- Mozilla Firefox
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Direct One (műholdas és online TV)
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bizsu1st
aktív tag
válasz MC Pite #44700 üzenetére
A jó 4s gumik sem mindig jók, pl a michelin nagyon nyárias, a nokian elmarad a teszteken, a nexent több helyen korán elöregedőnek olvastam, stb. Mindnek van valami hibája, teljesen tökéletes nincs és azt sem szabad elfelejteni, hogy hiába ugyanaz a minta, változtathatják a keveréket. Mostmár egy éve nyúzom ezt a 4s témát, de nem találtam igazán jót(amit a tesztek is alátámasztanának) és megfizethető árút! A méterekre csak annyit mondanék, hogy 5-6 éve a szezongumik sem biztos, hogy jobbat produkáltak, csak éppen az akkori technológiával annyi sikerült! Közel 20 éve vezetek, ezzel a matadorral tényleg érzem, hogy azt csinálja az autó, amit akarok! Lehet, hogy ez 2-3év alatt változni fog, de akkor csere, még úgy is megéri, mivel a prémiumok is egyre hamarabb öregednek!
-
Anaren91
senior tag
válasz Bizsu1st #44677 üzenetére
Most mindenki szörnyűlködni fog, de nekem 8! éves Nokian Wr A3 van a kocsin (ócsó volt, jött a felnivel, mondom egy telet még kibír, főleg, hogy nem nagyon van már tél, meg a vírus miatt nem is megyek nagy távokat, aztán nyáron leégetem róla ) Korához képest még nem voltak kemények, kanyarban se csúszkál, max ha tényleg padlón indulok meg, bár ehhez hozzátesz az is, hogy keskeny a 225-ös gumi a kocsimhoz, de a DSC még így is simán megfogja. 5 éves gumi nyilván nem a legjobb már, főleg egy újhoz hasonlítva, legyen az akár egy 4 évszakos is, de lehet nem jól volt tárolva neked az a Nokian, és bekeményedett, vagy nem tudom. Nokian téli gumik elég jók saját tapasztalataim alapján. (Eddig Nokiant használtam minden kocsimon, most viszont szemezek egy Bridgestone Blizzak lm005-el)
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Killer01
őstag
válasz Bizsu1st #44696 üzenetére
A michelin energy saver tipikus eco (lassan kopik és -elvileg- üzemanyagtakarékos, cserébe szarul tapad) gumi, abszolút gyenge pontja a víz.
Minden bántás nélkül, ha a sok tapasztalatod a 2-3 éves használtan vett gumiktól jött azt nem tartom relevánsnak. Nagyon nem mindegy mit kap a gumi az életciklusa elején és hogyan bántak vele. -
Bizsu1st
aktív tag
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44699 üzenetére
Quadraxer2-ről annyit, hogy többször volt a TOP10-ben teszteken - mérettől függően (jellemzően nagyobb, 205, vagy a feletti szélességeknél).
Ahol egy tesztben szerepeltek, sehol sem volt jobb nála sem a Barum, sem a Matador, amik Continental C brandek.
Ettől még mindkettő lehet jó, Barum-ot vettem több céges autóra is, mert olcsó volt
Nálam személy szerint a Quadraxer2 eddigi 80.000 km-es futásteljesítménye abszolút Best Buy-á teszi, közben még mindig jobb szárazon és vízen is, mint a gyári Eco Contact 5 volt. Jeges és fagyos úton már óvatosabban kell kezelni, 4mm alatt már nem tudja azt, amit újan tudott.Idei Autobild tesztböl:
14th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 15th +3.5 M 91.9%
Wet Braking 17th +6.2 M 87.89%18th: Barum Quartaris 5
Barum Quartaris 5
205/55 R16
Test # Difference %
Dry Braking 30th +6.3 M 86.3%
Wet Braking 10th +5 M 90%[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #44708 üzenetére
Elnézést, 2020-as volt.
2019-ben viszont elég közel voltak egymáshoz, az egyetlen Matador teszt:
19th: Kleber Quadraxer 2
Kleber Quadraxer 2
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 16th +5 M 88.76%
Wet Braking 19th +6.3 M 88.02%21st: Matador MP 62 All Weather Evo
Matador MP 62 All Weather Evo
225/45 R17
Test # Difference %
Dry Braking 27th +6.6 M 85.68%
Wet Braking 16th +5.3 M 89.73%Nyugodtan lehet mondani, hogy egy kategória, viszont biztos, hogy nem futnak el 90.000 km-t
Kleber eredményei:
2020 Tyre Tests
8th: 2020 Auto Bild All Season Tyre Test (205/55 R16)
14th: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
12th: 2019 Summer and All Season Tyre Test (205/55 R16)
19th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)
2018 Tyre Tests
11th: 2018 27 All Season Tyre Shootout (195/65 R15)
2017 Tyre Tests
4th: 2017 All Season Tyre Test (205/55 R16)
2016 Tyre Tests
3rd: 2016 AutoBild All Season Tyre Test (205/55 R16)[ Szerkesztve ]
-
Bizsu1st
aktív tag
Látod, neked és sok embernek is bevált a quadraxer, a tesztekben viszont már nem a legjobb, te mégis nyugodt szívvel ajánlod! Nem sértésnek írtam, hogy elvérzik, épp ezért nem csak a tesztekre figyelek! Ezeket így együtt látva(külön-külön olvastam mindkét tesztet), nem is olyan rosszak a matador-barum gumik ! Egész életükben összesen 20-40ezer km-et fognak futni max, de ezt is csak tippeltem! A fiat(matador) évente fut kb 3-4ezret, a fabia(az enyém, valszeg quartaris) évente 6-8ezret fut, ezért is írtam, hogy hamarabb fognak elöregedni.
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44710 üzenetére
Azért hasonlítottam össze az elérhető tesztekkel.
2017-ben, amikor vettem, TOP10-es négyévszakos volt, azóta az új fejlesztésű mintáknak köszönhetően néha ki-ki csúszik a TOP10-ből, de tavaly is a 8. lett az egyik legátfogóbb (Autobild) teszten összesítésben.
Az összes tesztben a legmagasabb futásteljesítményűek közé sorolják, évi 25.000+ km-nél az sem elhanyagolható, hogy 2 vagy 3,5-4 évet bír ki. -
diegho
nagyúr
Sziasztok!
205/55 r16 méretben Leon 3-ra milyen 4s gumit vegyek? Évi 18k futás 4 évet jó lenne ha tudna.
-
szilvesztru
újonc
225/45 r 17 Hankook Ventus Prime3-K125 egyes teszteken jól , más teszteken közepesen szerepel... Valakinek tapasztalata vele? Csak kb. 2 éve van gyártásban.
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Bizsu1st #44719 üzenetére
Mindent a felhasználási körülmények és az ár érték arányban kell vizsgálni szerintem.
Úgy pedig abszolút vállalható.Ahol számít a km futás is, ott nem ezt választanám.
Az én példámon egy középkategóriás négyévszakos 215/55 R17 ~140.000 HUF, egy prémium viszont már 200.000+ HUF, ami minimum 40-45 százalékos többlet költséget eredményez. Nagy km futásnál (nálam 25.000 volt évente mostanában) az sem elhanyagolható anyagi szempontból, hogy mennyi az adott abroncs km futása, tehát 2 évente, vagy 3,5-4 évente kell-e kiadni 140.000 HUF-ot.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Bizsu1st #44710 üzenetére
Nem; k..a jók a Matador meg Barum gumik.
#bleklájon
Úgy látom arra vársz hogy valaki azt mondja jó a Barum, független attól jó e, ha 100ból egy ember mondja, akkor is megveszed, megnyugtatod a lelked (van miért). Vegyél ami szimpatikusLe...om a Quadraxert is, mert tesztekben télies és nekem sok amit mutatnak a számok; meg mert vezettem és sz.r melegben, 2-3 évesen tuti. Lehet higy jobb mint az EC5, de akkor is nála ám a vonal alatt van.
Más, kopasz a gyári defektjavító lötty használatáról, meg a defektűrő papucsokról: [link]
diegho: Amit már ajánlottak, Quatrac, 4S² ha közép nyárias, sportosabban irányítható; Goodyear ha közép télies gumit akarsz.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
Na akkor a hegy fogjai... Loptam az otleted, de fentebb alltam meg szepen porho boritotta reszen. Ja csak alatta csontta fagyott jeg vt. Kocsi orra riszalt jobbra-balra de kb semerre sem haladtunk. Vegul sikerult a parkolo resz szeleig elvergodni ahol tobb ho volt es mar betapadt.
Mindezt egy dedikalt Hankook telivel. Csodak nincsenek, a jeg az jeg.#nincsbennetarcsi
-
Bizsu1st
aktív tag
válasz MC Pite #44728 üzenetére
Gyakorlatilag igen, már eldöntöttem, csak érdekelt más véleménye is! Ha eddig sikerült szar gumikkal életben maradnom, remélem, ezekkel is fog...
Komolyra fordítva a dolgot, ha csak egy ember olvasta tőlem, hogy nem olyan rossz a matador 4s és megveszi a 10éves kőkemény téli és kopott nyári helyett(mert jó van az még), már örülök.
Mai kép; tatabánya lidl parkoló, áll mellettem egy chevi cruze, vagy hasonló, téli michelin dot ..11! Ezeknél biztos, hogy jobb egy 4s. -
nagyúr
Kis Hankook W452 tapasztalat. 6 éves gumi full bekemenyedett es elegge csuszik. ~20e km van benne, csak telen futott. Minta még bőven okés. Volt civicemen van, amit most ocsem hajt, jovore fixen kuka.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Lehet hogy szeptemberben én is veszek egy GY Vector 3-at az Scrossra és akkor a Nexen is 2 évig lesz mint a CC+. Most volt egy időszak nagy hideg után amikor már vizes volt a talaj de valószínűleg só is volt rendesen. Nu ott éreztem a csúszkálást (mondjuk más is mindenféle gumival, Suzuki topikban beszéltük ki azt hiszem).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #44736 üzenetére
Normál esetben a CC-t már múlt évben kukáztam volna de a vírus miatt kb sehova nem mentünk, így (egyelőre) eltoltam a cserét. Meglátjuk mikor lesz feloldás, ha sokára akkor még ezt az évet is kihúzhatom vele... Addigra csak ide ér a CC2 végre. Mondjuk idő szerű lenne, mert a tengerentúlon már vagy fél éve kapható.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #44738 üzenetére
Valószínűleg nem ugyanazzal a keverékkel jön Európába, az orosz piacra is más keverékkel ment a CC anno. Az alapkoncepció maradt, all season gumi azaz nyárias (3 évszakos magyarul). Minden esetre az ígért 100k km-es futásteljesítmény elég hardcore... [link]
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
No akkor összefoglalva Leon 3-ra vagy Quatrac, Hankook, Vector3. Vagy külön téli-nyári szett. Ha külön szett, akkor mi? Nyári legyen közép kategória, téli olcsó, de használható.
-
MC Pite
veterán
válasz Zsombe #44741 üzenetére
Ha olcsón téli akkor Kleber vagy Hankook, a Polaris 5öt hagyjuk. Winterhawk meg az ellenségemnek, ha ugyanúgy öregszik mint a 3.
Rainsport felénk nem egy túl hasznos választás, K125 élhető, de akkor inkább Nokianból a WetProof, ha nem fér bele GY.De ezek helyett inkább felsőpolcos 4S.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Zsombe
senior tag
válasz MC Pite #44742 üzenetére
Én idei szezonra Winterhawk 4-et vettem. Gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt nyújtja mint a Bridgestone LM005, csak jégen gyengébb. De az szerencsére ritkán fordul elő, legalábbis amerre én járok.
Az öregedés más kérdés, remélem 3-4 szezont ki fog bírni és akkor már megérte. Egyébként eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Számomra hozza azt a színvonalat, mint a korábbi Bridgestone-jaim.Tudom, hogy itthon a Rainsport kevésbé racionális választás, mert annyit nem esik az eső. De valahogy nagyon becsípődött nálam ez a mintázat, olykor elgondolkodom azon, hogy a gyárilag szerelt Falken Ziex ze914b-t (ami katasztrofálisan rossz esőben) le kellene cserélni egy Uniroyalra.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Lootolok
tag
2 szezon telik gumi tapasztalata van nekem Hankook Winter icept rs2-vel, 185-ös méretben, egy 2018-as Clioval. Hóban jó, minden máshol átlag alatti teljesítményt nyújt, vizesen kifejezetten gyenge.
Én senkinek nem ajánlom, mert ennyi pénzért lehet venni jobbat, mint pl. Dunlop, Pirelli.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen