-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tony_snow
tag
Sziasztok,
Tervezem év végén megvenni első autóm, úgyhogy biztos fogok jönni tanácsot kérni tőletek. Addig is olvasgatok, tájékozódom, amit most el is kezdenék.
Ha van mondjuk 1.5m ft-om mindenre, mekkora összegű autót célszerű nézni, hogy benne maradjak a keretben? Gondolok itt az autóvásárlásnál adódó egyéb költségekre, átírás, biztosítás, szervíz, stb..
%-ban kifejezve ezt meg lehet nagyjából határozni? pl. ha 20%, akkor 1 milliós autónál 1.2m-nak kell lennie, 2 milliósnál 2.4m.. -
tony_snow
tag
Sziasztok,
Teljesen hülye vagyok az autókhoz, első saját megvásárlását tervezem (eddig céges volt).
Leginkább városban használnám, de évente párszor autópályán is, 1-2 évente más országba kirándulni. De 95%-ban város, rövid távra.Fő szempontjaim: megbízhatóság, nem drága alkatrészek, nem drága szerviz, nem sok fogyasztás, tehát kedvező fenntarthatóság, szép forma. (+ hogy fogalmazzak, hogy ne üssem a nem magas fogyasztást, kicsit érezzem, hogy megy, ha néha jobban rálépek a pedálra. Nyilván nem arra gondolok, hogy baromira gyorsuljon, hanem hogy ne legyen nagyon lomha).
Keret jelenleg minden költséggel együtt 1.5m körül.
Egyéb körülmények miatt köv. év januárban tervezem a vásárlást, de nem tudom, hogyan fogom kibírni addig, amikor egy olyan autót találok, ami (szerintem) minden szempontból tökéletes lenne nekem, és még rohadtul tetszik is.[Erről] légyszíves mondjátok el a véleményeteket. Abból a szempontból amilyen elképzelés él a fejembe, ez az első autó amibe nem tudok belekötni. Első tulaj, stb.. túl tökéletesnek tűnik. Ennek köszönhetően olyan téveszméim kezdenek lenni, hogy ez az autó vissza nem térő alkalom, és hogy ha várok télig, szinte lehetetlen lesz, hogy újra olyan autót találjak, ami minden szempontból megfelelne, és hogy kompromisszumokat kell majd hoznom ha várok.
Légyszi mondjátok el mit gondoltok erről az autóról, van valami típushibája, motorikusan megbízható-e, tényleg ez lenne a tökéletes autó számomra?
-
tony_snow
tag
válasz lenko #151767 üzenetére
Köszönöm a választ.
Ez a suzuki nem tetszik. Semmi bajom a márkával, az egyik kedvencem a 3. generációs Vitara. Meg ha jól tudom egy Yarisnak is valamivel nagyobb a csomagtere.
Pontosítanék, az másodlagos, hogy ne legyen nagyon lomha. Valami arany középutat szeretnék, inkább vennék egy olyan autót ami tetszik, pl egy 87 lóerős Yaris-t, mint egy 125-os Swiftet.313 ezer km soknak tűnik, de ha jól tudom ez másodlagos. A leírás szerint rendszeresen karbantartott, nagy eséllyel nincs visszatekerve a km mérő, első tulaj. Ebből az jön le, hogy szép állapotban van. Persze hirdetésbe sokmindent lehet írni.
Miért nem megfelelő egy ennyit futott autó városban?
Automatával mi a gond? Nagyobb eséllyel romlik
el? Ha elromlik, nagyon költséges a javítás? -
tony_snow
tag
válasz lenko #151778 üzenetére
Igazad van, valószínűleg nem fogalmaztam pontosan. Ez azért lehet, mert még az én fejemben sem tisztult le mit is akarok egész pontosan, ehhez hozzákapcsolódik, hogy abszolút nem értek az autókhoz.
Hogy menjen valamennyire, azt kb arra értettem, hogy pl a Yaris (2005-2013) is a listámon van és ebből inkább a 87 lőerőset venném, mint a 69-eset, hiába az egyik fő szempont az alacsony fogyasztás. Gondolom kevésbé lomhább, nekem ennyi elég.
Ugyanakkor az is a fejemben van, hogy esélyes, hogy nemsokára lesz gyerekünk, és akkor viszont a fentebb linkelt Corolla méretben jobb lenne, ezért inkább afelé húzna a szívem. Meg kinézetre jobban tetszik, de nem szeretnék abba a hibába esni, hogy ez legyen az elsődleges szempont, aztán meg költhetek rá egy csomót...
Köszi, hogy mondtad, hogy ha el akarnám adni, nehéz lenne, ennyi + amennyit én beletennék kilométerrel, erre nem gondoltam.
Akkor ha jól veszem ki a szavaidból, a linkelt Corollát nem ajánlott megvenni?[ Szerkesztve ]
-
tony_snow
tag
válasz Dare2Live #151817 üzenetére
Köszi szépen a cikket, számomra nagyon hasznos volt.
Pont ma kértem tanácsot egy több, mint 300e km-t futott autóval kapcsolatban, és egy kedves fórumozó világított rá ebből a szemszögből, hogy nem igazán tuti vétel. Nagyon hasznos ez a fórum, januárban tervezek autót venni, addig még jövök tanácsot kérni. -
tony_snow
tag
válasz NeoPampalini #153165 üzenetére
Igen, ez kissé rémisztő egy olyan valaki számára, aki egyáltalán nem ért az autókhoz és első kocsiját tervezi vásárolni (én). Ráadásul a család és ismerősök között sincs olyan, akitől nyugodt szívvel segítséget kérnék e témában. Úgyhogy egyetlen reményem, hogy itt majd kapok segítséget.
Vagy van valami olyan lehetőség, hogy fizetek valakinek aki ért az autókhoz és Bp környékén eljön velem néhányat megnézni?
De arra is gondoltam, hogy egy kalandként felfogva fogom magam és kimegyek Németországba autót venni. Feltéve ha nem lesz több a végső számla utazással, mindennel együtt, meg nem vernek át (vagy inkább úgy fogalmazok, hogy kisebb eséllyel vernek át Németországban). Vagy ez bármi miatt nem igazán ajánlott?
-
tony_snow
tag
válasz Napfénysüti #153168 üzenetére
Köszönöm.
-
tony_snow
tag
Sziasztok,
Ez vajon miért ilyen olcsó? Ok, sokat futott, de ezt figyelembe véve is nagyon olcsónak tűnik. -
tony_snow
tag
Lehet a bal oldalt nincsenek ajtók?
Szerintem csak a motorháztetőn a fény vetülése miatt olyan a kép. Azt írja megkímélt állapot (tudom mindenki ezt írja), de azt csak írná, ha horpadt lenne a motorháztető vagy a bal oldalt lenne valami sérülés. Miért rabolná a saját (és más) idejét azzal, hogy egy ekkora külsérelmet nem írna a hirdetésbe bele, és minden nap jönne valaki aki nem venné meg a kocsit? Ez így ennyiért túl olcsó... valaminek hibádznia kell. -
tony_snow
tag
Sziasztok,
Elnézést előre is a hosszúságért.
Már egy ideje olvasgatom a fórumot, nézegetem a hirdetéseket, mivel egyre közeledik életem első autó vásárlása (január körül, amint a parkolást meg tudom oldani Bp. belvárosban).Keret: nagyjából 1.5 millió + átírás, első szervíz (300-zal számoltam).
90% város, tehát benzinest szeretnék.
Fő szempontok: tetszen , megbízhatóság, normál áron lévő alkatrészek, ésszerű fenntartási költség.
Ugye jó lenne minél fiatalabb, ha lehet, 2006-nál nem régebbi.Egyre bizonytalanabb vagyok a népítélet olvasgatása után. Persze tudom, hogy ennyiért nem fogok tökéletes autót venni.
Kinézetre a kedvencem a 3. generációs Vitara 1.6 JX-A. A kereten kicsit túllóg a normális állapotú ebből (1.8-1.9m kb.), de akkor vártam volna még egy kicsit, viszont rosszakat olvastam róla, nem megbízható, drága a fenntartása, sokat eszik, autópályán meghal (néha mennék), nagyon lomha. Mivel első autóm, így van bennem egy kis vágy arra, hogy ne legyen nagyon lomha. De nem arra gondolok, hogy a kategóriát figyelembe véve nagyon gyorsuljon, hanem mondjuk 1.6 motor, nem nagy kasztni, 100-120 lóerő körülire gondoltam (de talán fontosabb, hogy megbízható legyen és minél fiatalabb, de azért jó volna).
Úgyhogy mindent figyelembe véve a Vitarát elengedem.1.6-os Golf V, vagy a Kovács Miklós féle a Kia Ceed, amire gondoltam. Erről a két autóról mi a véleményetek?
Esetleg még tetszik a Jetta is, de mivel csak a kínálat aljáról tudnék választani, így szerintem nem lenne jó döntés.Amit itt ajánlottak páran másoknak, de nem tetszik: Swift, Focus, Astra.
Elvileg japán vagy német autót szerettem volna (tudom a Kia nem az). De esetleg francia autó lenne a fenti kritériumoknak megfelelően? A használt franciáktól való félelem mennyire van túlmisztifikálva? Mert ha azt mondjátok vannak megbízható modellek, akkor nyitott lennék, mivel ha jól látom ezekből azonos áron fiatalabb példányokat lehet kapni, mint a japán vagy német autókból.
Ja, még egy kritérium, ha már nem Vitara, akkor 4/5 ajtós legyen, mert elképzelhető, hogy 2 év múlva szükség lesz hátul helyre egy gyerekülésnek.Tudom, hogy az, hogy alacsony legyen a fenntartása és menjen is egyszerre az paradoxon, de ezért is írtam fentebb, hogy annyi csupán, hogy ha lehet ne legyen annyira lomha.
Próbálom az igényeket a pénztárcához mérni és nem irreális elvárásokat támasztani, hogy megbízható legyen, ne legyen lomha, nem drága alkatrészek, ráadásul 2006-nál régebbi se legyen, és még autópályán is lehessen vele menni nehanapjan.. tudom ez így sok egyszerre, ennyi összegért nincs kompromisszum mentes autó és valamiből engednem kell, de valami arany középutat jó lenne találni.
Nem hinném, hogy titkot árulok el azzal, hogy teljesen tapasztalatlan vagyok a témában, de remélem nem járok nagyon tévúton. Bármi tanácsot, ajánlást szívesen fogadok. Bocsi mégegyszer a hosszúságért. -
tony_snow
tag
válasz rbalint88 #155928 üzenetére
Köszönöm a választ. Akkor inkább a Golfot ajánlod, mint a Ceed-et?
Golf V 1.4 TSI 140 lóerő, néztem még 1.6 FSI-t, ez 116 lóerő. Mi a különbség TSI és FSI között? Gondolom a T a turbót jelenti. És feltételezem abból amit írtál, ez hajlamos elromlani. A javítás drága? És ha egyszer elromlott, van rá esély, hogy x idő múlva újra elromlik?
Dilemmában vagyok, lehet ésszerűbb lenne a prioritásokban előbbre venni, hogy inkább legyen fiatalabb, kevesebb km-rel és mondjuk egy sima 1.6 ami 102 lóerő. Ezek olcsóbbak. De mégsem 75 lóerő.
Ezek közül a motorok közül van valamelyik amelyik nem ajánlott vagy esetleg rizikósabb?
1.6
1.6 FSI
1.4 TSIBocsi nem az a célom, hogy feleslegesen túráztassam itt az embereket, csak pont ennyire vagyok tanácstalan. Tapasztalatom sincs, tehát, ha nem kérdezősködöm, nagy eséllyel rosszul döntök és eléggé rácseszek..
Így is jó nagy szívás lesz megtalálni a megfelelő autót, gondoltam, hogy helyszíni állapotfelmérésre hívok egy hozzáértő személyt, néztem hirdetnek ilyen szolgáltatást, hogy vásárlás előtt kijönnek megnézni milyen állapotban van az autó.
(#155929) Nordschleife
Köszi szépen!
Civic-ectől tartok, van bennem egy ilyen (lehet, hogy téves) félelem, hogy széthajtották őket. Régről kialakult egy bizonyos előítélet bennem ezekkel az autókkal szemben, ami nem biztos, hogy helyes. Meg bevallom csak az ufo civic tetszik, de az más árkategória.
A mazdáktól meg onnantól kezdve kezdtem el félni, amióta elkezdtem tájékozódni a témában. A rohadás miatt tartok tőle. Amúgy jó lenne. Ha ezt valahogy lehetne kezelni, akkor esélyes lenne.(#155930) diegho
Köszönöm. A Fiat annyira nem tetszik, viszont a 308 kifejezetten igen, ráadásul lényegesen olcsóbb ebből mondjuk egy 2008-as darab, mint egy japán vagy német autóból. Akkor nem kell félni a használt Peugeot-któl? Ezt a laikusokba belenevelték, hogy használt franciát ne.. nem is azt, hogy tilos, hanem hogy inkább német, japán..
Jelenleg Golf V, Kia Ceed (erre nem kaptam javaslatot), és 308 amik tetszenek.
Gondolom nincs számottevő különbség alkatrész ár szempontjából a 308 és a Golf között. Kérdés, hogy megbízhatóság és fenntartás, fogyasztás szempontjából is hasonló?
Új hozzászólás Aktív témák
- JavaScript topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- BestBuy topik
- OLED TV topic
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Politika
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Diablo IV
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen