- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Max
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- VMware
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
aktív tag
Intenzív, fák vannak körülötte. Valamint nyugaton képesek voltak megoldani. Szóval nem lehetetlen, hiába is erőlteted. A levél sem kell gondot okozzon, a metró esetében szerintem valami kurva nagy kamu az egész, mert előtte soha nem volt gond a levelekkel ugyanott. Pedig jártak a szerelvények egy ideje arra már.
-
E.Kaufmann
addikt
Máshol is azt látom, hogy az, hogy valaki pénzt keres abból, hogy kiviszi a füstöt a városból, na az mekkora böszmeség. Bezzeg ez a félrabszolgatartó ultrakonzi szemlélet amit a kényszerűségből megvett csirippen is tolat, na az frankó
Arra meg kellene valami törtvény EU szinten, hogy kötelezően vállaljanak 15 év átrozsdásodás elleni védelmet az összes járműre, amit itt forgalmaznak.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
ROBOTER
addikt
Nem erőltetem, csak nem vagy tisztában a domborzattal.
"fák vannak körülötte."
Meg pitypang is...Mindent meg lehet oldani, egy szóval sem mondtam, hogy nem. Csak figyelembe kellene venni, hogy Magyaroszág csak építeni szeret max. 80%-os minőségben és karbantartani, üzemeltetni 10%-os minőségben. Egy ilyen vonalat nem lehet felelős és hozzáértő üzemeltetés nélkül fenntartani. Erre semmi esély nincs itthon. Itt pont az lenne a lényeg, hogy 5..10 település dolgozói nagy biztonsággal és pontosan bejussanak a fővárosba, mert ott a munkahelyük, abból élnek.
Egy kombinált, adhéziós + fogaskeres megoldás (lásd a svájci infrastruktúra nem elhanyagolható részét) kicsit stabilabb lenne.
De viccen kívül, a Zsámbéki medence és Buda viszonylag sík része között 4,5 km van légvonalban.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Értelmetlen a vita. Ezekre az agglós településekre semmi értelme kötött pályás közlekedést vinni, mert túl kicsi a népességük, és az is széttagolt (kertvárosias jelleg). Abból a pénzből szépen végig lehetne húzni a buszsávot, és rárakni akár elektromos, akár modern dízel buszokat. Ez részben most is megoldott, csak a buszok a dugóban állnak (mellesleg az autósok is).
-
Shadowbull
addikt
"Ezekre az agglós településekre semmi értelme kötött pályás közlekedést vinni"
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz Shadowbull #55 üzenetére
És? Bemásolhattad volna Budapestet is, van ott is bőven HÉV. A fenntartásuk viszont sohasem volt rentábilis, és nem is lesz az. Új vonal pedig nem véletlenül nem épül, egyszerűen az életben nem térül meg, és nem is használnák ki.
-
Inkabb mondanam ugy, hogy Magyarorszagon ahol a politika, meg haveri koreinek keze a kozelben van, ott semmi sem lesz rentabilis,mert ellopjak a penz joreszet En is a kornyeken elek ahol Shadowbull, es eppen Budapest mellett vagyok, szoval surun latom a kontrasztot a ket orszag kozott. Siman lehetne fejleszteni Budapest kornyeken a kotott palyas kozelekdest, de azt fent is kene tartani, ami nagyon nem megy Magyarorszagon. (Lasd MAV es a 60 eves HEV esetete). Munchen kornyeken meg az oreg S-bahnokat is felujitottak, pedig azok sem fiatal gepek. (Nem ugy, mint a 3-as Metronal, hogy kvazi rozsdasosdni hajlamos uj szerevelnyeket kaptak az oroszoktol) Amugy en troliba tolnam az energiat Pesten, mert rengeteg dizel buszt ki lehetne valtani. A trolik legalabb uzembiztosabbak lennenek, mint a csoda EV buszok.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
ROBOTER
addikt
"mert túl kicsi a népességük"
Ezek a buszok most kiszolgálják Budakeszi, Páty, Zsámbék, Perbál, Tök, Telki, Budajenő, Gyermely, Szomor stb. lakosságát. Azért az egy kisebb megyeszékhelynyi lakosság, akinek a jelentős része ingázik.
De teljesen egyetértek veled, a "mostban" kell élni, és bármilyen kötött pálya 10 év, egy buszsáv (nyilván útszélesítéssel) + elektromos busz pedig 3 év.
#58:
"Amugy en troliba tolnam az energiat Pesten, mert rengeteg dizel buszt ki lehetne valtani. "
Jogos, ez is egy opció.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #57 üzenetére
Abban a formában nincs, ahogy itt írtak róla. Az működik, hogy a széles nyomtávú vasúti pályákat (amik megvannak) esetleg beljebb hozni a városba, erre készültek tervek (talán 5-ös metró néven?). Az, hogy dedikált nyomvonalon villamosokat vigyenek ki kertvárosi részekre totál értelmetlen.
Amúgy a legnagyobb probléma a HÉV/S-bahn-nal pont az, ami a normál távolsági vasúttal. Ha sűríted az állomásokat, akkor lassú, ha ritkább, akkor meg távol van a lakóhelyedtől. Ergo mindenképp kell valamilyen plusz eszköz az utolsó 2-3 km-re. Na most, ez vagy kerékpár, vagy autó. Jellemzően utóbbi. Ezért megoldás a busz, aminek be lehet sűríteni a megállóis viszonylag dinamikusan, a beruházási igénye pedig töredéke a kötött pályának.
Ez nem országspecifikus. A kötött pálya mocsok drága, cserébe rengeteg a hátránya. A troli egy kvázi-kötött pályás vonal, nem tudom, hogy az miért lenne annyira fasza.
#59ROBOTER
Ezek gyakorlatilag szétszórt falvak, köztük meg erdő/szántóföldek. Zéró esély és törekvés van arra, hogy ezeket kötött pályával bárhova is bekössék. Tényleg, semmi értelme nem lenne. Budakeszi ezek közül a legnagyobb, 14 ezer lakossal. Zsámbék 5000, az összes többi kis falucska.[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Ne szóld le az otthonomat, Páty 8500 körüli, és nagyobb mint Zsámbék + Tök együtt
Azért tegyük hozzá, hogy amikor költségeket hasonlítanak össze, akkor szeretik kihagyni a közút fenntartásának költségét.
Ha van itt erre specializálódott építőmérnök akkor pontosítson, de emlékeim szerint a tömeg és az út roncsolódása között minimum 3. hatványbeli az arány. Tehát teljesen beteg. Nem túlzás azt mondani, hogy ahol személyautók + buszok közlekednek kizárólag, az út rongálódása és fenntartási költsége kizárólag a buszközlekedést terheli.
Tehát az a megközelítés, hogy a közút az kvázi ingyen van a busz számára, egy óriási közútlobbis hazugság.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Attól még egy falu marad. Semmilyen városias jellege nincs, ráadásul szét is terül, ergo semmi értelme nincs a kötött pályának. Az a gond ezekkel a településekkel, hogy nem elég intenzív a beépítés ahhoz, hogy a kötött pálya ritka állomáskiosztása vonzó legyen. Az emberek így is - úgy is buszra szállnának, nem sétálnának 2 Km-t az állomásig.
Az meg már tényleg nonszensz, hogy villamost vigyenek kis falvakba ezermilliárdokért.
-
cucka
addikt
A budapesti HÉV hálózat pont példa arra, hogy hogyan kell pénzhiány és szándékhiány miatt szarul megcsinálni ezt az egészet.
És a tömegközlekedés egy közszolgáltatás, nem egy üzleti vállalkozás. A megtérülése nem annyiból áll, hogy a jegyekből és bérletekből visszahozza-e az árát, mert azt soha nem hozza vissza.
-
veterán
A megtérülést tk-nél időnyereségben mérik. Ez a már említett okok miatt ezeknél a szétterülő településeknél nem jelentős, cserébe a beruházási igény hatalmas. Ezért fel sem merül, hogy ilyen helyekre villamoshoz hasonló kötött pályát vigyenek, mert bőven kiszolgálja a busz is.
És a tömegközlekedés egy közszolgáltatás, nem egy üzleti vállalkozás.
True, de pont ezért kell 2x is át kell gondolni, hogy a közpénzt milyen megtérüléssel égetik el rá.
#64ROBOTER
Az miért nem lenne jó, ha buszsávon átszállás nélkül gyorsan bejutnál a városba? Mondjuk a Móriczra? Töredékébe kerülne, gyorsabb lenne, és kényelmesebb is.Amúgy a közlekedésszervezés már jó ideje ebbe az irányba megy. Próbálják irtani az átszállásokat, és a ráhordó jelleget. Az egy 50+ évvel ezelőtti koncepció.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Egy komoly kötött pályás fejlesztés az ingatlanfejlesztést is indukál. Sokszor össze is van kötve a kettő.
Magyarul ahova van jó kötött pályás kapcsolat, oda szívesen költöznek az emberek, mert biztosítva van, hogy be fognak tudni járni a városba dolgozni. Tehát oda az ingatlanfejlesztők is szívesen építenek társasházat. És ha nő a fizetőképes kereslet, úgy megjelennek a boltok, szolgáltatások, és hoppá, pár évtized és a faluból város lett.
Az a baj, hogy egy több évtizedes távlatú fejlesztésről kizárólag jelen időben vagy hajlandó gondolkozni.
-
veterán
Csakhogy ez szembe megy a városfejlesztés koncepciójával. Nem cél sem Budapesten, sem Nyugaton, hogy az aggloba költözzenek az emberek. Akár város, akár falu. Ugyanis ezek a települések ugyan nőnek, de semmilyen városias jellegük nincs, lásd: Páty. Egy alvó település, ahonnan ugyanúgy kocsival járnának be az emberek. Vagy még jobb példa Solymár, aminek prémium kötött pályás kapcsolata van a Nyugatiba. Mégis nagyon sokan kocsival járnak. Mert az utolsó 2 km-t úgyis kocsival tennék meg az otthonukig a vasútállomásról.
Tehát oda az ingatlanfejlesztők is szívesen építenek társasházat.
Az aggloban megfigyelhető, hogy ez 0%-ban van így. Aki kiköltözik, az nem társasházban akar élni, és nem is abban él. Pátyon se társasházak épülnek jellemzően a szántón, hanem ikerházak. De felhozhatnám Ráckevét is, oda megy HÉV is.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Utasszámlálás nélkül én erre sem igent, sem nemet nem tudok mondani. De kb. negyedóránként van busz, és elég szépen megtelik a reggeli és a délutáni csúcsban.
Ha megnézed, hogy a legprolibb budapesti lakótelepen is egymás hegyén-hátán vannak a személyautók, nem vagyok benne biztos, hogy jelentősen eltér a tömegközlekedés / személyautós utazások aránya. -
cucka
addikt
Sehol nem cél, hogy aggloba költözzenek az emberek, mégis megteszik.
Az egy létező igény, hogy akik a városban dolgoznak, azok szeretnének a városon kívül élni. És ezt nálunk sem a közúti, sem a tömegközlekedési fejlesztések nem követik le.És folyton Páttyal jösz. Páty és a környéke az, ami a legkevésbé jó célpont egy kötött pályás fejlesztéshez, főleg azért, mert kicsi, szétszórt települések laza halmaza.
Nézz már rá a térképre, Pátyon kívül minden egyes irányba szorosan körbe van véve és be van építve Budapest környéke.Szentendre, Dunakeszi, Vác, Fót, Csömör, Gyál, Szigetszentmiklós, Halásztelek, Érd.
Bármilyen irányba tökéletes terepe lehetne a kötött pályás fejlesztésnek, kivéve a Pátyi irányt.És igen, Ráckevébe megy HÉV. Ami bejön a Közvágóhídig. Egy vicc az egész. Még annyit sem csináltak meg 40 év alatt, hogy legalább a meglévő vágányokon a Boráros térig bemenjen a városba.
Egy német mércével normális HÉV hálózat úgy nézne ki, hogy a ráckevei és a csepeli hév egyesül a Borároson, majd északi irányba össze van kötve a szentendrei hév-el, és a kettő között metróként üzemel.
Ez lenne egy normális HÉV hálózat egyik eleme. Nem az, hogy ráckevei irányból behoz téged a Közvágóhídra, ahol kb. semmi nincs, és onnan még fél órát BKV-zhatsz amíg eljutsz bárhova.[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Hát nem is tudom, akkor miért válik Budapest teljes úthálózata naponta egy nagy-nagy parkolóvá, tekinte a kb. 20km/h átlagsebességet. A fele lehet nem budapesti, de a másik fele igen.
#67
"Mert az utolsó 2 km-t úgyis kocsival tennék meg az otthonukig a vasútállomásról."Bocs, de ennek tényleg semmi köze a tömegközlekedéshez vagy az ésszerűséghez. Az emberek nagyobb része akkor is autóba ülne, hogy aranyszékek és ingyen prostik lennének a buszon. Főleg ha van gyerek, ami ugye porcelánból van, és az iskola ajtó előtt kell megállni a kocsival, mert másképpen elkopik a gyerek lába.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
De azt ugye tudod, hogy a vita konkrétan pont erről a térségről szólt? Budakeszi, és onnan kifele.
Amiket írtál példákat, azok jó részénél már van kötött pályás összeköttetés, mégsem oldja meg a helyzetet. Persze a HÉV-eket lehetne cserélni, de kb. így is elég jól kihasználtak.
Az egy létező igény, hogy akik a városban dolgoznak, azok szeretnének a városon kívül élni. És ezt nálunk sem a közúti, sem a tömegközlekedési fejlesztések nem követik le.
Nem is fogják, mert ezzel csak még vonzóbbá teszik a kiköltözést. A cél az, hogy az embereket visszahozzák a városba. -
veterán
Hát nem is tudom, akkor miért válik Budapest teljes úthálózata naponta egy nagy-nagy parkolóvá, tekinte a kb. 20km/h átlagsebességet.
Az agglo ingázók miatt, ez már rég bebizonyosodott. Őket kell visszahozni a városba, de az autót minimum kiszorítani. Perpill az autó tartása túl olcsó (pénzben, időben), a tk. pedig kényelmetlen. És örülök, hogy leírtad. Az autót semmilyen tk nem szorítja ki jelen helyzetben, mert túl könnyű az autós közlekedés. Ezt kell megoldani, és hozzárontani a tk-hoz. Ez Nyugaton működik.Ehhez nem kell semmiféle kötött pálya.
-
ROBOTER
addikt
De ezt 2024-ben, amikor ételt, taxit, ruhát és bármit applikáción keresztül rendelünk, lehetne igazságosan, ésszel is csinálni. Pl. lenne hetente 2..3 nap, vagy havi 8..10 nap amikor "ingyen" beviheted a kocsidat a belvárosba, elintézheted a bevásárlást, hivatali ügyeket, orvost stb.
De szerintem a magánszemély tulajdonú autókat nem kellene most korlátozni, a céges autó a legnagyobb gond. Nem darabszámban, hanem futásteljesítményben, méretben (SUV) is.
Az megint más, hogy a magyar gazdaság negyede az autóiparra épül, szar üzenete lenne a befektetők felé az autózás megszorongatása.
-
cucka
addikt
Pont azt mondtam, hogy a jelenlegi HÉV hálózat egy vicc. Igen, van, létezik, csak szar. Nincs jól összekötve a budapesti tömegközlekedés többi részével. És nincs belőle elég.
Az pedig nem cél, hogy visszahozzák az embereket a városba, ezt nem tudom, honnan vetted.
Ez azokon a helyeken cél, ahol a belvárosok elnéptelenedtek, elgettósodtak, mert mindenki, aki tehette, kiköltözött az agglomerációba. Például rengeteg amerikai nagyváros ilyen.
Budapest nem ilyen. A város tele van emberrel, konkrétan kevesebb lakás van, mint amire igény lenne. Nem hogy gettósodási probléma nincs, de pont az ellentéte van, dzsentrifikáció.
Hova akarod visszahozni az embereket? A nem létező üres lakásokba?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az pedig nem cél, hogy visszahozzák az embereket a városba, ezt nem tudom, honnan vetted.
Budapest főépítészétől, múltkor sütiztünk egyet 4-esben.
A város tele van emberrel, konkrétan kevesebb lakás van, mint amire igény lenne. Hova akarod visszahozni az embereket?
A budapesti lakások egy jó része üresen áll (konkrétan 160 ezer). És többek között ezért engedélyezik az intenzívebb beépítéseket az új lakóparkoknál (sűrűbb/magasabb épületek).
...a jelenlegi HÉV hálózat egy vicc. Igen, van, létezik, csak szar. Nincs jól összekötve a budapesti tömegközlekedés többi részével. És nincs belőle elég.
Persze, a Gödöllői-M2-t össze lehetne kötni. Viszont sok esetben a beruházási igény extrém magas, nem nagyon van realitása a közel-távoli jövőben sem. És ugye nem csak HÉV van, a távolsági vasút szerepe is jelentős. Pl. az esztergomi vasúti vonal szinte HÉV-ként üzemel, modern kocsikkal.És még egyszer, a busz nagyon sok esetben gyors, kényelmes, és sokkal olcsóbb megoldás új kötött pálya létesítésénél. A busz azért lassú, mert a dugóban áll. Erre a buszsáv a megoldás, nem a kötött pálya 100x annyiért.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A budapesti lakások egy jó része üresen áll
Papíron állnak üresen.2014-től a covid-ig az átlagos budapesti ingatlanár reálértéken kb. megduplázódott.
És hát abban egyezzünk meg, hogy egy túlkínálatos piacon nem szoktak 6 év alatt megduplázódni az árak.De gondolom a budapesti főépítésznek nem kompetenciája, hogy egy ilyen bonyolult összefüggést felismerjen, és esetleg gyanút fogjon, hogy a "160 ezer üresen álló lakás" talán mégsem bontja ki a valóság összes szeletét.
-
veterán
Fogalmam sincs, hogy miért mosod össze a konjunktúra miatti ingatlanár emelkedést a kiköltözési hullámmal. Az aggloban volt a legmagasabb emelkedés btw.
Amire te gondolsz, az az ingatlanok összetétele. Ugyanis az emberek vágynak ki a zöldbe, és ezt a covid alatt megtehették a távmunka miatt. Most, hogy mindenkit visszarántanak az irodába, koppannak, beülnek az autóba, és ingáznak. Ezért nem lehet közlekedni a városban.
A megoldás az, hogy az emberek igényeit lejjebb kell verni hatalmi erővel, hogy visszatérjenek a lakásokba.
hogy a "160 ezer üresen álló lakás" talán mégsem bontja ki a valóság összes szeletét.
Egy komplett apparátus van erre az önkoriknál. És ismétlem, a kínálat bővítése érdekében engedélyezik az intenzívebb beépítést. De ettől még nincs objektív lakáshiány a városban. Szubjektív van, a jó minőségű lakásokból van kevés. De abból az aggloban is hiány van. Illetve csórók az emberek.És még egyszer, erre nem az a megoldás, hogy az agglós életet még attraktívabbá tesszük, mert ott hiányzik az infra. Nem csak a tk, hanem minden. Ezek az emberek a városba jönnek be a mindenért, ami megterheli a közelekedési rendszert. Ez nem cél sehol.
-
cucka
addikt
Azt kéne eldönteni, hogy most akkor
A - tömegével állnak üresen a lakások, és ösztönözni kell az embereket arra, hogy beköltözzenek?
B - ösztönözni kell a lakásépítést, mert nincs elég lakás, ami kielégítené az emberek igényeit?Hogy a "160 ezer üres lakás" nem jelent semmit, mert a többségük vagy csak papíron üres, vagy olyan szar, hogy senki se akar odaköltözni.
Szóval amikor ösztönözni kell azt, hogy az emberek beköltözzenek a városba, akkor továbbra is adott a kérdés, hogy hova költözzenek? Mert az iszonyat sok üres lakás, ahova beköltözhetnének, az csak papíron létezik, a valóságban nem.
-
veterán
Mindkettő igaz. Van üres lakás, mint ahogy volt is, de nem olyan életkörülményeket biztosít, amire az emberek vágynak. Ezért ösztönzik a minőségi új lakások építését.
Természetesen nem az a cél, hogy mindenki költözzön vissza ezekről a településekről, mert ez nem reális. A cél az, hogy sokan térjenek vissza a városba, illetve üljenek tk-re.
A másik, hogy az emberek igényei irreálisak a pénztárcájukhoz képest. Ennek az árát pedig a városlakók fizetik meg a zaj/légszennyezéssel, amit az ingázók okoznak. Ez az, amivel mindenhol Nyugaton is küzdenek, és aktívan tesznek ellene. Például az autók kiszorításával, tk-ra tereléssel.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Tehát akkor lényegében nincs elég üres lakás. Már ha lakás alatt nem azt az ingatlant értjük, ami a földhivatalban lakásként be van jegyezve, hanem azt, amiben emberek szívesen laknának.
Olyan ez, mint régen a kommunista hiánygazdaságban, amikor papíron árúbőség volt, csak ha bementél a boltba, akkor épp nem lehetett kapni semmit, amit szerettél volna venni.
A vázolt közlekedési problémákat nyilván látom, egyetértek, hogy kezelendő probléma.
De ez a "rengeteg lakás áll üresen" téma ez egy tévút, zsákutca, a valóságban nem létező megoldás.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Akik Budapestről kiköltöztek, azoknak a lakása felszabadult. Vagy bérleményben van, vagy AirBNB-ben, vagy üresen. A bontásokat mindig visszapótolják nagyobbakkal. A város népessége csökken a statisztikák szerint, ergo a lakások kihasználtsága is.
Amiről beszélsz, az a minőségi hiány. Erre lehetne a megoldás az, hogy felújítom a lakást. De a valóság az, hogy nem akarják felújítani, mert nem akarnak lakásban lakni.
Abból a szempontból igazad van, hogy hiány van a városban olyan ingatlanokból, amiben az emberek élni akarnak. Mert ők olyan ingatlanban akarnak élni, amiből mindig is hiány lesz a városban (családi ház kerttel). Erre nem az a megoldás, hogy az aggloba költöztetjük őket (a már említett problémák miatt), hanem az, hogy az igényeiket rakjuk vissza a reális szintre.
-
Tasunkó
senior tag
Pl. az esztergomi vasúti vonal szinte HÉV-ként üzemel, modern kocsikkal.
86 perc az 53km. Ezt modernnek nevezni, úgy 1890-ben talán. Gondolom világít az ajtónyitógomb, amikor már csak olyat kapni, így nem lehet kallantyút használni, de a szellemiség ami a 37 km/h-t modernnek nevezi, azzal teljesen tárgytalan értelmes infrastruktúrát elképzelni, talán egy kisközséget 3 utcából, de egy milliós nagyvárost, ez ilyen mindfuck. Erről lehetne sorozatot csinálni, úgy hogy történet lenne, de csak a valóság, nem szabad semmit kitalálni, mert a fikció túl földhözragadt lenne.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
A vasúti síneket felszedni, és aszfaltot ráterítve 2 egyirányú bicikliutat, amin lehetne kismotorral 50km/h át, és a betegeknek és időseknek, meg egy kis motoros szerelvény ami mehetne 37 el hogy meglegyen a modern élmény. Egyébkény sok helyen le lehetne cserélni a síneket bicikliútra, és akkor vasat eladhatná valami vállakozó, mindenki jól járna az ország is működne.
Kérek egy számot a jútútú
-
veterán
Nem tudom, hogy mit néztél, de 64 perc a menetidő. És igen, ez ilyen, ha sűrűn vannak a megállók, az bizony ezzel jár. Még fel se gyorsul a vonat bizonyos helyeken, már áll is meg. Nézd meg, hogy 2 megálló között jellemzően csak pár percet közlekedik: [link]
De mondok ennél rosszabbat: a 17-es villamos kb. 15 kilométert tesz meg 50 perc alatt. Akkor most ez a villamos szar? Nem, mert közben megáll 50 helyen.
Erre a paradoxonra akartam célozni korábban:
- Ha sűrűn rakod a megállót, akkor törvényszerű, hogy hosszú lesz a menetidő. Még ha maglevet raksz alá, akkor is.
- Ha ritkán rakod a megállót, akkor rövidebb a menetidő, de nem attraktív az utazóközönségnek, mert utána sokáig tart megtennie a hazáig tartó utat. -
E.Kaufmann
addikt
-
ROBOTER
addikt
Mi köze van a modernséghez annak, hogy egy vasútvonalban nincs egy 100m-es egyenes szakasz, mert dombok között megy, sokszor a lakóházaktól méterekre?
Ha korrigálnák a pálya nyomvonalát, abból világfelháborodás lenne. Ha nem állna meg ennyi helyen, abból is.
Amúgy a 65 mióta egyenlő 86-tal? Ez valami újfajta matek?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz E.Kaufmann #87 üzenetére
Ez ugye a fonódó villamos, szóval átszeli a várost. Az, hogy kell-e 50 megálló akkor releváns, ha te pont olyan helyen laksz, ahol nincs. Szóval egy ilyen kérdésre nehéz válaszolni.
Ugyanez a vonat esetében. Ez egy elővárosi vonat, így is kb. településenként 1 megálló van. Klotild/szabadságliget kivétel. De ezek azért nagy települések. Érdemi javulást amúgy nem jelentene, ha kivennék őket, cserébe kényelmetlenség.
-
Tasunkó
senior tag
Igen, akkor rosszul írták a cikkben. Régen, 10+ éve akartam utazni vele, azóta a fejemben van de akkor 2 órára jött ki, azóta nem jött számításba, és most csak átfutottam hogy áll, de félrevezető lehetett a cikk. Egyébként mondhatnám erre, hogy lehetne más ritmusban indítani expressz szerelvényeket, de oké mert lehet nem lenne rá igény, illetve ha 25 perc lenne a menetidő egy expresszel, lehet az igény is megnövekedne, de ez meg komplex, tehát rendben van, így hogy nekem nem kell nembánom.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
E.Kaufmann
addikt
Lecsökkentenék 30-ra, átlagosan fél kilóméterenként lenne egy, ha a legszerencsételnebbül esik, akkor is legfeljebb 250 métert kellene gyalogolni a közeli megállóhoz (vidéken hidd el többet kell a távolságihoz, ha munkába megy az ember). Fonódó, a tv állandóan nyomatja, de nem értem, most kalács vagy villamos?
Népharag. Na ezért (is) kapott 2/3-adot elsőre kormányunk és pártunk, mert vártunk volna ilyen nem mindenkinek tetsző, de hosszútávon hasznos változásokat, de az idő mást mutat...[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
veterán
válasz E.Kaufmann #91 üzenetére
A megállók amúgy jellemzően útkereszteződésekben vannak, ott meg úgyis megáll a vili a lámpák miatt. Szóval ez ilyen, ebben ennyi van, nem lehet gyorsítani.
#90Tasunkó
Van expressz talán Vörösvár-Nyugati között, ott a kocsik is sűrűbben járnak, mert ki lett építve a 2-vágány. De szerintem kapacitás szűkössége miatt nem nagyon lehetne sűríteni a teljes vonalon.Lényeg a lényeg: a valóság nagyon gyakran rárúgja az ajtót az elképzelésekre. Egy tökéletes világban nyilván kötött pálya menne a szomszéd utcába, ahonnan csak haza kell sétálnod. Persze mindenképp a szomszédba, ne eléd, merthát az zajos. Mert ugye mindig csak a szomszédnál legyen zaj, szmog, szemét, nálam ne. De a gyors, olcsó, fasza, tiszta tömegközlekedés legyen közel.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Rengeteg olyan hagyomány, adottság van az infrastruktúránkban, amit nem lehet a lakosság egy jelentős hányadának érdeksérelme nélkül megváltoztatni. Ez egy ilyen műfaj. Meglepő dolgok állnak egymással szemben, pl. zajvédelmi okokból elkerülni egy sűrűn lakott települést vagy természetvédelmi területet, majd emiatt 10%-kal több energiát elpuffogtatni, annyival több gumit elkoptatni, füstöt/fémport a levegőbe ereszteni stb.
Visszautalva az általam indított témára (amiből szerintem egészséges vita lett) egy Budapest-Budakeszi (Zsámbéki medence) kötött pálya kialakítása kb. armageddont okozna a budai területen, ha elkezdenék kisajátítani a területeket + évekig megbénulna a közlekedés. Ettől még végig lehet vinni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz E.Kaufmann #94 üzenetére
Oké, akkor máshogy fordítom. Ez a buli kerülne mondjuk 1500 milliárd forintba, és megkönnyítené talán 30-40 ezer ember életét. Ebből fel lehetne mondjuk újítani az összes kórházat az országban, és felszerelni vatta új gépekkel. Melyiket választanád?
Mert ez a közpénz dolog ilyen. A torta nagysága fix, azt lehet osztogatni. És most tekintsünk el a lopástól, ebből a szempontból az indifferens.
#95E.Kaufmann
Lehetne, persze. Csak ugye itt elég sok villamos jár. Aztán fél percenként váltasz? Az meg másnak nem tetszene, mert akasztja a zöldhullámot.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz E.Kaufmann #97 üzenetére
Ebből a kettőből választhatsz. Melyik legyen? És tegyük fel, hogy tényleg meg is valósul, amelyiket választod.
-
nubreed
veterán
Egy ideális világban... talán.
De a valóság az, hogy az egészségügy egyre jobban rohad (nézd meg bármelyik várólistát és hiába az új gépek, ha egyre nagyobb a szakember hiány...) és a tömegközlekedés sem fejlődik úgy enyhénszólva ahogy az jó lenne.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
veterán
Most tökmindegy, írhattam volna bármi mást, amire nem jut pénz. Ebből ismét csak azt akartam kihozni, hogy van itt egy ötlet, ami megoldja egy kisebb népesség problémáját mocsokdrágán, miközben ezzel a pénzzel sokkal nagyobb hozzáadott értékű dolgokat is meg lehetne oldani.
#100E.Kaufmann
Oké, tehát azt mondod, hogy rohadjon tovább az összes kórház, amit milliók használnak, cserébe pár tízezer ember kényelméért.Mert a valóságban, a dolgok elemi szintjén ilyen kérdéseket kell eldönteni pl. a költségvetések összeállításánál.
[ Szerkesztve ]
-
RandomName
aktív tag
Így van.
A tömeg/helyközi/távolsági közlekedés sehol/sosem tudott működni sehol nyereségesen. Ez majdnem ugyanolyan, mint a közvilágítás, csak ezért a használók optimális esetben fizetnek is. Viszont az államnak biztosítania kell ezeket a lehetőségeket. Itt kb arról beszélhetünk, hogy ha nem 160 MRd Ft veszteséget termelsz, csak 104MRd Ft-ot, akkor te nyereséget termeltél, mert nem kellett beléd pénzt locsolni."A logout olyan mint egy joghurtkultúra... bedobod a bejegyzést, és minimum 8, maximum 24 óra múlva minden tag a téma egyetemi szintű szakértőjévé válik." By: DeFranco (2016)
-
Alaaf Pi
aktív tag
Úgymint a 18-as és 16-os villamos Köln és Bonn között? Amelyek egyike konkrétan a vasúttal párhuzamosan fut? De hülyék ezek az éhenfagyott németek! De a nagyvasúti S-Bahn megoldásuk is az eredeti környezetében, Köln környékén, kibővítve egész NRW-ben is milyen hülyeség, mennyivel jobb lenne busszal kiváltani!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Spórolós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Diablo IV
- Kupon kunyeráló
- Kedvenc zene a mai napra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- További aktív témák...
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
- ThinkPad L15 Gen4 15.6" FHD IPS, i5-1345U 16GB 256GB NVMe magyarított bill ujjolv IR kam gar
- 6.7.8.gen Brand félgépek // Hp, Dell, Fujitsu, Lenovo // TWR, MT, SFF // Több típus elérhető!
- Asus TUF / AMD Ryzen 9 3900X / 64GB RAM
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen