Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • luciferc

    őstag

    válasz net84 #940 üzenetére

    tudomásom szerint adatra nincs garancia, tehát ha kell neki, és visszaszedem az adatokat, akkor nyugodtan kérhetem érte a munkadíjat?
    nyugodtan. Persze ha nem túl nagy meló, mert egy getdataback megoldja a bolt hátuljában, akkor nem feltétlenül muszáj, de ez a te döntésed.

    az ügyfél azzal érvelt, hogy szerinte akkor is szar a HDD, mert elvesztek az adatok, pedig ők semmit sem nyináltak, és adjak helyette nekik 1 újat. Köteles vagyok adni neki másikat, ha a gyári teszt nem jelez hibát?
    Szerintem nem. Ez tipikusan az az eset szerintem, hogy ha a vevő nagyon magabiztos és te is, akkor kérjen hivatalos bevizsgálást.

    vissza tudod szedni az adatokat?

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #940 üzenetére

    Nehéz kérdés. Ha jól értem, a gyár feltételei alapján hibátlan a cucc. Na ez az a nehéz eset, amire szerintem nincs igazán megfelelő jogszabályi háttér. Ha szigorúan a szabályt nézzük, akkor a fogyasztó szerint hibás, te nem tudod bizonyítani, hogy nem gyári hibás - részedről bukta. Node számolni kell azzal a helyzettel is, amikor szegény fogyasztó tudatlan/rosszindulatú, és olyan hibával jön, ami nincs is.

    Az adatra nincs jótállás, de a jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott (pl. hibás táp miatt leég a ház...), ez alapján az adatmentés grátisz lenne. De azt kell mondjam, nem tudom, mi a jó megoldás, hiszen akárhogy is vesszük, a gyári tesz alapján hibátlan... Nincs más, további ellenőrzési mód, mondjuk nagykernek, gyártónak visszaküldeni, nézzen már rá?

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ROBERTOH

    őstag

    válasz net84 #940 üzenetére

    Nekem vagy a lap kell, vagy a vételár, de miután nem tudnak beszerezni ilyen alaplapot, ezért a vételárat szeretném visszakapni. Belementem volna a vételár levásárlásába is, de ők nem mentek bele. Pont két hete adtam le hozzájuk az alaplapomat, így ha jól számolom, ez a 9. munkanap (hétvégét: amikor nyitva vannak és augusztus 20-át nem beleszámolva).

    Ariadne: tudsz valamit javasolni, hogy mit tegyek? Az üzletvezető megkeresése telefonon bírósági per megemlítésével vajon előrébbmozdíthatja az ügyemet? Rögzítve van vmi törvényben, hogy amennyiben sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, abban az esetben azonnal vissza kell fizetni a vételárat? Tudsz esetleg vmi megoldást ingyenes jogi képviseletre? (mondjuk alapítvány küld ügyvédet, vagy ''szociális alapon'' történő ügyvédkérés stb.)
    Bocs hogy ilyen sokat kérdezek, de szeretnék minél felkészültebb lenni, minden eshetőségre! ;)

    [Szerkesztve]

    ez a kedvenc aláírásom

Új hozzászólás Aktív témák