-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonThomasino
veterán
A shimano claris ajanlott cucc?
Hol helyezkedik el a palettan?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
nagyúr
válasz Speedy007 #291435 üzenetére
ha ennyire szar, vidd vissza, vegyél mást. még csak az kéne, hogy menet közben összecsukódjon.
ha mégis megtartod, minél hamarabb vegyél rá egy pár defektálló külsőt, hacsak nem akarsz állandóan 20"os belsők után rohangálni.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
dom1n0
senior tag
válasz Dark Archon #291450 üzenetére
tegnapi lett ennyi idő
-
ballazol
senior tag
Hali!
Kedden 40km-t tekertem a városban egy szál pamutpólóban, de mivel 25°C volt, nem fáztam...
Viszont úgy megfáztam, ahogy már nagyon rég, szerda óta minden bajom...
Emlékszem, pár éve volt egy hasonló eset, nagy tempóban gurultam lefelé egy lejtőn, és akkor lett egy durva migrénes fejfájásom, de azt annyival megúsztam...Mit tanácsoltok, hogy az ilyen túlkapást elkerüljem a jövőben?
tényleg ennyit számít egy aláöltöző vagy bringás mez???!
Túlöltözni sem látom sok értelmét, plusz nem is bírom a meleget...Pár éve 60-70 km-eket is tekertem nyaranta, és sosem fáztam meg ilyen brutális módon...
Sőt, egyáltalán nem fáztam meg...Igaz, akkor 37-38 voltam, nem 43 éves.....
"A könnyű is súlyos, ha jó és értékes." C.G. Jung
-
chubby2o6
senior tag
válasz DonThomasino #291451 üzenetére
Kb. a legalján, a Tourney fölött eggyel [link]
-
monster95
tag
Sziasztok
Ma voltam bikefittingen Pannonhalmán a stelvio diagnostic-nál.
Csak ajánlani tudom őket.Nagyon profi és kedves csapat. -
Speedy007
őstag
válasz velizare #291452 üzenetére
Mivel már meg tuningoltam cső bilinccsel így vélhetőleg már nem fog össze csuklani ovi-bölcsi járatra lett meg 10-15km-s település körbe tekerésre így nem zavar hogy az össze csukási funkcióját elveszette ráadásul papíron meg gyakorlatban ennyi pénzért ez volt a legnagyobb és a legtöbb súlyt bíró futó. Tervek között van a defekt álló gumik.
-
nagyúr
válasz ballazol #291454 üzenetére
a pamutpólót felejtsd el. nagyon fasza bringás mezek vannak, az kell neked 25 fokban, nem aláöltöző. vagy technikai póló, ha nem szereted a feszülős cuccokat.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
-
LNx
tag
Sziasztok, vettem nemreg egy nemet webshopbol egy Orbea Terra H41 1X-et (2023-as evjarat). Utolso darabkent le volt ertekelve 1990 EUR-ra, remelem jo kis gep lesz, ilyen mindenesnek szerettem volna. Junius elejen kapom meg egy baratomon keresztul aki hazahozza. Szeretnek tenni majd ra egy par Conti GP5000 AS TR gumit 700x35-os meretben.
A kerdesem az lenne, hogy mi most a best practice, tubeless-re erdemes ezeket megcsinalni? Ha nem tubeless, akkor megeri TPU belsot venni? A gumi tubeless ready, es a bico kereke is az. 4 barra legalabb szeretnem fujni... Nem nagyon ertek a bringakhoz, szoval a minel kevesebb karbantartani valo az elony I guess. -
itouchfan
senior tag
válasz DonThomasino #291451 üzenetére
Az alján, de teljesen használható. Tiagra, új 105 vagy éppen az új 12-es XT után kicsit darabos nekem, de nem zavaró.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
monster95
tag
válasz kuntics #291463 üzenetére
Oda mentem időpontra megbeszélves.Meg kínáltak egy kávé-val.Aztán az összes adatomat elkérték.Korábbi sérülések,sportmúlt,tervek…
Ezek után át kellet öltöznöm bringa ruhába.Ez után történt meg a stopli beállítás.Majd magasság,belső lábhosz mérés…..
Ami nagyon tetszett az a testösszetétel mérés.
Aztán ezek után történt meg a kerékpár beállítása a kapott eredmények alapján.Majd jött a görgőzés és további korrekció a kerékpár beállításai között.
Rendkívül segítőkészek és profik mint írtam.
Árban is szerintem nagyon versenyképesek.
Tényleg csak ajánlani tudom.
Este tekertem egyet.Olyan mint ha más kerékpáron ülnék -
félisten
Sziasztok!
Az egysebis bringámra szeretnék venni hajtóművet.
Négyszögesek közt nézelődöm.Több kérdés merült fel a nézelődésem során:
1.) az 1/8-os láncok mennyivel hosszabb életűek, mint a 3/32-esek figyelembe véve a kapható típusokat?
2.) Csepel Teta hajtóművet néztem, de az csak 165mm-es hajtókarral kapható. Nem tudom, hogy ez gond-e, ha 175-höz vagyok szokva. Mik e téren a tapasztalatok?
3.) Fontos lenne, hogy később tudjak hozzá venni lánctányért, és e téren a csepel teta jónak tűnik, ami a kínálatot illeti. Viszont ehhez is "bizonytalan" a pótalkatrész megérkezése. Talán kifutó termék?
4.) Mindenképp szeretnék láncvédőt, mert munkába is fogok járni a bringával, így olyat néztem ki, ami felül is takarja a láncot, és a monoblokkra rögzíthető. ( [link] )Kissé nagypapás, dehát most a célszerűség az első.
Ezeknél van valami megkötés, hogy milyen moboblokk/hajtómű párokra nem szerelhető fel?5.) Jelenleg hátul egy váltós, kazettás agy van, amire hézagolókkal van feltéve egy J-Tech 18 fogú 3/32-es fogaskerék, ami szuperul műxik. Ha 1/8-os rendszerre térek át, akkor ezt cserélni szeretném, a hosszabb élettartam miatt (a mostani kissé kopott már, mindenképp cserés).
Viszont 1/8-ból csak 12 és 14 fogút találtam. Esetleg van tippetek, hogy hol szerezhető be 16/18/20 fogú 1/8-os kazettás fogaskerék?Előre is köszönet a válaszokért!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
(ex)Cat
senior tag
Nincs se térd, se semmi. Erő se maradt a végére.
-
Nem elég, futásnál is kell hozzá “fordulatszám”, csak ott azt lépésszámnak hívják. Abból már tud az eszköz wattot kalkulálni. A pontosság egy másik kérdés, azért ezeket a vo2 becsléseket ne vedd biztosra.
ex(Cat): Gratula, ez jó móka lehetett!!!
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Fall-N #291448 üzenetére
A trekkingen a fasza 32-es első tányérral én hátul szinte csak a 11-est, meg a 13-ast használom. Ha nagyon lassú a menet városban, vagy emelkedő van, akkor kb még két fogaskereket hátul. A két legnagyobbon (az utolsó talán 51-es?) talán ha 2x volt a lánc összesen. Hülye ötlet volt ez az mtb váltó trekkingre. Illetve én használom rosszul, valszeg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #291470 üzenetére
Nekem 36T van elől, így nem kell a 11T hátul annyira. Meg direkt 11-25-ös sort vettem, így szinte 1 foganként nőnek az áttételek. 32T szerintem kevés, ha haladni is akar az ember, terepre optimálisabb. Még a 38T sem elvetendő.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Roland861010 #291477 üzenetére
Bátor vagy, hogy kiposztolod a neved, címed, telefonszámod...
-
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Kérnék linket egy láncszem kalkulátorhoz.
Köszönöm.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Speedy007
őstag
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
Lánchosszt szeretnél ki számolni ?Ha igen akkor ez jó lehet [link]
-
Speedy007
őstag
Ez a tuning működött úgy tűnik bár a gyerekek helyzetét is cseréltem a kislány ment a csavaros rögzítésihez és a kisfiú ment a cső bilinccsel megtámogatot oldalra Közbe írtam a Decathlonnak hogy erről mit tudnak én fogtam ki hibás darabot vagy gyakori eset e ez a probléma mivel szerintem gyártási és tervezési probléma ez szerintem. Egyenlőre ezt a választ adták:"A felmerült problémát logisztikus kollégáim felé továbbítom, egy kis türelmét kérjük a visszajelzésig! "
-
emilll
tag
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
google "chain calculator", pl. https://www.omnicalculator.com/sports/chain-length
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
Többféle van a régi megszámolásától a láncvillahossz méréséig, de ha nincs régi amit megszámolhatnék (és aminek hosszával korábban ugye meg is voltam elégedve) én a legegyszerűbbet szoktam alkalmazni, vagyis váltóba még nem befűzve nagy tányér elől - nagy lánckerék hátul + 2 szem (vagyis 4 csapszeg).
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HEAHEA
tag
válasz Hasaggymeg #291372 üzenetére
Ismerős.... 2018. május 1-én egy ilyenbe mentem bele, könyöktörés lett a vége.
Órákban nekem is a napelemesek tetszenek, néztem én is Citizen eco drive-ot, de lett helyette CASIO G-SHOCK GW-M5610BB a sportosabb napokra , meg egy LORUS SOLAR RX339AX9 az elegánsabb ruhákhoz.
#291384.LnB: gratulálok , sok balesetmentes évet kívánok! -
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
Sosem szoktam számolni, szemre szabom le. Eddig mindig jól sikerült. Ha hosszabb két-három szemmel, hamar észrevenni.
Egy tányéros rendszernél a legnagyobb lánckeréken a váltókanál feszességét kell nézni, a legkisebbnél ilyenkor kábé 90°-ot zár be a váltókanál (a Deore-ral). De nem mindegyik váltónál van így, például sok 1x12-esnél szinte vízszintesen hátrafelé megy, például a SRAM AXS-nél is.
2-3 tányérnál, meg legnagyobb első és legnagyobb hátsó lánctányérhoz kell mérni.
Számolt lánchossz (Rohloff-képlet) csak körülbelüli értéket ad, volt olyan hogy ki kellett vennem még két szemet, mert hosszú lett.
Az is egy megoldás, hogy megnézed a YT-n a te váltód típusát, hogy ott hogyan kell állnia a váltókanálnak és az egy jó támpont.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #291490 üzenetére
Én be szoktam fűzni és a fém kampóval (ami a láncbontóhoz járt) összefogom, közben megnézem hogyan feszül a legnagyobb lánctányérnál a váltókanál. Utána már könnyű bontani, mert úgyis összefogja a kampó. Megy bele a patentszem és kész.
[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
-
Tin
veterán
"a waxolt láncban az a jó, hogy nem kell vegyszer, sima forró vízzel lejön róla minden"
Aha 6 kör forralt vizes rázogatás után:
Úgyhogy inkább már ázik Brigéciolban...
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
1: nem tudom hogy csak leöntötted-e forró vízzel, vagy forraltad is a vízben a láncot. Én kvázi főzöm, és az a lánc külsejéről viszonylag jól lepattintja a viaszt. A belsejéből is kijön valamennyi, de sok retek marad benne. Amúgy meg a bringáról leszedés előtt azért egy drótkefével nem árt a nagyját lepucolni Főztem vízben tiszta láncot is, mert nem voltam biztos benne, hogy maradt benne viasz, miután kicsit korán vettem ki belőle, de szép fehéres lett a víz, szóval a beléből is kimosott valamennyit. Szárítás fontos, az én láncom recsegett, mint krumpli/rántotthús az olajban
2: Miért nem csapod bele a viaszba mindjárt? A tiszta viasz átjárja a láncot, a retek meg lesüllyed az aljára. Azt dermedés után lekaparod a viasztömbről, és van egy ismét használható viasztömböd.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #291497 üzenetére
1. Csak kíváncsi voltam, mit hoz le a forró víz, és láthatóan nem sokat. Felforralt vizet öntöttem a befőttes üvegbe a láncra, rázogattam, még 5x leöntöttem és lecseréltem a vizet friss forróra, és rázogattam, annak az eredménye lett ez. Szerintem ezt törölgethetném is előtte, sok értelme akkor sem lenne.
Tiszta waxszal (nem Smoove), ami eleve tiszta is a lánc levételekor, talán jobban működik, de ilyen koszos láncon nem igazán. Szárítás meglesz majd természetesen, bár elvileg a nedves lánc is mehet a waxba, mert úgyis kinyomja a wax magából a vizet.
2. Annak meg semmi értelmét nem látom, hogy a dzsuvát belefőzzem a waxba, amikor egy Brigéciolos majd alkoholos áztatás után tökéletesen tiszta és zsírtalan lesz a lánc.
Szóval ez nem kritika volt, inkább csak a tapasztalat közlése.
-
-=RelakS=-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen