-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Imperator999
aktív tag
Lenne egy kérdésem.
Alvázszámból milyen infókat lehet kideríteni a motorról?
Van egy most vásárolt malaguti f15-ös motorom, de a származása, kora elég bizonytalan.
Hogy tudnék utánna nézni ezeknek? -
stargazer
senior tag
válasz Imperator999 #4701 üzenetére
alvázszábol is elvileg mindent meg lehet tudni. egyszer egy rendőr haverom elmondta mi mit jelent de már nem emlékszek. köbcentire, színekre emlékszek, de több mint valószínű hogy évjárat is benne van.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Imperator999
aktív tag
válasz Mazka05 #4703 üzenetére
időközben megkérdeztem egy rendőr ismerőst, ő nem tudná nagyon kiolvasni az alvázszámból hogy milyen motor ez stb... max a évszámot tudja, és ő is mondta hogy 10rendőrből 9 nem tudja... ugyhogy...
alvázszámból nem derül ki sokminden mivel motortipusonként változik az alvázszám, sőt ezen belül is lehetnek nagy különbségek az alvázszámoknál, és ez igaz is, mert a malagutinál is néztem az első 2 betűből derül ki honnan származik, országonként más a betűk stb... elég macerás.Ugyhogy közúti ellenőrzésen max elkéri az adásvételit, megmutatni hogy nem-e lopott-e
meg van-e biztosítás a motoron, mást nem néznek a segédmotorokon -
stargazer
senior tag
válasz Imperator999 #4704 üzenetére
beszól a központba és ott azonnal megmondják.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Imperator999 #4704 üzenetére
naja, meg amikor a motorosrendőrök nézik akkor bukta, ha meg mellettük a másruhás kpm esek vannak akkor totál bukta. Láttam már olyat is közúti ellenőrzéskor.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stargazer
senior tag
válasz Topiccsendőr #4706 üzenetére
de mondjuk sztem ez ritka. én majdnem mindig uton vagyok, de még rendőrt se nagyon láttam életemben nemhogy igazoltatást. kpm-eseket meg sose láttam...
meg ha nem mész gyorsan, nem vagy köcsög, tisztelettudóan viselkedsz akkor sztem rendesek. kicsit játszák a májert de rendesek.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
ett
aktív tag
válasz Topiccsendőr #4708 üzenetére
Akkor én jó helyen lakok. Már kétszer is elrongyoltam rendőr előtt 70-el, de mégcsak meg sem állítottak soha.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
qpakcovboy
őstag
Aprilia Leonardot szeretnék venni, tud valaki róla rosszat mondani? Illetven milyen papírok kellenek ahoz, hogy le tudjam rendszámozni?
-
stargazer
senior tag
válasz qpakcovboy #4710 üzenetére
biztos hogy bele akarsz bonyolódni egy ilyen lerendszámoztatásba?
krvsok szívás van vele, sok idő, sok pénz, nyűg.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Den
veterán
az alvázszámból is rengeteg dolog kiderül de ahoz ismerni kell a belső gyári kódrendszert.viszont a motorszámból pofonegyszerűen megmondható hogy a blokk mekkora
www.simson4t.hu
-
ett
aktív tag
-
--TIKI--
tag
Hello!
Tudom h itt nagyon nem foglalkoztok robogókkal de egy olyan kérdésem lenne h szerintetek melyik a jobb motor a "Gilera Runner SP 50 v "Yamaha Aerox"?
Melyiket érdemesebb meg venni?
fogyasztás, fék, teljesitmény, kinézet...stb.Elöre is Köszönöm
-
ett
aktív tag
válasz --TIKI-- #4714 üzenetére
Erősen szubjektív a dolog megítélése. Amelyik tetszik azt vedd. Mindkettőnek jó a futóműve és a fékei. A runner pigi blokkal rendelkezik, az aerox minarellivel. Megbízható, bevált konstrukció mindkettő.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
golyani
addikt
válasz --TIKI-- #4718 üzenetére
az egy lol...
[link]na kb ilyen aránya a caslás. nekem a rox 80 fölé zlad kb 84 köré akkor mehet 70-75 körül.
mind a kettő elég megbízható. pigi blokknál asszem fogasszíjas az olajpumpameghajtás nme tudom az mennyire időtálló illetve kell-e cserélni a szíjat.
[ Szerkesztve ]
-
--TIKI--
tag
+ még anyit tisztázzunk le h menynit megy az aerox és a runner
-
ett
aktív tag
válasz Gergello #4724 üzenetére
A ditechet én nem venném. Akármi van vele, irány szerviz. Karbisnál meg csavarhúzó, meg egyebek és kész. Engem nem zavar anyira, hogy 3,5 lityit fogyaszt a moci (mostmár 4,2-4,5-öt), cserébe bármi baja van, meg tudom csinálni, nem kell számítógép hozzá, meg hibakódokat kikódolni, egyéb baromságok.
--TIKI--: Az aerox 70-75 km/h között megy ténylegesen, ez a moci órája szerint óraváltozattól függően 85-100 km/h is lehet. Nekem a régi aerox van, azon 120-ig van skálázva az óra és szélcsendben vitte óra szerint a 100-at, ami persze hülyeség, mert ez kb. 75 km/h volt ténylegesen.
A runner mit megy azt nem tudom, olyanom nincs.[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz Gergello #4728 üzenetére
Nem mondtam hogy legyen, csak lehet. Mert ami elromolhat, az el is romlik, tudod.
Tuning sem kiforrott még eléggé hozzá. Egyébként meg beszéltem a dorogi Egüsökkel is, ők is mondták, hogy sok a nyavalya velük.
Meg gondolom ez attól is függ, hogy ki hogyan tartja karban és használja a gépet. Akkorsem vennék ditechet. Ha kilöki a hibakódot, meg tudod javítani? Nem. A karbisnál minden sokkal egyszerűbb, nincs számítógépvezérelt injektor, meg egyebek.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
stargazer
senior tag
milyen robogók vannak 250 köbcenti kürül ABS-szel?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
hol a répában lehet honda forzához jutni és mennyiért?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
természetesen gondoltam de akkor is vicc: japánban 1.1 millió a honda forza, itt nálunk, 1.7 millió. 250-es, kb 20 LE, 174 Kg. biztos nem egy gyorsulási bajnok, de tömény high-tech a javábol. ennyi cuccos robogóban még nem volt. csak tudnám mi a fenéért csinálja ezt a honda: minden extrát belenyomnak egy robogóba, ami kap egy zsenge blokkot. a zoomer is hasonló. eszem megáll ezektől a hülye sárgáktól néha komolyan. nem normálisak.
[ Szerkesztve ]
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
vajon mi a jobb? az abs vagy 3 kerék blokkolva?
abs-szel adott esetben (száraz úton) lehet hogy hosszabb a fékút, de végig kontrollálható a gép.
3 keréken blokkolva rövidebb a fékút, de nem kontrollálható a motor.
vajon melyik hasznosabb?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
nagyon tetszik a burgman 400 csak hiányolom róla az abs-t. meg picit a hátsó traktusával nem vagyok kibékülve. viszont most látom hogy yamaha majesty 400 kapható abs-szel is! na annak a hátulja egy fokkal jobban tetszik, viszont az eleje nem olyan szép mint a burgmané. de árban kb ugyanott vannak, és akkor már talán inkább a yamaha az abs miatt.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
ett
aktív tag
válasz Topiccsendőr #4730 üzenetére
Na ez nagy volt. Pont illik ide.
Stargazer: Te most kinek írkálsz? Vagy magaddal eldiskurálsz?
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
stargazer
senior tag
azt hittem hogy azért vagyunk itt hogy kedélyesen elbeszélgessünk robogókról... vagy tévedek? nem muszály reagálni, de én szivesen olvasgatnám mások mit gondolnak azokról a dolgokról amik engem foglalkoztatnak. ha semmit hát semmit, nem zavar. téged zavar?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
ett
aktív tag
válasz stargazer #4737 üzenetére
Nem így értettem, hanem párbeszédnek tűnt. Kérdezel vmit, aztán írsz mást rá, közben meg senki nem reagál, ezért volt furcsa.
Sajna én nem tudok hozzászólni a dologhoz, mert ehhez hülye vagyok.[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
stargazer
senior tag
válasz Topiccsendőr #4739 üzenetére
csak kicsit?? pedég úgy érzem hogy nagyon!
egyet biztosan tudok. ABS lesz a mocimon.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
válasz Gergello #4741 üzenetére
áhh még én se tudom mi lesz. elég elvont módon közelítek a témához, még én se tudom mit is akarok igazán ettől az egész dologtól hogy motorozás.
ezek a nagyrobogók nekem is kicsit lomhának, lustának, kényelmesnek, otrombának, nehezen kezelhetőnek tűnnek, mint ahogy a rendes motorok is. nekem a runnerem mérete nagyon tetszett, nem volt se túl nagy se túl kicsi. tökéletes volt, praktikus. ezért is kezdtem el nézegeteni hogy volna-e esetleg ilyesmi méretkategóriában ABS-es, befecskendezős. de sajna nem nagyon van, pláne olyan ami tetszene is. ha lehetne runnert kapni ilyen extrákkal, nagyon könnyen lehet hogy azt vennék.
de mivel nem nagyon van olyan motor/robogó ami minden elképzelésemnek megfelelne, ezért vergődök itt mint partravetett búgócsiga és reménykedek hogy hamarosan kidobják a 250-es zoomert abs-el. persze nem fogják, azért éjt nappallá téve kutatok a tökéletes megoldást keresve.
dehát beszarás hogy miket lehet látni a neten: aprilia sr50 ditech ABS??? hogy a pcsba? most nem egy olyan mocival találkoztam a használtautón is amikről álmomban sem gondoltam volna hogy szerelik abs-el. persze lehet elírás is meg szándékos félrevezetés. dehát ha mégsem? hát ha egy ilyen kis robogóhoz lehet abs-t kérni akkor bármihez! lehet hogy tényleg egy csomó motorhoz lehet kérni, csak az emberek nem kérnek tradícionális okokból?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
válasz Gergello #4743 üzenetére
basszus tényleg! de sztem a nagyobb blokkosok még nem azok. jó lenne ha kicsit összekapnák már magukat és összehoznának valami nekem valót!
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Den
veterán
válasz stargazer #4742 üzenetére
na tiszázzuk ezt az abs dolgot először
igazi töletes abs-t ami olyan profin és megbízhtóan műk9dik mint egy autónál nincs se robogóra, se motorra.
Kétkerekű járműre nagyon nehéz abs-t csinálni a kanyarodás összetett fizikája miatt, amik vannak azok elsősorban egyenes menetben működnek jól, egy motoron az oldalvezető erő miatt pont kanyaran lenne igazán szükség a megbízható blokkolásgátlásra.
a másik ok hogy egy normális blokkolásgátlónak ngya tömege, drága és nagya teljesítményigénye.
ezért aztán nagy nehéz és drága túragépekre teszik, mrt azokon elfér, megfizetik,és azokkal megcsúszvaegyenesben is nagyot lehet taknyolni
amiket robogókon, kisebb motorokon látsz (hirdetésekben) az egy kis mechanikus cucc kb szarnak egy pofon... az a lényege hogya féknyereg egyik rögzítési pontja egy hidraulikus szelepnek támaszkodik, ami ahogy fékezéskor egyre erősebben nyomja a féknyereg úgycsökkenti a fékerőt.
értelme nem sok de jól hanzik a hírdetésben. az abs motoon a kezedben meg a fejedben van.
befecskendezés. addig örülj míg nincs egy motoron, robogón befecskendezés.
hasznod belőle kb nulla, ha viszont eccer elromlik az életkedve elmegy mire megjavítjáka porlasztó eccerű bevált jól működő szerkezet, amit a fizika törvényszerüségei működtetnek. nem romlik el, nem kopik el, max eldugul. szétszeded kipucolod összrakod működik tovább..
befecskendezésnél mindenféle szenzor szonta, rengeteg kábel, meg vezérlőszoftver... ezer hibaforrás, haszno belőle meg kb semmi
ha a nagyrobogók puhák lusták nehézkesek, akkor sztem nézd meg a gilera 500as nagyroboóját se nem lomha se nom otromba és még az áhított befecskendezést is megkapod
www.simson4t.hu
-
stargazer
senior tag
köszi a tippet tudom, ismerem, és technikailag tökéletes is (eltekintve a váztól ami még az a nyeklő fajta - mondjuk a zoomer is de az akkor is más), meg nekem a honda technikailag meg megbízhatóság terén a csúcsot képviseli úgyhogy ha lehetne válogatni (csak sajnos nem nagyon lehet - írják is az sh tesztben hogy vetélytárs nélküli - eltekintve talán a peugeot-któl) biztos hogy első helyen a hondák között néznék körül, és nem akarok nagyon finnyásnak tűnni de az a szegény sh retek ronda. taszító. az a véleményem hogy kinézetre a honda legtöbb motorja rendkívül konzervatív. kevés merész koncepciójuk van. mondjuk ebből az egyik történetesen a zoomer amiért nem is véletlenül vagyok 25x odáig meg vissza. az új hornet 1000-es igen állatul néz ki, de a 600-asnál már például a fejidom elveszi a kedvemet az egésztől pedig a motor maradék 98%-a brutálisan dögös lenne.
szóval ez a nagy helyzet a befecsekendezéssel meg az abs-szel. a kanyarvételi problémát nem nagyon értem, hiszen a szenzor a féktárcsa alatti rovátkázáshoz képest vizsgálódik és mind a kettő fix. hogyan befolyásolja kettejük kapcsolatát az hogy közben kanyarodik a motor vagy sem?
és a befecskendezés? csak az volt a bajom hogy a karburátor hidegben nem jól képezi a keveréket, melegíteni kell, ilyenek. gondoltam egy befecskendezősnél nincs ilyesmi. de ha azt mondod hogy motoroknál a számítógépes befecskendezések még nem az igaziak ám legyen én elhiszem és akkor nem ragaszkodok annyira hozzá, de nehéz elképzelni hogy a mai világban ilyesmi még gyermekbetegségekben szenvedhet. jó nem mondom az olaszoknál lehet, de egy japán gépnél? japán a számítógépes kütyük fellegvára. csak meg tudnak rendesen csinálni egy ilyet.
[ Szerkesztve ]
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Den
veterán
válasz stargazer #4747 üzenetére
épp ez a probléma hogy a szenzor ugyanazt érzékeli kanyarban mint egyenesen. Motornál a kanyarods összetett, és a gumi mindig változó felületen érintkezik az úttestel, folyamatosan véltoznak a rá ható erők, ráadásu magaa fékezés és emiatt az abs beavatkozása is hatással van errre a rendszerre. de a pilóta magasága, tömege, vezetési stílusa is nagy hatással van, stb...
a befecskendezésnél iigaz hogy ideálisabb keveréket állt elő hidegindításkor, de jól műk9dő motornál egyszivató ugyanúgy ellátjaa feladatát. persze befecskendezővel lehet rögtön tépni nem csukllik nem ullad, de ez csak a keverékképzés, a mechanikus elemek továbbra sem szeretik ha hidegen gyilkoljk a motort szal nem igazi előny ez.
és persze a japcsik, me az olaszok is meg tudják csinálni hibátlanra a befecskendező rendszert, de a nagy alapigazság itt is érvényesami elromolhat el is romlik, és ami egy alkatrészből áll abban csak egy dolog romolhat el, ami 10ből abban 10 ami 100ból abban 100, a hibalehetőség nő. és ha nézted már meg egy akár csak 5-6 éves moci vezetékeit akkor lthatod hogynem az öröklet asorsuk.
nem akarlak mindenáron lebeszélni a befecskendezős mocikról, a környezetvédelmi előírások miatt nemsokára kiszorul a porlasztó, csak arra szeretném a figyelmed felhívmi, hogyez nem ad nekked annyi pluszt hogy motorkeresésnél ez legyen a fő szempont és hogya minimális előnye mellett komoly hátrányai is vannak. sztem ma már hhasználati érték szempontjából mind a porlasztó mind a befecskendező képes úgyellátni a feladatát hogy irreleváns meilyen megoldás van egy motoron
ez ahonda ótvarul néz ki viszont pont a kialakitása miattbiztos kényelmes praktikus és könnyen irányitható. mikor rajta ülsz úgysemlátod
www.simson4t.hu
-
stargazer
senior tag
azért ez vicc basszus hogy egy 300 köbcentis honda robogó abs-szel 1millió4. ráteszek 200-at és motort kapok. ezek az árképzések eléggé el vannak szállva
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen