Új hozzászólás Aktív témák

  • Lauda

    félisten

    válasz Rive #432 üzenetére

    A németekkel kapcsolatban ezen én is meglepődtem:

    A 35%-ban kőszén és lignit alapú áramtermelő Németország esetében például az elektromos autózás CO2 kibocsátása lényegében megegyezik a leghatékonyabb belsőégésű gépjárművek kibocsátásával, ha a teljes életciklust vesszük alapul. Ezek szerint egy ilyen elektromos áram mix-szel feltöltött elektromos gépjármű tulajdonképpen annyi CO2-t bocsát ki, mintha a kevésbé zöldnek tekintett dízel gépjárművet használnánk.

    A másik dolog amire az ember valahogy nem is gondolna:

    Jelenleg egy koreai gyártású akkumulátor minden egyes KWh-nyi kapacitásának megtermelésével 123 kg Co2 szabadul fel. Ez az érték egyébként függ a felhasznált elektromos áram forrásától és a gyármérettől is.

    A teljes képhez mondjuk jó lenne látni, hogy egy benzin/dízelmotor ugyanekkora teljesítményének előállításához mekkora co2 kibocsátás társul. Persze még így is kacifántos, mert (ha nagyon alapszinten nézzük) egyik oldalon elő kell állítani a villanymotort és az akkut, a másik oldalon a belsőégésű motort. Aztán egy villanymotornak gyakorlatilag nincs szüksége karbantartásra, a belsőégésű motoroknál ott vannak az állandó olajcserék is például. Szűrőcserék stb stb, a járulékos hulladék is elég tetemes.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák