-
IT café
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdady
nagyúr
válasz PredatorZoli #88500 üzenetére
Kösz.
Ui: Vételi megbízást adtam 3120 Ft-ra, erre jön, hogy teljesült 3100 Ft-on. Hogy is van ez? Vagy a minden szakasz bejelölés miatt?
[ Szerkesztve ]
-
B1868
újonc
Akkor az ex. randomosnak sem érdemes 20000 CHF, EUR, USD-nél több cash-t tartani a számlán mert azt már bünteti az Erste?
-
kexksz
addikt
válasz PredatorZoli #88493 üzenetére
Hmm, koszi. Akkor inkabb cash-ben erdemes meg parkoltatni?
-
travix
aktív tag
válasz PredatorZoli #88496 üzenetére
Nem semmi a louis vuitton 345B market cappal 15B free cash flow, BMW 55B 12B ojró. Én nem látom ezt a veszélyben vannak ezek az európai autógyártás felvetést, még mindig a német autók a legjobbak szvsz bár nem vagyok nagy autó guru, de az amerikai/kínai autók nem hozzák sem azt a luxust sem megbízhatóságot mint ezek a német autók ismereteim szerint.
Ha így maradnak az árak 2024-ig, lehet elgondolkozok egy osztalékrészvényes portfólión, a jövő évre már meg vannak a kiszemelt etf-ek
-
Stanlee
őstag
válasz julius666 #88479 üzenetére
Szubjektiv velemenyem szerint pont azert, mint egesz Europa: egy kibaszott nagy szenvedes vagyunk gazdasagilag, amire a sokszor atgondolatlan unios szabalyozas meg csak jobban ratesz egy lapattal. (Nem, nem vagyok orbanchivo.)
Nezd meg a BMW motor / hajtas palettajat a teljes portfolion belul, meg mindig a tisztan belsoegesu motorok vannak tobbsegben, mikozben Nemetorszagban is az elektro vagy a hybrid az, amit jobban preferalnak mar jogalkotoi szinten is. Az nem innovacio, hogy a 60k euroert megvasarolt 3-as BMW-ben az ulesfutesert havidijat kell fizetni.
Alig van valami europai sikersztori, elvagyunk a langyosban, igazan innovativ europai tozsden jegyzett ceget tudsz mondani? Szinte minden US, es ok szivattyuzzak ki a penzt a mi zsebunkbol.
Az unios karbonsemlegesseg almok is csak tonkreteszik azt a meg keves de meglevo ipari termelo szektort amivel rendelkezunk. En orulok ennek szemely szerint, mert a megujuo szektorban dolgozom, de nem veszek europai reszvenyeket vagy ETF-et. Csak global ETF vagy US papirok, Europat nagyivben elkerulom, meg akkor is, ha global ETF-ben valami kis pici %-ban benne van.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
nagyúr
válasz fokukac #88403 üzenetére
hát nem tartott soká a nagy hozamesés
kijöttek a mai árfolyamok, az összes rövid DKJ hozama 11,71%-ra ugrott (tegnap még ugye lenyomták 11,2-ről 11,1%-ra) - ez ráadásul új csúcs, szerintem ilyen 11,66% fölött még sose volt, ugye a pmáp 11,75%-át sosem engedték megközelíteni...
a hosszabb májusi / júliusi is feljebb ment vagy 20 bázispontot (13,33 / 13,56) az estihez képest - jó a júliusi még lejjebb van a tegnap reggeli 13,85%-höz képest.
és megint lejjebb vitték a 27/B-t, 29/b-t is....
na mindegy. én tegnap vettem januári DKJ-t is, hát nem kellett volna. hogy ezek mekkora szemetek...ui. közben a 2051/G is 8% fölé ment, 50,12% / 55,40% a nettója.
majd 50% alatt veszek belőle újraPleased to meet you - hope you guess my name
-
tototos
őstag
válasz fokukac #88508 üzenetére
Hát én most gondolkozom mibe rakjam a pénzt. Mivel nem tudom mikor van rá szükség így a dkjt kicsit "pazarlásnak" érzem a pmáphoz képest. Volt most dec28as DKJban de egyből fotgattam tovább pmápba. Jelen környezetben a pmap tűnik a legjobbnak nyilván addig amíg nem változnak a feltételek.
-
bear_
aktív tag
válasz Stanlee #88506 üzenetére
Ennek az az oka, hogy az EU úgy manipulálja ész nélkül a piacot a zöldítéssel, mint a szeretett kormányunk az ársapkákkal.
Várkonyi Gábor írt róla, hogy a BMW szándékosan tartja meg a belső égésű motorjait a portfóliójában, mert nem bíznak az elektrifikáció sikerében.
Az nyilvánvaló, hogy ha az elektrifikáció nem sül akkor az hatalmas pofon lesz az amúgy is az autóiparra épülő európai gazdaságnak.[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz julius666 #88486 üzenetére
Érdekes mert én is wise-ról utaltam be maganak az erstéhez és a közleménybe beírtam, hogy TBSZ2022 és simán oda könyvelték a dolgot. Délután utaltam és másnap délután már a számlán volt a pénz. Igaz ez kb másfél-két hete volt szóval lehet neked bejátszott az év vége is.
Hello darkness, my old friend...
-
tomazin
veterán
Neki (is) azzal van baja,h egy lustadek ocska fos a magyar bankrendszer. Kezzel erkezteti a penzt a 2010 utan?
Revorol elkuldtem binancere, 10percen belul tudtam hasznalni.
De ott van az afr. Megcsinaltattak a bankokkal, csak senki nem tudja hasznalni. Ugy kell kitalalni,h hova kell beirni a masodlagos azonositot,h tudj utalni, marha persze tudna barki is,h lehet telefonszamra utalni vagy email cimre. Ha meg mondod nekik, akkor is annyi a valasz,h jajj kuldj mar szamlaszamot, mert sosem hallott rola.
De ott van a nyugicredit, minden evben fel kell vinned a masodlagos azonositot. Nem lehet csak megerositeni,h igen el az az email, no-no. Lejart, b@szik ertesiteni, vedd fel ujra ha eszedbe jut.
Cserebe legalabb lehet fizetni azert is,h pin kodot cserelsz a bankkartyadon, h a szuper sapokat tudjak mibol fizetni... -
julius666
addikt
válasz Stanlee #88506 üzenetére
Tökéletesen egyetértek, EU papírok nekem is pont ezért felejtősek úgy általában, de azért basszus, itt arról beszélünk, hogy kevesebb mint 1/3 P/E-n forog a BMW a nem EU konkurenciához képest. Ebbe minden amit írtál (meg amit Econ írt) bele van árazva, még akár több is. A pontok egy része ráadásul szvsz asszimetrikus kockázatot jelent, pozitív irányban. Szigorú EU szabályozást mindenki elkönyvelte betonbiztosként, holott egy tollvonás kitolni a határidőket, lazítani a kondíciókat. Még precedens is van ilyenre, egész konkrétan kevesebb, mint 2 éve COVID alatt meg is történt.
A BMW meg annyira nincs talán tragikus helyzetben villany téren (tett már le az asztalra teljesen versenyképes modelleket, persze lehet nem akkora marginnel, mint a Tesla, de több mint 10x a P/E-k között a különbség ), ha jönnek a kínaiak, szerintem nem sok BMW tulaj fog csincsungra váltani, stb.
Mielőtt stingy2 beszól a szájtépésért: én ténylegesen gondolkozok azon beledobok némi aprót, azért kérdeztem hátha tud valaki valami konkrétat is, miért ilyen az értékeltség.
-
j0k3r!
senior tag
válasz julius666 #88514 üzenetére
Kicsit rá vagytok pörögve erre a P/E-re, pedig önmagában semmire sem jó. Legalább egy PEG-et rakjatok mellé vagy valami. De lehet, hogy egy P/FCF vagy P/OCF jobban kifejezi egy cég értékeltségét, mert egy fokkal tisztább, mint a sok könyvelési maszatolás után létrejött EPS. Az általatok képzelt növekedés mértéke a kulcs (mondjuk a következő 3-5 évre), ahhoz lehet már értékeltségi szorzókat rendelni
some men just wanna watch the world burn...
-
#31733248
törölt tag
válasz Stanlee #88506 üzenetére
Ismerve a dolgok haladásának irányát, én már csak azt "várom", hogy a német állam indítson pert és gazdasági szőnyegbombázást Quandték ellen, amiért az örökösök anyukája Göbbels felesége volt.
Viccen kívül: az Unió gazdasága tényleg nem néz ki valami jól, ami a távolabbi kilátásokat illeti. Innováció egyre inkább a béka segge alatt, energiastratégia nincs (az atomipar is romokban), iparpolitika egyértelműen negatív tartományban stb... Az egyetlen talpon maradt ágazat az autóipar, azt meg éppen most igyekszünk felszámolni...
-
attiati
veterán
erste infó, üsz-től
huf könyvelés ép számlán holnap 14:30-ig
onnan tbsz-re átvezetés 16:00-ig lehetséges
reklamáció náluk, ha mégsem így van -
bigdady
nagyúr
válasz PredatorZoli #88471 üzenetére
Ajánlott kisebb ticket size-ú etf is van?
Illetve jól tudom Tbsz osztalékadómentes de Nyesz nem, vagyis előbbire érdemes osztalékot fizető papírt venni?
[ Szerkesztve ]
-
-
PredatorZoli
Topikgazda
válasz bigdady #88519 üzenetére
nyeszre nem sok lehetőség van, még a dax etf ami kb ilyen 40k huf. Ott van még a nasdaq, ami osztalékfizető ezért nem optimális, de alapvetően alacsony az osztaléka, így ha nem zavar egy kis veszteség akkor azt is lehet.
tbsz-en nem kell osztalékadót fizetni, de a forrásadókat ott sem úszod meg, így a gyakorlatban alig van előnye.
Az ersténél a jóváírásnak is díja van.
Magyarként összességében kerülni kell az osztalékfizető ETF-eket, mert 2 vagy 3 körben is adóztatva van a kifizetős. -
attiati
veterán
válasz PredatorZoli #88518 üzenetére
EUR
bef.számlára beérkezés 14:00
átvezetni tbsz-re 16:00[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
úgy látszik, tényleg visszajött a szabiról a kincstári árfolyam-állítgató kollega, és brillírozik erősen, naponta többször is.
délutánra 11,8% lett a hozama az összes rövid kincstárjegynek. Ismétlem, meghaladta az új PMÁP-ok forduló előtti 11,75%-ját..!
a hosszabbak csak picit változtak (13,4 / 13,57).
Az anomália egyre erősebb, a 0628 maradt 11,29%-en, a farkasfog-jellegű hozamgörbe jegyébena 2051/G is 8,15% fölé ment, nettó 49,53% / 54,58%. közeledünk...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Horvi
őstag
Sziasztok,
Van a családban MÁP+ 2024/17 amivel nemigen volt foglalkozva. Gondolom ezt is megéri átváltani mondjuk PMÁPra mondjuk 2027/J-re. Jól gondolom?
Köszi!Hello darkness, my old friend...
-
aAron_
őstag
-
SzGee
aktív tag
válasz fokukac #88523 üzenetére
Délelőtt vettem 2051/G-ből a beírásod után, azt gondoltam ma már nem fog változni, nem baj januárban veszem a következő pakkot szépet ugrottak ma a kamatok
számlaegyenlegemen is meglátszik, ez a mai kis "beállítás" 2,5 millióba fájt[ Szerkesztve ]
If you leave me, can I come, too?
-
avl
aktív tag
válasz travix #88505 üzenetére
"még mindig a német autók a legjobbak szvsz" szerintem meg nem :-)
objektiven: attol függ, mi a szempontok sulyozasa"az amerikai/kínai autók nem hozzák sem azt a luxust sem megbízhatóságot mint ezek a német autók" megbizhatosagban többnyire nem a nemetek vannak élen, rengetegfajta stat. van, egy nem oly regi iras: [The-10-reliable-car-brands]
[2022-us-vehicle-dependability-study]
[car-brands-highest-customer-satisfaction-ratings-2022]3-4-es P/E nyilvan örület (hosszú ö-vel);
a szabalyozas bizonytalansagai es a politikai rendelkezesek ámokfutása is benne van az europai gyartok alacsony ertekeltsegeben (más gyártóknak nem EU a fö piaca) -
Shadowbull
addikt
válasz julius666 #88479 üzenetére
Szerintem két fő csoportja van a magyarázatoknak, az első a racionális, a második meg az irracionális, konteó jellegű, de mindkettő érvényesül a piacon.
A racionális indokok közé tartozik a teljesen megalapozott félelem a struktúraváltástól. Az elektromos autózás jönni fog, legalábbis Európában (az USAban és Kínában nem ilyen egyértelmű a helyzet) ez pedig komoly változásokat generál a termékszerkezetben, az értékesítés módjaiban, a K+F-ben, a marzsokban. Jelenleg nem tudjuk hogy kik azok akik ezt a változást eredményesen le fogják követni. A személyes véleményem amúgy az, hogy nem a németek miatt kell aggódni, az egész VW-Konszern, és a Merci meg a BMW is meg fogja oldani a dolgot. Éppen ezért azt is gondolom, hogy ezen cégek papírjai jelentősen alulértékeltek jelenleg.
Aggódni a Stellantisért kell, mert ők vannak elég kemény helyzetben. Abban az árkategóriában ahol ők jellemzően dolgoznak, óriási a verseny, a BEV átállás pedig simán komplett kategóriák megszűnését jelentheti.
Az irracionális indokok között pedig ott a rengeteg butaság, amit magukat szakértőknek képzelő teljesen fogalmatlan emberek terjesztenek ezerrel. Ilyen az hogy a hagyományos gyártók nem tudnak elektromos autót gyártani, nem tudnak ilyet fejleszteni, bezzeg a Tesla, a NIO, a Rivian meg a többi új versenyző.
A másik hülyeség az hogy a hagyományos gyártók egyetlen versenyelőnye a belsőégésű motor volt, olyat csak ők tudtak, de most már újak is jöhetnek.
Harmadik meg a kínaiakkal való riogatás. Majd jönnek a kínaiak, és féláron, sokkal jobb autókkal ledarálják a globális piacot. Na ez nem fog megtörténni, több okból sem.Az új elektromos gyártók iszonyat túlértékeltsége pont ugyanaz a jelenség volt, mint anno a DotCom lufi. Az is leeresztett, ez is. Persze lehet pár új cég megmarad tartósan, például a Tesla vagy a Rivian, de hogy nem fognak világuralomra törni az is biztos.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
mephisto5
csendes tag
válasz PredatorZoli #88500 üzenetére
hogyan definiálnád a 'tisztességes' megbízást? ha X az utolsó kötési ár, ne tegyen be 1.1X áron eladási ajánlatot? vagy 1.05X? esetleg 1.01X? hol van a határ?
-
Vesa
veterán
A Hyundai-on jót nevettem ott a lista élén. Most éppen egy Ioniq EV-t hajtok, 3 hete cseréltek benne komplett hajtóművet 1,6 millióért, szerencsé(m)re garanciában. Az egyik tükröt néha nem hajtja be a motor, emiatt is mehetek be, szerencsére ez is gariban lesz javítva. Kemény fél éve van meg az autó. Előtte volt 5er, 7er BMW-, egyikkel se volt semmi bajom, a világból kimentek kb. Nyilván ez nem mérvadó és szűk, személyes tapasztalat, de a szervizben is mondta a srác, hogy a Kona-kat is rendszeresen viszik vissza fordulatszám-átalakító hibával, sok esetben pár hónapos, 1-2 éves autókat. A kidolgozás minősége pedig kanyarban sincs a Hyundai-ban egy BMW-hez képest. Ettől még szeretem mint elektromost, de a következő EV már i4 lesz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
avl
aktív tag
-
net91
senior tag
válasz travix #88505 üzenetére
"Ha így maradnak az árak 2024-ig, lehet elgondolkozok egy osztalékrészvényes portfólión, a jövő évre már meg vannak a kiszemelt etf-ek"
Én még keresési fázisban vagyok. Melyek azok a kiszemelt ETF-ek? (Ha nem publikus privátban.)
Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a
-
BlackV
őstag
válasz PredatorZoli #88535 üzenetére
Néhány példa azon kereskedési magatartásformák közül, amelyek több tényező együttes
mérlegelése és értékelése után piaci visszaélés szempontjából jogsértő magatartásnak és
jogszabály szerint tiltott piaci manipulációnak minősülhetnek.
• „Semleges ügylet”: pénzügyi eszköz eladására vagy vételére vonatkozó megállapodás
kötése vagyoni érdekeltségek vagy piaci kockázat változása nélkül, illetve, ha a vagyoni
érdekeltségek vagy piaci kockázatok átruházására összehangoltan cselekvő vagy
egymással összejátszó felek között kerül sor;
• „Vetítés”: nyilvános tájékoztató felületen mutatott kereskedési megbízások adása vagy
ügyletek vagy ügyletsorozatok kötése a pénzügyi eszközzel kapcsolatos piaci aktivitásra
vagy árfolyammozgásra utaló benyomás keltése céljából;
• „Rosszhiszeműen párosított megbízások”: ugyanazon piaci szereplő vagy különböző, de
egymással összejátszó felek által egyidejűleg vagy közel egyidejűleg, nagyon hasonló
mennyiségre és hasonló árra vonatkozóan adott vételi és eladási kereskedési megbízások
eredményeként végrehajtott ügyletek;
• „Megbízáshalmozás”: kereskedési megbízások nagy számban történő bevitele és/vagy
visszavonása és/vagy frissítése, amelynek célja a többi piaci szereplő elbizonytalanítása –
és ezáltal folyamataik lelassítása – és/vagy a saját stratégia elrejtése;
• „Rétegzés”: nagy számú vagy nagy volumenű, többnyire a piaci ártól távoli, valótlan
megbízások adása az ajánlati könyv egyik oldalán annak érdekében, hogy elősegítse az
ajánlati könyv másik oldalán adott valós megbízás végrehajtását. Ugyanakkor a valós
megbízás teljesülésekor a valótlan megbízások visszavonásra kerülnek.
https://www.mnb.hu/letoltes/dr-gyury-gergely-piaci-visszaelesekrol-atfogoan.pdf -
nagyúr
jó, persze, rövidnél nem nagyon van hatása. de a léleknek nem tesz jót, mikor látja, hogy átb*szták, megint
amúgy pedig történelmi a pillanat, mert igazából hónapok óta ezt várjuk. október óta ilyen 13-14%-os aukciók vannak, de ez eddig nem csorgott le a rövid hozamokba, meg látható volt, hogy a PMÁP fülé nem engedik, de talán most....
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
julius666
addikt
válasz j0k3r! #88515 üzenetére
Miért, a CF-el nem lehet csalni? Earning growth becslés meg kérdéses mennyit ér, főleg annak a fényében, hogy egyes mutatók alapján vastagon benne van a pakliban egy recesszió az elkövetkező 1-2 évben, szerintem még a szokásosnál is lehetetlenebb a rendes becslés.
De gyors keresés után tessék:
BMW:
- PE: 3.06
- PEG: 1.06
- P/OCF: 4.25
Toyota:
- PE: 9.46
- PEG: 1.05
- P/OCF: 7.29TSLA
- PE: 38.14
- P/OCF: 25.13Az általatok képzelt növekedés mértéke a kulcs (mondjuk a következő 3-5 évre), ahhoz lehet már értékeltségi szorzókat rendelni
Én nem nagyon látom, következő pár évben mitől lenne súlyosan hátrányban egy BMW más hasonló hagyományos autógyártókhoz képest, de igazából nem nagyon vagyok képben.Emlékeztetnélek, hogy onnan indultunk, hogy én kérdeztem, miért az alacsony P/E...
-
cdl
senior tag
válasz Shadowbull #88532 üzenetére
Of, a belsőégésű motort azért ne temessétek még annyira.
Az elektromos autózás 1 út, de lehet még más is.
Érdemes meghalgatni Várkonyit, vagy pár elemzőt erről.
A szintetikus üzemanyagot pl a BMW, Merci, Porsche biztos, hogy fogja tolni ezerrel.
Az euro 7 normát sem hallottam, hogy elfogadták volna valahogy.
Itt még simán lehetnek változások, kiskapuk. -
Ádám16
addikt
Sziasztok!
Elolvastam az összefoglalót, ezután teszek fel kérdést “kezdőként”.
10+5 éves lakáshitelem van, ami 1.5 éve forog. Végtörleszteni 2023 végén tudnám, de nem biztos, hogy szeretném, mivel nagyon kedvező a thm, és talán jobban megérné lekötni pár évre az összegyűlt megtakarításomat.
Nem szeretnék belemenni az ETF-ek, … világába, egyszerűen biztonságos környezetben szeretném tudni a pénzem, amihez 5 év múlva ha nem is óriási, de mégis kamatot pluszban behúzva kényelmesen hozzáférek.
Ez az összeg 5m Ft, a többit meghagyom készpénztartaléknak.Ehhez az igényhez jól értelmezem, hogy a PMÁP (6 év) a legmegfelelőbb? Olyan lehetőség itt van, hogy az 5m Ft-on felül havonta tolok bele még összegeket?
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz Ádám16 #88544 üzenetére
PMÁP a legegyszerűbb, igen. Következő 2 évben várhatóan igencsak jól fog fizetni a lakáshiteled kamatához képest, de esélyesen utána is többet (gondolom <5%-ra vetted fel a hitelt).
Tolhatsz be államkincstárhoz összegeket a későbbiekben is, bár nem biztos, hogy ugyanazt a PMÁP szériát meg fogod tudni venni, időnként új szériát bocsájt ki az állam új kondíciókkal, a régit pedig onnantól nem lehet már kapni.
Annyit érdemes tudni a PMÁP-ról, hogy az kifizeti évről évre neked a kamatot a számlára, nem "forgatja vissza" magába (a MÁP+ pl. visszaforgatta), szóval azzal a pénzzel majd kell kezdened valamit (megvenni pl. az aktuálisan forgalmazott PMÁP-ot, vagy éppen amit érdemes).
-
e.vid
senior tag
A BMÁP (2025/N) kamata 03.30-ig 14.6% lett, rövid DKJ helyett is jó lehet.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
BlackV
őstag
válasz Ádám16 #88544 üzenetére
Ha fixált a hitel, azt véleményem szerint nem buli vegtorleszteni, hanem elinflalt pénzzel kell visszafizetni. (A legjobbak is így csinálják (magyar állam)). Ami kockázat, ha a beveteled elapad, és a tőkéd is befagy. Szaktudasodtol és a kihelyezett tőke partnerkockazatol függ mekkora a rizikó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs