- DIGI internet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 7
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Zyxel NAS326
- Windows Insider Program
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5108 üzenetére
Már az első iPad-re fel lehetett valahogy hekkelni valamelyik videóvágót, emlékszem, azon röhögtem, hogy 720p slideshowt simán lehetett már azon is csinálni.... mikor is? 11 éve? 4K slideshowt is hamarabb össze tudtam későbbi iPad-en dobni, mit az akkori PC-ken.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5111 üzenetére
Tudom, eladtam vagy másfél éve a Wacomot, ha cerkás meló lenne, itt az iPad, az Affinity-vel eszméletlen király Meg ugye nekem Mac van itthon, Sidecar-ral ki is dobhatom a macOS képét az iPad-re és "asztali" programokon is megy a Pencil.
Azt meg tényleg zárójelben jegyzem meg, hogy a sok PDF-es aláírós cuccot, meg szerződéseket imádom úgy visszaküldeni, hogy iPad-en megnyitom, aláírom a cerkával és már megy is vissza. Semmi nyomtatás, béna szkennelés, stb.
Egy régi iPad Pro van itthon (még a legelső, 9.7"-es), de teljesen jó a mai napig. -
INTELligent
senior tag
válasz Stauffenberg #5108 üzenetére
Ez de érdekes, tudsz esetleg írni egy hsz-t írni a miértekről?
Én valamennyire szakmabeliként (villamosmérnök) pont az a kategória vagyok, akik ezt nehezen hinnék el az iPad-ről (bár tapasztalatom sincs...). De a tényekre (kis kezdőbetűvel ) hallgatok.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Stauffenberg #5115 üzenetére
Köszönöm!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #5154 üzenetére
Jaja, a firmware frissítést ők is mondták a videóban. Az erős procik ott vannak a vázban, csak még reszelni kell rajta. Nekem azért fura kicsit, mert a Sony erősen vezetett AF-ben 1,5 éve, ami mostanra eltűnt a semmibe és pl. madár szemfókuszban épp hátrányban vannak. Minden cégnél előfordul, hogy bealszanak kicsit
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #5154 üzenetére
A beállításban viszont itt nem teljesen értek egyet, mert mindkét rendszer ugye eyeAF-re volt állítva, tehát itt már nincsenek olyan beállításbeli variációk, mint régen, hogy ennyi zóna, ennyi db fókuszponttal, ennyi darab segéd fókuszponttal, ilyen módban stb. eyeAF-ben elvileg azt kell kapnod, amit a két rendszer maximálisan tud eyeAF-ben minden erejét bevetve és ennyi
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #5154 üzenetére
Mint ahogy az sem mindegy, hogy a Canon obi parkja vaci új, mindegy, mit dobsz fel.
A Sony obik között vannak régebbiek is, ezekkel biztos nem lesz olyan találati arány, mint mondjuk a vadiúj 35mm f1.4 GM-el.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5168 üzenetére
Elvileg csak 4K120p-ig vesz fel (meg gondolom 1080p240p), ami arra utalhat, hogy (megint) egy A7SIII technika szuper elektronikus kereső és IBIS nélkül (gimbalra mondjuk ezek nem is kellenek) aktív hűtéssel.
Így már nem tűnik olyan nagy dobásnak abban a tekintetben, hogy kb. ugyanolyan drága lesz és az LCD kijelző sem tűnik jobbnak annál, mint amit reméltem, kell rá a külső monitor. Gondolom, mivel az FX család tagja, ezért ebben megint lehet S-Cinetone profil.A Blackmagic RAW-ban vesz fel változtatható tömörítéssel és nincs benne használható AF sem, de a kijelzője szép nagy, így nem mondanám közvetlen ellenfélnek, de a Sony Cinema vonalba jól beleilleszthető darab.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5170 üzenetére
Mindenesetre már az árát is tudjuk, egy BMPCC6K-nak is a duplája, ami logikus a szenzorméretet és képességeket tekintve, de szerintem teljesen más objektívek valók az egyikre és a másikra, arra a Sigma 18-35/1.8 obira még mindig nem gyártották le a tökéletes vázat - talán majd a C50? de lassan már annyiféle darab lesz mindenféle előnyökkel és hátrányokkal, hogy átláthatatlan a dolog
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #5195 üzenetére
Az egyetlen különbség, hogy a Nikonnál a Z50 egy belépőbb gép, míg Canon-nál az APS-C-s váz az profibb váz lesz. Az biztos, hogy csak FF-re gyúr a Nikon is a Canon-hoz hasonlóan 1, nagyon max. 2 APS-C váz mellett, mert azért ott az előny, ha APS-C-re teszel 300-400mm-es obit, akkor FF-hez képest sok pénzt meg lehet spórolni.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #5195 üzenetére
"Amúgy meg ha nem lesznek dedikált DX objektívek, hanem olcsósított FX üvegekkel kell megoldani, annak lesz egy olyan előnye (...)"
De ez nem így működik, régebben amikor szóba került sokszor hoztam már erre Thom Hogan cikkeit (aki olyan rég írja már ezeket hogy saját kifejezést is alkotott rá) Tele oldalon se otimális (nekem pl. a legtöbbet használt fókuszhossz az ekv 85 mm, egyáltalán nem örülnék ha ez alulról vagy felülről kellene közelítenem mert egyáltalán nem véletlenül ezt használom legtöbbet, nem pedig az ekv 50 vagy ekv 150 mm-t, tehát ha apsc gépem lenne akkor is ekv 85 mm-t szeretnék, nem pedig ekv 75-öt sep pedig ekv 130 mm-t) az igazán komoly gondok pedig természetesen nagylátó oldalon lesznek. Fixeknél főleg, de aki dx-en szeretne ekv 24-70-es általános zoom-ot, az se sokra megy azzal hogy felteszi a FF nagytesóját, nemcsak fölöslegesen nagy, nehéz és drága, de ráadásul pont alul az ekv 24mm-t nem kapja meg, nagyon nem.
Komolyan vehető apsc vonalat nem lehet megúszni oda fejlesztett objektívpark nélkül (vagy persze akkor engedjenek oda 3th party gyártókat, végülis a sony apsc-t is (legalább a fix-ek oldaláról a Sigma) ez segítette ki legalább az utóbbi években (bár azt már nem is tudom hogy a FF 24-70nek megfelelő 16-55 vagy 16-80 szerű általános zoom egyáltalán van-e, szembe nem jött velem, túlságosan meg nem érdekel a sony apsc)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #5208 üzenetére
Ha 1.4-es a sor, akkor egyészt kb. kétszer drágább, másrészt kevesebben veszik meg a 2000+ EUR-es 1.2 -es obikat. Így összességében jobb üzletileg.
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #5210 üzenetére
Nehéz erre választ adni, mert soktényezős.A Canonnak eleve nagyobb DSLR bázisa volt, de náluk is a FF MILC igazán az R5 / R6-al indult meg. 1.4-es RF obik nincsenek, viszont az 1.2 profi 50 és 85mm korábban kijött. Az RF zoomválaszték nagyobb, a Nikonnál meg teljes az 1.8 sor (20, 24, 35, 50, 85). Más sorrend / logika szerint mennek, de darabszámra kb. ugyanannyi RF mint Z obi van. és úgy néz ki a Nikon korábban fog kijönni a profi telékkel (400, 600) - ezeket erre az évre ígérik. Szerintem az 1.8 sor jobban illeszkedik a középkategóriás Z6/7 vázakhoz. Aki RP-t vesz az nem valószínű, hogy megveszi mellé a kétszer annyiba kerülő RF 1.2 obit. R5 már más történet.
-
r3dsnake
nagyúr
válasz Stauffenberg #5231 üzenetére
Hát ez nagyon szakmainak hangzik...
-
vakablak93
őstag
válasz Stauffenberg #5234 üzenetére
Ebből még az Olympus ami meglepő, az a 66% olvasva a helyzetet mind Covid mind a cég táján, furcsán jónak tűnik egy végét járó rendszert fenntartó márkától...
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #5234 üzenetére
Szóval a Fujifilmet verte legkevésbé földhöz a covid-19, egészen jól fent tudták tartani az eladásokat 2020-ban.
Ja, kütyüzni a lockdown alatt is lehet.
-
grigo
őstag
válasz Stauffenberg #5234 üzenetére
"Szóval a Fujifilmet verte legkevésbé földhöz a covid-19"
Nem kizárt, hogy így van. Ugyanakkor ez kicsit erős kijelentés így nekem, mert hogy nem látunk bele a mélységi dolgokba. Nincs szó arról, a covid előtt ki mivel rendelkezett, mennyinek a hány %-át tudta megőrizni, vagy az, hogy a nulla eladás mellett a sima fennmaradás kinél milyen költséget feltételez, és még rengeteg olyan dolgot amit pénzügyesek jobban tudnának.
De például ha valaki a covid előtti bázisértékkel is a "megéri-nem éri meg" határán lavírozott, az hiába őrzi meg a 70%-ot szarban lesz, míg más a covid előtt is vígan elvolt a fotós ága mellett mondjuk más terméksáláival is, és elbírta a fotós részleg köhögését. Őt lehet nem üti meg az sem ha csak 40%-ot tud tartani, mert a home office világszerte visszahozza neki nyomtatókban.https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #5241 üzenetére
Én mindezek ellenére azt gyanítom ez valami fedősztori valamilyen elképesztő ostobaság elkendőzésére. Ha ez így működne, miért nem sétál be pár kokós nyomorék a Sonyhoz, Canonhoz, Nikonhoz, Toyotához, Mazdához, stb. és mondja, hogy einstand? Ahogy én tudom Japánban a klasszikus yakuzák az elmúlt évtizedekben eléggé vissza lettek szorítva és a kurvákon kívül nem nagyon van már bevételük. Mindinkább a nyomi loserek szinonimája. Ez a tendencia van az olaszoknál is. A hagyományos maffia, yakuza stb. szervezetek gyengesége pont a szervezettség. Viszonylag könnyen felszámolhatók a megfelelő eszközökkel. A létezésük a politikai és gazdasági elit döntésén múlik. Nyilván ahol egy don a miniszterelnök ott nem nagyon tudsz mit tenni.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5250 üzenetére
Most kapta meg a beígért Canon Log 3 frissítést, ezért nem hiszem, hogy változik az ára.
Pár hónap múlva az R6-hoz (1DX III-hoz) is elkészül majd.
A nagyobb méret és súly miatt az R5 C már inkább videós gép lesz, mint fotós, és az ára is az Sony A1, Nikon Z9 szinten fog mozogni. (A Panasonic S1H is sokkal drágább, mint az alapjául szolgáló S1.) -
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #5256 üzenetére
A márkanévért nekem is, de amit most csinálnak, az nettó önsorsrontás, és meglesz a következménye, nem tudom sajnálni a jelenlegi céget.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Stauffenberg #5256 üzenetére
2010-es szint, ugyanitt vennék hasonló évjáratú árfolyamon bitcoint
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
vihartigris
őstag
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5256 üzenetére
Na de a Fujin kívül végre más is megkapta azt a 26-os szenzort
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5266 üzenetére
A PDAF kérdésre nem nagyon van épeszű magyarázat. Szerintem nincs olyan mérnök, vezető, aki visszanézi a gépek tesztjeit és elégedetten hátradől, hogy milyen fasza munkát végeztünk. Tisztában kell lenniük azzal, hogy gyakorlatilag ez az egyetlen feature, amit kérnek tőlük a felhasználók.
Valamelyik rumor site-on olvastam egy érdekes kommentet valakitől, akinek állítólag vannak belsős infói és elmondása alapján a Sony moduláris licencszerződés alapján értékesíti szenzorokat, lebutítva: 4k 8bit license = $; 4k 10bit license = $$$; Non PDAF Contrast license = $; PDAF License = $$$.
Persze kérdéses és nem egyértelmű, hogy az olyan dolgokat, mint a színmélység vagy mintavételezés, amik inkább szoftveres limitációk hogy kötik szerződéshez.
Mindenesetre ha most visszanézem, akkor 20mp-es MFT szenzor PDAF-al van az Olykban, míg Panánál nincs PDAF, de van 10bit internal (G9, GH5).
A 24mp-es FF szenzor a Nikonokban szintén nem tud 10bit internalt, de van PDAF, ellentétben a Panákkal, ahol nincs PDAF, de van 10bit. Az A7III-ban azért nincs 10bit, mert a BIONZ X nem képes feldolgozni.Nyilván nem biztos, hogy ez az igazság, de a sok teória közül talán ez tűnik a legértelmesebbnek. Azt hitték megoldják majd a DFD-vel és lesz nekik a 10bit, amit sokan értékelni fognak és legalább megkülönbözteti őket a piacon.
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #5276 üzenetére
Én nagyon drukkolok, hogy a gh6 legalàbb Fuji szintű af képességgel rendelkezzen. Ha ez kimarad akkor az S széria sem fog jobb lenni a következő pàr évben. Egyetértésben veled szerintem is a Lumix màrka halàla lenne a következmény.
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5276 üzenetére
Algoritmus pofozáson kívül új hardware-t is említett (improving the processing capacity with new hardware), ami gondolom egy új processzort jelent ebben a formában.
Ha valaha jönne tőlük PDAF váz, azt biztos nem jelentenék be előre, csak akkor ha jelenlegi modellek árukészlete már fogyóban lenne, mert abban a pillanatban elkezdenének kivárni a potenciális vevők.Szerintem a Panasonic nincs abban a helyzetben, hogy azt a réteget elveszítse, ahol a videózás jellemzően "one crew per camera" mutatvány és a téma is kiszámíthatatlan (pl: rendezvényvideó, esküvő, vlog, stb).
A GH5 a gyenge AF ellenére is elég népszerű modell lett, aki bevásárolt nyilván tudta milyen AF-t fog kapni, amit beáldozott a normális internal codecért és extra funkciókért.
Most gyakorlatilag ugyanazon az áron lehet S5-höz jutni FF szenzorral.Van az réteg, akiknek ezek a funkciók fontosabbak, mint a normális AF. Jelenleg Sonynál még mindig 1.6misit kell pengetni ha kéne a 4k/60, vagy a 10bit. Nikonnál csak külsővel megy. Ha raw-t is szeretnél az +200USD és szervízbe kell küldeni a gépet. Canon szintén szinte dupla áron megy és azért ott is vannak problémák, amik már 100x ki lettek itt is beszélve.
Jelenleg minden gyártónál kompromisszumos a fasza video, leszámítva talán az A7SIII-at, csak az árából 3db S5-öt vesz az ember.[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5279 üzenetére
Ma már kicsit másabb világot élünk.
Egyetértek, mindenki jön fel videóban, a Pana meg toporog egyhelyben a DFD-vel.
Viszont az internal 10bitet, 6k-t, korlátlan rögzítést, 4K/60-at, programozható linear MF-t, 4:2:2-őt, vagy RAW-t még mindig nem dobálják utánad a gyártók, külső felvevő nélkül meg pláne nem. Ezen az áron meg abszolút senki. Lehet, hogy ez mind rétegigény, de azért van belőle pár.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5281 üzenetére
"Na pont az ilyen elvándorlástól féltem a Panasonicot."
Féltheted, emailben keresnek most nagyköveteket
Egyébként minden focus-by-wire MILC cuccal agyrém a kézi fókuszálás, linear focus ide, vagy oda -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5283 üzenetére
Szerintem a linearral se nagyon lehet, túl darabos az elektronikus átélezés, akármit csinálsz vele.
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5281 üzenetére
Okés, de az A7III-at egy FF szenzor is elválasztotta a GH5-től, nem csak a jó AF.
Én meg A7III-ról mentem S5-re és bár a videó AF köszönőviszonyban sincs, minden más videós funkció, beleértve az IBIS-t is sokkal jobb.
Már a Sonyval rákaptam az utómunkára, de a kreatív grade azért nem egyszerű 8bit-es loggal, volt, hogy egy sima conversionnel blokkosodott, főleg bőrön, vagy az égen, tehát maradt a HLG, de az közel nem olyan rugalmas.
Többet kell manuálozni, de szerencsére engedi a MF-t AF módban és vica versa. Teljesen megértem azt aki csak AF-ért bevállalja az A7III-at, egy A7SIII-ra én is szó nélkül elcserélném, de az meg rohadt drága.
Leginkább arra vagyok kíváncsi, hogy mit hoz majd A7IV, hajlandóak-e felfalni az SIII eladásokat egy 10bit-es 4K/60-al, vagy mindent külső felvevőre száműznek-e.Azt hiszem ilyet opciót csak a Fuji, meg Panasonic S kínál fel. Fujinál nem tudom, hogy hogy van, de a Panasonic-on azt is ki tudod választani, hogy hány fokos legyen. Egész használható és az S obikon a focus breathing is nagyon szépen korrigált.
Sonynál meg talán összes nem túl régi obi lináris, de nem pont ugyanolyan. -
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5281 üzenetére
Alapvetően az "internet" megítélése általában sokkal negatívabb, mint a valóság.
Nyilván egyértelműen gyengébb, de sokaknak ez teljesen elfogadható, ha ehhez ennek megfelelően alacsonyabb árcédula társul.
Lehet böngészni YT-on az S1/S1H/S5 felhasználói véleményeket, úgy tűnik, hogy a nagy többség, aki használja is, elégedett vele, az A7SIII megjelenése után sem lett tele a használt piac S1H gépekkel, mert sok olyan dolgot tud, amit egy A7SIII nem.
Már most sem mondható kifejezetten rossznak az AF működése, messze jobb mint a GH5-é volt, és még tudnak mit fejleszteni rajta, egyelőre még az első generációnál tartunk.
Elvándorlások meg mindig lesznek, de már semmiképp nem tömegesen és ugyanúgy történhetnek a másik irányba is.
Az összes többi gyártóhoz hasonlóan a Panasonic is a felhasználók igényeinek figyelembevételével tervezi a következő vázait, és a jelenlegi gépek sem mondhatók rossznak, ezért én a többi FF MILC gyártóhoz hasonlóan a Panasonic jövőjét sem látom negatívnak egyáltalán, főleg ha profi videokamerák is elkezdenek megjelenni az új rendszerben. -
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5294 üzenetére
A GH5/GH5S szenzorok eddig is élen jártak rolling shutter tekintetében, ezek alapján egyáltalán nem elérhetetlen a 4k120p egy következő generációs, még gyorsabb szenzorral (ami valószínű a FF vonalon is megjelenik ebben az évben a 2. generációban, csak nyilván sokkal többért)
A Panasonic szempontjából meg kifejezetten előnyös, ha valaki a márkán belül maradva S5-re vált (pontosan ezért csinálták arra az árszintre), mert a jövőre nézve biztos elkezd majd objektíveket is venni hozzá, míg a GH6 vásárlók nagy része a vázakat cseréli le, mert a többi már kéznél van.
A lényeg, hogy szvsz egyik gyártó sincs vészes helyzetben, csak az internet már minden negatív dolgot megjósol előre, mert nincs türelme kivárni, ha valami ezt vagy azt nem tud, meg ez meg az hiányzik a rendszerből. Az Z6II és Z7II nem volt nagy ugrás, de ez is csak azt jelenti, hogy következő modellek majd a Z9-ből tanulva nagyobbat lépnek (árban is) és rövidebb a modellciklus.
Az A7IV lesz majd a nagy kérdés. Az A7III-al ellentétben már valószínűleg nem fogja újradefiniálni a középkategóriát (ami azért árban is folyamatosan megy felfelé), de arra bőven jó lesz, hogy a Sony felhasználók jelentős részének legyen miért váltani rá, ill. nem nézni másik irányba. -
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5296 üzenetére
Nem csak rajtuk múlik. A nagy egészet nézve az újabb, jobb modellek egyre inkább magasabb árszintre tolódnak és ha a felhasználók nem hajlandók ezt megfizetni és inkább egy APS-C/FF stb. irányba mennének több pénzért, akkor nyilván nekik is jobban megéri követni ezt az irányt.
Hiába várnak a felhasználók valami hipermodern megfizethető árú MILC gépre rengeteg hozzá passzoló objektívvel, ilyet egyik gyártó sem fog készíteni ami olcsó az igazából régebbi is, pl. A6100, M50 "Mark II", stb.), mert már nem igazán éri meg, és az objektívekkel kapcsolatosan is ez a jellemző, ha nem a Tamron/Sigma/Samyang stb. gyártókról beszélünk, a Canon is a vártnál hamarabb kezdi beszüntetni az EF vonalat. Valószínűleg nem azért, mert nem venné senki, hanem azért mert nincs rajta elég haszon és egyszer majd a terméktámogatást is meg kell szüntetni. -
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5319 üzenetére
Csak azt jelzi, hogy majd a későbbi GH6 után is sokáig elérhető marad a GH5 szinte változatlan formában.
4k60p 10-bit felvételi limit nélkül kiváló IBIS-el, az eddiginél még jobb üzemidővel. Ne tegyünk úgy, mintha ez a kb. 4,5 éves kamera ne lenne megfelelő ma is, ha egyszer a konkurencia mind csak sokkal drágábban tud jobbat, meg persze az optikák mérete is eltérő, stb. Az ára pár hónap múlva csökkenni fog (a GH5 nyilván ki fog futni).
A G9 videós célokra nem alternatíva a firmware frissítés után sem.
Az újabb generációs videós dolgokhoz át kell tervezni az egészet: CFExpress kártya, még nagyobb, még nehezebb, sokkal drágább, ezen dolgok egyike sem olyan, amit a m43 felhasználók nagyobb része díjazni fog.
Kritizálni meg könnyű, mert tényleg semmi olyan kamera nincs, ami valami forradalmi dolgot hozna az előző modell szintjére.
Minden ami jobb, az egyben sokkal drágább is, vagy elkezdenek hasonló képességekkel spórolósabb modelleket gyártani (S1->S5, 1DXIII->R6, X-T4->X-S10, stb.) -
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #5329 üzenetére
Nagyon jól megfogalmaztad. Pro szempontból tényleg olcsó, ugyanakkor még a profik közül sem mindenki akar némi kompromisszumot kötni egy kevés pénzért cserébe - főleg, ha azon a P&L szinten, ahol ezek dolgoznak, ez az összeg semmiség. Nem a magyar piac hajtja az eladásokat, a világ nálunk fejlettebb felén szétvásárolták az emberek magukat α7SIII-ból, amint kijött, nem véletlenül.
Egy kicsit fura hasonlattal élve a GH5 egy kiváló barkács fúrógép, ami szinte mindent tud, és lehet vele jól dolgozni pénzért is, de a barkács gépekhez képest elég drága, szóval a hobbisták olcsóbbat vesznek. A jól menő vállalkozók nyugaton, ahol van pénz, meg Hiltit vagy kék Bosch-t.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5333 üzenetére
Ettől függetlenül most se nagyon látszik, hogy megfordult volna a helyzet.
Szimplán azért, mert inkább a videó miatt nézik ezeket a gépet, nem fotó miatt. Akkor meg csak jobb az a gép, ahol efelé tolódik a hangsúly, nagy eséllyel úgyis egy SpeedBooster + Sigma 18-35/1.8 + cage stb. kerül rá vagy valami egyéb adaptált objektív (jó kézi élességállítással) tehát nem fotóra lesz használva.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5338 üzenetére
Valakinek ez kell, valakinek az, ez eddig sem volt másképp mindegy hogy épp melyik árkategóriát nézzük. Ilyen szvsz nem létezik, hogy 1000-1500 és 2000-5000 és egy szakadék a kettő között, minden drágul folyamatosan, ami új, tehát ezek a kategóriák sem tekinthetők állandónak (sokan úgy tekintenek rá, mintha nem volna infláció + folyamatos csökkenés...)
Ez egy olyan modell ami továbbra is gyártásban marad, alacsony eladásokat várnak tőle, és az S5 ott van fölötte, mint lehetőség és azt az ár/értékaránya miatt jóval nagyobb számban tudják értékesíteni (ez a szenzor valószínűleg relatíve olcsó, mivel olyan sok gépben megtalálható valamilyen változatban).
Az pl. mért volna jobb, ha jönnének fejlesztések és vele a jelentősebb ugrás árban, de az AF hasonló szinten maradna, tehát ugyanúgy más rendszer mellett döntenének és nem vennék figyelembe, hogy még mit tud? A fejlesztési költséget figyelembe véve ez adott esetben valószínűleg sokkal nagyobb öngól lehet. Így valóban nehéz mit kezdeni ezzel a rendszerrel, vagy direkt az a cél, hogy új rendszer, új objektívek, ezt elég nehéz megállapítani.
Tehát ha az AF marad, akkor a GH6-nak majd valami olyat kell majd tudnia, ami eddig még kategóriákkal feljebb sem jött elő (ahogy a GH5 is tette annak idején), ez utóbbi valószínű. (Csak ne a 8K legyen, mert szvsz teljesen felesleges...)
Aki tényleg ennyire árérzékeny, azt tényleg vesz egy használt GH5-öt, ott már szinte alig van különbség a G9 között (főleg, ha még a V-Log-L is benne van az árban) meg majd most fogják lejjebb árazni.
Azzal, hogy valaki vesz egy vázat videóra, még nem áll meg a dolog, csak itt kezdődik (kb. a tartozékok összessége rendes objektívekkel összesen sokkal több, mint maga a váz - vagy az ember mindenből megveszi a legolcsóbbat, aztán megveszi a jót...), aki meg így gondolkodik, az pont nem a G9-re fog alapozni, mert olcsóbb és olyan állóképes dolgokat tud, amit valóban nem fog soha használni.
Csak az nem érthető az egészben, hogy mi ez a nagy felhang erre a majdnem GH5II átnevezésre, ami tulajdonképpen nem változtat semmit, eddig is voltak mellette és ellene okok és ezután is lesznek és idővel ez nyilván a negatív irányba tolódik, amire majd az árcsökkenés lesz a válasz, de egy adott szint alá nem mehet, mert nem éri meg legyártani sem.
A Fuji pl. 2022-ig nem hoz ki egy új X kamerát sem, így nincs semmi hírverés, csak fogyjon, ami van, így nem éri őket semmi kritika annak ellenére, hogy lenne még mit csiszolni a rendszeren, az X-T3 2018-as bemutatása óta olyan nagy ugrás igazából nem történt, az ára sem változott olyan sokat.
Persze az általános hangulat érthető olyan tekintetben, hogy a közelmúltban voltak nagy ugrások, de a közeljövőre nézve nem várható semmilyen izgalmas dolog hatjegyű árcédulával (legalábbis egy A7C-re épülő új szenzoros Sony APS-C váz hasonló képességekkel nem tűnik annyira annak, ha igaz, hamarosan kiderül). -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5341 üzenetére
Az idén nem jön több X gépet úgy is lehet értelmezni, hogy végre talán lesz kapacitásuk jobban a GFX-re figyelni és a beharangozott 50 MP-es váz mellé mondjuk összekalapálni a rég belengetett két tilt-shiftet. Vagy csak shiftet, a tilt nem fontos annak a rétegnek, akik nagyon-nagyon várják, hogy végre medium format MILC-re is legyen natív, élhető méretű épületfotós objektív.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5343 üzenetére
Nekem csak egy X70 utód hiányzik a palettáról, de az nagyon
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #5345 üzenetére
Nekem pl. nagyon bejon az X-S10 ugy, ahogy van. Estleg lehetne megmagasabb fps. Sajnos az objektiv arak nem jonnek be. Ezert dontottem a Canon mellett. Veszem hozza az olcso vacak tejfelesdoboz obikat.
Azert jo lenne, ha az X-S10-hez hasonlo videos kepessegek jobban elterjednenek, mert az azert eleg jo.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #5347 üzenetére
Igen, elég jók a Fuji obik... De a semminél (vagy a mobilnál, vagy a kit obinál) azért egy Canon fix, vagy macro jobb.
Azért az X-S10 tud jó dolgokat. A slow mo-ja tuti. Használnám. Tök jó az AF. Amennyit próbáltam, az tetszett. Nekem bejön a jpegje is, a Panájé én annyira. (Meglennék azzal is, de azért mégis...)
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5349 üzenetére
A kékkel nem tudok vitába szállni, alapvetően nincs olyan Sony-Nikon-Olympus kék, amitől kiugrik a napnyugta utáni kék, ezt sok év után is hiányolom néha (bár a Color Chrome Blue most segíthet ezen). Viszont a Pro Neg HI szerintem elég jó all around természetes profil, az X-T4-en is azt használom a built-in HDR módhoz, abban az esetben tökig visszavett szaturációval… szerintem tök jól működik így (1, 2, 3), azt csak lábjegyzetben motyogom, de szerintem kisebb melóknál simán megpróbálkozom majd azzal (kisebb konyhák, stb).
-
taranis
addikt
válasz Stauffenberg #5351 üzenetére
Na ezt a trendet nem várom, mert onnantól nem tudom majd eladni a LUT-jaimat
colorizer.net
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5359 üzenetére
Bele-bele szoktam nézni vloggeres "tesztekbe" youtube-on, a legtöbb a 10bitért sírt eddig (+unlimited felvétel és flip screen), aminek kimondott előnye pont lognál van. Én sem értem miért, szerintem sem kéne célcsoportnak feltétlenül több, mint egy igényes könnyen vágható 8bit-es soc.
Szerintem amúgy pont a narancsfejes teal and orange lut-okra gerjednek filmszimulációk helyett.
Engem ez sosem fog igazán érdekelni, mert sokszor visszanézve a projektjeimet is inkább átdolgozom, mert utólag nem jön be az akkor összehozott színvilág és szeretem, hogy van lehetőségem. Ami még számít, hogy nem nem mindig van lehetőség jelenetek között újra fixálni a wb-t es az utólagos korrekcióját is jobban tolerálja egy hajlékony log.[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #5365 üzenetére
Nincs ezzel baj, johet. A Sony rumor oldal cikkei voltak inkabb megtevesztoek, felturboztak a fanokat egy igazan high end APS-C-re, aztan gyorsan leeresztett a lufi.
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #5367 üzenetére
Lassan az is csoda lesz, ha kiadnak egy új APS-C szenzorral szerelt gépet. Most már A6300 óta ugyan azt pakolják bele a gépekbe.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #5371 üzenetére
Sajnos már a 24Mpixelből se áll halomban.
sgery fórumtárs írta a Sony topicban: [link]
Beszéltem ma a Sony központi szalonos értékesítővel (mikor voltam bent az a6400-ért), mondta, hogy chip hiány van - tavaly gyárat váltottak, aztán az új gyárat meg elmosta a víz, most épp senki se gyárt chipet.. - így ami nincs készleten az simán 6-9 hónapig nem is lesz már és nagyon megindult az áruk felfelé, simán 20% emelkedés várható.
Így aki fényképezőt akart venni ne nagyon halogasson, a6100-ból már csak 1 helyen, 6400-ból már szinte alig alig van vhol készleten, gondolom az a7iii is ilyen sorsra jut azonos chip miatt...[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #5390 üzenetére
Azért ezen is lehetne finomítani.
n. Mekkora volt az előző kontraszt?
n+1. 30.
n+2. A mostani kisebb?
n+3. Nem.
n+4. Akkor fókuszban van, nem basztatom.Ettől még nem fogja tudni, hogy merre induljon amikor kiesik belőle.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #5390 üzenetére
Az arcot felismeri, azt el tudná tárolni, mennyi volt az előző kontraszt depth, a lokális maximumon le kéne ülni és malmozni. De nem, bele kell nyúlni és el kell q-ni. Komolyan, az az érzésem, mintha direkt szívatni akarná a usert.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #5390 üzenetére
A Fujira amúgy ezért haragszom, az X-T4-nél annyira be akarták bikázni az AF-et, hogy pont ennek a rovására ment, vissza kell venni a sebességét, de nagyon, különben indokolatlanul elkezd keresgélni. A régebbi verziós X-T3-mal még meg tudtam azt tenni, hogy bekapcsolt arcfelismerővel végignyomjak egy hosszú riportot, mert nem szaladgált el feleslegesen a fókusz keresgélni. Amióta megkapta az X-T4 AF-jét, pont olyan hülye lett, mint az utódja.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs