Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Sirus86 #2 üzenetére

    "Csak az akkutarto femszerkezet megmunkalasa kb 1000-szer tobb energiat igenyel, mint egy hagyomanyos auto vazlegyartasi folymata."

    Tuti?? Hogy/miért? Amúgy nem mindegy, hogy mennyinek az ezerszerese, mert ha az az energiatöbblet mondjuk már 10 km autózás után visszajön a jelentős elektrik/benya hatékonyságbeli különbség miatt, akkor ez egy piszlicsáré probléma. De egyébként ami igazán meghatározó, az az, hogy egy reális ÉS átlagos (várható) életciklus során összességében mennyi energiát használ el az autó, beleértve az újrahasznosítására/ártalmatlanítására szánt összeget is. És azért ebben valószínűleg elég jól állnak az elektromos autók, és a Tesla is. Mert alapvetően elég hatékonyak. Ha mondjuk 4 kWh-val fogyaszt kevesebbet 100 km-enként, mint egy másik, lehetőleg azért hasonló EV, akkor már 100 ezer km alatt is 4 MWh a különbség, ami nem nagyon kevés. Az ICE-k hatásfoka meg olyan, amilyen, szóval ott azért - szerintem - jelentősen nyílik az olló.

    "O azt is mondta, hogy a Nemet-Osztrak sozas majd ezt joi megoldja, es az autok nemhogy a koccanasok miatt gtk. lesz, hanem majd a so miatt is kuka lesz az auto, mert lehetetlen lesz javitani majd ezeket a bolcsoket."

    Azért ezek elég kemény szavak, és egyelőre legalábbis nem igazolja őket a történelem. És nagyon remélem, hogy nem is fogja. Ez még a Mazdától is nagy baklövés lenne. Oké, Musk elég hülye tud lenni, a Cybertruck meg se a vizet, se a madárszart nem bírja, de azért nem ugyanaz a probléma.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák