-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sinick
senior tag
Tanácsot kérnék!
Fél éve vásároltam egy routert, ami meghibásodott. A kereksedőnek visszavittem garanciális javításra, majd három hét múlva közölte, hogy a router nem javítható. Közlése - illetve a szervíz - szerint a router kifutott típus, ezért ugyanebből újat nem tud hozni, ő is csak használtat kap a szervíztől.
Ezek alapján a cserét nem fogadtam el, erre ő felajánlotta, hogy tud adni egy korszerűbb típust, de annak meg kell fizetni a mostani árakon(!) számított külnbözetét (ami ugye vicces, mert én fél éve 17 eFt-ért vettem a routert, ami most kb. 9-eFt-t ér, az új - konkrét típus még nincs - meg valahol 12-22 között mozogna!).
Ilyenkor hogyan szoktak eljárni, hogyan szoktat számolni különbözetet?
(Én egy max éves 30%-os amortizálást tartanék ésszerűnek)Köszi: sinick
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz luciferc #4158 üzenetére
Köszi a gyors választ! Igen, én is így tudom. Elvileg a lényeggel is tisztában vagyok, hogy: 1) ha javítható, akkor azt köteles vagyok elfogadni. 2) ha nem javítható, akkor felkínálhatja ugyanilyenre a cserét, amit vagy elfogadok vagy nem. 3) ha nem fogadom el a cserét, akkor felkínálhatja, hogy a vételárat levásárolhatom, amit vagy elfogadok vagy nem. 4) ha nem fogadom el a levásárlást, akkor pénzvisszafizetés. Csak a különbözet-kérdés okozott némi izgalmat...
-
sinick
senior tag
válasz luciferc #4163 üzenetére
Az a problémája, hogy az adott termék már nem kapható és a szervíz/nagyker úgy néz ki, hogy nem akar helyette cseredarabot kiadni (legalábbis első körben valami agyonkarcolt, jaított és egyel korábbi típust akartak cserébe adni).
Mindegy... tegnap beadtam a boltba egy levelet (aminek átvett, lepecsértelt másodpéldánya nálam van), hogy a cserét nem fogadom el. Ha küldenek egy újat, akkor rendben van, ha nem, akkor jótállási jegyzőkönyv és/vagy panaszkönyv, aztán ha úgy sem akkor (gondolom) békéltető testület, aztán meg meglátjuk..
Viszont ami aggályos, hogy 1) nem kaptam javítási jegyzőkönyvet (de ez szerintem a cégszerűen átvett levelemmel ingorálhatjuk) 2) a garjegyet a kereskedő benttartja magánál és ő ad ki saját garjegyet (de szerintem ez sem gond).
Persze nekem a boltos - aki jó haverom -, azt mondta, hogy szerinte ne nagyon erőlködjek, mert a szervíz a végén még kiad egy "nem garanciális hiba" jegyzőkönyvet és/vagy "javítás" címszóval hozzámvág egy ugyanolyan karcos használt routert.
Viszont ennek ellenére azt hiszem, hogy egy ütőkártya van még a kezemben, miszerint a a kereskedőtől hivatalosan csak szervízlapot kaptam és az már régen kicsúszott a 15 napos határidőből. A "törekednie kell a 15 napos határidőre" pont sem áll meg, mert tőle hivatalosan tájékoztatást még nem is kaptam.
(Monjduk nagyon balhézni én sem akarok, mert a boltos is és a tulaj is elvileg jó ismerősök. Hát most majd kiderül mennyire azok...)
-
sinick
senior tag
válasz Rambovits #12563 üzenetére
A telefonodra a jótállás a szervízben töltött idővel hosszabodik meg. A telefonodban cserélt alkatrészre a jótállási idő újrakezdődik, ami jótállásos termék esetén a kötelező minimum jótállás, azaz egy év. Vagyis, ha cserélék a "telefon teljes belsejét", akkor a telefon teljes belsejére indul az egy év, a külsejére meg kapsz annyi napot, amennyiben a szevízben volt. Forrás ITT.
-
sinick
senior tag
válasz Rambovits #12567 üzenetére
Nem, 2016 március meg az a 3-szor pár nap.
Szerk.: Vagy a franct tudja, hogy a 3-szor pár nap benne van-e. A kötelező jótállás csak 1 évet szabályoz, a 2. év már önként vállalt és úgy sakkozik vele, ahogy akar (ld. előző posztodban a levelezés). Viszont ha nem sakkozna vele, akkor a kötelező jótállásra vonatkozó szabályok lennének az irányadók, azaz meghosszabbodna.
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz Rambovits #12569 üzenetére
Nem nevetéges ez, hanem szívás.
Egy jótállásos javítással szívok én is kb. másfél hónapja. A 15 napra való törekvés igazolható a szervíz részéről, még csereterméket is kaptam. Elállni viszont nem tudok a szerződéstől (vásárlástól), mert nincs igazolásom, hogy a termék nem javítható... mert ugye javítható az, csak nem tudják, hogy mikor jön meg az alkatrész, és mikorra lesz kész. Sajnos a PTK-ban nincs kikötve a javítás határideje, a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó GKM rendelet meg a 30 napot arra szabályozza, hogy nem javítható termék esetén újra való csere vagy ennek hiányában elállás van.
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz Shady313 #13959 üzenetére
Várd meg, hogy visszaküldjék a telefont, de átvételkor alaposan ellenőrizd, hogy a készülék sérült-e a bevizsgálás vagy javítás alatt, vagy akár "esztétikailag" karcos, foltos, stb.vagy akár nyikorog-e, pattog-e, stb. Ha igen, akkor azt az átvételin részletesen leírva mindenképpen jelezd és neked is legyen aláírt példányod, mert ez B-tervnek jó lesz. Aztán jöhet a következő lépés, pl. katt IDE.
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz Motion_Blur #14044 üzenetére
"Békéltetővel, fogyvéddel jönni is felesleges mivel csak ajánlást tesz mindkettő amit a kereskedő 90%-ban leszar."
Dehogy felesleges, mert ingyenesen jó alapot ad arra, hogy polgári peres úton mire számíthatsz és 90%, hogy a békéltetőn hozott döntést a bíróság is helybenhagyja.
-
sinick
senior tag
-
sinick
senior tag
válasz Turbolada II #14075 üzenetére
Viszont ha a vásárló beírása után, a kereskedő még a jelenlétében a vásárlók könyvében megválaszolta, akkor már válaszolt. Ha a kereskedő valamit csak odaböffentett és nem érdemben válaszolt és a panaszos a saját példányával panaszt tett az NFH-nál, akkor - tökmindegy, hogy jogos volt-e a panasz vagy sem - a kereskedőnek megy a bünti.
-
sinick
senior tag
Viszont - a jól emlékszem - a "megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni" szövegezés megmaradt, ami (szerintem) lefedi a " jelentős kényelmetlenség"-et és alapból ugyanúgy megfoghatatlan a szövegezés. Majd a perben eldöntik!
Viszont ameddig tökölnek a javítással, annyival "növekszik" a szervízben töltött idővel a szavatosság (jótállás).
[ Szerkesztve ]
-
-
sinick
senior tag
A jogszabály "fogyasztó"-ról beszél. Az új PTK a záró rendelkezéskben írja, hogy a fogyasztó "a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy". A tartós fogyasztási cikkek kötelező jótálására vonatkozó kormányrendelet illetve a távollévő szerződésekre vonatkozó kormányrendelet pedig a PTK szerinti "fogyasztó"-ra hivatkozik. Vagyis a cég nem fogyasztó.
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz KERO_SAN #14563 üzenetére
Indítasz egy ügyet a panaszod illetve eddigi fejlemények részletes leírásával a területileg illetékes békéltető testületnél. 2015. szeptember 11. óta büntetik azt a vállalkozás, aki a panaszról nem nyilatkozik, vagy nem jeleik meg . Bővebb infó itt: 1997. évi CLV. törvény, 29. §. (8) bek. és 47/C. §.
Neked ingyen van! Eddig a vállalkozások ezt letojták, most is letojhatják, némi "ügyintézési díjért" (nyilatkozattétel vagy megjelenés hiánya miatt bírságolják őket). Ha meg visszaeső, akkor még több "ügyintézési díjért" (esetleg csinálj két ügyet.).
Szopatás ez nekik, dokumentumok szerkesztgetni, meg eljárni ülésekre. (Mondjuk neked is.)
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
Sziasztok!
Fogyasztóvédelem téma. Házam előtt a napokban oszlopot cserélt az émász (pontosabban alvállakozója) és tegnap rákötötték a három fázisomat az oszlopra, de elrontották. Émász kijött és megállapították, hogy az alvállakozó egy fázist, meg nullát felcserélt az oszlopon, így két fázison 400 voltot kaptam (no komment!). Áram visszakapcsoláskor a két fázison a túlfeszültség tönkretett jópár eszközömet (kombikazán, riasztórendszer, 2 db klíma, főzőlap, sütő, LED izzók, kompakt fénycsövek, kültéri fényérzékelős lámpa).
A kárjegyzőkönyvben rögzítették, hogy hibás kötés volt az oszlopon, ami túláramot okozott, velem ellenőrizték az összes eszközt és mindent rögzítettek a káresemény jegyzőkönyvben.
Következő körben ma kijön az alvállalkozó is felmérni. Nekem most úgy tűnik, hogy közvetlenül az alvállalkozó felelőségbiztosításán keresztül akarnak kártalanítani. Aztán majd ha nem tetszik, akkor fordulok az émászhoz, mert nyilván, nekem semmi közöm az alvállalkozóhoz.
A kérdésem az lenne, hogy a kártérítés összegének megállapítása ilyenkor megegyezik a biztosítási káresemény szerintiekkel, azaz javítás illetve beépítés munkadíja/beépített eszköz ára/kiszállás 100%, teljesen új eszközre való csere amortizált ár?
Akinek volt hasonló ügye, vagy van használható ötlete, kérem segítsen! (Biztosítóval való harcban már van teljesen/részben győztes és vesztes tapasztalatom is.)
Köszönöm:
sinick -
sinick
senior tag
válasz LuckyL #15936 üzenetére
Ha jogilag használt cikk lenne, akkor a számlán kötelezően rajta kéne lennie, hogy "különbözet szerinti szabályozás - használt cikkek". Az "alanyi adómentes" jelölés annyit tesz, hogy az eladó nem áfakörös. Az államnak sincs így kára, mert az eladó áfát ugyan nem fizet (kivéve néhány speciális eset), de nem is igényelhet vissza.
-
sinick
senior tag
válasz LuckyL #15941 üzenetére
De az eredeti kérdésre is válaszolnék, hogy lehet-e hátrány. Nézd meg, hogy gyártói garanciát kaptál-e. Ha kaptál, akkor OK, ha nem akkor a gyártó nem ad, garanciális gyártói szerviz nem jár hozzá. Az eladónak mindenképpen kötelező adnia 1 évet, de ő sem tudja igénybe venni a gyártói oldalt ,csak max. a nagyker cseréjét. Na már most egy alanyi adómentes eladónak, hogy 6 milliós forgalma lehet egy évben, így ő - forgalom szempontjából - "komolytalan" eladó. Ha "komolytalan", akkor rizikós is lehet a garanciális ügyintézése. (Van olyan is, hogy egy cégtulajnak van adómentes egyéni vállalkozása is jövedelem optimalizálás miatt. Privátban adsz adószámot, akkor megmondom a kapcsolati hálót, ha van.)
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz gyurkikrisz #15945 üzenetére
Nem adhat áfásat, mert ő nem fizet áfát, következésképpen te nem igényelheted vissza.
-
sinick
senior tag
válasz fausto #16001 üzenetére
Az oldalt a Brunna Trade Kft üzemelteti, ami egy éve alakult, tulaja Abdel-Rahman Mahmoud Yassin személy Stockholmból, székhelye egy pesti belvárosi gangos ház és eredetileg zöldség, gyümölcs kiskereskedelemmel foglalkoztak, majd 2 hónap múlva számítógép, periféria, szoftver kiskereskedelemmel is. Mérleget még nem is adtak be (pedig tavalyi év miatt 5.31-ig kellett volna).
-
sinick
senior tag
Szia!
Egy futárszolgálattal leveleztem erről kb. 2 éve. Akkor nem volt és - szerintem - azóta sincs. Viszont, ha a kereskedő úgy is szerződhet a futárszolgálattal, hogy legyen, akkor van. Azt hiszem, hogy ezt "tételes átadás"-nak hívják (?).
Olvasnivaló: Tippek-trükkök: Így vegyünk át webshopos csomagot
Peres eset: Aki perre ment az Extreme Digitallal (És ez szépen az előzőben ajánlott csomag bontáskor alkalmazott videófelvétel készítést - mint bizonyító erőt - rombadönti. Bár - ha jól olvasom - itt azon bukott meg a mutatvány, hogy a Royal Sprint-nél volt tételes átadás, amit a futár automatán beikszelt, emberünk meg "ész nélkül" aláírta, azaz "csomagot bonthatott" és "termékállapot sértetlen". A bizonyító erő egyedül az "okirat"... átadási fecni, esetleg futár jegyzőkönyv.).
-
sinick
senior tag
válasz Aguinaga #17988 üzenetére
Fogyasztóvedelmi jogszabályokon kívül esik. Polgári peres ügy, bíróságra fordulhatsz, aminek gyakorlatilag csak akkor van értelme, ha nem felhasználói szerződés keretében van nálad a szoftver, hanem tulajdoni és/vagy vagyoni jogot is kapsz, azaz te gyártattad a progit.
-
-
sinick
senior tag
Ha jelezed, akkor írd le, hogy mégsem elállást kérsz, hanem hibás teljesítés rendezését.
Az eladónak, a számlán szereplő címre. A tértis azt jelenti, hogy tértivevényesen kell postán feladni, így a postánál nyilvántartás lesz arról, hogy a levelet ki, mikor vette át vagy nem vette át (ha nem veszik át, visszakapod, ha átveszik, akkor meg van nyoma, azaz nincs olyan, hogy "nem kaptuk meg").
Legyen benne, hogy ki (név, cím), kitől (név, cím, adószám), mikor (számla dátuma és sorszáma) vett, mit vett. Ki (te), kitől (postától), hogyan (házhoz szállítás, csomagolás sértetlen volt, esetleg fuvarlevél száma) vette át. Írd le mi a hiba és írd le mit szeretnél (javítás, csere, pénzvissza). Ha pénzvissza, akkor írd bele a bankszámlaszámod. A mit szeretnél tényleg szó szerint mit szeretnélt jelent, mert az eladó dönti el, hogy mit csinál (ha nem javít, akkor cserél, ha nem cserél, akkor pénzvissza). Ha pénzvissza lesz, akkor teljes vételár plusz az odavissza fuvardíj lesz. Írd bele, hogy számodra nem megfelelő vitarendezés esetén az illetékes kormányhivatalhoz fordulsz fogyasztóvédelmi panaszügyintézés miatt.
Aztán, ha nem a te várakozásaidnak megfelelően reagál, akkor vagy elfogadod a csökkentett összeget vagy irány a járási hivatal, ahol fogyasztóvédelmi ügy lesz belőle.Attól még nem nyertél, csak ügy lett belőle, amire lehet hivatkozni. Ha idáig eljutsz, akkor ott úgyis mindenről tájékoztatnak. És józanul gondolkodva itt kb. a vége a történetnek és fogadd el a felkínált összeget.
Mert ez részedről eddig csak fenyegetőzés volt, mert ha erre nem kapsz másik terméket vagy vissza a vételárat meg postaköltséget, akkor polgári peres úton tudsz érvényt szerezni az ügyednek. Ha az eladó nem akar macerát, vagy nem éri meg neki a macera, vagy nincs erre berendezkedve, akkor visszakozni fog. Ha nem fog, akkor tuti, hogy perre kell vinned. De nem fogod, mert az idő és pénz és a teljes költséget úgysem kapod vissza, mert az ügyvédi munkadíj kb. fele járhat vissza. Olyan is van, hogy kereset előtt az eladó még megegyezést kínál, de akkor már pénzed van benne és bukod az ügyvéd addigi munkadíját, meg a per illetéket.
(Én neten olyan dolgokat vásárolok, amit el is tudok engedni, ha gond van. Nagyértékű csak személyes vásárlással és mindent kibontok, hogy megvan-e, épp-e. Ahol lehet -máshova már nem is nagyon megyek, ahol nem lehet - kérek egy konnektort és ki is próbáltatom.)
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz Lackooo84 #22760 üzenetére
Jótállás alá amit be kellett vonni azt ugye bevonják, amit meg nem kellett bevonni azt kivezetik, mert ki kell gazdálkodni az ebből fakadó veszteséget. Értem ezt a kötelező sávos kettő, de inkább a három évre, mert - gondolom - gyártó meg termékfüggő, hogy a kereskedő mit tud visszafelé érvényesíteni. Ez lett az ára a három év jótállásnak.
-
sinick
senior tag
válasz habita #25917 üzenetére
Legyen meg egy tértivevényes adok-kapok, azán indíts egy békéltető testületi eljárást. Ott már valószínűleg puhulnak, mert 2015 óta a kereskedők rovására szigorítottak az együttműködés menetén (ld. pl. itt: http://panaszrendezes.hu/eljaras-menete)
-
sinick
senior tag
Nincs előírás arra, hogy milyen nyelvű a számla. Vállalkozásba is el tudod számolni (ennek módja függ az ügylet módjától, számla adattartalmától, ezt a könyvelőd tudja).
Egy előírás van! Egy esetleges NAV ellenőrzés során magyar fordítást kérhet a NAV, amit alapból neked kell biztosítanod. És ez elvileg szakfordítás kell, hogy legyen (nem valami Józsi fordítása), gyakorlatilag meg revizor függő (elfogadják Józsiét is).
Szerk.: Te mint magyar vállalkozás is adhatsz ki akár vietnámi nyelven is számlát. Kivéve egyszerűsített adattartalmú számlát, mert azt az áfa törvény szerint magyarul kell kiállítani.[ Szerkesztve ]
-
-
sinick
senior tag
Szia! Nekem 4 darab Cascade van, 2 db hét éve, 2 db meg 1 éve megy gond nélkül (egyik sem megy 24/7-re, mert nem kell és arra ezek alkalmatlanok). Alap 3 év jótállásom az egy évesekre van és ahhoz nem kell karbantartás. A kiterjesztett 5 meg 10 éves garanciákra évente kettő(!) karbantartás kellene.
-
sinick
senior tag
Ne ismerem az aquát, de az aszf-et nézve van egy AQUA Optima Kft. és egy Dot-Compker Kft. Ha a megszűnt bolt az első kft-é volt és a másik boltba megy panaszkodni, ami meg a második kft-é, akkor lehet, hogy azt mondják, hogy semmi közük hozzá. Szerk.: Mondjuk bolt szűnt meg, attól még az eladó létezik. Olyan boltba kéne panaszkodni, ami a számla szerinti eladó boltja.
[ Szerkesztve ]
-
sinick
senior tag
válasz Lackooo84 #26439 üzenetére
Szerintem a jogszabály nem mondja ki, hogy ugyanolyan ÚJ termékre kell cserélni, csak azt, hogy cserélni kell, de talán azt kimondja, hogy a fogyasztónak nem lehet "érdeksérelme". Az is érdeksérelem, hogy megváltozott a külcsín , vagy 2023-as gyártási idő helyett 2022-est kap, mert pl. olcsóbban tudja eladni.
Én ügyfélkapunk ezzel a levelezéssel fogyasztóvédelmi panaszt indítanék, amivel kiderülne, hogy ez az ügymenet szabályos-e vagy sem. Az ingyen van. Aztán békéltető testület. Az is ingyen van, max el kell menni. Aztán majd kiderül...
-
sinick
senior tag
válasz Lackooo84 #26451 üzenetére
Nana! Mondtam is utána, hogy jogos. Nekem eddig javításom nem volt, nem ismerem.
(Autóimnál volt pár javítás, aminél ki tudja mit pakoltak bele, de az annyira nem izgatott, mert valójában nem az enyém, mert céges, és ha a tulajt nem izgatja, akkor engem se fog izgatni. Meg úgysem tudom mi van a gyári dobozban és nem tudom mi zajlik a szerviz mélyén. Maximum csak sejtem, mert egy jó 10 évig bejáratos voltam pár számtech. szervizbe. )
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
- TP LINK Archer MR200 AC750 4G LTE SIM kártyás, vezeték nélküli router
- JVC DLA-X5500 gyönyörű állapotban
- Samsung UE65 MU7000-Dynamic Crystalcolor Ultra HD 4K HDR 1000
- Kingmax 2x8Gb Ddr4 2666Mhz memoriával
- Acer Aspire 3, Intel i3 CPU, 8GB RAM, 256 GB SSD, Win11 Enterprise + Office Professional Plus 2021
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen