- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZavaBalazs #282713 üzenetére
Jaa, értem
#282714chubby2o6: szerintem nem marad így, én is sokáig éreztem ezt és azt hittem így marad, de idővel elmúlt.
#282718 Ringman: amíg nincs nagyon bekopva a pedál, addig nem is kell, nincs semmi baj vele. Én akkor váltottam, amikor már max feszességen is túl könnyen csatolt ki-be és már nem éreztem biztonságosnak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
avl
aktív tag
Többel jó mérni, nem 3 szemmel
https://prohardver.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_234393-234393.html
https://prohardver.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_234394-234394.html
https://prohardver.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_264262-264262.htmlhttps://prohardver.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_270054-270054.html
-
Tin
veterán
válasz SteveAd #282747 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek, én is rákerestem, beleolvastam, lehetetlen igazságot tenni, ahány mérő és lánc, annyi mutatott eredmény. Biztos van "tuti" mérő, de gondolom az nem a néhány eurós kategória.
Szeptemberben raktam fel egy totál új 9 sebességes KMC X9 láncot a Hyde-ra, ezt akkor a KMC saját mérője az érintkezési ponton 0.0-ra mérte, ha nem nyomtam le erőből a mérőt, csak kicsit.
Az előbb a Nulane-en lévő új (pár tíz km lehet benne) 11 sebis Shimano HG701 láncot ugyanez a KMC mérő - szintén nem izomból benyomva - az érintkezési ponton 0.2-re mérte.
Kíváncsiságból kibontottam egy japán gyártású, zsír új, bontatlan HG701 láncot, és rámértem arra is. Ezt is 0.2-re mutatja.
Igazából nekem ennyi volt a fontos. A bringán lévő lánc tehát ugyanakkora, mint a bontatlan dobozos, vagyis most már ismerem a HG701 lánc "nulla" állapotát. A KMC mérő szerinti 0.2, vagy tolómérővel 3x2+2x1 szemen mérve durván 106.7mm.
Innentől pedig már tudok viszonyítani. Ha a KMC mérőt nem izomból nyomom be, akkor 0.6-0.7 körül lesz a lánccsere ideje, vagyis a 0.5% kopás.Ja, és csak úgy érdekességképpen: az előbb rámértem a 2200 km-t futott KMC X9 láncra is, ami 1000 km-el ezelőtt volt egyetlen egyszer levéve és zsírtalanítva, egyébként csak törölve és felülcsöpizve. A mérőt nem izomból benyomva 0.2 a kopás.
A bringa lemosva is 1000 km-en ezelőtt volt, karácsony előtt. Így néz ki, szóval nem mondhatjátok, hogy kímélve van. És az utóbbi hónapban Z2-zve elég sokszor mentem alacsony pedálfordulattal, kiállva, szóval ha nyúlnia kellett a láncnak, akkor most tudott.
Ezek után elgondolkozom, hogy a Nulane-en érdemes-e 500 km-enként forgatni a HG701 láncot, nem elég-e 1000-enként.
#282754 avl: köszi a linkeket a hozzászólásodban a szintén hasznos infókkal! 10 szemen (1+4x2+1) a HG701 tolómérővel kb 119.6mm így újonnan.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Where are Chinese Carbon Wheels made? Van pár cenzúrázott kép, de elég durva, hogy ennyire nyitottak, anno a Foxconnál nem ehhez szoktam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
MPowerPH
félisten
Ha mar kerek. Deda Elementi SL 45 ? Ismeri valaki? Ez is aero, de nem talalok rola infokat. Vagyis talalok, de a Deda nekem nem mond semmit.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #282759 üzenetére
Hehe, tényleg Á, hagyd csak, a poszt hasznosabb, mint az ujjlenyomatom
#282756 -=RelakS=-: úgy látszik, hogy a mérők már csak ilyenek. Viszont emiatt hasznos, ha az ember tudja, hogy a "nullás" lánca mekkora, különben könnyen úgy járhat, mint amilyen kommentek néha előjönnek, hogy ugrik a lánc a soron, pedig még le sem nyúlt. Pl. az eddigi leghasznosabb fényképezésem az volt, amikor az épülő házunk falain lefotóztam a bevésett villanyvezetékeket és csöveket vakolás előtt, nagyon hasznos volt később, amikor fúrtam ezt-azt Ezt a posztot is részben magamnak írtam, remélem, hogy másnak is lesz belőle némi haszna.
#282757 itouchfan: csak párszor és összesen csak pártíz km-t, tiszta időben. Az a "baj" vele, hogy sokkal jobb, mint a Hyde. Fékje már indulóban jobban harapott, pedig még be sem kopott igazán. A könnyebb kerekek (még a gyáriak) miatt sokkal jobban fel lehet gyorsulni. Alacsonyabban ülök, a reach és a stucni miatt előbbre is hajolva, ami első benyomásra még kényelmesebb is. Azért nem mentem vele többet, mert érzem, hogy ha megyek vele egy szokásos 40-50 km-es kört, akkor én utána nem ülök többet fel a Hyde-ra, viszont elég mocskos idő volt az elmúlt hónapban, ezért is maradtam a Hyde-nál. De a börze 2 hét múlva lesz, szóval még 1 hétig hajtom a Hyde-ot, jövő hétvégén nagytakarítás meg rendberakás, aztán megy eladásra, a Nulane meg napi használatba.
Ja, a Hyde-on azóta is (vagy 800 km óta) használom a szarv markolatvéget, és hát ez valami állati király. Teljesen más lett azóta a bringázásom, és nem csak az, hogy át tudok fogni pihenésképp, hanem a szarvat fogva sokkal jobb mászni, vagy van olyan, hogy egyszerűen ráteszem a tenyerem közepét a szarvak tetejére, és így sokkal egyenesebb derékkal tudok ülni kisebb emelkedőn, amitől meg kevésbé fáradok el. Én nem gondoltam volna, hogy ez a markolat ennyire hasznos dolog. Átrakom szerintem majd a Nulane-re is, de ott a reach miatt valószínűleg más szög kell majd. Egyetlen hátránya a felálló szarvak súlya a korányrúd két végén, így nehezebb odatámasztani valaminek a bringát a kormánynál, meg kicsit jobban "inog" az eleje (alacsonyabb sebességnél elengedett kormánnyal).
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz jjeahh #282758 üzenetére
Rengeteg manuális megoldást használnak. Nem csoda hogy Kínában készül szinte minden karbon kerék. Különben olyan drága lenne hogy nem lenne piaca.
Látszik néhány meglepően amatőr megoldás is, pl. hogy az amúgy is meglehetősen egyszerű mérleg egy - értelemszerűen nem túl merev - kartondoboz tetejére van rakva. Ha a marketingfilmben ez van, mi lehet a valóságban
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
MPowerPH
félisten
Feltettem az integralt Garmin tartot. Maradhat a stucni, igy mar nem ormotlan a kinezete. Most mar csak egy 530 -as kell bele.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #282764 üzenetére
Lesni kell, szinte naponta változik az árfolyammal, most meg nagyon gatya a forint éppen.
Tin...nekem is volt kormányszarvam, nagy és pici is, mind2t szerettem én is aztán...leszoktam róla.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #282767 üzenetére
Biztos az is benne van, de asszem akkor akciós volt, azért ennyit nem gyengült azóta a Ft.
-
mauimagic
aktív tag
Garmin mélyvíz:
Csináltam a Connectben Eventet a kinézett versenyre, GPX feltöltve, Power Guide is van a kitűzött időre.
A "daily suggested workout"-ot tekintsem edzéstervnek, vagy inkább csináljak egyet külön?
Elvileg a Edge 40-es széria a Race Event-et figyelembe veszi és az alapján kínoz, de egyrészt nem tudom milyen a gyakorlatban, másrészt egyelőre annyit látok, hogy heti 5 nap edzést javasol... -
Fall-N
veterán
válasz zsocy #282750 üzenetére
Jó kis fék, nekem is ez volt tervben. Végül elcsábultam az Alfine/XT-vel. A hűtőbordás betét külön jó pont (gondolom J02A resin).
Nekem teljesen be lett koptatva a BBB, tegnap egy f@sz autós miatt olyat fékeztem (hirtelen fékezett előttem), hogy csodálom, hogy nem húztam gumicsíkot. Így nagyon meg vagyok teljesen elégedve az Alfine-nal, tényleg bivaly. A fékkart is megszoktam szemre is.
Kro MT500-asa is csábító, amennyiért adja, csak nem voltam benne biztos, hogy annyival erős lett volna, mint az MT200, mint egy Deore M6100 vagy a jelenlegi fék. Így legalább nem motoszkál bennem, hogy elég erős-e a fék, meg hogy érdemes lenne fejleszteni még.
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #282762 üzenetére
Akkor nézzetek meg egy karbon váz készítésének a videóját. Fóliaszerű "vackokat" (karbon fólia) vágnak ki ollóval és ragasztgatnak sablonra, iszonyúan gagyin néz ki. Utána belerakják egy fém öntőformába, amibe megy a műgyanta. Elsőre olcsó hatású az egész. Sok gyártó gyártási folyamata tirkos, így nagyobb gyártóknak például Scott, nem nagyon fogják mutogatni, hogyan készülnek a vázaik. Én az UNNO gyártását láttam, meg nem emlékszem melyik volt a másik. Hasonló volt a folyamat, így a drágább vázak is valószínűleg hasonló elv mentén készülnek.
-
MPowerPH
félisten
Meg egy kerdes... Vittoria latex belso mivel jobb, mint pl. egy szuper konnyu Tubolito vagy egy Pirelli Smart belso? A sulyat nem is nezem, mert a latex 85g, a masik ketto meg 36g... Bagatel kulonbseg, inkabb a futasban irjak, hogy jobb a latex. De miert? Nem ertem a logikajat.
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #282772 üzenetére
Annál persze minden erősebb, de az MT400 is csak 10%-kal erősebb, ami nem sok. Az MT400 és az MT500 között sem lehet akkora különbség, hiába Deore, a felépítése hasonló az összes MT szériának. Úgy ahogy az SLX/XT/XTR is nagyon hasonló felépítésű, "csak" más anyagokat használnak meg a drágább felé haladva több beállítási lehetőség van.
Például teszt szerint az SLX M7100 nem sokban marad el a régebbi XT M8000-től (ez van nekem is). Ennyit számít a kiadási év is, az MT500 már régebbi szériás.
SteveAd: Sok tesztben felmerül mindig, hogy a PakTool a legpontosabb, de a régebbi CC-3.2 is jó. Shimano sok tesztben nem szerepelt, így azt annyira nem ismerem. Ha jó áron kapni akkor megérheti, mert a ParkTool elég húzós áron adja és itthon sem lehetett kapni, amikor venni akartam. Igaz német webshop olcsóbban adja.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #282776 üzenetére
Sok kicsi sokra megy tartják sokan én a fékváltókar megoldást akartam cserélni mert idióta kialakítású volt az ST-EF505 meg pocsék minőségű is mert be ázott a fokozat kijelző ilyen a 25 éves LX-570 szetten sem volt. Így ment vele az MT200 is.
Bár ahogy nézegetem jóval jobb vételek lettek volna az MT-410- től de utólag könnyen okos az ember. -
Kro
tag
válasz Fall-N #282770 üzenetére
Fékerőben nem igazán tudnék különbséget tenni a 2 fék között. 6100 mellet szól viszont az i-spec ev lehetősége és a szélesebb fékbetét választék (hűtőbordás, fémes) ha esetleg a jövőben ilyenre adnám a fejem. De jelenleg teljes megvagyok elégedve vele, illetve az egész bringával. Szép lassan minden összeállt rajta. Még a kábelrendszerező spirál izé is megjött nagy nehezen a messzeségből, azt is feltettem. Már csak a sárnak kellene felszáradni kicsit (nem vagyok nagy dagonyázós) és mehet élesbe a tekerés.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #282777 üzenetére
Igen, az a baj az MT4100 + MT410-zel, hogy nem sokkal olcsóbb, mint az M6100 (sőt fura mód az ebikenál még drágább is). Csak megint ott motoszkál az emberben, hogy annál nem sokkal több az ára az SLX M7100-nak és így tovább. Ahogy nézem az XT M8100 nem annyival drágább, mint amennyivel jobb (itthon 42e Ft, a többi felsorolt 28-32ezres körül vannak). Hosszabb távon nézve lehet az éri meg a legjobban. Főleg, hogy egy Magurához vagy SRAMhoz képest jóval olcsóbb is.
Kro: Igen, akkora nagy különbségek nincsenek köztük, ezért írtam, hogy terepre lehet az SLX vagy XT éri meg a legjobban. Aszfaltra és városba elég lenne az olcsóbb is, de árban nem sok különbség van köztük.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #282782 üzenetére
Pont a napokban láttam egy videót ami összehasonlította a hármat. A TPU könnyű de drága, a latex a legalacsonyabb gördülési ellenállású de minden menet előtt pumpálni kell, a butyl meg tartós és olcsó illetve olcsón javítható. Viszont érdekes, hogy egy átlagos külső esetén rendesen kijött a latex előnye, viszont egy teljesítményre kihegyezett külső esetén már kevésbé.
Az én szintemen nincs jelentősége, nekem vsz a TPU lenne a legjobb, mert könnyű és nem kell pumpálgatni, de a könnyített butyl belső is jó. Én agyf.szt kapnék a napi pumpálgatástól.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
A kulso az adott, Conti GP5000 S TR -bol rendelek egy garniturat. A belsot meg meggondolom. Nem tudom, mit jelentene a latex, lehet TPU lesz belole. Van 24g -os valtozat is, az pille konnyu, ahogy nezem, minimalis a kulonbseg. Persze majd 3x annyiba kerul...
Don't Tread On Me
-
válasz MPowerPH #282771 üzenetére
Én euróban látom az árakat, szóval nem tudom, forintban mit mutat, de épp egy-két hete az 530 180, a 830 meg 230 euró volt akcióban. Ennyiért én inkább az utóbbit venném. Teljes áron (230/300 eur wgyiket sem). Bírj ki még egy-két hete, addig mérsz az órával, nagyon sokat volt mostanában akció, szerintem hamarosan kesz megint. Ezek már kifutott modellek, a 40-es széria is lassan már vagy 2 éves. geizhals.de-n tudsz nézni amúgy árgrafikont: [link].
Én azt várom, hogy a 840 solar legyen 300 körül, akkor váltok, mert én annyiert vettem a 1030-at vagy 3 éve. Becslésem szrint ez még vagy 2 év, addig kihúzom ezzel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #282773 üzenetére
Bárhol bármilyen nagy volumenű gyártási folyamatot megnézel, mindenütt vannak gagyiságnak tűnő dolgok, anno én a Foxconnban is meglepődtem, azt hittem majd sci-fi lesz meg ultraprecíz és valójában az is, csak nem úgy, ahogy elképzeltem. Más téren meg olyan komoly dolgokat művelnek, amiket nem tudtam volna elképzelni sem. Ez a FARSPORTS engem most picit meglepett, mert sosem néztem utána, azt hittem valami kisebb noname gyártó. Nem is olcsók, a weboldalukon jelenleg egy xc kerékszett van, de az is 1040g .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #282787 üzenetére
Egyébként a solar verziónak mi értelme van? Egy 840/1040-ek is olyan hosszú az üzemideje, hogy nem igazán értem kinek éri meg...
Garmin support fórumról:
First, with respect to the most critical issue, Solar charging. I rode the 1040 Solar along with a 1030 Plus for 3+ hours in broad sunlight. The 1040 Solar finished at 93% battery and the 1030 Plus finished at 88% battery. Not a huge difference. The 1030 Plus already had an amazing battery life, the 1040 is even better. What is the need for the solar charging ?
Ráadásul a kijelző is nehezebben olvasható, sokan írják...
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
-
chubby2o6
senior tag
válasz #79484416 #282789 üzenetére
Szerintem ez egy Szputnyik, bár azon, ha jól rémlik, volt az első tányéron láncvédő. De a villán lévő matrica ismerős, meg az alsó csövön lévő felirat is arra hajaz. A kormány meg a markolat szintén. Bár ilyen színű Szputnyikra nem emlékszem, volt kékben, talán zöldben is, az enyém meg... nem is tudom...nem pink, inkább mályvaszínűnek mondanám. 1982-ben vettem ( a nyári szünetben egy hónapot dolgoztam érte ), ha jól emlékszem, valami 1360 Ft volt a Kerékpárüzletben. A váltó talán egy-két hónap után adta fel, ahogy a haveri körben lévő Szputnyikok mindegyikénél , onnantól ss használtuk .
-
chubby2o6
senior tag
válasz #79484416 #282797 üzenetére
Sárvédőre nem emlékszem, ha volt is rajta gyárilag, tuti leszedtem róla, már akkor sem volt menő . Első váltóm nem volt, hátul meg talán 6 sebesség, már amíg volt váltó . A kormányra bandázs gyanánt fehér szigszalagot tekertünk, kb. ezekre emlékszem. Meg hogy pár év után átfestettem matt rozsdabarna színre, mert bökte a szemem a majdnem rózsaszín .
A lakótelepen volt egy nálunk pár évvel idősebb srác, neki Favoritja volt, szingós, elöl-hátul váltós, nekünk ő volt a menő csávó .
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen