-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
320-at bőven nem mennek el ezek. Kb 150-200k km a tervezett élettaram (gyártótól függ). Ha ennyit beletekersz után jönnek a vaskos szervízszámlák. Tovább is életbentartahtó nyilván, csak esetenként fájóan sokba kerül. Akár egy turbó csere, akár egy kettőstömegű csere...
Ehhez képest egy szög egyszerű szívó elmegy 400-500k km-t is lazán.
Kenéshez: azért a turbósakba olyan olajpumpát tesznek ami már alacsony fordualton is kellő nyomást generál, pont azért, hogy ne essen szét gari időn belül.
Nyomaték: ezért raknak kicsi turbót a benyósokba, hogy már alacson fordulaton is toljon, kompenzálja a szívó benós "hátrányát".
A milyénk pl 1500-4500-ig tud 250Nm-t és 4000-6200-ig a max lóerőt (160).mod:
auto, motor und sport ESP teszt: [link]
Dacia Sandero milyet villant, már?! Mondjuk a Dusterben is áradoztak a jól programozott ESP-ről a TC-sek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-v-
addikt
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
"Ok, aláírom... Akkor egy hangaf.sznyival erősebb a turbó motor lent is talán"
Talán próbálj már ki egy új TSI-t, 1500-tól (meg még lejjebbről) a hangyafasznyinál azért kicsit durván több nyomaték van mint egy szívóban...
Lásd kb. két azonos csúcsteljesítményű motor, pl. itt az én szívó két literesem (173 le), 196Nm, ebből kb. 190
van már 2700-től, alatta lófax. És ez egy marha jó 2 lityós szívó. Új 1.8 TSI (180 le) 1250-től!! 250 Nm... ez neked a hangyafasznyi különbség?
Mellesleg egy akkora szívó motor, aminek már van tisztességes nyomatéka (kb. 3.5< szvsz), az nagy és sok hengeres és nehéz, nem lehet mindenbe beépíteni, mert elbassza az autó egyensúlyát.Tartósság: ha nem mennek el annyit, annak két oka van szerintem. a) direkt olyanra csinálják tervezik, hogy ne menjen el annyit - ma már semmit nem az örökkévalóságnak építenek, b) nem kapja mg a szükséges karbantartást. Lehet többen van a karbantartás, ilyen ez, nincs ingyen ebéd, többet kapsz, többet is fizetsz érte.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
nyusziful, annak vmi baja volt, egy rendes turbo motor, amikor meg csak kiegyenliti a szivosor nyomasat is mar jobban megy, mint a szivo, mert a szivoutemben levo henger mar akkor sem fekezi a forgast, nem dolgozik ezzel a munkautemes ellen
jo hat a fapad 1.4-s Golf3, 50x-n tulbiztositva nyugger tempoban a vilagbol kimegy, de ugy a turbos is kimenne
csak mondjuk probald meg a a turbos tempojat tartani vele, aztan ne lepodj meg ha hirtelen HF-s lesz a 1.4-s Golf, meg elkezd keken fustolni gazelvetelkor, mert nem birgyja azt a szintu kikepzesta turbosnak az meg lesz kb 2/3-d gazallas, es semmi baja
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen autót vegyek?
- Horgász topik
- Autós kamerák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- EA Sports WRC '23
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- További aktív témák...
- D8EA gyertya ingyen vihető
- Gardena 9805-20 SmallCut Plus 300/23 fűszegélynyíró - 1 hét próbagarival! -
- Hibátlan Rommelsbacher AK 2099/E típusú 2000W német prémium főzőlap rezsó - 1 hét próbagaranciával!
- Eladó Peugeot 301 1.6 HDI Active
- Lumeo Ehmann vezetékbe iktatható dimmer, 20-400W 230V 50Hz fekete
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen