Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BIGi75

    senior tag

    válasz m3ss #59309 üzenetére

    Elég abba belegondolni, hogy mondjuk egy beltéri 5% ADL-es jelenetből hirtelen képkockaváltással átvált a film pl. egy tengerparti, 50% ADL-es csúcsfényes jelenetbe. Kb. mintha egy sötétebb szobából kisétálnál fényes nappal az utcára. Szokni kell a szemednek a fényt, hogy ne zavarjon. Értem én, hogy a HDR-el a valóságos fényviszonyokat szeretnék megközelíteni, de 1. projektornál ilyen sohasem lesz, 2. ne is legyen, mert elviselhetetlen lenne ez percenkénti snittváltással. Még az epsonom előtt nekem is egy erősebb projektorom volt (gyári max.3200lumen/100" 1.0 gain) akkor még nem mértem, nem tudom hány fL jött vászonról, de soknak éreztem, és ahogy Szepi is írta: gyilkolta az ANSI-t is. Akkor vettem a szürke 0.8as 106"-os vásznat, amin nekem most is tökre elég a VW520 24fL teljesítménye HDR-ben. Számomra is inkább a színekről szól a HDR story, de ha holnaptól csak SDR lenne, az sem zavarna túlságosan. Természetesebb nekem.

  • Vhiktor

    veterán

    válasz m3ss #59309 üzenetére

    Madvr dinamikus tone mappingje mellet az összes projektor saját megoldása sajnos egy nagy vicc, brutális a különbség.
    És ez annak fényében gáz, hogy ha tennének bele dedikált chipet aminek a dolgy kizárólag a kopkockánkénti tone mapping akkor tok jó lenne, és. Ivel dedikált cél chiprol lenne szó meg sokba sem kerülne.

    Dolby előírása a HDR képes vetítesre 108 nit.

    [ Szerkesztve ]

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A

Új hozzászólás Aktív témák