- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen NAS-t vegyek?
- Router gondok
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Linux - haladóknak
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #277541 üzenetére
Nem Kelet-Európai oldalról közelítem meg hanem márka oldalról. Ha valamelyik cég tovább akar lépni az OEM státuszból akkor saját márkát kell építenie. Ezt csinálják többen is.
Szerintem el fog jönni az a pont amikor egy kínai cég úgy gondolja, hogy ideje szintet lépni és elkezd partnereket keresni.
Már most is látszik, hogy melyik márkák esélyesek erre pl. Winspace, Trifox, Lightcarbon.
Nézd meg az autókat, szerintem 5 évvel ezelőtt nem nagyon hallott senki Európában a BYD-ről, aztán hopp ma már az egyik legnagyobb autógyártó. Tetszik-nem tetszik, ha egy országban tudnak autót fejleszteni és építeni, akkor ott tudnak kerékpár alkatrészt is.
-
Ixion77
őstag
válasz Csokicsibesz #277551 üzenetére
"ha egy országban tudnak autót fejleszteni és építeni, akkor ott tudnak kerékpár alkatrészt is"
Tudjad már milyen fórumon vagy! Elfogadható kerékpáralkatrész gyártásához minimum F1-es tapasztalat kell!"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #277551 üzenetére
Nézd meg az autókat, szerintem 5 évvel ezelőtt nem nagyon hallott senki Európában a BYD-ről, aztán hopp ma már az egyik legnagyobb autógyártó.
...Kínában...
Errefelé meg:
"BYD debuted in Europe in late 2021 with one model in Norway, but two years later – with five models offered in eight markets, including France, Germany, Italy and U.K. -- its share remains negligible. In Europe, BYD sold just 13,250 cars through November, equivalent to a 0.1 percent market share."-2023 novemberi állás szerint...[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #277554 üzenetére
A link egy regisztrációhoz kötött oldalra visz.
Az, hogy mennyi autót adtak el az EU-ban annak nincs köze ahhoz, hogy mekkora egy gyártó. Évi 3 millió eladott autó azért nem kevés, a Tesla nem éri el az évi 2 milliót (szintén van gyára Kínában).
De a BYD helyett hivatkozhattam volna a Geely-re is, amit Európában Volvo név alatt kicsit ismertebb. A Volvot 82%-ban a Geely tulajdonolja.
A Kínaiak eléggé a spájzban vannak, lehet ezt tagadni. De a jelenlegi trendek abba az irányba mutatnak h az európai autógyártóknak lesz konkurenciája Kína irányából is.
-
nagyúr
-
Tin
veterán
Ahogy most utánanéztem, és összehasonlítottam a GP5000 All Season (AS) és az S változatokat, hátha másnak is hasznos lesz.
Az S változat javasolt nyomáson 10.3-11.4W között szerepel a 23-25-28-32 méretben, azonos komfort mellett meg mindegyik 11.5W körül. 7 bar körüli nyomáson 10W körül van. 4 bar körüli nyomáson 14-15W. Súlyra 196-221-235-278g. Defektpontszám: ?-36-34-?
Az All Season (AS) változatnál ugyanez a 25-28-32-35 méretben 7 bar nyomás környékén 11W körül van, tehát 1-2W-al nagyobb gördülési ellenállás az S-hez képest. Sajnos a 32/35-ös méretnél csak az alacsony nyomás (3 bar) adat látszik, az 16W körül van, ami hasonló az S-hez. Súlyra 282-345-384-417g. Defektpontszám: 43-46-57-54
Vagyis úgy fest, hogy az AS és az S változatok hasonló gördülési ellenállást tudnak azonos nyomáson, talán 1W előnye van az S-nek. Súlyra viszont az AS változat +100g-al nehezebb az S változathoz képest, ami gyorsításnál és mászásnál azért számít. Az AS változat viszont jobb defektvédelemmel rendelkezik, még a gravel gumik között is az élmezőnyben van. És persze kevésbé kopik, tehát tartósabb.
Az adatok alapján azt mondanám, hogy akinek nem fontos minden gramm, és belefér a kb +10€ árkülönbözet a jobb defekttűrésért és a hosszabb élettartamért, az jobban jár az All Season változattal.
Most már csak azt kell eldöntenem, hogy 32-es vagy 35-ös, de szerintem az utóbbinál maradok. A különbség nem csak az ár, hanem pl. a Schwalbe-nál a kettő között van a váltópont, tehát a 32-es már elmegy az SV16-os standard belsővel (115g), a 35-öshöz viszont már kell az SV17 belső (standard: 150g). Igaz, mindkettőhöz használható az SV18 könnyített belső (105g), de az drágább, és az csak 40 mm magas szeleppel létezik.
-
dom1n0
senior tag
Gorgos kollegak: Probaltatok az uj trendet, fel gumilabdat a gorgo ala?
Milyet raktatok ala? Valoban kenyelmesebb igy? -
SteveAd
tag
válasz balintbaba #277544 üzenetére
Mondjuk a Zippnek pont nem a legjobbak az agyai De azert ha valaki nem arerzekeny, akar LA-ben, akar Bp-en, lehet, hogy meg mindig inkabb egy Bora Ultra WTO-t vesz a Lun Hyper helyett (sulyra azonos, de sajnos a Campa 2x annyiba faj).
No meg azert vannak meg a "megfizethetetlen" kategoriaban a Princeton Carbon Works es tarsaik, ott nem pusztan a presztizs van, hanem azert kicsit tobb mint egy kinai kerekben.Montis fronton meg USA-ban azert van pl. a helyben gyartott es nem is tularazott kanadai We Are One, vagy a Santa Cruz/Pon istalloban a Reserve (akar DT agyakkal), ha ilyen kaliberre fajna a fogam, ezekben azert jobban megbiznek mint egy kinaiban (nem a gyartas helye miatt, hanem a minosegbiztositas miatt)
-
szimpláncsak
tag
válasz Csokicsibesz #277555 üzenetére
Csak a byd-nél is kiderült, hogyha normális minőségben akarsz gyártani valamit, akkor nem nagyon tudsz olcsóbb lenni. Ott van a byd seal, ami a tesla model 3 ellenfele és kb. ugyanannyiba is kerül .
Persze bicónál nagyobb az árrés és biztosan lehet olcsóbbnak lenni, de kétlem, hogy aki 1-1,5 millió forint között akar bringát venni az nem a nagy márkák közül fog válogatni, még ha a kínai olcsóbb is lesz valamennyivel. Ugye a váz meg a kerék egy dolog, de a groupsetet nem hiszem, hogy olcsóbban fogja kapni a sram/shimano-tól, mint más gyártó, az meg a bringa árának egy jelentős része Ott van példának a VanRysel, ami milyen nehezen tud kitörni az "áruházi sz@r" státuszból és a drágább bringáikat csak elvétve látni, talán most hogy ott lesznek a World Tour versenyeken változik valami. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #277526 üzenetére
Nem vásárolok előre mert legrosszabb esetben is csak valamikor nyár elején fog kelleni és így is van egy új gumim amivel nem tudom mit fogok csinálni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #277560 üzenetére
Egyelőre csak találgat mindenki, majd kiderül mi lesz. Ha már Winspace:
Csinálhatnának valami mtb vázakat is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
Egy valami nem szimpi azért a fulcrum elsőnél, hogy itt is szórakozni kell a beallítás es meghúzás kettőssel, mint a simi kónuszoknal kellett a gyorszárral...
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #277431 üzenetére
No, nem bírtam ki, megmértem ismét az átlépőt.
A 780mm amit írtam az 780mm, itt finoman érinti a farpofáimat a vízszintező, a zacsik érződnek, de még OK.
800mm-nél már szoros fenékben a léc.
830mm-nél koppan a léc a medencémen, oda már erővel kell húzni.Most akkor melyik a releváns?
Mondjuk mind S-es vázméret a 171 centis magassághoz.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #277561 üzenetére
...vagy úgy jársz, mint én, hogy megveszel mindent előre, és aztán nem lesz mire feltenni, mire sor kerülne rá.
-
Tin
veterán
válasz Lacerta #277564 üzenetére
Ne így mérd. Fogj meg egy vastagabb könyvet, állj a falhoz, vedd le a cipőt/papucsot, és a könyv rövidebb oldalát rakd neki a falnak, majd a gerincét húzd fel magadnak annyira, mintha a nyergen ülnél. Azért jó a könyv, mert a fal miatt biztosan vízszintes lesz (hacsak nem valami hülye építette a házad), és kb olyan vastag, mint a nyereg, tehát nem fog túlságosan felcsúszni. Ha megvan a magasság, a falra rajzolj egy vonalat oda, ahol a könyv gerincének teteje van, és utána mérd le a földtől.
-
Ringman
nagyúr
A különbség nem csak az ár, hanem pl. a Schwalbe-nál a kettő között van a váltópont, tehát a 32-es már elmegy az SV16-os standard belsővel (115g), a 35-öshöz viszont már kell az SV17 belső (standard: 150g). Igaz, mindkettőhöz használható az SV18 könnyített belső (105g), de az drágább, és az csak 40 mm magas szeleppel létezik.
sima butil külsőt túl lehet fújni, de ezt tubeless illene használni, úgy amúgy is jobban gurul (meg komfortosabb is). esetleg tpu-külsővel. -
Ringman
nagyúr
How wide is too wide? 28-32-34 mm széles külsőket teszteltek.
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #277573 üzenetére
uh b* mint valami malac szúrás előtt..áhh nem szoknám meg.
Majd ha cserélek felnit egyszer akkor majd kap egy Onyx Visper agyat hátra.. ..előre meg egy DT agyat. De ez a jövő zenéje, én elégedett vagyok a kerékkel semmi bajom vele. Nem jobb a DT350-m se sztem már így forgásilag, meg kézben megforgatva-érzetre...annyi hogy ezt állítgatni kell, bár egyszerűbb mint a kónuszos volt. Majd veszek még prést hozzá, meg lehúzót.Szét szedtem az egész kormányt a villát teljesen nem tudtam kiszedni mert ahhoz a fékkábelt is le kéne bontani...., annyit tudtam tenni hogy zsíroztam belül a kábelt kis ecsettel... most is hozzá ér , de már nincs "nyávogó hang" nem tudom mit lehetne kezdeni vele.. hiába húzom a kábelt ki, vagy tolom be, nem lesz jobb a helyzet és néma. Jó lenne bele látni hol ér hozzá. Menet közben kint szerintem nem fogom már ezt hallani szóval egyelőre így marad.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #277555 üzenetére
Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy az egyik legnagyobb EV gyártó, hanem azt, hogy az EU/US piacra nem lesz egyszerű betörni.
Pl klíma/hőszivattyú témában a GREE a legnagyobb világszinten évek óta, de Nyugat-Európában, USÁban nem mainstream még mindig.
Talán az is közrejátszik, hogy egy hanyatlónyugati gyártónál más a customer service, after sales support (úgy értem hogy van). Én legalábbis ezt tapasztalom a munkám során.Sokmindent vennék kínait, autót egyelőre biztos nem, 10-15 millát beleönteni valamibe, aminek nincs supportja, szervízhálózata és használtan a kutya nem veszi meg, nekem meredek. Konkrétan nézegettem mostanában kínai EV kistehert, lesz is pályázat, a felhozatal alapján: meeeehhh...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz szimpláncsak #277560 üzenetére
Pont ezért nem értem a chinertown féle dolgokat.
Ha nincs egy fullos kerékszett meg a váltás-hajtás nagy része a fiókban, akkor lehetetlen olcsóbban kihozni egy chiner bringát, mint egy bótit.
Talán egy grammániás bringát ki lehet hozni 4.000 EUR-ból, a gyári fullos 8.000-es helyett, de ez a vonal számomra értelmezhetetlen -
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #277575 üzenetére
Hát ja, ez a fejcsőben elvezetett cucc nem a legtutibb megoldás.
Van ott annyi hely, hogy belehúzd valami szivacsba, amibe a belső vezetésű házakat szokták? Bár, ha a villanyak hozzáér, egy idő után azt is kidörzsöli.
Úgy néz ki, szétszedés nélkül nem úszod meg. Olajat, légtelenítő cuccot úgyis venned kell, előbb-utóbb kelleni fog. -
Maximum1
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #277577 üzenetére
A múltkor a haverom említette, hogy kipróbálna egy 8.x kilós hardtail montit, de túl drágák, 4-5000 eur fölött vannak és az már neki nem fér bele. Hirtelen rávágtam, hogy nem a legolcsóbb, hanem elvileg megbízható kínai vázzal és kerékszettel én simán össze tudnék legózni neki egy 8.x kilós montit 2500 eur alatt, ami óriási árkülönbség. Aztán egyszer amikor untam magam, google docs-ban össze is dobtam egy alkatrészlistát súlyadatokkal és árakkal, kíváncsiságból, hogy igazam volt-e. Még én is meglepődtem, hogy igen, 2155 eur-ra jött ki egy random összedobott bringa és 8620g lett a vége SLX, XT, Reba felszereltséggel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #277563 üzenetére
Ez fura, ha egyszer beállítottam a gyorszárassal sem tudtam a hézagoláson változtatni nejem bringáján, vagyis messze nem amolyan kónuszos dolog. Szerintem meg ne kenegesd belül semmi zsírral, végül még az fogja összeszedni az esetlegesen bejutó szutykot és akkor már recsegni fog, nem vinnyogni. Menj vele majd kiderül mi az ami valójában zavaró számodra és foglalkozni kell vele...amúgy meg kábé korábbi "rémálmod" látszik valóra válni, vettél egy meglehetősen drága, a Csepeled többszörösébe kerülő bringát és csak a "baj" van vele, vagyis nagyok voltak az elvárások és nem vagy 110%-ban elégedett...de ez egy ilyen dolog, az autópiacon is az új Dacia tulajdonosok elégedettebbek mint a Jaguár, vagy Merci tulajok, mert nagy pénz nagy elvárásokat is hoz magával. Kialakul és majd magadhoz igazítod ezt is mint a Csepelt, akkor majd látni fogod igazán a különbséget.
Lacerta...a kényelmetlenség határáig kell feltolni...ami az előrevásárlást illeti megváltoznak a dolgok hónapok alatt és máris nem az van a szekrény tetején amit éppen szeretnél. Nálam pl. barna gumioldalfalra váltás, vagy a csengő teljes elhagyása, meg a gumiszélesség váltás 2,2-ről 2,35-re mind bár nem jelentős árú, de fölöslegesen megvásárolt cuccokat eredményezett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
őstag
-
Lacerta
aktív tag
Ez is egy módszer volt, amit a neten találtam. Vízmérték pont akadt.
De, hülye építette a házat, panelban lakom. De ez részletkérdés.
Háromujjnyi vastag könyvvel ( én ujjam, nyeregorr szélesség ) 800mm, erővel felhúzva a könyvet ameddig csak bírom. Akkor ez lesz az átlépőm.
-
addikt
válasz fulton #277575 üzenetére
Én kinyomnám PUR habbal az egész váz belsejét, attól majd nem fog nyöszörögni a kábel
S naívan azt hittük, ezzel vége a megpróbáltatásainknak 1 napos a 1,5 millás bringa, de már szétszedve, kerékcsere
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
nagyúr
válasz Dark Archon #277591 üzenetére
Nem kell, a Cubenál megoldották már okosban:
Kérdeztem is fultont hogy az övében is van ilyen?Més que un club!
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #277584 üzenetére
Semmi csalódottsag nincs bennem a vasarlast illetően, nagyon boldog vagyok hogy megvan és teljesen elégedett vagyok az eddigiekkel. a kormány már nem ad nyikorgast csak halkan hallani h hozzáér a vázhoz belül. Jó igy egyelőre. Menet közben sztem nem lehet hallani majd.
A beallítás meg: Gondoltam h a szervizben nem fognak annyit pöcsolni pl a kerek beallitassal mint azt en. Ezek legyenek a legnagyobb bajaim. Számomra a baj ott kezdődne ha ..vaz problema di2 rendszer bajok amiket nem tudok itthon kezelni lennének.finomhangolásokat a csepelen is csinaltam, semmi bajom velük.
Ezt a cube ujra kell tanulni, más mint a csepel mas nyomatekok...
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz lsebestyen #277594 üzenetére
Nekem nem kocog, 105 R7000 széria, 8 ezer km.
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #277584 üzenetére
a csengő elhagyása? mégis hogyan?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz lsebestyen #277594 üzenetére
Mi ez a kocogás? Én nem vettem észre 5 év alatt.
Més que un club!
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #277591 üzenetére
még hiszel a mesékben (?) nincs olyan hogy "fultonless" szóval a film forog tovább
komolyra fordítva a szót: egy patikás (pláne)új bringának úgy kell mennie hogy abba sehol ne tudjak belekötni, se hang se semmi... Amit tudok összehozom.Egyébként jó dolog ez az auto trim funkció. Sose ér bele a lánc ha keresztbe dobod a láncot akkor se szóval.. jó cucc. Kivéve hogy indexelni kellett az első váltót me rosszul volt beálítva, hozzá ért a lánc a 50/11t-n,, nem értem a szervizeket azért ez nem idő igényes, így kiadni egy kerékpárt 1 milla feletti áron...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #277469 üzenetére
Ha gyenge a nyeregcső-bilincs csavarja, akkor én az egészet egyben cserélném egy erősebbre. Hiába erős a csavar ha a bilincs anyaga maga puhább. Nem egy drága alkatrész, van millió színben, variációban.
A kerékagy beállítása sajnos sosem sikerül a gyárban újabban. De szerintem úgyis kicseréled a kerekeket.
-
Fall-N
veterán
Pedig ebben a Fulcrum szettben zárt, ipari csapágy van, csak állítható, ahogy írja a spec. Kicsit állítani is kell akkor rajta.
Hasaggymeg: Én is csodálkozom, hogy alu csavarról ír. Általában horganyzott vagy saválló acél szokott lenni, ritkábban ha drága az alkatrész, akkor titán. Vagy olcsó feketére festett sima acél is előfordul.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs