb a helyzet, hogy stratégiailag jobban el lehet helyezni a tömeget az autóban stabilabb, biztonságosabb közlekedést eredményezve.
- A kötelező pihenőidőben pedig időveszteség nélkül tölthető a kamion.
- Valójában az akkufeszültség helyes megválasztásával (csak szándék kérdése) fél-egy óra alatt simán feltölthető egy kamion akkumulátora. (1-2C nem nagy ügy)
- Ehhez képest 700baron tankolni őrült veszélyes.
- Ha pedig eljönnek a vezető nélküli kamionok, azok hidrogént nem lesznek képesek automatikusan tankolni, míg a villamos energia automatikus vételezése nagyon egyszerű feladat, évszázados, kipróbált, jól működő megoldásokkal.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1173 üzenetére
Teherautóban, kamionban stb. lehet alternatíva, ha kiépül a töltőhálózat és versenyképes áron lesz hozzá megvehető gép és üzemanyag. Kérdés hogy melyik fog előbb fejlődni, a hidrogén hajtás vagy az akku technológia. De ez még nagyon a távlati jövő. A hidrogén hajtás jelen állapotában egy tech demo, nem életképes alternatíva.
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1176 üzenetére
"nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából"
Szerintem én sem írtam mást. A jelenlegi technológiával ott is csak tech demo a dolog. Egy olyan típusú technológiai fejlődés kellene a hidrogén technológiának mint pl. a villanyautóknál a li-ion akku.(elérhető áron, tömegtermelten). A kérdés hogy ez be fog-e következni, mikor, és addigra az elektromos technológia hol fog tartani. Szerintem újabb 50-100 évekről beszélgetünk. (100 éve is volt villanyautó) -
Füleske
addikt
válasz wassermann #1179 üzenetére
"tankolásnál 5perc alatt belemegy 5-600 km-nyi üzemanyag."
Már ha Te vagy akkor az első tankoló. Ha nem akkor vársz fél órát.
"rövidtávra otthon tölthető akkus villanyautó, hosszútávra hidrogéncellás"
Már most vehetsz olyan elektromos autókat annyiért mint a Mirai amelyik elmegy ugyanannyit. -
Füleske
addikt
válasz wassermann #1182 üzenetére
"egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre"
Lokálisan valóban ugyanolyan környezetkímélő, ha viszont összességében nézem a környezetkímélést (hatásfok, miből állítják elő a hidrogént, szállítás, tárolás) akkor ez egy sokkal rosszabb alternatíva.Japánban ezek szerint a piaci szereplők összefogásával sem sikerült elérni a pár éve kitűzött 160 töltőállomást. [link]
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz wassermann #1179 üzenetére
Dehogy. A töltő infrastruktúra költsége. Borzasztó, irgalmatlanul drága egy töltőállomás felépíteni. Egy folyékony "benzinkút" sokszorosa.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz wassermann #1182 üzenetére
137 db egy 130milliós országban. Millió lakosonként egy.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz wassermann #1192 üzenetére
Azért egy Mirai az 1850 kg, egy SR model3 meg 1650, LR pedig 1850.
Szóval ott is van mit cipelni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1192 üzenetére
Csikós Zsolt aztán nagyon ért az akkukhoz meg a villanyautókhoz - kb. mint én a veterán autókhoz. Ennyi hülyeséget összehordani !
Akku újra használat és újra hasznosítás : [link]
A cikk végén vannak linkek más gyártók hasonló módszereihez is. Az újra használat utáni újra hasznosítás is 90-95 % - os.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1195 üzenetére
Ettől még nem fog érteni a témához. Tudom ki ő. Múltkor "tesztelt" egy e-C4 - et, bár ne tette volna.
-
titán
válasz wassermann #1195 üzenetére
A villamosmérnöki diploma a témában pont nullát ér. Az év autója, elsősorban épp az idióta zsűritagok miatt, egy nagy vicc.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1478 üzenetére
Csatlakozom. Bar geek is vagyok igy bevallalok ilyen early adopter szitukat (mar amennyire egy 10 eves technologia me'g early, de a tobbseghez kepest igen), de a legnagyobb indok nekem is az volt hogy az Alto a varosban nem a /km fogyasztassal volt sok, hanem a dugoban pofekelessel, konkretan idegesitett. Az egy megfizethetetlen erzes, hogy nem kell feleslegesen egetni a benzint (bar volt aki azt mondta hogy ehhez egy uj, start/stop-os auto is jo, de azert nem ugyanaz, foleg amikor lepesben de haladsz, ahhoz minimum - nem feltetlen zold rendszamos - hibrid kell, mar a prius I. is sokat lekezelt abbol).
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1494 üzenetére
Ne nekem mondd, nekem ion-om van Raadasul me'g ki se neznek belole mivel no vagyok... nem mintha amugy zavarna, plusz egy elektromos smartbol kiszallo ingatlanos magas pasi se negativ, igaz jol is nez ki az autoja de nem azt mondjak ra hogy ize, hanem hogy cool.
-
Semin
senior tag
válasz wassermann #1494 üzenetére
Ezek cèl eszközök. Ha mindenki az igényeinek megfelelő elektromos autót választja egy gyorstöltő hiánya sem feltétlen akadàly. Elektromos autónál sokkal kissebb az átfedés îgy jobban meg kell gondolni, de ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #1505 üzenetére
sajnos nem, a legtöbben 16/10 jelzés van, vagyis tartósan 10A, rövid ideig 16A
Nem csak autótöltés a baj, olajradiátor is le tudja olvasztani.
Tervezésileg egy háztartási eszköz sem 1-es egyidejűségi és tartós tényezővel készül.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
HunChris
senior tag
válasz wassermann #1505 üzenetére
2800-3000W ig bírja simán tartósan (48 óra) is, felette még nem teszteltem. (medencefűtés, 1,5mm2)
24 óráig egy 1mm2 vezetékkel kültéren is bírta... melegedett, de kültéren volt. (sokkal hűvösebb volt, mint ha tűzné a nap a kábelt. kb kézmeleg.)
De az is igaz, hogy a csatlakozóknál kissé melegebb.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz wassermann #1508 üzenetére
Elvileg 16Ahez elég a 2,5es vezeték természetesen ha hosszú akkor kellhet a 4es.
Nálunk készülve a 3*32Ara 5*6os vezeték megy a töltőig :)
-
Rolly
veterán
válasz wassermann #1516 üzenetére
egy elektromos autó cirka attól függ milyen 2-4 millióval drágább mint egy hasonló benzines... Amúgy ilyen kis futásra egy CZero lenne jó de az nem 4 embernek + kutyának való
így napi 20 km-rel a soha nem jön vissza a felára, ráadásul nem is lesz környezet kímélőbb az akku gyártási CO2-je miatt... 15e km felett érdemes elektromos autót venni...
#1518rbalint88 plugin prius csak úgy lehet zöld rendszámos ha 25 km-t tud menni csak árammal ez nálatok évi 5000 km alapján kb elég ... -
NoMagix
addikt
válasz wassermann #1571 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Eddig a háttérben olvasgattam néha néha!
Tervezem már valami villanyos autó vásárlását, de ez elég sovány csapat 3 millióért!
Leaf és a Zoe közül választanék! -
stickermajom
addikt
válasz wassermann #1597 üzenetére
Bármi elképzelhető, csak nem értem miért nem lehet ezt rendesen kommunikálni akkor. Nem mintha lenne mozgástere a vevőnek az igazságot hallva, mindenképp marad náluk.
-
sasa134
addikt
válasz wassermann #1597 üzenetére
én Shadowbull #1594-es hsz-ére reagáltam amiben arra utal, hogy az autóval (műszaki) jellegű gondok vannak. Erre lennék kíváncsi, hogy ez mit takar.
Avanti Roma
-
axioma
veterán
válasz wassermann #2045 üzenetére
Azert ma ma'r a merestechnika me'g buheralas-biztosan is megoldhato nem tul sok penzert (persze a kifejlesztes jo kerdes, ld. online penztargepekkel eredetileg volt nagy kavarc, de hany eve annak is mar... azota is javulnak a lehetosegek), sokkal inkabb jellemzo hogy a jogi szabalyozas van elmaradva (es nem csak domain-tudasilag). Erre szoktam is emlegetni az elektromos auto toltese vezerelt arambol (de a mostani bojler-kalyhatol eltero feltetelu csoporttal) kerdest.
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #2093 üzenetére
Annyit tennék hozzá, nem magam önellentmondása, de a 8A töltők már a nyugalmasan bedughatók
Mondjuk szerintem megy az 12A-el, csak kell a mágnestrükk francia fasság. Keress utána googlinElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #2096 üzenetére
Miért pont a Smart - ot nézted ki? Ott a trió, azokon van gyorstöltő.
-
tuzpenge
őstag
válasz wassermann #2098 üzenetére
A smart-ot is lehet mindennek nevezni csak szépnek nem.... (persze a szépségről nem lehet vitatkozni de na).
ˣ
-
-NOKIA-
Ármester
válasz wassermann #2098 üzenetére
Most vettem egy iont asszonyos autónak, de én többet fogom használni mert sokat megyek a városba ügyeket intézni.
Szerintem sem szép, viszont viszonylag olcsó és praktikus.
Ami meglepett, hogy akinek mutattam a családban, barátok közül - mindenkinek tetszett. -
biker
nagyúr
válasz wassermann #2128 üzenetére
plusz van amelyik amíg fűt nem forog, amíg forog nem fűt, így a csúcsteljesítményen spórolnak, nem kell a 800-1300W fűtés mellé számolni 600W motorral.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #2153 üzenetére
Kábeles vagy aljzatos töltő
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz wassermann #2161 üzenetére
Én pont most vettem hosszabbítót, belenézni nem tudok, súlya megvan hogy korrekt legyen. Majd ránézek hőkamerával, illetve meglátom feszültség mennyit esik rajta.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #2161 üzenetére
Jó, de ezt eddig is tudta szerintem mindenki. A legolcsóbbak olyanok is, persze itthon ezek fogynak. Minden kínai, de magasabb áron ők is tudnak minőséget, persze ezeket általában valamilyen ismertebb márkanéven árulják errefelé.(ahogy látom, az "EMOS" márkanevet már hamisítják is, van ilyen márkájú kábelem, az nem gagyi szint)
#2162 WiZARD: ez jónak tűnik.
-
joghurt
addikt
válasz wassermann #2281 üzenetére
Nekem is ez volt a tippem. Szerintem nálunk nincsenek ilyen elektronikus eszközök, így elsőnek a ház leválasztásával kezdem. Remélem, erről a fázisról van dugalj a villanyóránál.
A tej élet, erő, egészség.
-
opr
veterán
válasz wassermann #2367 üzenetére
Ezt két ismerős is nagyon csúnyán beszívta, azóta nem ajánlom. Mindkettő ismerősről kiderült, hogy ugyan nagyon rendes ember meg minden, de az autókhoz segghülye.
A végeredmény egy motorcserés Jazz, ami lassan több olajat evett, mint benzint, így lett az "ismerőstől, jó áron, jót"-ból az, hogy végül annyi lett, mintha a kínálat tetejét vette volna azonos korú autók közül, csak épp ez még így új motorral sincs azon a szinten, meg egy konkrétan bontóba lerakott wv polo, mert nem érte meg rendberakni. Azóta nem merem ezt ajánlani, mert ha az ember a jóistennel is átnézeti, akkor "nem bízol bennem" sértődés van, ha meg nem, ugyanolyan lutri, mint bármi más."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #2440 üzenetére
+1
Linkeltem neki FB csoportot, nem értem miért nem ott próbál infókat összeszedni róla?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
válasz wassermann #2507 üzenetére
Nyomd át Advanced Settings-re a csúszkát felül!
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #2713 üzenetére
A leaf 1f tud csak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
-
Rogiii
aktív tag
válasz wassermann #2752 üzenetére
A keresztmetszet 3x1.5mt kábel.
Amit nem írtam és utólag jutott eszembe, hogy 30m hosszú a szakasz. Ekkora távolságnál már lehet feszültségesés?
A kocsit csak jövő hét végén kapom meg akkor tudom megnézni mennyire melegszik a kábel, de a ha cserélni kell nagyobb keresztmetszetre az az elosztónál elég macerás lenne, az egészet szét kellene bombázni hozzá és az első 5 méteres szakaszon ráadásul falban megy védőcsőben. Nem is biztos hogy abba a csőbe belemegy a vastagabb kábel.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
Rogiii
aktív tag
válasz wassermann #2757 üzenetére
Ott nem hiszem hogy baj lesz, 10 éve épült ház. Akkor hozta be az eon a tápot 1x32A.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #2810 üzenetére
Ez oké, de pl. nekem az autóm is tudja a 80%-os töltést. Ja és távolról vezérlem is, legalább 1,5méterről
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz wassermann #2832 üzenetére
Mondtam, hogy van lokális széndioxid és metán kibocsátás is
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
válasz wassermann #2936 üzenetére
4 szerelőt hívtam fel, egyik csak mérőórákat szerel mást nem, kettő legközelebb júliusban tudott volna jönni. Ez az egy jött belátható időn belül. Nem tudom, mi számít jó villanyszerelőnek, vagy azt honnan tudom, hogy akit hívok, bármiben is jobb-e, mint az aki csinálta a mostani kábelezést? Ez mindig nehéz ügy.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen