- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Egyébként lehet velem van baj, de pont lesz@rom saját szemszögemből nézve, mint amatőr, hogy a profik mit használnak."
Ez csak te vagy, de közben meg a marketingesek nagyon jól ráépítenek erre, mert a fotózáshoz fogalmatlant nem olyan dolgok motiválják, mint téged, neki kapaszkodó kell és ha a profi is Canont használ, jó lesz az neki is, ez pedig már egy határozott lépés a márkahűség felé.
"Ez pont olyan, hogy az se érdekel az oszkár díjas filmeket melyik kamerával videózták le."
Mert Arri vagy RED nem is kapható consumer gépként.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"miközben nekik valószínűleg teljesen más igényeik vannak"
Évekig közreműködtem a vásárlási tanácsadós topikokban és a tapasztalat az, hogy a teljesen kezdőnek fogalma sincs a saját igényeiről. Ezt a tapasztaltabbak gyakran elfelejtik, pedig mindannyian megjártuk ezt. Honnan tudnám mit akarok, ha még semmilyen érdemi tapasztalatom nincs?
-
Stauffenberg
Topikgazda
De nem tudja, mert mindent akar. Madarat, épületet, portrét, sportot, tejutat, ballagást, gyereket és minden mást is amit felsorolni sem lehet 400 oldalnál rövidebb terjedelemben.
Nem azért mert hülye, hanem mert még nem találta meg a helyét, hiszen nulla előélete van, nem tudja hol egy szenzornak vagy AF rendszernek a korlátja és azt sem tudja, hogy mely témákkal fogja tényleg jól érezni magát és mik fogják majd untatni.
A fórumos kioktatástól meg aztán mentsem meg a jó ég. Azért is szálltam ki ezekből a topikokból, mert egyrészt a kérdezők sokszor csak megerősítésért jöttek, hogy a tejfölöspohár entry-entry-entry-level Canon DSLR jó lesz-e a mindenre (is) és lebeszélhetetlen róla, másrészt meg vannak a tényleg minden tanácsot megfogadó vásárlók, akikre aztán össztűzként zúdul egy csomó egymásnak ellentmondó információ, mert mindenki kötelességének érzi, hogy a saját preferenciáinak helyességéről győzködjön egy kezdőt.
És egyébként vegye meg nyugodtan a tejfölöspohár entry-entry-entry-level Canon DSLR-t, sőt vegyen rögtön hozzá egy 50mm f/1.8 II-t, le lehet ezeket a cuccokat sajnálni, meg savat köpni rá, de ha mellé van türelme fotózást is tanulni, akkor nagyon gyorsan sokkal messzebbre eljut ebben az alkotó/dokumentáló tevékenységben mint az, aki fórumokra jár pixelmaszturbálni és ennél többet nem hajlandó beletenni ebbe az egészbe.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ismerem belülről a könyves szakmát, megíratják valakivel. Tudok nem egy olyan 20+ éve televízióban dolgozó híres embert, akik amúgy jó műsorvezetők, de nem csak egy müzlisdoboz olvasmányosabb, mint amit ők produkálni tudnak papírra vetve, de az elemi helyesírással is hadilábon állnak. Na most egy ilyen felkapaszkodott celebecske már attól idegrángást kap, ha a lakcímét leírni és levegőt venni egyszerre kell esetleg.
Amúgy meg érthető a divat. Jó biznisz, mert ezeket a könyveket nem a tartalom adja el és viszik mint a cukrot. Ezek a könyves szakma mulatós lemezei.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az a Sigma 56mm f/1.4 egy kiváló objektív ennyi pénzért, az egyetlen bajom vele, hogy MFT-n egy kicsit szűk már az ízlésemnek és van egy Olympus 45mm f/1.8-am, amiért milliméterenként nagyjából egy ezrest fizettem. Van persze minőségi különbség köztük, de ár/érték arányban csak az új árakat nézve hoznám ki jobbnak a Sigmát (és az sem érdekel, hogy jóval nagyobb a 45mm 1.8-nál, mert a G80-on elférne bőven).
Az A6000 meg szerintem még idézőjelben sem érdemli meg a "csak" jelzőt, a mai napig egy teljesen kiváló váz, főleg fotóra, de sok ügyes videós is a mai napig ezzel tolja.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Én használok MFT f1.2 obit és már annál is legtöbbször túl kevés a DOF teljesen nyitva, 99%-ban rekeszelem"
Ez nem tudom ez miként segít azokon, akiknek az MFT f/1.2 (~FF f/2.4) kevés ott és akkor, amikor szűkebb DOF-ra vágynak.
"FF 1.4 mennyire használható, tényleg ez lenne a FF értelme?"
Milyen látószögről/tárgytávolságról beszélünk? Nekem is van MFT cuccom és mondjuk már egy Oly 45mm f/1.8-ra is azt mondom, hogy kellemesen lehet vele mosni a hátteret portrénál, de ez pont egy népszerű féligazság lenne. Szerintem az MFT főleg a széles látószögnél (valahol ekv. 35mm körül) kerül igazán látványos hátrányba egy FF rendszerrel szemben. A látványos alatt azt értem, hogy itt fogy el annyira az MFT, hogy már nehéz fenntartani a háttérmosoda illúzióját. Ez egy kicsit már az ekv. 50mm-re is igaz szerintem. Ezek pedig népszerű látószögek.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem veszem kötekedésnek, de te se vedd az enyémet (mert nem annak szánom).
Nekem sajnos ez megint egy olyan MFT-s mindent magyarázni akarásnak tűnik, ami szerintem halál felesleges. Aki MFT-t vesz (nekem is van, többek között), az tudja mik a rendszer előnyei és gyengéi és nem a gyengéi miatt, hanem azok ellenére választja.
"ha csak a legkisebb DOF a cél"
Miért lenne _csak_ az a cél? Akkor ennyi erővel a befordított, makró közgyűrűzött MFT objektívek 2 centiről verik a 0,8 méterről készült FF szenzoros portrékat... csak hát ugye ezzel csak megkerültük azt amiről ténylegesen szó van.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Pont erről beszéltem pár napja, hogy éppen ez a 35mm, 50mm környéke ahol szerintem az MFT már komolyabban elvérzik az FF-el szemben ha mélységélességről beszélünk, nem is kell szarrá mosni a hátteret, de egyszerűen teret, háromdimenziósságot tud adni a fotónak, hogy normál látószögnél, nagyobb tárgytávolság mellett is tud valamennyire mosni.
Portrézni szerintem MFT-vel is jól lehet, valódi széles látószögnél meg már a legtöbbször halál mindegy a háttérmosásról beszélni. Csak ez a kettő közötti traktus foghíjas.
-
Stauffenberg
Topikgazda
-
Stauffenberg
Topikgazda
Halk zárat tudhatnának a DSLR-ek is, az igazi zajgenerátor nem is a zárszerkezet, hanem a felcsapódó tükör, de már bő 10 éve lehet fotózni DSLR-en is felcsapott tükör mellett.
Én amúgy ezt imádom a Panasonic G80-ban (meg amik megkapták ezt a mágneskapcsolású spéci zárat, de ez volt az első ilyen váz), hogy mechanikus zárral is baromi halk, kollégám E-M1 II-t használ (meg egy Nikon D800-at) és amikor megmutattam neki ő is csak magasztalni tudta.
Aztán ha ez is túl hangos, még mindig ott van az e-shutter, ami szintén olyan dolog, amit a DSLR-ek is tudhatnának tükörfelcsapás mellett, nincs technikai akadálya, inkább az akarat hiányzik (meg nehéz lenne úgy gyártási költséget optimalizálni, hogy a gépnek egyaránt jó AF rendszere legyen OVF és LiveView mellett is).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nézd ezt onnan is, hogy kell-e neked egyáltalán az ultra magas ISO. Könnyű elbűvölődni tőle, de ha szinte sosem járatod meg extrém kevés fénynél, akkor mit is nyertél vele?
Tök jó az A7 III, de én az MFT-t elhagyva csak azért venném, mert fotózok is. De ha videó orientációjú lennék, akkor inkább GH5 + Ext.rec., az már elég erős érv még egy A7 III-al szemben is.
Nem beszélve arról amit a Fujifilm művel manapság, a semmiből jött a videós rész náluk 1-2 év leforgása alatt és tiszta libabőr belegondolni mi lesz velük mondjuk újabb 1-2 év múlva. Nagyon sok iszonyú pénzekbe kerülő cinema kamera crop szenzoros. A Super35mm (kb. APS-C) egy teljesen legitim professzionális formátum.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Általában ilyen doboz objektíveket (box lens) és direkt erre kihegyezett broadcast kamerákat használnak. Ezen a fotón egy Sony HDC-4300 van, amiben három darab 2/3" szenzor van (minden színcsatornához saját, így nézd a felbontóképességét). Ez egy 2015-ös modell, már vannak újabbak is (HFR, HDR képességekkel is akár), de azok is 3x 2/3" szenzorosak.
-
Stauffenberg
Topikgazda
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz konyi79 #1013 üzenetére
Hja. Bár amúgy ebben az iparban eléggé univerzálisak a csatlakozások, gyakorlatilag minden ilyen doboz objektív B4 bajonettel csatlakozik. A mozis iparban meg elég elterjedt az Arri PL, Canon EF, Leica M és egy magára valamit is adó kamerán nem adapterezés megy, hanem cserélhető maga a bajonett is.
topikk: Volt szerencsém ilyen objektívet kipróbálni szakmai gyakorlaton. Ekkor már túl voltam pár olyan gépen és objektíven, amik önmagukban is egy autóval egyenértékű pénzbe kerülnek. De ezek már egy belvárosi lakás árát kérik el, még tüsszenteni sem mertem 5 méteres védőtávolság tartása nélkül. :D
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1016 üzenetére
Igen, klasszikus anyag. Még talán valamelyik videós portálon láttam kiposztolva anno. Szerencsétlen GH4 úgy csimpaszkodik a végén, hogy meg kell zabálni. :D
Btw ezekből a dobozokból szépen megél a Fujifilm is. Na meg ha valakinek kérdés lenne, honnan van náluk ennyi know-how hogyan kell bitang objektíveket tervezni... Hát innen.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1020 üzenetére
Hiába kapcsolod ki az IBIS-t, ez csak azt jelenti minden elektromágnes rögzített állapotba kerül, de erős vibrációnál (pl: autóra rögzítve) így is képes a szenzor rezonanciát felvenni.
Fotónál amúgy mindegy, nem igazán fog bezavarni a kikapcsolt IBIS, de videónál lehet olyan felhasználási mód, ahol az OFF állás sem segít.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1022 üzenetére
Itt tesztelik hómobilon (3:15 körül indul ez a rész): [Youtube link]
Persze az átlag felhasználók döntő többsége sosem fogja ilyen körülményeknek kitenni, de attól még létező igény. Na nem mintha a Panasonic MFT vázak amúgy túlmelegedősek lennének, de az is az IBIS-mentes konstrukció mellett szól (általánosságban), hogy a szenzor közvetlenül egybeépíthető a hőelvezető bordákkal/csövekkel és jobban kordában tartható a melegedés.
Egy olyan videós, aki amúgy is gimbalt/dollyt/tripodot/glidecamet vagy bármilyen egyéb stabilizálást használ, annak az IBIS csak egy halál felesleges funkció, ami néha még hátrány is lehet.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az URL-ből ítélve a hír egy korábbi verziója azt állította az fp-ben is Foveon szenzor van, meg itt is volt erről hozzászólás, de ez nem az a váz. Most bemutatkozott az fp hagyományos Bayer BSI-CMOS szenzorral és mellette bejelentették, hogy fejlesztés alatt van egy másik váz Foveon szenzorral.
-
Stauffenberg
Topikgazda
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én sem érzem azt a nagy hűhát ebben. Raksz rá egy opcionális EVF-et, egy markolatot és ugyanott vagy, mint bármi mással.
Fotóra nem vennék ilyen vázat.
Videóra már talán, ez már elég szabadon rigelhető, drónra rakható vagy esetleg GoPo alternatíva ott, ahol professzionálisabb eszköz kell. Elnézve a kiadott koncepció videót a vázról pont ez a fő elképzelése a Sigmának is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
De nem fogynak jól az EVF nélküli gépek, nem véletlenül adja fel mindenki, már a belépő MILC szegmens is totál döglött.
Ez a gép is pont annyira fog a zsebembe férni, mint egy A7 III. Sehogy.
Tovább megyek: A nagyon kompakt ILC gépek sem mennek. Egyik sem. Ahogy látom a koncepcióba ebben a topikban is azok kapaszkodnak, akik jelenlegi vagy ex-MFT tulajok és ezen belül is a kifejezetten aprócska szettek vásárlói. De ez a csoport olyan szinten marginális a piacon, hogy maguk az MFT gyártók adják fel. Nem megy. Nekem is szívfájdalom, de attól még ez a valóság.
A Sigma fp szerintem valamilyen Blackmagic alternatívaként tudhat és akar érvényesülni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1058 üzenetére
Annyira garantáltan piacképes, hogy a Panasonic is teljesen feladta mára ezt a vonalat. A GM sorozat baromi régóta nem frissült már és semmi jele, hogy fog még valaha, a G-osztály már teljesen máshol tart méretben, tudásban, szerepben is, mint a G3 volt anno. A Panasonic úgy általában véve a rangefinder vonalat is leredukálta egyetlen GX9-re, amiben összevonta a GX8 és a GX80-at (az üzleti életben ezt hívják racionalizálásnak és pont a piaci igény hiánya motiválja). Ezzel szemben ott a G80/G90, G9, GH5, GH5s, G9 és már a Full Frame vázaik is amik nagyon nem ezt a zsebredugós igényt elégítik ki.
Az Olympus esetén is beleállni látszik a földbe a PEN vonal, ott is az OM-D fogy sokkal jobban. A két gyártó együttvéve pedig a piacon nem tesz ki 10%-ot sem.
Tényleg nem akarok senkit bántani, de egy évtizede megy ez a "majd az emberek felismerik milyen jó dolog az apró-pici-cuki-zsebredugós MILC és akkor majd akkorát robban a piac, hogy ihaj" álmodozás, de nem erre megy a világ. Én is bánom, mert én is ezt kedvelném. Nekem sem Panasonic G80 lenne az MFT vázam, ha a nyomorult gyártó tényleg megcsinálja a GX8 folytatását az elkaszálása helyett. De ez van.
(#1061) tvamos: Igen, pont ezt akartam mondani, hogy a Sigma igazából csak hobbiból csinál fényképezőgépeket és hobbiól meg nem számít a piacképesség. Az objektív gyártásuk nagyon hasít és szépen megélnek belőle, így belefér az, hogy olyan gépeket csináljanak, amik egy nagyon szűk rétegnek szólnak. Nincs ezzel semmi baj, világ életükben ezt csinálták kamera gyártás néven.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1067 üzenetére
"Ettől függetlenül az m4/3 fórumokon mai napig kedvenc és nem értik miért nincs jobb evf-es folytatása."
Én is kedvelem a kis méretű vázakat utcai fotózósnak meg nyaralós szaladgálósnak, de a fórumokon nagyon sokan élnek buborékban (senki ne vegye sértésnek, de ez a valóság). Azért nincs ezeknek a vázaknak folytatása, mert összehasonlíthatatlanul kisebb rájuk a kereslet, mint a markosabb vázakra. Azért, mert hasonló ízlésű emberek összeverődnek egy fórumon, az nem feltétlenül jelent olyan tömeget, amire a gyártó kutatás-fejlesztést, gyártást, marketing büdzsét tud alapozni.
A Sony legalább beletalált abba a sweet spot-ba, amit az A6xxx sorozat képvisel: Kicsi, de markos (na meg márkán belül nincs is más vázforma, de ha lenne ilyen kamu DSLR-szerű, akkor azt vinnék mint a cukrot). A Panasonic meg elengedte ezt a vonalat, pedig a GX7 és főleg a GX8 pont ezt a filozófiát képviselte, csakhogy mellettük ott volt a felhízott G-sorozat, ami messze sokkal sikeresebb lett (a G7-től kezdve különösen).
A gyártók is tehetnek ráadásul arról, hogy a kicsi vázak nem mennek, miközben szisztematikusan tolják le a tudásukat egyre alacsonyabb szintre és a haladó vagy pro fícsörök inkább a nagyobb-markosabb gépeikbe kerülnek. A piac alulról fogy el, a kisebb tudású gépekre csökken nagy mértékben a kereslet és így éppen a kompakt vázak esnek ennek áldozatul. Velem is ez van, Panasonic kiherélte a rangefinder vonalat, lett helyette kalapács kamu DSLR G80-am, mert a tudás fontosabb, mint a méret, elfogyott a választási lehetőség számomra.
Ne felejtsük el a teljesen banális, irracionális okokat sem: Aki már túllép egy telefon tudásán, az gyakran fotósnak akar kinézni. A rangefinder-szerű gépek pedig náluk kapásból kiesnek. Ha meg ennek tetejébe még olyan szuperkicsik, mint a GM-sorozat, akkor aztán főleg. Ezért is hagytam ott a fenébe az itteni vásárlási tanácsadós topikot, unalmas volt, hogy jön az n+1 ember, hogy mi a legjobb, legracionálisabb ajánlat X pénzért és végül 10-ből 8 elkezdett vitatkozni a tapasztalt segíteni vágyókkal, hogy neki márpedig nem kell haladó(bb) MILC, neki belépő DSLR kell és kész és erre mondjunk már végre áment, mert ettől boldog akar lenni végre.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vakablak93 #1070 üzenetére
Nem hinném, hogy befejezné a Panasonic a GX-sorozatot, egyszerűen kapott egy új szerepet a GX9 valahol a kínálat alsó felén. Ahogy a Fujifilm is az X-E sorozatot letolta az alsóbbik végre, de azért ezek egyike sem teljesen belépőszint, de kompromisszumosak. Tök jó haladó-amatőr gépek amúgy, de aki ennél kicsit többre vágyik (lásd: én), annak ma már nem nagyon van ilyen testben választási lehetősége.
A Fujifilm ilyen szempontból üdítő kivétel, hiszen nekik ott van még az X-Pro vonal is (ami elvileg flagship, de valójában folyton a T-sorozattal kergetik egymást). De az meg nem egy tömegmodell, sokkal kevesebb megy el belőle, mint a T-sorozatból, inkább presztízs miatt van rá szükség.
Most egyelőre azzal van minden gyártó elfoglalva, hogy a DSLR kategória felől menekülőkből minél többet összefogdosson, amikor már nem ez lesz a #1 prioritás, úgyis fel fogják találni újra a spanyolviaszt és jönnek majd az FF szenzoros rangefinder MILC vázak. Legalábbis nagyon remélem.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Azért szerintem ne felejtsük el az egyéni ízlést sem.
Én imádom az összes EOS 5D-nek a fogását, mintha a tenyerem lett volna az öntőminta hozzájuk, de akkor is jobban szeretem a kis szardellás dobozokat, amikre mások meg nyafogni szoktak, hogy túl kicsik, kiesik a kezükből, mindent eltekernek és elnyomkodnak véletlenül a tömpe ujjaikkal. Pedig nekem nincs kicsike kezem. Anno pedig találkoztam olyanokkal, akik csak azért maradtak APS-C DSLR vonalon, mert az FF vázakat már túl nagynak érezték.
Szerintem ha valamin, akkor ezen kár összeveszni vagy a másikat győzködni, annyira személyes dolog a vázergonómia, mint a tökéletes alsónadrág kiválasztása.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz #31733248 #1077 üzenetére
Bármi-bárhonnan kiszorulhat, ez volt már a filmes korszakban is, meg előtte a lemezes/üveglapos fotózásnál is. Formátumok bukkannak fel, tűnnek el, alakulnak át.
Ez a fotóipar természetes evolúciója. 10-20 év már itt is nagy időnek számít.
Az MFT nem hiszem, hogy rövidtávon eltűnne, hosszabb távon meg tök felesleges becslésekbe bocsátkozni. Az viszont szinte biztosnak látszik, hogy a Full Frame lesz az elsődleges formátum egy évtizeden belül.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Lassú Víz #1081 üzenetére
Ezt már leírtam korábban is, de nem véletlenül volt sweet spot az analóg korban is a kisfilmes formátum (pedig a megrögzött középformátumosok fújtak is rá, hogy túl kicsi). Próbálkoztak kisebb képkocka méretekkel is, de nem terjedt el egyik sem (hacsak nem az Olympus PEN rendszerét vesszük, ami minden képkockát elfelezett). Ez volt az arany középút mindenre.
Így lesz ez most is és hiába mondja sok MFT tulaj, hogy nekik a méret miatt nem kéne, ha ugyanolyan áron tudnának beleinvesztálni egy Full Frame rendszerbe, mint MFT-be, akkor 10-ből 9-nél azonnal eltűnne a méreten rugózás.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hát meg most jelentették be a kedvező(bb) árazású Sony FE 35mm 1.8-at is, ami szintén nem egy hatalmas darab (bár ebből a szempontból a Canon RF verzió talán jobb, ugyanolyan kompakt, van IS és még olcsóbb is).
Nekem amúgy egy relatíve kompakt 35mm, 50mm, 85mm sor, mindegyik f/1.8-al bőséggel elég FF-re és így a Sony már teljes ebből a szempontból és egyik felsorolt objektív sem egy kifejezett pénztemető. Itt is méretben a a 85mm f/1.8 lóg csak ki egy kicsit, de még ez is versenyképes mondjuk egy Sigma 56mm 1.4 vagy a Leica 42,5mm 1.2 mellett és teljesen jó balanszban van egy A7-szerű vázzal.
Sőt én amúgy simán vennék egy olyan Sony FF vázat, ami kialakításban inkább az A6xxx sorozatra emlékeztet.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1085 üzenetére
Nem egészen értem a mondatot, arra gondolsz, hogy a munkarekesz (ahova beugrasztja AF és fénymérés közben) nem teljesen nyitott?
Én az FE 50mm f/1.8-ról csak annyit olvastam negatívumként, hogy bár gyors az AF, de egy minimális hunt van benne a kicsit öreges AF konstrukció miatt, de ez valahol érthető, ez egy filléres objektív újonnan is.
Kompromisszumokra mindig számítani kell a nagyon olcsó objektíveknél. A Panasonic 25mm f/1.7 esetén meg komoly mértékű a focus shift lerekeszelve (főleg f/4-5.6 körül a leglátványosabb), amire csak az megoldás, ha bekapcsolod a Constant Preview módot, ami mellőzi a rekesz ugrasztást és a beállított értéken fókuszál, szóval hasonló pofonba azzal is bele lehet szaladni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1089 üzenetére
Most már én is megtaláltam (DxO tesztből idézve):
"Potentially more of a concern is that lens has been designed to focus at the taking aperture, rather than opening up to focus at full aperture like the other models. This means the lens may be slow to focus and may struggle in low light. However, on the plus side, the potential for aperture-dependent focus shift is greatly reduced."
Pont így kell használni bekapcsolt Constant Preview mellett a Pana 25mm f/1.7-et is is, ha normálisan fókuszált fotókat akarsz, hogy elkerüld a focus shift-et. Értem én, hogy nem túl happy dolog, de ez pont annyira jelent problémát kevés fénynél, mint egy f/4-es zoom esetén vagy az f/3.5-5.6 kitnél, azzal a különbséggel, hogy kevés fénynél úgyis inkább nyitott rekeszen fogsz fotózni az esetek többségében. Cserébe tényleg nem kell a focus shift problémával bajlódni.
Nézd, ez egy ~80 ezer forintos (magyar kisker áron, áfával együtt) objektív Full Frame-re, aminek a technikai alapjait még a Minolta tette le időszámításunk előtt. Optikai minőségben a konkurencia belépő FF 50mm-es fixeit felülmúlja, szerintem ez egy teljesen racionális kompromisszum, mind gyártói, mind pedig vásárlói oldalról. Van hova tovább lépni róla, ha kinőtted, de együtt is lehet élni vele amíg nincs meg a pénz a Zeissre.
---
(#1090) lugosi: Szerintem én gyerekként sosem fotóztam monokróm filmre, apám mindig Kodak Gold-ot vagy Fujicolor C200-at tankolt fel, csak különlegesebb alkalmakra kerültek elő a komolyabb filmek, ezek meg ilyen belépő szintet képviseltek a már tűrhető minőségű filmek világába (én a Kodak tónusait és színeit jobban szerettem, de egy kicsivel drágább is volt). De hát én is úgy lettem eleresztve egy 1 hetes táborozásra, hogy a kezembe nyomott 2 tekercset azzal, hogy osszam be szépen (2x36 kocka).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1093 üzenetére
Nem kell elfogadni, nem veszel Sony-t és kész. :)
Én azt mondtam, hogy a Sony FE 50mm f/1.8 jobban rajzol, mint a konkurencia low-budget ötvenesei, cserébe van némi kompromisszum vele, ami amúgy mindegyikkel lesz valamilyen formában. Szerintem meg jobb, hogy a piacon van, mintha nem lenne és egy teljesen reális árat kapott.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz konyi79 #1105 üzenetére
Egy barátom csapott le egy nagyon alkalmi vétel A7 II-re (csak váz), de semmilyen objektíve nem volt hozzá. Még aznap elsétált a legközelebbi fotós boltba ahol volt raktáron FE 50mm 1.8 és elhozta.
Ő például optikailag teljesen kielégítőnek találta, csak egyéb aspektusaira használta az "öreges" és a "nagyon retro" jelzőket. De ez neki tökéletesen kiszolgált amíg nem kezdte el jobb darabokkal feltölteni a készletét. Azt mondta a zajos AF őt is zavarta, de legalább volt AF, másik lehetősége az adapterezett manuális lett volna.
Én a kezdő fotós ismerősöket akik Canon DSLR-t vesznek (és sokan vannak a mai napig) is arra bátorítok, hogy ha már kiköltekezték magukat és már csak az fér bele, akkor a legolcsóbb szembejövő 50mm 1.8-at vegyék meg hozzá és kezdjenek el kreatívan fotózni, fórumok közelébe még véletlenül se menjenek és majd cseréljék le, amikor lesz pénz jobbra és/vagy önmaguktól rájönnek, hogy kinőtték (és nem egy kvázi idegen fikázása miatt kell szaladni a kofidiszhez gyorshitelért).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az sem egy hű de nagy összeg és szintén elég kompakt darab, de ha csak pár hónapra kell valami átmenetileg és úgyis továbbpasszolás a sorsa, azt kell venni amiben potenciálisan a legkisebb bukó van. Azt mondjuk nem tudom milyen benne az AF, Samyangoknál ez még eléggé újdonságnak számít.
Nincs Sony rendszerem, így nem vagyok érintett benne, nem is túl rég jelent meg, nem nagyon olvastam róla teszteket, de pár sample fotót megnéztem vele és emlékeimben úgy él, hogy az meg optikailag retró, mármint tud éles lenni meg minden, de a karaktere úgy általában véve nem az a nagyon krémesen mosott, agyonkorrigált steril világ, amit manapság jó objektívnek szoktak mondani, hanem az a régivágású karakter és a peremek felé mintha még egy kis bokeh örvénylést is produkálna (ez nálam nem hátrány amíg nem viszi túlzásba).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én anno Canon FF DSLR-en használtam a Samyang 35mm F1.4-et és a 85mm F1.4-et (mindkettő még az oldschool manuális) és csíptem a karakterüket. Szóval szerintem ők érzik azt a kellemes átmenetet a retro karakter és a modernség között, amitől nem lesznek sterilek a fotók, de azért olyan túlzásokba sem esik, amire az adapterezett szovjet vetítőlencse örvénylésére gerjedők maguk alá pössentenek.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Sony Unveils a7R IV: The World’s First 61MP Full-Frame Camera
A Sony hozza a kötelezőt, megint teletolta technológiai aktualitásokkal, reszelt az eddigi formulán, így első olvasatra egy elég kiforrott gépnek tűnik (aztán majd persze várjuk ki a felhasználói véleményeket is). Mondjuk nem az én gépem, engem ez az ultra nagy megapixelesdi sosem fogott meg. Egy A7 IV az A7 III-nál kifogásoltak javításával/fejlesztésével már inkább felcsigázna.
Canon officially announces the RF 24-240mm f/4-6.3 IS STM
Maga az objektív semmilyen érzelmet nem vált ki belőlem, ahogy a többi hasonló szuperzoom okosság sem, inkább csak az az érdekes amit a Canon üzen vele, hogy a Full Frame a jövő és ezt tessen mindenki úgy érteni, hogy szépen beeszi magát a formátum a tökamatőr szintre is.
Lehet belőle EOS RP kitet csinálni, aminek elvileg 2200 USD lesz az ára, majd karácsonyi cachback akcióval utánad dobják 1800 dollárért és vinni fogják, mint a cukrot. A Canon mintha elkezdte volna érteni, hogy a mobilok előretörésével melyik réteget veszíti el (a pénztelen amatőrt) és kik maradnak (a pénzes amatőr és a profi).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz konyi79 #1117 üzenetére
Hasznos az az AF-módválasztó kettős tárcsa (sok gyártó alkalmazza), de a Panasonic megoldását jobban csípem, kb mindegyik kicsit is haladóbb vázon a hüvelykujj alá van téve a kapcsolója, ami egyben az AE/AF Lock gombnak is helyt ad:
Már teszteltem télen-kesztyűben is, zseniálisan jól működik. Nem kell hozzá reteszelni a főtárcsát, hogy ne állítsd el véletlenül azt is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem egy darabig még lesz ellátás és az Olympus esetén nincs semmi jele annak, hogy gondolkozna bármi másban. A Panasonic már necces, szerintem náluk ez csak attól függ, hogy mikorra sikerül felfuttatni az L-bajonettes FF portfóliójukat (de ebben nem állnak olyan fényesen).
Az már csak az én személyes véleményem, hogy lehet még most is MFT-ben gondolkodni, de én már nem tennék bele vagyonokat. Anno nem egy fotós került szopórollerbe, hogy rámentek elég komolyan a Four Thirds rendszerre, aztán egyik pillanatról a másikra a földbe állt az egész a Micro Four Thirds érkezésével.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1126 üzenetére
Szerintem az Olympusnak az a terve, hogy az MFT-vel megmarad ezen a rétegpiacon és benyomul a Panasonic által esetlegesen üresen hagyott térbe is. Nem kell leuralni a világot a szép üzleti sikerhez. Erre jó példa a Leica, megtalálta a maga szűk vevőközönségét, ami gyönyörűen eltartja őket (és nem azért, mert drágák, elég megnézni a nagy öreg középformátumú gyártókat hányszor cseréltek gazdát csődhelyzetben, a magas arrés és borsos árcédula nem tud semmire garancia lenni).
Az más kérdés, hogy ennek a szűk rétegnek szenzort fejleszteni és gyártani arányaiban mennyivel drágább, mint a tömegigények kielégítése.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vihartigris #1128 üzenetére
Ja, hogy bejött ez a Kodaknak is. :)
-
Stauffenberg
Topikgazda
Pont ezt mondtam mindig, amikor azok az álmok kerültek elő, hogy majd az MFT átütő üzleti siker lesz, leuralva a világot és a fotósok többsége majd jól rájön arra, hogy a pici váz + pici objektív mennyire király dolog.
Valóban az, kb 10-ből 1 embernek (ez úgy nagyjából tükrözi az ILC piacon az MFT részarányát). Az üzleti siker meg ugye relatív, ha a saját kis piaci szegmensedben jól teljesítesz, attól még lehetsz sikeres, hogy egy Canon vagy Sony éves árbevétele mellett labdába sem rúghatsz.
A Panasonic nagyobb akar lenni ennél és az egyébként hatalmas és tőkeerős cégcsoport háttérrel van is rá esélyük ha nem bénázzák el. A Sony is megcsinálta 10 év alatt.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1132 üzenetére
A piac alulról morzsolódik, így egyre kevésbé éri meg olcsó felszerelést gyártani, csökken rájuk a kereslet és az árrések is a tömeges eladásokra voltak/vannak kihegyezve. Ez a trend még csak nem is ma kezdődött.
A Canon pár hónapja nyafogta körbe a sajtót, hogy az ILC piacra nagyon komoly visszaesés vár, pár év múlva az eladott darabszámok akár a jelenlegi mennyiség felére eshetnek vissza. Itt persze nem mondta ki, hogy ettől félnivalója leginkább nekik van, hiszen a haladó és pro gépek/objektívek eladásai stabilak és leginkább a kínálat alsó felén lévő gépekre csökken a kereslet drámai mértékben, amikből viszont a mai napig ők adják el a legtöbbet és ők is tudják bukni a legtöbbet.
Sajnos vagy nem sajnos, de ez van. Egyfelől ez egy tisztulási folyamat, nem vesznek majd fényképezőgépet azok, akiknek a kezébe amúgy sem való, másfelől viszont szomorú, hiszen ezzel a réteggel lehetett megfizettetni nagyon sok mindent ahhoz, hogy egy haladó amatőr is viszonylag jó áron juthasson felszereléshez. Minden abba az irányba mutat, hogy ennek a rétegnek a szórakozása egyre drágábbá fog válni a követező években (régen is így volt ez a digitális boom előtt).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1134 üzenetére
Legyen f/1.0, legyen kicsi, legyen olcsó (de legalább nem túl drága). Mondjuk nem mondtad, hogy rajzoljanak szépen és AF is legyen bennük, de sejtésem szerint ez is elvárt igény lenne.
Hát nem tudom. Biztos, hogy csak az akarat hiányzott és nem az, hogy ez így ebben a formában irreális, egymásnak ellentmondó elvárások?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az f/ és T értékek közti különbség mértéke nem okvetlenül minőségi mutató. A fény minél több lencsetagon halad át, annál többet veszít, de befolyásolhatják a bevonatok is. Lehet egy objektív viszonylag sokat veszít transzmisszióban, de közben alaposan korrigált többféle aberrációra, torzításokra és becsillanásokra.
És akkor ott vannak még az APD verziók is, ahol egészen extrém lehet a transzmisszió romlás, cserébe krémesebb bokeh jár. A Fujifilm 56mm f/1.2 APD verziója nem annyira extrém, de f/1.2 mellett T1.7 a transzmisszió. Ők mondjuk jópofa módon a blendegyűrűre ráírják ezeket az értékeket is (f/5.6-ig kell rekeszelni, hogy az f-érték és a T-érték egybeessen).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen