Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vandeminek

    tag

    Sziasztok!

    Excel 2016-ban vezetett pénzügyes adataimhoz szeretnék egy jobb, átláthatóbb kis kimutatás táblázatot beállítani. Ehhez kérnék segítséget, útmutatást.

    Egy külön munkafüzetben vannak egymás után bedobálva a költségek a következő adatokkal: dátum, kategária, leírás, költség, kapcsolat (akihez/amihez tartozik, kapcsolatban van), hely, projekt, megjegyzés. Kezdő szinten beállítottam egy kimutatásos pivot táblát: sorok a kategóriák, oszlopok a dátum, értékek a költség összege. A dátum rész automatán évek - negyedévek - hónap - dátum részre bomlik. Az a problémám, hogy a kimutatás minden egyes frissítésénél a dátum oszlopok teljesen lenyílnak (ergo minden oszlop napok szerint kinyílik) és elveszik a hónap rész. Kézzel újra kell állítgatni az egész kimutatás táblázatot.
    Az lenne a célom, hogy ebben az elrendezésben minden oszlopban egy hónap adatai legyenek összesítve (az évet felrakom szűrőbe) és frissítés után se kelljen újra beállítgatni a dátum oszlopok csoportosítását (esetleg szélességek is fixen megmaradjanak, mert akkor nem kellene görgetni se a nézetet). Így egy képernyőre kiférne az összes pénzügyes adatom egy éven belül, kategóriákra bontva.

    Elnézést, ha nem tudtam jól érthetően leírni. Ha valaki tud ebben segíteni, akkor készítek egy mintát példa adatokkal és feltöltöm.

    [ Szerkesztve ]

  • vandeminek

    tag

    válasz bteebi #34899 üzenetére

    Kicsit kiszanáltam pár adatot, itt elérhető a megosztás.
    A tranzakciók fülbe dobálom a költségeket, a példa fülön van egy fix szélsségű tábla (igaz ez nem kimutatásos, hanem képletekkel számolós). Nem feltétlen kell külön lennie a bevétel/kiadás résznek, de egy ilyen lenne a célom. A kimutatásokban mindig meggyűlik a bajom, most se tudtam a megfelelőre formázni. Felső sorban évek, azon belül a hónapok kibonthatóak. Remélem így érthetőbb a problémám.

    DeFranco: Köszi a tippet, lehet ez lesz a vége. Amúgy ismerős volt a neved, ezért keresgettem egy kicsit a jegyzeteim között, ott találtam ennek a hozzászólásodnak a linkjét.
    Ebben írtál a nagyobb kiadások előre tervezett fedezeteiről, ilyet hogy lenne érdemes megoldani? Az ömlesztett részbe egy külön kategóriába rakosgatni költségeket? Csak így hogy tudom megoldani hogy amikor ténylegesen megvalósul egy ilyen nagyobb költés (pl. nyári utazás, kocsi vásárlás), akkor hozzá legyenek kapcsolva annak a fedezetét jelentő sorok? Vagy nagyon rossz úton járok ezzel?

  • vandeminek

    tag

    válasz DeFranco #34906 üzenetére

    Bocsánat, én rontottam el és nem ellenőriztem. A #27473-as hozzászólást próbáltam belinkelni :W

    link

    Hozzászólásodhoz: nagyon szépen köszönöm, máris olvasom.

    [ Szerkesztve ]

  • vandeminek

    tag

    Sziasztok!

    DeFranco nagyon hasznos április végi budgetinges leírása alapján toldozgatom-foldozgatom a saját példányomat, megosztok egy tesztet is belőle.

    Négy fő része van:
    - tranzakciók: ez az egész gerince. ide vannak felvezetve a bevételek/kiadások, ebből van áttekintő nézet számítva
    - áttekintés: egy adott hónap bevételei/kiadásai vannak kategóriánként összegezve. A hónap melletti gombokkal változtatható vagy kézzel átírható. Szabadon megadható bármely kategória, automatán számítódnak az összegek a megvalósult oszlopba, valamint az összes többi az alsó egyéb sorba. Pénztárca: aktuálisan birtokolt javak felosztása (pl. készpénz, bankszámla-1, bankszámla-2, szép kártya, stb.). Céltartalék: a pénztárca végösszeg felosztása különböző zsebekre
    - céltartalékok: az áttekintésben lévő céltartalék megnevezések vannak tükrözve ide (hogy ne kelljen kétszer gépelni), valamint egy éves cél számítva a tervezett havi megtakarításokból. A többi oszlop az adott év végén lévő megtakarításokat lehet lementeni.
    - beállítások: tranzakciók táblázatban lévő kategóriák lehetséges értékei, valamint néhány segéd cella a számításokhoz

    Jó kis projektnek bizonyult eddig, sokat tanultam az Excellel kapcsolatban. Ha van ötletetek javítani a megvalósításon, annak nagyon örülnék.

    Szerk.: feltöltés után láttam, hogy néhány számított cella értéke rossz Chrome alatt (#ÉRTÉK!) :W Lokális fájllal minden rendben, sőt Edge-ben megnyitva is jó, nem tudom miért ilyen. A HónapVége cellában lévő HÓNAP.UTOLSÓ.NAP függvénynél van gond. Ha változtatva van az Áttekintésben lévő AktuálisHónap cella értéke, akkor már minden rendbe jön :F

    [ Szerkesztve ]

  • vandeminek

    tag

    Sziasztok!

    Adatok összeszámolásával van problémám. Van egy tankolásos segédtáblám, amelyben összeszámolgatok szükséges adatokat hogy egy pivotban minden szépet lássak :)

    Úgy szeretném az Utazási hozzájárulás oszlop adatait megjeleníteni, ahogy nagyjából a teszt3 oszlopban van most kézzel beírva. Vagyis minden egyes hónaphoz az utazási hozzájárulás csak egyszer szerepeljen, hogy a pivotban is havonta csak egyszer legyen bent az összeg ne annyiszor ahány tankolás volt.

    Hozzájárulás képlete:
    =SUMPRODUCT(--(Tranzakciók[Dátum]>=DATE(YEAR([@Dátum]);MONTH([@Dátum]);DAY(1)));--(Tranzakciók[Dátum]<=EOMONTH([@Dátum];0));--(Tranzakciók[Kategória]="Fizetés");--(Tranzakciók[Megnevezés]="Utazási hozzájárulás");Tranzakciók[Költség (HUF)])

    Teszt2-ben lévő képlet (ami az egy hónapban lévő sorokat jelzi):
    =COUNTIFS([Dátum];">="&DATE(YEAR([@Dátum]);MONTH([@Dátum]);DAY(1));[Dátum];"<="&EOMONTH([@Dátum];0);[teszt3];">0")

    Vagy mivel önmagára nem hivatkozhat az oszlop képletben, máshogy hogyan tudnám ezt megoldani. Pivotban milyen megoldás lehetne erre?

    segédtábla
    pivot rossz számolással
    pivot jó számolással

    Köszi&Üdv

    [ Szerkesztve ]

  • vandeminek

    tag

    válasz 0P1 #37184 üzenetére

    Basszus tényleg :)
    Nézegettem a field settingset, de nem esett le, hogy elég egy min/max ehhez. Folyamatosan a nehezebbik végén fogtam meg a dolgot és átlaggal akartam operálni :W

    Köszi a segítséget

  • vandeminek

    tag

    Sziasztok!

    Pivottal kapcsolatban akadtam meg, van egy havi egyenlegeket számoló pivot táblám (lent). Hónapokra és pénztárcákra bontva számolja össze a költségeket egy másik táblából (db és összeg szerint). Szeretnék egy olyan átlagszámítást hozzárakni, ami az átlagos havi egyenleget adja vissza (pl. egy évben havonta átlagosan mennyi volt a havi egyenleg). Ha az oszlopokat átlagra állítom, akkor a hozzákapcsolt táblázat soraiból számol átlagot, ami nekem nem jó. Show values as beállításokkal probáltam játszani vele, de sehogy se találtam a megfelelőt. Szóval valami olyasmit keresek, hogy az oszlopok értékei sum alapon mennek, de a subtotal/total értékek már ezeknek az összegeknek az átlagait számolja.

    (L:/dl/upc/2018-03/06/109669_elyicfjqioqk19hr_egyenleges-pivot.png)[kép](/L)

    Köszi&Üdv

  • vandeminek

    tag

    Sziasztok!

    Van egy Excel fájlom, amiben a megjegyzések nem jelennek meg. Tudom, kapcsolgattam már a megjegyzések megjelenítése gombot :DDD A megjegyzést jelző kis piros háromszög megvan, sőt ha ráviszem az egeret, akkor a megjegyzés nyila is látható, de semmi más:

    Mi lehet a megoldás? Volt már ilyen problémája másnak is? Ha ilyenre keresek Google barátom mindig csak a megjegyzések megjelenítése gombot hozza sajnos :W

    Köszi!

    Szerk.: közben találtam rá megoldást :) valahogy a szélességük lett lenullázva. Jobb klikk / jegyzet szerkesztése és átméretezés után már jó! :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák