Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • glaci

    őstag

    Sziasztok!

    Szeretnék tanácsot és ajánlást kérni Tőletek roller választáshoz!
    Tudni kell, hogy elsősorban munkába és vásárolni járni szeretném használni, hogy kiváltsam az autót. Eredetileg egy pedelecet szerettem volna, mert imádok biciklizni csak mindig szétizzadok és mert azzal túrázni is lehet, de az olcsók eltűntek a boltokból, 500+ meg nem szeretnék fizetni érte. Szóval a rolleren nem izzadnék, ráadásul egy buszra is felrakható össze csukva, tehát még "átszállással" is használható.
    Ahol használnám nincsenek nagyon hosszú meredekek inkább csak vagy a rövidebb meredekebb vagy hosszabb lankásabb részek. Szóval nem vészes, de azért síknak semmiképpen nem nevezném az területet. A rendszeres táv (meló) 2*7 km és ehhez jönnének még 2*5 vagy 2*10 km körüli körök, attól függően, hogy mikor melyik boltba mennék. Mivel nálam 12 óra a munkaidő szinte mindig mennék sötétben és elképzelhető lenne az esőben használat is, hiszen reggel nem feltétlenül tudhatom, hogy estére milyen idő lesz majd. A munkahelyen töltés nem megoldható sajnos, de eltenni el tudom kb. 18 fokos helyiségbe. Az út ahol mennék járda és kerékpár út. Sajnos nem a legjobb minőség. Szörnyen nagy kátyúk azért nincsenek, de közel sem makulátlan. Ja, én elég kövér vagyok kb. 100 kg + még kb. 10 - 20 kg. cucc a hátizsákban, így terhelés az lenne bőven. Száguldozni nem vágyom. Bicajjal 20 - 25 körül szoktam tekerni, az a tempó szerintem a rollernél is meg fog majd felelni. Olyan típust keresek, ami megbízható, várhatóan időben és térben is hosszú távon el működik mindenféle probléma nélkül. Lehetőleg ne tűnjön el a márka a süllyesztőben és legyen hozzá alkatrész utánpótlás akár még 8 - 10 év múlva is. A garancia miatt magyarországi beszerzésben gondolkodok. És az ár mondjuk ne legyen több, mint 500, cserében jó lenne, ha részletre is meg lehetne vásárolni. A táblázatot ismerem, de sajnos nehezen döntő típus vagyok ...
    Elnézést, hogy eléggé hosszú lett!
    Aki a fentiek alapján tud valami ár / érték arányban jót ajánlani annak előre is köszönöm szépen. (Aki pedig jó beszerzési forrást is ajánlana hozzá, annak + külön köszönetem!)

    Szerk.:
    Még annyi, hogy mindenképpen szeretnék visszatápláló féket is bele, ami lehetőleg minnél használhatóbb is legyen, ne csak "dísz". (Más járművön ugyan, de ezzel nagyon kellemes tapasztaltaim vannak.)

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    Sziasztok!

    Thunderzolee és PociAti köszönöm, hogy írtatok!

    Igen azt a "táblázatot" ismerem. (Bár nyilván az összes roller nincsen benne, csak a legismertebbek. Sajnos az ott leírtak sok apró részletben nem "mondják meg" nekem biztosan, hogy mire is lenne szükségem, ezért is kérem a tanácsotokat.)

    A fék:
    Most lebuktam, hogy nem volt még a kezem ügyében ilyen roller ...
    A visszatápláló fékkel nem akkumulátoros járműnél van tapasztalatom, így azt nem tudom, hogy milyen mértékben van hatása a kapacitásra. (Bár egyébként elvárható lenne, hogy legyen valamennyire.) A jó tapasztalat a szuper fékhatással kapcsolatban van. ;)
    Reméltem, hogy a rollereken is úgy működik, mint ahogyan én ismertem, hogy minél jobban adok gázt annál intenzívebben húz és ha elengedem a gázt, akkor gurul, ahogyan azt a lejtviszonyok és a csapágyazás engedi, majd ha pedig fékezek a villamos fékkel, akkor minél jobban adom neki a féket annál intenzívebben lassul. + persze még ehhez jönne a mechanikus fék, szintén hasonló kezeléssel. (Ha van ami felvegye a a termelt energiát, akkor elvileg közel annyi fékezési energiát kellene tudni produkálni, mint gyorsításit.)
    Ezek szerint akkor a rollereken nem így működik? Ez elszomorít, mert akkor ezek szerint sajnos a mechanikus féket kell majd koptatni szinte mindig, minden helyzetben ...
    Ilyen egyébként egyáltalán nincs, hiába is keresek ilyet? (Tehát vagy 2 külön fékkar vagy egy, de az "első részén" kizárólag "adagolható" villany fékkel, majd a végénél + mechanikussal növelve a fékhatást.)

    A terep egyébként nem sík, hanem dombság. Én csak annyit írtam, hogy nem rettenetesek az emelkedők. De azért vannak.
    És részemről nem a visszatáplálás miatt tartom fontosnak ezt az információt, hanem, hogy ez alapján olyan rollert tudjatok ajánlani és én olyat tudjak vásárolni, ami ilyen viszonyok között a lehető legjobban (ár / érték arányban) tudjon velem normálisan haladni. ;)

    Most a szerkezetileg bírásról még az is eszembe jutott, hogy a roller naponta kb. 2 - 3 alkalommal lenne össze csukva és szét nyitva, ezt is jól kellene bírnia. (A melóban csak összecsukva tudnám tárolni.)

    Egyébként a súly dolgot annyival szeretném majd "meghekkelni", hogy valami vállpántot rögzítenék rá és összecsukva felvenném a vállamra mint egy táskát vagy a hátamra, mint egy háti zsákot. (Volt régen - nagyon régen - egy e-rollerem, még 24V (2*12V szünetmentes táp akkuval), egyenáramú kommutátoros motorral és fogas szíj hajtással. Azon gyárilag volt ilyen és nagyon "kényelmes" volt így cipelni, ha nem számítom hogy nyomta a hátamat.)

    Akkor eddig ajánlottatok 3 + 1 Segwayt és egy Xiaomit, bár ha jól értem, akkor nekem a MAX G30 (II?) lenne a legjobb az igényeim és adottságaim alapján? Jól értem? Más esetleg? Meg akkor az a vilany fék külön saját fékkarral adagolva nem létezik?

    Köszi még egyszer, hogy írtatok!
    (Sajnos én még mindig nem érzem magamat okosabbnak roller ügyben ...)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    Sziasztok!

    Megfogadtam a javaslatotokat és megvettem az utolsó bontatlan MAX G30E II -t a MediaMarktnál.

    Egyelőre a garázsban pihen, majd a hétvégén tudok foglalkozni a beüzemelésével. Mire figyeljek ekkor? Hogyan csináljam? (Csak, hogy nehogy elrontsam vagy ilyesmi. Milyen programot érdemes hozzá csatolni? A szoftvert gondolom inkább ne frissítsem, igaz?)

    A doboza szerint 2021 májusi. Feltátelezem először töltsem fel. Az, hogy ennyit állt becsomagolva nem okozhat gondot, ugye?

    Köszönöm még egyszer az ajánlást és előre is köszönöm a beüzemelési útmutatást!

    Ui.:
    Rohadt nehéz volt dobozostól végig cipelni BKV -val Budapesten ...

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    Sziasztok!

    Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
    Akkor összegezve az olvasottak lényegét:
    - Vigyázzak, hogy ne legyen fagyban.
    - A szoftvert inkább ne frissítsem.
    - A régiót véletlenül sem állítsam át DE -re !!!
    - Viszont ha akarom átrakhatom US -re, aminek csak annyi előnye van, hogy akkor lesz sebességtartó automatika. (Viszont semmilyen más egyéb hátránya nincsen.)

    Azóta már behoztam így most 10 - 15 fokban van.
    Még csak össze raktam, nem kapcsoltam be és nem töltöttem, de holnap ez is sorra fog majd kerülni.
    Jut eszembe töltés:
    Meglepődtem, hogy nem kell külön töltő hozzá, hanem közvetlenül a 220 -ra kell feldugni.
    Erről egy sztori: Amikor a MediaMarktban próbáltam megvenni az első helyen nem adták oda a kiállított darabot, mert hogy nincs meg a töltője, ezért át kellett mennem egy másik üzletbe ... :D (Jobban résen kellett volna lennem, aztán gyorsan alkudni belőle erre hivatkozva.) :D

    Jól értelmeztem a válaszaitokat?
    Az az applikáció akkor jó lesz hozzá, amire a rajta levő QR kód mutat?
    Akkor ha az első bekapcsolás előtt átrakom US -re a régiót, az tényleg nem jár majd semmilyen hátránnyal, de lesz tempomat? (És azt hogyan kell majd használni?)

    Köszönöm szépen még egyszer a segítségeteket!

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Thunderzolee #18765 üzenetére

    Köszönöm, hogy válaszoltál!

    Egyelőre nem áll szándékomban gyorsabban menni.
    (Bicajjal is csak 20 - 25 körül szoktam, amikor sietek. Ráérősen meg még lassabban.)
    MediaMarktos ajéndékutalványom volt, azt váltottam be. (Persze azért a gari is megnyugtató érzés.)

    Nem zavar a töltő dolog, csak vicces (másik szempontból meg mondjuk kicsit kiakasztó), hogy az első helyen azért nem adták oda az utolsó kiállított darabot, mert "elveszett a töltője". (És így + 2 óra BKV -zás volt, hogy eljussak egy másik üzletbe, ahol még volt 1 db. dobozos belőle.)

    A tempomat működését, mint írtam nem ismerem.
    Azért tűnt jó ötletnek, mert nem feltétlenül mindig mennék 25 -el és akkor jó lenne, ha mondjuk 20 -nál vagy 15 -nél mondhatnám neki, hogy tartsa. (Persze nem mentem még vele, így nem tudom, hogy mennyire kell figyelni, hogyha lassabban akarok menni. A nagyon régi rolleremen eléggé macerás volt az ilyen helyzet.)

    Mondjuk most nézem, hogy ezen a fékkaron nincs elektromos érzékelő, hogy meghúztam. Tehát ez nem kapcsolná le a motort, amikor fékezni kezdek. (Van egy régi kb. 10 - 15 éves villany rollerem. Még savas akksival és egyenáramú motorral meg fogasszíj hajtással. Azon, van a fékkaron mikrokapcsoló, és ha meghúzom, akkor hiába húzom közben a gázkart is, egyből kikapcsolja a motort. Viszont ahogyan már céloztam rá a legnagyobb baja már új korában is az volt nálam, hogy nem szabályozható finoman. Ha húzom a gázkart, akkor gyorsít maxon, ha elengedem, akkor meg nem igazán gurul (a kefés motor és a szíjhajtás miatt), így folyamatosan "játszani" kellett vele. No, de az gyerekjáték volt ezekhez a maiakhoz képest. Csak emiatt a fék dolog miatt említettem meg. Azóta már rég kinyiffant, úgyhogy már csak történelem.)

    Visszatérve a tempomat és a sebesség tartás kérdésére simán elképzelhető, hogy beüzemelem ezt, majd hamar ráérzek, hogy milyen könnyen szabályozható és már nem is fog majd hiányozni, mert így is könnyű lessz majd tartani pl. a 10 km/h sebességet vele.
    Majd kiderül.
    (Remélem nem fog esni a hét végén és akkor hamarosan fogom tudni majd tesztelni.)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Somatom #18775 üzenetére

    Ezt meg tudom oldani menet közben?
    Tehát, hogy az út egy részén megyek 25 -el, majd amikor olyan helyre érek, akkor 10 -el, majd mondjuk 20 -al, majd 15 -el? Szóval a kérdés, hogy át tudom úgy állítani, hogy haladok és közben balesetveszélyes sem vagyok a nyomkodás miatt? Mert akkor nekem ez is megfelelne. Sőt ... Olvasom itt az akaratlan bekapcsolásokat meg a kikapcsolhatatlanságokat, ez eléggé illesztő ...
    (Még mindig nem tudom, hogy hogyan működik, de tudatlanul azt gondoltam, hogy valahogy bekapcsolom, majd vagy kikapcsolom és gurulok vagy a fékezek és akkor magától megteszi a kikapcsolást.)

    Olvastam a tesztjét, ott azt írták, hogy ha fékezek, akkor villannyal (E-ABS) és dobfékkel is fékez.
    Máshol meg azt olvasom, hogy a fék csak dobfékkel fékez és a villany az menüben kapcsolható, de akkor nem lehet vele gurulni, mert gázlevétel esetén egyből fékez. (Ezt nem tartom valami jó konstrukciónak. Fékkarral vezérelve sokkal értelmesebb lenne ...) Mindenesetre mivel nem látok elektromos bekötést a mechanikus fékrendszeren valószínűleg a tesztben írták rosszul.

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Somatom #18780 üzenetére

    Akkor ez a fokozat váltás nem feltétlenül szerencsés a "limiter üzemnódhoz" ... :(

    Viszont ez a fék dolog érdekes. Elképzelni nem tudom, hogy hogyan érzékelheti a fékezést, mert nyomát nem látom, mikrokapcsolót kattanni nem hallok, de ha tényleg így van, az jó lenne! Akkor ha akarok sík terepen gurulhatok vagy lejtőn gyorsulhatok gáz nélkül, ha meg finoman lassítanék vagy a lejtőn nem szeretnék tovább gyorsulni, akkor elég nagyon kicsit húzni a féket és a villanyfék megoldja. Ha tényleg így van, az szuper! :)
    Köszi az információt!

    Akkor a fék dolog rendben lesz, ha a fékkar a villanyt is vezérli.
    A limiter ezek szerint meg egész útra szóló lesz, mert menet közben így macerásnak tűnik a váltogatás.
    A tempomat dolgot meg inkább elengedem akkor, ha ennyire nem lehet szabályozni.
    (Pedig úgy gondolom, hogy ha a fékkar meghúzására elkezd villamosan fékezni, akkor az én logikám szerint ki kellene hogy kapcsolja egyből, mindenféle rángatás nélkül, amikor meghúzom a féket ...) :(

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz glaci #18783 üzenetére

    Megtaláltam a fékkar tövében a rögzítésénél a villamos kábelt! :)
    Bár, hogy milyen kapcsoló van rajta, azt nem tudom, mert kattanni nem kattan benne semmi. Lehet, hogy potenciométer és akkor a behúzás szögével arányos erősségben fékez. Ez lenne a legjobb megoldás. Nagyon tetszik, ha tényleg így van!

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Somatom #18786 üzenetére

    Somatom #18786:
    Igen, villog. Jaja, tényleg azt is vezérli valami.
    Érdekes, hogy ennek ellenére volt, aki arról számolt be, hogy a fék meghúzása nem kapcsolta ki Nála a tempomatot, pedig az lenne a logikus.

    DigitXT #18788:
    Végül is mindegy, hogy mivel értékeli, de ha szögváltozást is lereagálja, akkor az király!

    ---

    Jól rámijesztett:
    Párosítottam. Valami béna nevet irt ki. Ráböktem, hogy átnevezem, erre elveszett a kapcsolat és nem kapcsolódott újra. :(
    Szerencsére törlés, majd újra keresés után sikerült újra párosítani és azóta csatlakozik, de cserébe maradt a béna név ... :(

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz DigitXT #18791 üzenetére

    Kár, hogy így működnek. De legalább fokozatosan erősít, már ez is valami. Így esetleg azzal lehet játszani, hogy ha már túl sokat lassít, akkor felengeded és kezded újból az elejéről.
    Pedig milyen szép is lenne, ha kis húzásnál kicsit, nagynál meg nagyot fékezne és olyan lenne használni, mint a mechanikus társát. Egyszer talán majd ez az idő is eljön.

    Sajna ma nagyon pocsék idő volt nálunk, így menni egyelőre még nem sikerült vele. :( Remélem holnap összejön majd!

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    Ma jobb idő van, végre ki tudtam próbálni ezt a G30 -at. ;)
    Egyelőre minden a gyári beállításon volt, így a visszatöltés nem tudom, hogy be volt-e kapcsolva és ha be, akkor min állt.
    Első és legfontosabb tapasztalat: most már értem, hogy az emberek miért akarnak egyre nagyobbat, meg gyorsabbat.
    Gyárilag ECO -n állt, így indultam neki az első utamnak. Kb. 150 méter után, már felraktam D -be, mert idegesítően lassúnak éreztem. Aztán nem mentem még 1 kilométert sem, már S -be raktam, mert a 20 is uncsi volt. Aztán így, hogy nem kell érte megdolgoznom egy idő után már a 25 sem tűnt valami túl nagy sebességnek. (Pedig bicajon tökéletesen meg szokott felelni, amikor tekerem a pedált, érdekes ...)
    A rugózás hiánya eléggé érezhető. (Főleg, amikor nagyon sz@r az út.) Emiatt félek is, hogy egyszer letöröm a kormányt. (Bár elég masszívnak tűnik, de én meg eléggé nehéz vagyok.) Apropó nehézség. A 100 kilómhoz képest azért egész jól elcipelt. Még fűben, emelkedőn is meglepően jól vitt.
    A gázkar S -ben kicsit furcsa volt. Kielemezve arra jutottam, hogy valószínűleg nem csak a bevinni kívánt energia mértékének megadására szolgál (mint, ahogyan azt gondoltam), mert ha totál lenyomtam, akkor tarotta a 24 - 25 km/h sebességet szépen egyenletesen, de amint egy picikét is feljebb engedtem rögtön erőteljesen lassult és egy alacsonyabb tempóra állt be. Mindezt sík úton. Tehát kb. olyan volt, mintha a kívánt sebességet állítottam volna egy tempómat lejjebb. Ráadásul ha teljesen felengedtem (elengedtem) a gázt, akkor jóval kisebb lassulást produkált, mint ilyenkor, mikor csak picit. Viszont emiatt, ha kicsit beremegett az ujjam, akkor olyan rángatós (ideges) volt, de azért meg lehetett szokni. (Meg persze mikor rájöttem, hogy mi okozza, akkor utána már jobban vigyáztam.)
    No mindegy, majd igyekszem még jobban megfigyelni meg kitapasztalni a működését.
    A féknél nem tűnt fel különösebben kis fékezésnél a motorék munkája. (A kicsi gáz visszavételes dolog eserén sokkal agresszívebb volt a lassulás érzés.) Persze előrelátó használattal mindenhol szépen meg tudtam álni, de tesztelnem kell még, hogy ne egy valós vészhelyzetnél érjen majd meglepetés.
    Hirtelen fékezni nem szabad, mert az első fék miatt, ha nem dőlök hátra, akkor előre billen, ezt megtapasztaltam már. Meg azt, hogy szlalomozni nem könnyű vele. (3 labirintus átjáróból egy alkalommal sikerült rendesen átmennem. Egyszer nem sikerült, egyszer meg inkább megálltam.)
    Összességében azért tetszik. Igyekszem majd jól kiismerni és hozzá szokni. Lecserélni pedig nem fogom nagyobbra, mégha lassúnak is érződik, inkább megszokom. (Nem szeretnék egy rolleren meghalni ...) :)

    Köszi még egyszer mindenkinek a segítséget.
    Remélem nem gond, hogy írtam egy kis élmény beszámolót!

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Somatom #18804 üzenetére

    Nagy LIKE! :D

    Ha elkezdesz az utóbbival foglalkozni, az csak az előbbit fogja tönkre tenni. (A nőknél különösen ...)

    Ráadásul amit írtál nagyon sokmindenre igaz! ;)

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz DigitXT #18812 üzenetére

    Érdekel is és nagyon szépen köszönöm amiket írtál! :R
    Én az a típus vagyok, aki szeret a dolgok mögé nézni és kielemezni, hogy mi miként működik és miért van úgy, ahogyan.
    (Ez az elemző hozzáállásom igaz a technológiai dolgokra és akár egy bekövetkezett eseménysorozat utólagos jobban megértésére is.)

    Viszont Somatom barátős hasonlata ettől függetlenül még tetszhet. Sőt, a Nőknél tapasztalatom szerint ez nagyon is így van. A legtöbbjük egyáltalán nem szeretné kielemezni a dolgokat és ha Te mégis megteszed abból csak baj van. (Legalábbis nekem ilyen nem igazán pozitív tapasztalataim vannak velük.)

    Elnézést kérek, ha megbántottalak!
    Még egyszer:
    Köszönöm, amiket írtál! Érdekesek és hasznosak voltak számomra! :R
    Ettől függetlenül Somatom hasonlata is nagyon tetszett.
    (Egyébként Ő is oda rakta a teli szájjal vigyorgó szmájlit, feltételezem nem véletlenül.) :)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz DigitXT #18814 üzenetére

    Én nem vicceltem!
    Somatom viccelt és nagyon tetszett, mert én tényleg ezt tapasztalom a Nőknél. (Meg egy csomó embernél egy csomó témában, hogy jobb, ha nem elemzem, mert csak gond van belőle.)
    Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy részemről ez a tetszés nem Ellened szólt !!!
    Neked nagyon hálás vagyok az információkért!

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz xmad #19053 üzenetére

    A "MAX G30E II" is számít? ;) (Ha igen, akkor jelen.)

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Reggie0 #19106 üzenetére

    Azért ez is max., ha központba küldik.
    Helyszínen kevesebbel is megállítanak.
    (Engem pl. 61 -el tereltek félre, mert kicsit jobban benyomódott a gázpedál, amikor előre hajoltam megigazítani a napellenzőt. Azóta lakott területen is sokszor aktiválom a limitert, hogy ne járhassak még egyszer így.)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz gergo5991 #19516 üzenetére

    Somatom #19515:
    Pontosan mi nyöszörög és miért? Illetve miképpen lehet javítani? (Nekem nem csinálja még, de mivel azt írtad, hogy típus betegség szeretnék előre felkészült lenni rá.)

    gergo5991 #19516:
    Ez az enyémnél is megvan már amióta kivettem a dobozból.
    Először azt hittem, hogy a kormányt nem csavartam be rendesen az összeszerelésnél és elmozdult. Újra szétszedtem és úgy csavartam vissza, hogy közben ellen feszítettem + húztam, ahogy csak bírtam. Most érezni is ha végig simítom az elemek találkozásánál a kezemmel, hogy ott nincsenek egy vonalban a dolgok. (És így azt is, hogy ott egyelőre nem mozdult el, mert még mindig olyan.) Persze a kerék / kormány még mindig csálén áll. :( Akartam is már kérdezni, hogy a tengelyben futó középső csavart (ami belül van a kormányban a csukó mechanika alatt) kell-e hozzá meglazítani vagy amik oldalt vannak a csukó mechanika alatt kivülről, hogy be lehessen állítani. (Bár ha ennyire nem ér semmit, akkor lehetséges, hogy jobban járok, ha nem is pisztergálom ...)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    Sziasztok!

    Erősítsetek meg vagy cáfoljatok kérlek!
    Akkor a G30 elvileg "eső álló" gyári állapotában, ahogy kivettem a dobozból, ugye?
    Csak azért kérdezem, mert ma amikor délben elmentem dolgozni még ragyogó napsütés volt és az előrejelzés szerint kb. 22 -ig kellett volna délután esni az esőnek, de ehelyett éjfélkor, amikor végeztem még elég durván zuhogott. (Sz@rrá is áztam hazafelé ...) Pocsolyába igyekeztem nem menni, de azért volt pár kikerülhetetlen kb. 1 - 2 cm mélységgel. Ezt az utat akkor az IP besorolása alpján elvileg birnia kellett, ugye? (És nem kell azon izgulnom, hogy mikor fogja majd bedobni a törölközőt ...)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Thunderzolee #23324 üzenetére

    Aztaq!
    Már csak az a kérdés, hogy ez a roller hetek, hónapok múlva is képes lessz-e még üzemelni ...
    (Nem vagyok biztos benne. Bár az aksit nem éri ugyan a vîz, de a motor azért keményen kapja a magáét.)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Silentfrog #23333 üzenetére

    Nem én voltam ugyan, de elmentettem akkoriban a linket:
    [link]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz H2o-pok #23335 üzenetére

    Én is azt linkeltem előtted ... ;) :D

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Peaceliker #23527 üzenetére

    Ez nem semmi. Igaz én nem használok ilyet, de azért valamivel jobb életkor mutatóra számítottam. Akkor az nagyon durva amortizáció. Én naívan azt gondoltam, hogy kb. egy évet azért talán csak kihúznak. Ennyire szétgyepálja őket a sok turista. Kár a seggük alá, ha ilyen gyorsan gallyra vágják. :(

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz pescara #23528 üzenetére

    Én is így gondoltam. Mondjuk állítólag nem olcsó mulatság ez. (Nem használom, így nem ismerem az árakat.) Elképzelhető, hogy akár 1 hónap alatt is behozza már az árát. Meg ki tudja, meglehet, hogy a nagyvárosok belvárosaiban nagyobb a pörgés, mint a külvárosokban meg vidéken. Aztán az átlag nem csak az életkorban jelentkezik, hanem a bevételben is. Gondolom van, ahol kisebb és van, ahol nagyobb.

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz aDic #23530 üzenetére

    Ki tudja mit csinálnak vele és hogyan használják a turisták.
    Állítólag közöttük szokás részegen használni.
    Simán meglehet, hogy sok már nem szomjasnak eszébe jut súlyzózni vele, aztán mikor felemelik hirtelen rájönnek, hogy ez nem egy G30 és inkább gyorsan elengedik. Az már majdnem dobálás. :D

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Pano #23536 üzenetére

    Ajajj. Ez így tényleg nem igazán jó. Talán ha megállna az óra, amikor zéró a sebesség. (Vagy legalább olcsóbb lenne az állásidő.) Ráadásul út közben több ilyen lámpába is bele lehet futni. De azért akkor sem kellene úgy menni ...
    (Örülök, hogy nekem saját van.)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Thunderzolee #24705 üzenetére

    Egy 13 éves gyereknek nem lenne túlzás ennyire bika gép?

    Szerk.:
    Persze ezekkel is lehet óvatosan meg ECO módban menni, de a gyerekek néha nagyon "eszetlenek" is tudnak lenni ...
    Én a G30 -at nem merném egyedül rábízni a gyerekre, mert relatíve gyors, erős és nehéz. Csábít, hogy száguldozz. De ha baj lesz, akkor akár nagy is lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Thunderzolee #24707 üzenetére

    Hát igen, a neveltetés sokat számít.
    Hosszú távon a komolyabb a jobb befektetés.
    Meg hát szoftveresen vissza lehet venni a teljesítményét az elején.
    Már csak a nagy súlya zavarna.

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    Össze csukás:
    Én sokat cipelem. Az enyém (G30) napi átlagban 4 - 6 alkalommal van összecsukva - kinyitva. (Szerencsére még jól bírja. Sajnos csak így fér bele az öltöző szekrényembe.) A lépcsőzésnél meg mikor - hogy. Van, hogy csak felkapom és van, hogy összecsukom. A vonaton szintén az adott helyzet válogatja.

    Még a G2 aktiválásával kapcsolatban azon gondolkodtam, hogy alternatív programmal nem lehet aktiválni? Annak idején a G30 -at még a Segway appal aktiváltam, de aztán a szériaszám módosítás és a régió váltás óta meg sem nyitottam. Az alternatív programokban viszont volt, hogy láttam aktiválási lehetőséget. Gondolom ha azzal csináljuk, az nem erősködik a frissítésen és akkor már jók vagyunk. (Aztán megeshet, hogy rosszul gondolom. Én csak filozofálok ...)

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz Aaron14 #25305 üzenetére

    Furcsa. Elolvastam március 1 után az új üzletszabályzatot és díjszabást, de becsomagolásra nem emlékszem.
    Az benne van, hogy kézipoggyászként szállítható összecsukva.
    Az is benne van, hogy kinyitva kerékpár viteldíjat kell érte fizetni.
    De becsomagolásról nem esik szó, ha jól emlékszem.
    Maximum azt tudom elképzelni, hogy sáros volt és azért szóltak. (Merthogy olyan kitétel viszont van, hogy nem szállítható olyan csomag, ami az utasokat vagy a poggyászukat (meg gondolom akkor a vasúti kocsit is) beszennyezheti.)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz glaci #25308 üzenetére

    Itt vannak a doksik, ha esetleg valaki szeretné átböngészni:
    [link]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz bexinho23 #25311 üzenetére

    Akkor mégis csak rosszul emlékeztem és van benne becsomagolás is ... :(
    Szerintem esőben, sárban, latyakban legyen 2 zacskónk, amit a kerékre húzunk, aztán akkor az már talán elég lehet.
    A nagy pálcikák, amik a kormányon hajthatók szerintem mind olyan magasak, hogy nem férnek be az ülés alá. (Talán azok, amiknél a nyak hajlik és az első kerék együtt csukódik a kormánnyal, azok beférhetnek, mert azokon szinte a terepni síkjába csukódik az egész. Csak azoknál én mindig félnék, hogy menet közben össze csuklik alattam.)

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz PociAti #25315 üzenetére

    Ez mind szép is lenne, csak akkor pl. a kerékpár szállítást meg miért erőltetik? (Mármint a vasút.) Felénk a Balaton parton hétvégente már most is van, hogy egy - egy állomáson 2 - 3 percig rakosgatják le meg fel a kerékpárokat. (Aztán csodálkoznak, hogy késik a vonat.)

    Szóval figyelembe véve, hogy a kerékpárnál a roller kisebb és könyebb eléggé visszázs, hogy azt nem igazán akarják szállítani míg a nagyobb, nehezebben kezelhető kerékpárért meg szinte remegnek. No mindegy, biztos az a baj a rolerrel, hogy az poggyász, aztán így nincsen belőle plusz bevétel.

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz bkiky01 #25395 üzenetére

    Nekem az idehaza vásárolt G30E II -n is ilyen volt. Engem is zavart. Ha találkoztam más G30 tulajjal rákérdeztem mindig és mindenkié félre állt. Ezt valamiért így szerelik össze ... Végül kb. 800 km után elegem lett és beállítottam magamnak. A kormány lehajtó mechanika alatt a 2 imbusz csavart kell meglazítani hozzá. Illetve ha az nem lenne elég, akkor a lehajtott kormányban belül levőt is. Aztán ha már jó, akkor utána szorítsd vissza majd mindet amikor végeztél.

    [ Szerkesztve ]

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz BlacKSouL #25575 üzenetére

    Szia!

    Nekem egy G30 -am van, az azon szerzett tapasztalataim a következőek.
    Elengedett gáz esetén az appban beállított visszatöltésnek megfelelően elkezd "fékezni" vagy lassítani. (Ez nálam erősebb (nagyobb motorárammal történik), mint a nem teljesen felengedett gázkar esetén amikor csak egy alacsonyabb sebességre áll rá. Nálam a KERS magasra van állítva.)
    Amikor a féket is meghúzom picit akkor pedig még ennél is intenzívebben (nagyobb motorárammal) kezd el lassítani. (Mindezt úgy, hogy a fékkarnak a szöghelyzetét is méri, tehát elvileg minnél nagyobbat fékezel, annál jobban kivezérli a villamos féket. (Nem teszteltem, mert nekem már a megpöccintésre is brutál, pedig a mechanikus ilyenkor nálam még nem is fog ...))
    Ami a dombon gurulást illeti, nálam 20, 25 és 30 van beállítva limitnek. Sajnos még nem sikerült akkora dombot találnom, amin fölé gyorsultam volna. Ha beleharap véletlenül a 31 -be, akkor rögtön érzem is, hogy még rá fékez és már vissza is ugrik a 30 -ra. (Persze biztos van az a domb ... Vagy talán lehet, hogy ha kicsin lenne a visszatáplálás ...)
    Fontos megjegyeznem, hogy ez nálam így működik, de elképzelhető, hogy a Te típusodon a Te szoftvereddel ez simán másmilyen lehet. A legegyszerűbb az, ha gurulsz vele és kitapasztalod magadnak. (Esetleg loggold az utadat és akkor vissza tudod nézni, hogy milyen helyzetben mekkora motoráram volt. Abból már elég jó következtetéseket fogsz majd tudni levonni.)

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

  • glaci

    őstag

    válasz bbalazs_ #26445 üzenetére

    Szia!

    Nem vagyok pro a témában, meg régen is tanultam már, de ez a fék üzemmód biztos jó így?
    Ha ebben is 3 fázisú asszinkron motorok vannak, mint a legtöbb modern rollerben, akkor nem lenne jobb generátor üzemben fékezni velük?
    Én annak idején azt tanultam, hogy a lassabban forgó mágneses mezős generátor üzem nagyobb nyomatékkal fékez, mint a fordítva forgó mágneses mezős fék üzem.
    Mert akkor ez alapján úgy erősebben kellene fognia, csak meg kellene oldanod, hogy vagy az akkuba vagy egy fűtő ellenálláson el tudd vezetni a keletkező áramot. Aztán akkor elvileg ugyanakkora (vagy közel ugyanakkora) árammal és nyomatékkal tudnál elektronikusan fékezni, mint gyorsítani.

    Bocs, ha esetleg hülyeséget írtam. Több mint 10 éve tanultam és nem nagyon használom, így elképzelhető, hogy nem teljesen pontosak az emlékeim.

    Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)

Új hozzászólás Aktív témák