Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • axioma

    veterán

    válasz vati #30043 üzenetére

    offoff, de az iq az nem no, mert mindig ujrakalibralja magat... amire gondolsz hogy a korabbi evek kiertekeleset hasznalva a jelenlegi atlag nem lenne magatol 100 - merthogy ahogy bonyolodik az eletunk, alkalmazkodunk es egyre tobb ilyen jellegu problema megoldasara van rutin; ellenben maga az egyetem altal tanitott tema is bonyolodik akar koznapi ember szakmajanak szintjen is, szoval "ara'nyaiban" nem lesz konnyebb ettol a (friss) diploma megszerzese... sot, egyre inkabb szakosodni kell ahhoz, hogy ugyanaz a melyseg meglegyen

    osszehasonlitasi alapom h en 30 eve jartam egyetemre es most ugyanazon a szakon a gyerekem (amugy _valoban_ igaz oktatoi szoras is, a tul nagy letszamu hallgatok miatt - nem ritka a tanitast nem tanult oktato -; mondom ugy hogy a ferjem is tanit az egyetemen)

    [ Szerkesztve ]

  • CyberPunk666

    senior tag

    válasz vati #30043 üzenetére

    1, a külföldi egyetemektől elájultak többsége sosem látott külföldi egyetemet

    2, aki meg látott az valószínűleg hazait nem látott, elenyésző lehet, aki mindkettőt

    3, a külföldi neves egyetemek diákjai pont úgy panaszkodnak arra, hogy belegebednek és tönkremennek tőle, mint itthon a bme/elte-n, csak a kirakatban nem a 10 év alatt elvégeztem a bsc-t emberek annak, hanem a "büszkeségeink". A bmet is végzik el időben ötössel, csak kevesen. Volt egyetemi matektanárom elte vörös diplomás phd-s elméleti matematikus. Meg szoktam külföldi egyetemek óráit nézni, és szinte ugyanaz a tananyaguk.

    4, külföldön is vannak könnyű egyetemek, itthon is mehetne olyanba, de itthon az derogál, az ottaninak meg nem ismeri a hírét, csak az "külföldi".

    5, holland kollégák pont ugyanúgy panaszkodnak az ottani diákokra és a tananyagra. Azonos nyelvre lefordítva meg se tudnád mondani, hogy melyiket mondták ők, melyiket az itteniek. Pár éve p l arról panaszkodtak, hogy a felvételi eltörlése mekkora hülyeség volt, ismerős duma?

    6, furcsa lenne, ha több pénzből, jobb tanár-diák aránnyal, kevésbé kontraszelektált tanári karral nem tudnának jobb oktatást csinálni

    7, Magyarországon lefejezték az értelmiséget mégpedig nagyon durván és széleskörűen, ezért a többség még azt sem tudja, hogy mi az a tudás, amit el kellene érni, ezért a szakmunkás gyereke, szakmunkás módszerrel tanul az egyetemen (nem lenézés, csak ez már kritikus szintű az előző rendszer miatt, ahol ez amúgy egyenesen cél volt)

    8, kulturálisan nálunk a csalás nem szégyen, mint ott. Ott beköpik egymást a diákok, ha valaki puskázik, és a puskázóra haragszanak a többiek, nem arra, aki beköpte, mert képesek megkülönböztetni a házmestertempót, aki a semmiért elvitet megveretni az AVO-val, attól, hogy valaki csal és ezért egyest kap (meg fegyelmit). Nálunk ez a kettő tök ugyanaz. ha beköpöd adócsalásért vagy puskázásért, akkor megöletted az andrássy 60 pincéjében.

    9, az, hogy a családi háttér számít itthon a legtöbbet (sokkal jobban mint máshol), azt is jelenti, hogy nem a tehetség, hanem a lehetőség határoz meg. Azonos lehetőségek mentén teljesen mások kerülnének oda, hiszen elvileg a tehetség eloszlása nagyjából egyenletes.

Új hozzászólás Aktív témák