-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
spe88
senior tag
Láttam az űrlapot, amit ki kellett töltenie az utaláshoz, nincs szó ilyenekről, hogy nem mondott igazat. Ezeket kérte a bank:
kedvezményezett neve, címe, IBAN-száma
kedvezményezett bankjának neve, címe, SWIFT-kódjaHogy ez SEPA-utalás volt-e vagy sima eurós devizafizetéses utalás azt nem tudom. De a bankja kétezer-valahányszáz forintot vont le, amiért átutalt egy német banknál vezetett eurószámlára bő 100 eurót.
Spóroljunk! Kerül, amibe kerül!
-
RR-13
őstag
Pont ezt szerettem volna elkerülni, hogy se egyik se másik téma ne itt legyen megbeszélve!
Nem véletlen van írva az összefoglalóban, és a téma tudnivalóban a következő:"A Topikban Revolut és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat nem beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!"
Vagyis főszabályként semmilyen ezekkel kapcsolatos témát nem kezdünk itt megbeszélni, és nincs kivétel!
Ráutalni, vagy hivatkozni lehet egyikre vagy másikra, valamivel kapcsolatban, ami a fő témába vág, de ezt is csak úgy, hogy aztán folyamatos "megbeszélés" a ráutalt, vagy hivatkozott, nem idevaló témáról ne legyen már, hanem csak a saját Topikjában!
-
RR-13
őstag
Nem a hsz-ed tartalmára írtam azt amit, hanem a korábbiakra összességében!
-
Ijk
nagyúr
K&H-nál vagyok, és Babaváró ott nem szabad felhasználású.
Melyik banknál lenne érdemes igényelni, előny ha nem kell számlát nyitni és minél kevesebbet menni személyes ügyintézésre./人◕ ‿‿ ◕人\
-
huan
őstag
Olyat lehet, hogy nem szabad felhasználású?
-
RR-13
őstag
Végre hivatalosan is tisztázódni látszik a hitelkártyára és folyószámlahitelre vonatkozó álláspont a moratóriummal kapcsolatban:
Nem minden hitel kap moratóriumot:
Az MNB álláspontja szerint a 2020. március 18. napjáig elköltött hitelkártyás "tartozásokra" alkalmazható a moratórium, azonban a 2020. március 19. napjától elköltött, "felvett" hitelkártyás összegekre már nem vonatkozik a moratórium...!
[ Szerkesztve ]
-
pethYeti
addikt
Megvannak az Ersta Max kártyámnál az első könyvelt költések, kaptam is értük megfelelően Erste Forintot, viszont az 5000 bónusz pontot sehol nem látom, ezt később kapom meg? Vagy reklamáljak? Ha igen, milyen e-mail címre lehet írni nekik?
-
axioma
veterán
Ez azt is jelenti azonban, hogy aki 18-an felhasznalta, az hitelkartya eseten is mindenhol le kell mondania a moratoriumrol? [CIB tegnap nem tudta megmondani, hogy mi van a hitelkartyakkal, mi tobb rogziteni se tudta, hogy arra se kerem a moratoriumot...]
Raadasul a legtobb banknal mivel nem odautalom valahova ahonnan levonjak, hanem konkretan rautalom a szamlara es nyilvan ilyenkor kotelezoen jovairodik, automatikus moratoriumot technikailag se olyan konnyu letrehozniuk - kiveve par specialis resz-termeket (pl. tesco kartyan a kulon kezelt, tobb honapig 0%THM-re adott aruhitelt). -
RR-13
őstag
válasz axioma #13718 üzenetére
Nem mindenhol, és nehezen követhető, mert nyitott hónap még a március, ezért a bankoknál sincs egységesen kialakított gyakorlat.
Kb. minden bank másképp csinálja...a Budapest Banknál nem kell külön nyilatkozni, mert a hitelkártyákra nem alkalmazzák automatikusan a moratóriumot, de kérhető... míg a K&H Bank, és az Erste Bank viszont nyilatkoztatja a hitelkártyás ügyfeleit, hogy szeretné, vagy nem a "tartozás" halasztását a meglévő hitelkártyára.A CIB Banknál jelenleg ez a helyzet a moratóriummal kapcsolatban.
"...A törlesztéseket a rendeletnek megfelelően automatikusan szüneteltetjük. Fontos azonban, hogy ha Ön korábban állandó átvezetési/átutalási megbízást adott meg a törlesztőrészletek rendezésére, akkor azt vissza kell vonnia, ezek leállítása nem történik meg automatikusan!
Azokat a törlesztőrészleteket, melyek 2020. március 19. napjától rendszereink átállásának ideje alatt esetlegesen beszedésre kerültek, visszautaljuk ügyfeleinknek.
,,,
Lehetőséget biztosítunk arra, hogy amennyiben szeretnék, ügyfeleink az érintett hiteleket továbbra is fizessék.Amennyiben élni kívánnak ezzel, így jelezhetik:
Lakossági ügyfeleink CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül nyilatkozhatnak a (+36 1) 4 242 242 számon.
Lakossági és vállalati ügyfeleinknek (önálló rendelkezők esetén) hamarosan lehetősége lesz továbbá online is nyilatkozni arról, hogy nem kívánnak élni a hiteltörlesztési haladékkal. Erről a lehetőségről a későbbiekben tudunk tájékoztatást nyújtani. " -
addikt
Cibnél van valami gubanc
Nem tudom a kártyámat hozzáadni az ApplePay-hez. (Korábban már hozzáadtam, de törölnöm kellett, most szerettem volna megint, de nem megy).
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Kis segítséget kérnék. Indítottam egy eseti utalást CIB számítógépre letöltött alkalmazásán keresztül, meg adtam egy értéknapos megbízást majd beküldésgomb, kód beírás és sehol nem látom, hogy elment-e az eseti utalásom. Az értéknapost látom, hogy rögzítette. Hol találom a tevékenységi napló vagy hasonlót.
-
teleahocipöm
senior tag
A mobilalkalmazás nem látja a számítógépen rögzített partnereket, az eszem megáll, ilyen ultragagyi megoldást életemben nem láttam
-
pictigjis
senior tag
válasz teleahocipöm #13724 üzenetére
ez ilyen a raiffeisennél is: az új mobilalkalmazás a netbankos belépés, és az utalások hitelesítésére jó, de nincs megoldva a netbankban rögzített partnerek mobilalkalmazásos megjelenítése. vicces 2020-ban
-
RR-13
őstag
válasz teleahocipöm #13723 üzenetére
Értéknaposként csak a holnapi napi vagy későbbi dátummal tudtál rögzíteni utalást, ezért, ha valóban így van, akkor majd holnap fog teljesülni az utalás.
Amennyiben a mai nappal szerettél volna utalni, az azonnali utalásként kellett, hogy elmenjen, és már látnod kellene, ezért nem értem...Egyébként Mobilappban Menüben --> Dokumentumok --> Visszaigazolások-ban esetleg látod mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz pictigjis #13725 üzenetére
Csak az új felületű netbankban rögzített partnerek láthatóak a mobilappban (lehet, hogy ezt már tudtad te is)
Vagyis csak az új felület "szinkronizálja" az adatokat a mobilappal, a javas az nem, csak kb. az egyenleget, és a forgalmat -
teleahocipöm
senior tag
Nehezen, de meglett az eseti utalásom -telefonos segítséggel - a lényeg, hogy csak azonos jellegű megbízásokat lehet adni egyszerre aláírni, eseti nem mehet el az értéknapossal, mert az utóbbi lesz csak aláírva, ezt a rendszer nem jelzi és utána meg rágja az ember a kefét.
-
teleahocipöm
senior tag
Nem tudtam, mert a CIB netbankból még nem utaltam, máig régi bankból mentek az utalások és csak most néztem meg a partnerlistát az miatt hívtam a CIB24-t, hogy nincsenek partnerek, meg voltam győződve, hogy amit a számítógépbe beírtam az ott van a app-ban is, most majd írhatom be oda is. Abban bízom, hogy a csoportosok is már a CIB ből mennek.
-
BullZeye
veterán
Aki érti ezt a törlesztő fagyasztós témát....
1) 3 éve vettünk fel 10 évre fix havidíjas lakáshitelt. Nekem ugye értelemszerűen megvan mikor mennyit kell fizetnem, fix havidíjjal. Ha 9 hónapra szüneteltetik, akkor gondolom 9 hónappal nő meg a futamidő, de a végén ugyanannyit kell visszafizetnem, szóval ez nekem most jó ... vagy rosszul gondolom?
2) Valamint szeretnénk a kedvezményes 10 milliós asszonyhitelt felvenni, amivel kiváltanánk ezt a lakáshitelt. CIB banknál az volt a feltétel, hogy akkor engednek el kezdő díjakat, ha legalább 3 évig nem törlesztünk előre. Na most ezzel egyben végtörlesztenénk, csak a kérdés, hogy mikor. Eredetileg júliusban járna le a 3 év és az volt tervben, hogy akkor visszafizetjük. De ha törlesztés jelenleg szünetel, akkor vajon januárban végtörleszthetünk a bekerülő költségek visszafizetése nélkül, vagy ki kell várnunk az X hónapot pluszban amíg fagyasztva volt (4 hónap)?
-
axioma
veterán
válasz BullZeye #13731 üzenetére
Lemondhatsz a moratoriumrol, ha nincs penzugyi problemad es tudod fizetni, akkor ugy jobb. CIB jelenleg csak cib24-en, hosszu varakozas utan tudja befogadni a lemondasokat, de igerik hogy lesz majd online csatornakon is lehetoseg nyilatkozni.
[Egyebkent annyi van, hogy a be nem fizetett torleszto kamat reszet az ev vegeig siman osszeadjak, nem tokesitik es igy addig nem kamatozik, ennyi a kedvezmeny, de csak ahhoz kepest, ha nem moratorium alatt nem fizetne'd. A hosszabbitas merteke nem feltetlen annyi honap lenne amennyit - 9 honapot - moratoriumban tolt valaki, mert sok fugg a hitel aktualis statuszatol, egyszeruen kalkulalnanak egy olyan uj futamidot, ami mellett - a januarban hozzacsapott kamatokkal egyutt, onnantol tovabbra is annuitassal fizetve - kb. a regi torlesztovel elfogy a tartozas.]
Arra amugy kivancsi leszek hogy a 10 evig fix 10 eves hitelnel vajon ha a moratorium miatt tobb mint 10 evig tart, akkor "mindigfix"-kent kezelik vagy ott mar lazan emelnek kamatot... mondjuk addigra keves toketartozas miatt nem nagyon befolyasolja. -
axioma
veterán
Btw, KH-nal vannak mar online lehetosegek, de nekunk egyik sincs mert zero megszuntetesekor megszunt a lakashitelen kivul mindenunk naluk. Beszeltem veluk (karanten miatt szemelyesen nem opcio hiaba 500m a fiok), mondtak irjak emailt, par nappal kesobb ok visszahivtak es kertek hogy erositsem meg beazonositas utan rogzitett vonalra, es megoldva. Ez a szervezettseg es hatekonysag me'g engem is meglepett, nemigen dicsertem oket eddig de ez most a javukra irando.
-
enginev3.0
félisten
Cib bankba akarunk belépni a monatorium visszamondasat
Megvan a token és az azonosító mégsem tudunk belépniA sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
RR-13
őstag
válasz pictigjis #13734 üzenetére
Az elég nagy baj!
Nemsokára indulunk.. és viszem a nyilatkozatot, hogy nem fogadjuk el az átváltást!
Ezzel fogom kezdeni. Nem kísérletezek, hogy aztán majd rosszabbul járjak..
Gondoltam én, hogy nem fogják figyelembe venni azt sem, hogy az átváltás hónapjára nem kellene felszámolniuk havi díjat. -
RR-13
őstag
válasz enginev3.0 #13735 üzenetére
Én betudtam lépni, és kiírta, hogy nem rendelkezem hitellel!
Aki online szeretne nyilatkozni a CIB Banknál a moratóriummal kapcsolatban, az itt megteheti!
-
RR-13
őstag
válasz enginev3.0 #13738 üzenetére
Pedig én egyből betudtam lépni
-
RR-13
őstag
válasz enginev3.0 #13742 üzenetére
Elvileg nem tud letiltani, nem tudok ilyenről.
Próbáld jelezni CIB24-en ezt a jelenséget..., hátha tudnak róla valamit. -
Edy89
csendes tag
Sziasztok!
Voltam ma én is az Ersténél, az ismert okok miatt.
2621 Forintot kellett fizetnem, azt hiszem azért, mert bár az előző hónapra teljesült az ingyenességi feltétel, de valamiért nem is tudatosult, aztán el is felejtettem még a hónap második felében egy oda-vissza utalást csinálni, hogy erre a hónapra is legyen valami. Jól sejtem, hogy ez lehetett a baj? Vagy a 30 napos felmondási idő (amit valamiért május 4-nek állapítottak meg) a bankkártya miatt? Sajnos a telebank pin kódom elkevertem, és postán akartak volna újat küldeni, amivel a kevés hátralévő idő miatt már nem akartam vesződni.
Félreértés ne essék, nem panaszkodom, biztosan én bénáztam el, csak abban nem vagyok biztos, melyik lépéssel tettem. Igazából inkább örülök, hogy túl vagyok rajta.
Öröm az ürömben, hogy a két évnél régebbi kivonatok kikéréséért nem számoltak fel semmit ( csak NetBankba kaptam őket), illetve külön a bankkártyáért sem számítottak fel mást (most októberben járt le az előző és kaptam újat).
Egyébként az imént próbáltam és a NetBankba még be tudok lépni. De nyilván a megszüntetés pontos időpontja miatt már utólag nem nagyon lehetne utalni/visszautalni gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Hát ezt inkább hagyjuk. Papíron azt állítják, hogy 3-szor próbálkozhatsz, míg nem tiltanak le. Szerintem nincs különbség, hogy netbankos vagy moratóriumos belépésről van-e szó. + másodlagos azonosító is ide tartozik
A valóság meg az, hogy bármit elcsesznek (karbantartás, rendszerhiba stb.) illetve bármi miatt a helyes jelszó ellenére nem enged be a rendszer, akkor ennyi volt. Kapásból az első sikertelen bejelentkezés után kitilt. Lehet qrvanyázni meg cib24-et hívogatni. Hogy ez nekik miért jó? Költői kérdés.
Másrészt legyünk jóhiszeműek, tételezzük fel, hogy mégis igaz a 3 lehetőség. Még két próbálkozásunk van... de kétlem, hogy akkora balfaszok lennénk, hogy háromszor is elqrjuk a jelszót. Másolni tudás általános iskola első osztály anyaga.
[ Szerkesztve ]
-
BullZeye
veterán
válasz axioma #13732 üzenetére
Pont ez a lényeg, tudnám fizetni, de nem vagyok a pénzem ellensége, ha félre tudok tenni 9 hónap alatt 940ezer forintot, akkor inkább félreteszem, ha nem keletkezik extra költség, vagy ha igen, akkor mennyi.
Szerződés nincs előttem, de elég szépen le van benne bontva, hogy melyik év melyik hónapjában mennyit kell fizetnem, és annak mekkora része a tőke, hisz FIX.
Értelemszerűen hónapról hónapra változik a kamat/tőke összetétele, de ettől függetlenül én fix szerződést kötöttem, és szerződést ugye nem módosítok most.Telefonon nem lehet őket elérni, emailre 30 nap míg válaszolnak, ha válaszolnak, és fogalmam sincs kitől lehet még kérdezni.
Mivel ki akarom pörgetni, nekem az is jó, ha nincs extra költség, csak 9 hónappal kitolják az egészet, hisz így 3 év helyett 2 év 9 hónapnyi fizetés után szünetel, aztán következő részlet levonása előtt vég törlesztek.
szerk.:
Találtam most olvasni valót, megnézem, hátha jókat ír.
16. Változhat a hitelem kamata a moratórium alatt, vagy után?Amennyiben változó kamatozású hitellel rendelkezünk, akkor igen. Kizárólag a fix kamatozású hitelek kamatozás marad változatlan. A moratóriumra vonatkozó rendeletek nem befolyásolják a hitelek eredeti kamatozásának módját!
Akkor ha jól értem ezzel én most jól járok?
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
Szia. Sajnos mivel a kártyát gondolom most adtad le, ezért az miatt a rendszer nem tudja a számlát zárni, csak a 30 napos "felmondással".
Ebből adódik az is, hogy nem történt az előző hónap második felében 150 ezres utalás, ezért is jogosan számolták fel a díjat, de egyébként ha kártyát nem most szüntettél volna meg, akkor csak a mai napra számoltak volna díjat, mint nekem
A NetBankba én is betudok lépni, és a 75 Ft-ot eltudnám utalni a CIB számlámra, de akkor nem szűnne meg a számla a holnapi napon.
Ezt nem kockáztatom meg[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Politika
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Vírusirtó topic
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Opel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen