-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz runner 125 #21749 üzenetére
Nem azert, hogy vitazzak, de szerinted hogy melegedhet extremen egy turbohuteses blokk? Ha ilyen elofordul, akkor a hutes alul van tervezve.
De mindegy, legyen akkor amiatt es le van zarva a tema.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Milyen kipufogó került rá?
Egyébként 2t motoron a sportdob (rezonátoros) nem tol el semmit, csak magasabb fordulatszámtartományban a kipufogó kialakításának köszönhetően a motor nagyobb teljesítményleadásra lesz képes.
Bővebben:
Egy ilyen cső alapvetően 3 szakaszból épül fel. A leömlő utáni első hosszab tölcsért diffúzornak hívjuk, amely a hengerből kiáramló gázokra, amolyan nyitott csőként hat. Így hirtelen térfogat növekedés szívóhullámot eredményez, az-az, a gáz elkezdi kiszívni a még hengerben lévő maradékot, így gyorsul a gázcsere folyamata.
A következő, általában hengeres dobrész a has. Formájából is következtethető (nem változik a keresztmetszet átmérője) h ebben a tartományban nem csinál semmit a gáz, csak hül.
3. fő része a konfúzor - fordított 'tölcsérrész'.
Lényege, h a kipufogógázt a lehető legkisebb energiaveszteséggel kipufogónyílása felé, a hengerbe visszalökje, amikor a kipufogónyílás nyitva van. (Dugattyú hátsó helyzetben van.)
Több friss keverék több munkát képes végezni, így jön létre a teljesítménynövekedés.
A rezonátoros dob alapvetően magasabb fordulatszámtartományban működik ideálisan, ott fejti ki legjobban a hatását. Ezért szokták kuplungrugókkal emelni az indítási fordulatot."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zso79
őstag
válasz runner 125 #21752 üzenetére
Leo Vince TT került rá. Érezhetően jobban megy, ettől a "lyuk"-tól eltekintve. A kuplungon való állítás megoldás lehet a problémámra?
-
runner 125
nagyúr
Baszki, ne keresd már kifogásokat. Most akarsz robogót venni, vagy minden nap linkelgetsz kettőt?!
150k nem sok pénz egy robogóért. Annál a Jog-nál normálisabbat _nem fogsz kapni_. Ezt most garantálom.
Nem a sufniból eladó. Gyári a színe, stimmel az évjárat, nincs lelakva, garázsban tartották, biztos vagyok benne, h garantált a km. S, mindezt 140 Mátyásért tuti el lehet hozni. Új ára a _vizes_ Jog RR-nek tuti van 5 kiló.
Vehetsz import NRG-t órában 13.000-rel, ami valójában 50.000, s azt is ész nélkül rakták bele.
Semmi értelme, de annak a Jog-nak van.Lauda
Mijjaz' a "turbóhűtés"?
Őszintén, mióta motorozol? Van tapasztalatod robogókkal, motorokkal, vagy szimplán elvi síkon lovagolunk azon, h a levegőset soha nem lehet megfőzni.
zso79
Mindenképpen. Erősebb rugókkal kell próbálkozni.
De, a hangolás mindig hosszabb folyamat, ezért célszerű kitet vásárolni, s kirpóbálni több konfiggal is.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Smani
senior tag
válasz runner 125 #21754 üzenetére
Ráadásul ha jól látom ugyan az a blokk van benne mint az aeroxba. Jó kis moci lehet.
Bár úgyse veszi meg
-
félisten
válasz runner 125 #21754 üzenetére
Ne szorakozz mar, nem tudod?
Van es sosem fot meg egy motorom sem, pedig azokon meg venti se volt. Egy gyari robogoblokkot gyari hutessel szerinted tenyleg meg lehet sutni?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Most nem akarod megérteni, vagy ismét direkt izzasztassz?!
Ismétlem: nem általánosan a levegőhűtéses robogókról beszéltünk, hanem a levegős NRG-ről, amin fojtva van a gyári henger. - Ennek okát kerestük.
Most ne gyere az MZ-vel, meg Simson-nal, h azok nem sültek meg (bár azokat is megfőzték sokan). Nézd meg hány lovas egy Simo, és mit tud egy mai, normális olasz / japán ( bár az is olasz ) robogó.
Eleve gyengébbek, más az égésterük, s biztosan kisebb a sűrítési arányuk, így összehasonlíthatatlanok.
A rotor számít, de eleve oldalról szív, nem konkrétan a menetszelet, így nincs olyan ereje. (Alapvetően a meleg levegőt hajtja el)De, h a mostani kérdésedre is válaszoljak:
Egy gyári robogó blokkot, gyári hűtéssel nagyon nagyon nehéz megfőzni, mivel optimalizálva van a hűtéshez a teljesítménye (gyengébb, mint egy vizes - és most ismét visszakanyarodhatnánk az NRG-re).
Remélem átment.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz runner 125 #21758 üzenetére
Nem, szerintem Te nem erted amit mondok. Van egy motorteljesitmeny, amihez keszitek egy hutest. Ha azt vesszuk alapul, amit irsz a levegos nrg-nel es a levegos blokkokrol altalaban, akkor ott az tortent volna, hogy adott egy hutesi teljesitmeny es ahhoz megfeleloen fojtom a blokkot. Szerintem az utobbi nem tortenhet meg. Barmekkora teljesitmenyu motort le lehet huteni levegovel, csak a megfelelo hutest kell elkesziteni hozza.
[ Szerkesztve ]
-
vaksi8
senior tag
Nemrégiben írtam hogy alapjárati gondom van.Ha lassan,gurulóba mentem le állt,inditózásnál meg gáz adás nélkül nem akart indulni.
Nem tettem viszont azt hozzá,hogy egy kiadós nagy zuhi után kezdte csinálni,mert elkapott az eső haza felé.Na most állt vagy másfél napot a motor és eltünt a hiba.
Mi lehetett?Valami beázás féle? -
félisten
válasz runner 125 #21758 üzenetére
Ezt most tok veletlen talaltam: [link] Tudom, hogy nem bizonyit semmit, de ha az 50 ccm teljesitmenyehez keves a hutes, akkor ennek 3-4 nyelezes utan el kene olvadnia.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Ma hazafele megnéztem a leo mit megy végre 122 körül volt óra szerint, gondolom a valós 110 körül lehet gps-el majd megnézem mi az igazság.
-
runner 125
nagyúr
Igen, de egy robogónál fizikai határai vannak az óriás hűtésnek, nagyobb blokkburkolatnak, stb. Illetve, minden gyártónál kialakult egy séma, egy méret, amit alapvetően követnek (pl spórolás céljából), így radikális változásokat nem fognak eszközölni. (Szinte biztos vagyok benne, h a mostani levegős NRG ventilátorlapát ugyanúgy jó egy régebbi gyengébb 50-es levegős Piaggio blokk lendkerekére. De, elég ha megnézed Piaggio vonalon a lámpakapcsolókat. Runner-től elkezdeve, Liberty-k, NRG-ken, s még ki tudja milyen típusokon csontra megegyezik.)
Ahogy írtam a véleményem nem tény, csak feltételezés, mert milyen más okból lenne fojtva _csak a levegős_? Nincs rá más ésszerű érv.
Persze, léteznek levegős szettek, nah ezeknél már konkrétan kijön a léghűtés hátránya. 100%, h egy ilyen szettel nem lesz olyan tartós, mint egy ugyanilyen vizes.
Csak kíváncsiságképp érdemes lenne rámérni infrás hőmérővel egy ilyen levegős hengerre, és egy vizesre. A különbég látszódni fog.mod.
Az SR amúgy szép. Bár a citromsárga - sajátomtól függetlenül is - egyik kedvenc színem. Pláne feketével kombinálva.
dave93
Beszarok, 2000-es évjárat és már "restaurálva". LOL
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #21768 üzenetére
...én abból szoktam kiindulni hogy a levegősnél a kipufogó könyök szépen elszíneződik, még terhelés sem kell neki, eleve a hő miatt. Volt nekem olyan 2T Honda nagy kerekű robogóm (SH 50 szerű) ami nem pörgött többet mint egy 4T, nem ment gyorsabban 60-65km/h-tól, és mégis egy nyár alatt olyan kékes elszíneződése volt az egész kipuffnak mint egy egész évben nyelezett sor4-nek! Bezzeg egy 2T 50-es vizesnél csak akkor jön ez elő ha nagyon hajtják, tehát nem kell annyi hőt elvezetnie a kipufogón keresztül.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
félisten
-
Telda
addikt
válasz runner 125 #21754 üzenetére
Remélem ki fog bírni 82km-t, mert szombaton buszra ülök és elmegyek érte.
-
runner 125
nagyúr
válasz dave93 #21772 üzenetére
Így van. Aláírom.
... én is tudatos vásárló vagyok, szeretem körbejárni a témát. De, ettől függetlenül határozott vagyok, a tökölés, tesze-foszaság meg konkrétan felbsz.Telda
Simán bírni fogja.
De, holnap hívjad fel. Lehet már meg sincs.
Ha, mégis, kérdezz rá alap dolgokra. (Első hsz.-ban benne van, de tömören: egyenesfutás, sérülések, motor könnyen indul-e önindítóval - berugóval, milyen olajjal használta, esetleg fogyasztás)
..és kérj róla nagyobb felbontású fotókat, vagy küldj sms-t a hahunak és le lehet tölteni azokat.
1-2 nagyobb fotót megnéznék róla, de ezekből ítélve jó vétel!..és, ha elmész érte, alkudni ne felejts el! Plusz előtte kérd meg, h legyen hideg a motor, ne indítsa be.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Apropó, műszerfal.
Ahogy nézem, a keret simán le lehet venni.
Valóban nem éppen férfias darab így, de azt a keretet be lehetne vonni karbonfóliával és máris ütős lesz."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Telda
addikt
válasz runner 125 #21774 üzenetére
Rendben köszönöm!
Próbáltam ma hívni, de ki volt kapcsolva. Holnap újra megpróbálom. Küldtem neki emailt is hátha olvassa. -
vaksi8
senior tag
Elég jónak tűnik egy ilyen eljárás,kíváncsi lennék mennyibe kerül..
[link] -
runner 125
nagyúr
Itt is látszik a középső merevítés haszna, bár egy nyilván egy totálkárra törött gépnél tök mind1. Viszont használatközbeni vázcsavarodásra sokkal kisebb mértékben érzékeny a Runner, ez által az úttartása, kanyarstabilitása sokkal jobb, mint egy U kialakítású taposós (gyakorlatilag az összes többi) robogónál.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Telda
addikt
Ez most hülye kérdés lesz, de találtam adásvételi mintát a neten és benne a van a forgalmi rendszám is, na most kicsit átszerkesztem, hogy nagyobb legyen a térköz, tabulátorztam. stb. Mivel smkp-ról van szó, a rendszám rész kitörölhető?
-
Criton
veterán
Én a városban pont az ilyen idióták miatt félek, nem lehet kivédeni
-
AndrewTdi
addikt
válasz Criton #21782 üzenetére
Úristen! Ez borzalom.
Meglepő, hogy ezek után tud hadonászni a motoros.!!!!!!!!!
Telda: Az alattam lévő, Lauda által linkelt adásvételit fogadják már CSAK el az okmányirodákban elvileg! Csakis olyat töltsetek ki! Vagy megveszed papír írószer boltban, vagy kinyomtatod 4 példányban. Az első kettő a vevőé, a másik kettő az eladóé. És minden oldalt írjatok alá, nem elég az indigós. Mindegyik lapon eredeti aláírásnak kell lennie, csak úgy fogadják el![ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #21784 üzenetére
Hadonászni? Lehet, hogy csak agonizál... Egyébként lehet, hogy az volt a
szerencséje a szerencsétlenségben, hogy a köcsög autós, amikor észreveszi
a pirosat, befékez, így "csak" a motorháztetőbe akad a motor, a motoros meg
átrepül fölötte. Ha ehelyett beleharapott volna a tetőbe szerencsétlen, valszeg
nem mozdul többet... Autóstól meg jogsit el: tök üres úton benézni a pirosat? -
Criton
veterán
válasz DigitXT #21787 üzenetére
Sajnos van ilyen
Én is most azért mentem át robogóra mert a kocsimat hó elején totálkárra törték.
Eset: álltam délután 17:30kor a Hűvösvölgyi úton a dugóban, dugóban!
Mögöttem egy Opel Zafirás mindig lemaradt, női vezető... Aztán látom ,hogy kb 500m van köztünk, mondom majd csak elindul. Elindult, annyira, hogy 70-el belém jött , én aki álltam és belelökött az előttem lévőbe... nem kicsit benézte....
Ilyenkor van az, hogy mi lett volna ha akkor éppen a robogóval állok ott...lehet most nem írnék..ja! és még neki állt feljebb...
Szóval rengeteg olyan eset van, amit sajnos nem lehet kivédeni, a videón ez a motoros is így volt vele... de mivel most nincs kocsim... és sokat kell közlekedni vettem a robogót...
Elején kezdtem fixivel, de egyáltalán nem biztonságosabb (rögtön első nap el is ütöttek) mint a motor vagy autó....sőőőt, szerintem ott is van több agresszív bicajos mint az autósoknál autós...
Motorosoknál ezt nem vettem észre, szerintem nagyon jól összetartanak...[ Szerkesztve ]
-
-
Criton
veterán
Annyi perecelésről lehet itt olvasni, mitől van? Nem odafigyelés, rossz útminőség...?
Mert nekem 15km a melóhely otthonról, szóval az napi 30km és meg kell mondanom, hogy a 15km-ből 10km elég rossz minőségű út...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen