Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Milyen táblázatra gondolsz, amit ismersz?
Erre?Mert akkor ismered őket, mármint ami a plácikarollerek tulajdonságait illeti.
A terhelhetőségi korlát nem is annyira a mechanika miatt van feltüntetve, mármint nem fog szétesni alattad, inkább a motorerő miatt kell érteni, vagyis egy 100kilós súlyhoz tervezett roller a 300W-os motorjával nehezen mozgat 120kilós terhet, lomha lesz, a hatótáva pedig kb a harmada a feltüntetettnek. Túlsúly teszt.
Ha ilyen pálcikarollert keresel, akkor a te súlyodhoz a G30-ast javaslom, esetleg F40, vagy G30LE, esetleg D38.
Ez utóbbi 3 a 2x10km-t már neccesen hozná.
Pro 2 annyival lenne talán jobb, h könnyebb, de hatótávban az lehet kevés lenne.
Ez egy paradoxon lesz amúgy is, mert olyan nincs, h könnyű, kicsi, összecsukva szállitható legyen, de egyben nagy hatótáva is legyen.
El kell dönteni, h megelégszel a Pro 2-vel, vagy veszel egy G30-at.Én a helyedben ezt kipróbálnám, aztán ha kevés a tudása, akkor ennyiért tovább is tudod adni, és vehetsz egy komolyabb, drágább rollert.
E-Twow pl még fél millióért van, bár hatótávban nem valami sokat adnak.Ami a visszatöltést illeti, ha bekapcsolod, sem tölt érdemben vissza szinte semennyit, ahhoz valami iszonyat hosszú lejtő kellene, h komoly százalékokat töltsön vissza.
Ha kikapcsolod, még talán egy picit nyerni is lehet vele, mert legalább kigurulja lendületböl magát a roller, nem kell folyton a gázt nyomni; míg ha a visszatöltés be van kapcsolva, a gáz elvételekor azonnal fékezni kezd a motorfék - mármint a visszatöltés miatt lefékeződik a kerék.
Másrészt sajnos nem igazán tesz jót a roller elektronikájának, ha a visszatöltést bekapcsolod, mert se a vezérlő áramköri elemei, se az akkupack nincs igazából felkészitve rá, h visszatöltsön.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
gergo5991
őstag
E ha jól tudom europet jelent, ahol 25km/hr-ra van korlátozva, de megpróbálhatod ha megnyitod a segway appot usa-ra állitod, és lehet akkor lesz tempomat és 30km/h sebességed
garázsból ha hideg van ott én behoznám amúgy, a hideg árt az akksinak, semmilyen program csak a gyári segway appot ajánlom, xiaomi flashelős appot szerintem messziről kerüld el, és ja lehet a sw frissitést se nyomd fel rá[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Azzal számolj, hogy a hosszas állásban lemerült akkumulátor teljesítménye nem azonos a frissen feltöltött akku erejével.
Ne csodálkozz, ha az első út során hirtelen esik az akku töltöttségi szintje, a roller nem hozza az ígért hatótávot. Ez a második töltés után helyre fog állni. -
addikt
Miért akarod más régióval használni?
Gyorsabban mennél vele?
Nem akartál G30P-t venni inkább?
Vagy a gari miatt vetted meg itthon?Ha gyorsítani akarnád, ez pl segíthet, (vagy más rolleres szerviz is).
A töltőkábel, illetve a beépített töltő ezeknél a G30-asoknál egy feature, állítólag van akiknek ez számít, h nem külön van a töltő, engem pl abszolút hidegen hagy.
Amikor 48V-osra lett átalakítva, ki is került belőle - kellett a hely a nagyobb akksinak.Ami a tempomatot illeti, én életveszélyesnek tartom. Nem használtam korábban, csak mikor vettem egy használt Pro2-est is azon aktív volt. Először azt hittem rossz a roller, vagyis a gázkar; aztán rájöttem, h csak a tempomat aktív.
Nem is értem, hát bármikor kijön elém valami, ez meg úgy működött, h mielőtt deaktiválodott, még egy gázfröccsöt adott a rollernek, vagyis pont mikor ugye az ember épp lassítani akarna, akkor szinte kilőtt. :/
Vagy közeledtem egy kereszteződéshez, de ez meg pont aktiválta magát, mikor már épp elengedtem volna a gázkart, h kiguruljak a kereszteződésig, hát azt hittem agyfxszt kapok tőle, és hány ilyen volt pedig.Nem igazán értem városon belül ezt hogy lehet szeretni. Akkor tudnám elképzelni a használatát, ha valami kihalt, de jó hosszú bicikliúton megyek, azt ott lehet tényleg egyszerűbb azzal menni, mint a gázkart nyomni.
Kikapcsolni meg csak az applikációban lehet, de oda meg nem tudtam belépni kb 2 héttel később.
Szóval nem biztos, h annyira szükséged lesz rá.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Első rollerem egy Mi 3-as volt, és csak a középső fokozatban mertem vele menni. (20km/h)
Kb egy hétig úgy használtam, és komolyan is gondoltam, h nekem az elég lesz, elképzelni se mertem, h annál a gyorsulásnál többet "kezelni tudnék", ill. annál a sebességnél gyorsabban menni mernék valaha is.Aztán valamiért átraktam S-be, és már ment minden magától, mint a karikacsapás.
A G30P kicsit mintha lomhábban indulna, mint a Xiaomik (Pro 2-esem is van), de cserébe ugye 30km/h-val is tud menni, ami pont elég ahhoz, h bicikliseket leelőzzek, vagy a többi rollerest, ill. h ne tartsam fel annyira a mögöttem jövő autósokat.
Mondjuk azt sose értettem, h kint a 30-as tábla, ugye én 30-al megyek a rollerrel, és akkor elhúznak mellettem autósok.Maximumra állított KERS-el használtam mindegyik rollerem, sajnos a 48V-ra alakított G30-ast nem lehet így használni, pedig nagyon jó, és biztonságos dolognak tartom, h amíg a gázt nyomjuk, megy a roller, (25-el, vagy 30-al, melyik mit tud ugye), de amint elvettem a gázt, egyből lassulni kezdett, így kis idő után már tudtam, h melyik kereszteződésnél hol kell a gázt elengedni hozzá, h időben lelassuljon, vagy úthibáknál is: megyen a roller 30-al, meglátom a kátyút --> elengedem a gázkart --> azonnal lassulni kezd, mire odaérek, már csak 15-20-al megyek --> ez meg elég hozzá, h áthaladjak rajta anélkül, h fennállna a veszélye annak, h lerepüljön az ember a rollerről, vagy akár elessen vele.
Sajnos nem ajánlott a használata, mert se a vezérlő, se az akkupack nincs felkészítve rá.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Somatom
veterán
Tudod is, meg nem is. A fokozatokat a középen levő gombbal válthatod. Nem egy szerencsés megoldás, mert egy kézzel el kell engedni a kormányt. Plusz, húzott gázzal nem érvényesül a váltás. Valamint, lassabb fokozatban az erő is gyengébb, tehát S -ben hiába vagy 20 alatt, akkor is erőteljesebben visz fel az emelkedőn.
Amikor elengeded a gázt, akkor gurul, vagy villanyfékez és visszatölt. Ezt tudod a szoftverben állítani. Én hegyen lakok és nem szeretném, ha lefelé a férfisúlyommal meglódulna. Elektromos szempontból nem szerencsés ez a motorfékes visszatöltősdi, de nekem jobb, mint egy perec. Síkon talán szerencsésebb a kigurulás.
Ha a féket húzod, akkor először a villanyfék kapcsol be a hátsó kerékre. Ha jobban húzod a kart, akkor a mechanikus fék is besegít az első kerékben. De, a kettő együtt sem valami nagy szám, úgyhogy ésszel, előre gondolkodva kell közlekedni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
glaci
őstag
Megtaláltam a fékkar tövében a rögzítésénél a villamos kábelt!
Bár, hogy milyen kapcsoló van rajta, azt nem tudom, mert kattanni nem kattan benne semmi. Lehet, hogy potenciométer és akkor a behúzás szögével arányos erősségben fékez. Ez lenne a legjobb megoldás. Nagyon tetszik, ha tényleg így van!Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
DigitXT
félisten
Ha nem mikrokapcsoló, akkor inkább Hall szenzor szokott lenni...
Viszont az analóg elektromos fék rolleren ritka mint a fehér holló.
(A vezérlőn múlik: a VESC pl. tudja, de a gyári Xiaomi stb. nem.
De van amikor egy sima gagyi kínai is "tudja". Mármint érzékeli a
pilóta szándékát lineárisan, de a fékerő mégis full digitális... Nem
minden fékezési mód adagolható: nálam hozzáértőbbek kifejtik.) -
DigitXT
félisten
de ha szögváltozást is lereagálja, akkor az király!
Szerintem nem fogja: vagy fékez, vagy nem. Ennyit tud.
Simán egy kapcsoló van rajta és kész... Ha nem nyomja
a fékkar, zárja az áramkört, és pl. kapcsolja a féklámpát.
Legalábbis a legtöbb kommersz roller. Sőt, még egy 1+
milliós vason is csak az programozható, hogy mennyire
erősen fékezzen, de menet közben ez teljesen fix. És pl.
jól meg is tudja viccelni az embert, mert óvatosan kezd
biztonsági okokból, majd aztán ráerősít, elég durván.
(Mármint a Wolf King GT-re gondoltam, így konkrétan.)Ui: két keréken különösen az első fékkel nagyon csínján
kell bánni. A hátsó blokkolása inkább megfogható, az
eleje viszont ha megcsúszik, az szinte biztos bukás.(Ilyen szempontból sokkal jobb egy hátsó kerék hajtású
roller, mert fel se merül, hogy az elsőt fékezze a motor...
Persze általában nem tudnak blokkolni az e-fékek, de a
mechanikus fékkel párosítva simán jelenthet problémát.
Habár olcsóbb rolleren meg az sem merül fel, hogy vmi
mechanikus féket rakjanak a motorra. Vagy: egyáltalán.) -
DigitXT
félisten
Én egy 8kW-os dupla motoros NAGY rollerre hoztam a példám.
Azon mindent akarsz, csak nem az elektronikus fékkel játszani...
Egy szimpla motoros 1kW alatti "pálcika" rolleren bőven nem fog
akkorát harapni a fék. Egyszerűen azért, mert valahova tenni kell
az energiát, és egy kicsi akku nem fogja szeretni a nagy töltést...Visszatöltés* esetén lényegében az akku áramfelvétele limitáltja
az elérhető fékhatást. Nem arról van szó, hogy nem lehet ezt tök
másképp csinálni, vagy valami hatalmas fejlesztés kéne hozzá...
Van, amikor fizikai akadálya van egy adott megoldásnak.*: nem minden e-fék tölti az akkut, van olyan primitív, ami csak a
vezérlő és a kábel forralására képes: a semminél jobb, amíg...[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
aha nekem is az van. Sajnos nem a P hanem az E ugye az EU modell. de én átváltottam USA régióra. frissitettem egyiknap az 1.8.7-es szoftverre, így az amerikai régiósokok megkapták azt a funkciót, hogy állítható a kezdősebesség, akár 0km-re is. ami tök jó. az EU régiósok ezt nem kapták meg.. fck EU.
-
addikt
-
Jozsó
tag
Köszi, köszi. Felraktam a régi appot, minden simán ment. Csak persze ilyenkor mindig kérdezni fogja, hogy nem akarom-e frissíteni...
A másik kérdés, hogy az Okai Neon-nak 8,5 colos kereke van. Szóval az azt jelenti, hogy minden ekkora gumi/belső/tömör gumi kombó jó lesz majd rá (ezek jellemzően xiaomi cuccok)? Vagy van még néhány paraméter, mint az autó gumiknál?
-
Pano
addikt
Itt nálunk 350 Ft a feloldási díj és 90 Ft/perc díjon ketyeg. Elég drága. Majdnem olcsóbb taxiba beülni és elmenni.
Ezzel az a legnagyobb baj, ha mondjuk meg kell állnod egy 3 perces lámpánál az neked kapásból ~300 Ft. Emiatt mennek is át vele a piroson mint az állatok. Nagyon nem jó kivitelezés így, mert gyorshajtásra és szabálytalanságra ösztönzi a bérlőt.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hát igen, egy kisebb Neon Lite jobb lenne, persze, de az csak 120ezer, ő meg el akar költeni 250ezret.
A környezetemben levő ekkora gyerekek (12-14) simán használták a G30-am, persze "meg vannak nevelve", nem száguldoztak ott, ahol nem lehetett.
Szerintem nyugodtan vehet egy normális rollert neki, elég nagy már hozzá, legalább nem kell lecserélnie másfél év múlva egy nagyobb rollerre.Ha van pénz lóvéra, én G2-t vennék, azzal hosszútávra lehet tervezni. Az F2 költséghatékonyabb valamivel.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
MuFFo
tag
A családnak annyi pénze van, hogy sose fogy el. Ha azt mondom nekik, hogy 300 azt is elfogadják. De a gyerekből ki is van taposva minden. Minden nap különórák, úszás, munka a gazdaságban, hétvégente gokartverseny vagy úszóverseny.
Ha nincs semmi gipszer, akkor minden klopfol, avagy porhab, infulzió, pénztálca, magányóvoda, pogárcsa, szandár, kaukció,anterna
-
bexinho23
őstag
Itt írtam róla.
Képet is csatoltam a MÁV oldalán összegzett táblázatról. Ott azt írja, hogy a szennyezésre alkalmas részeket kell becsomagolni. Tehát ha kötekedő a jegykezelő, akkor szólhat azért, hogy nincs becsomagolva maga a roller. Ráadásul, ha összecsukott állapotban nem tudod teljes egészében a székek alá tolni, akkor azért is szólhat, mert ilyen esetben csak a kerékpártárolónál, kikötve szállítható, amihez meg már kell a jegy/bérlet.Az első héten még meg is akart büntetni az egyik jegykezelő, mert kinyitva, kikötve volt a rollerem a kerékpártárolónál, kerékpár bérletemet is lecsipogta. Nem akarta elhinni, hogy van MÁV állásfoglalásom (megkerestem őket febr.29-én emailben), hogy így tudom szállítani. Állítása szerint össze kellett volna csuknom és a szék alá tolnom. Hiába mondtam neki, hogy az F30E-t nem tudom a kormánya miatt láb alá gurítani...
Persze volt olyan jegykezelő is, (leszállásra várva álltam az ajtónál) aki furcsán rámnézve kérdezte, hogy ez a roller nem összecsukható? Mert akkor nem kellene bérletet vennem rá.
... és akkor még nem is említettük a 300W szabályt ... Azt még nem vizsgáltak Szerencsére beleférek, mert korábban csak emiatt választottam az F30E-t (KRESZ pletykákban mindig a 300W volt említve).
Itt a "szennyezésre alkalmas részek becsomagolása" nem is a rollerre vonatkozik, hanem a kerékpárra:
9.4.2. A jármű utasterébe bevihető kézipoggyász mérete – darabonként – a 30x50x80 cm-es méretet
nem haladhatja meg, kivéve utasonként 1 darab
- sétapálcát, egyéb mozgást segítő eszközt (pl.: kerekesszék),
- gyermekkocsit,
- esernyőt,
- tokba helyezett hordozható hangszert,
- sífelszerelést (szánkót, snowboard,
- sírkoszorút,
- összecsukott, becsomagolt rollert és
- a 16”-nál nem nagyobb kerékátmérőjű kerékpárt, illetve a 16”-20”közti kerékátmérőjű
összecsukott kerékpárt oly módon, hogy a jármű utasterének beszennyezésére alkalmas
33 / 116
részei becsomagolva legyenek, az eredetileg egykerekűnek gyártott kerékpárt (uni- és
monociklit).
A kerékpárt a váz félbehajtásával, a rollert a kormány lehajtásával oly módon kell összecsukni,
hogy az a kézipoggyász mérethatárát a lehető legkisebb mértékben haladja meg.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
A jegyekből beszedett bevétel annyira eltörpül a költségek mellett, hogy egyértelműen nem arról szól a történet.
Balaton-partján történő kerékpározás az olyan romantikus sportolási forma, aminek rendkívül magas a PR értéke. Sajnos a realitás nem áll összhangban az elképzeléssel. Plakátokon, reklámanyagokban nagyon jól mutat, ahogy a sportos állampolgárok felpakolják a tiszta és modern szerelvényre a menő kerékpárjukat, vagy épp a Balaton-felvidéken gurulnak, háttérben egy vonattal.
https://hellomagyar.hu/2021/07/23/a-mav-elokelo-helyen-vegzett-az-europai-kerekparosbarat-vasut-ranglistan/Aztán amikor a peron nincs szintben a kocsival, és lányoknak vagy fiataloknak kellene leszedni vagy felrakni a saját kerékpárjukat, az nem megy túl gördülékenyen.
Illetve ezeknek a speciális kocsiknak a kihasználtsága erősen időjárás függő. -
Boond
addikt
Ez is kalauz függő lehet... A szennyezés is érdekes, mert én még kerékpárt sem becsomagolva, sem kerékre rárakva nem láttam, nem is túl életszerű, normál esetben nincs sár.
Esős időben egyébként sem tesz jót neki nem, ha használva van, hiába van némi védettsége, gondolok pl egy zivatarra.
[ Szerkesztve ]
-
Aaron14
őstag
Én vettem hozzá táskát, gondolván, hogy a két zacskóba belekötnének. Kérdés, ha esős időben én lerakom a táskát a földre, hogy bele tudjam rakni a rollert, ami ugye sokkal nagyobb felületen fog találkozni a koszos viacolor-ral, az miért jobb, mintha csak a két kerék “koszolja” össze a vonatot? Ami mellesleg kisebb felület, mint az egy pár cipő, ami a lábamon van.
Mávdirekt azt mondta, a felszállás előtt már becsomagolva kell lennie a rollernek, tehát a vonaton becsomagolás nem opció. 🫠
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
DigitXT
félisten
Lejtőn való tesztelgetéssel óvatosan, mert ha túllép egy kritikus sebességet,
akkora feszültséget gerjeszt a motor, ami az akkut károsíthatná, ezért le kell
választani, ami azt jelenti, hogy semmiféle KERS nem fog működni. Marad a
mechanikus fék, ha van. Elég veszélyes meglepetés tud lenni a dolog...
(Extrém esetben a BMS tilt. Utána a feszültség tüskék elvihetik a vezérlő is.) -
Dr. Szilikát
őstag
Az aszinkron motor kalickás (asszinkron, ezt így le sem írhattad az iskolában, mert a tanár kiakad).
A BLDC-motorok permanens mágnes forgórésszel és tekercselt állórésszel működnek. Nyilván azért nem fordítva, mert akkor csúszógyűrűkkel kellene táplálni, így meg csak kivezetik és kész. Noha ezek háromfázisú szinkronmotorok, de azért terjedt el a BLDC elnevezés, mert a meghajtóelektronikával egységben értelmezik (mint például egy PC-ventilátort), ami DC-tápról megy, így DC-motornak nevezik. Hiába AC-motor a lényegi eleme.
Visszatápláló rollerek vannak, hiszen a szinkronmotor működik generátorként is, de nagyobb fordulaton hatásos.
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenMediaVault
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
- czundermák: Retro PC vol. #3 abit IP35 Pro-XE és a körítés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Konteó topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- Posta, csomagküldés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen