-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #79301 üzenetére
Emlékszem nekem a Malaguti volt ugy, hogy oldalra támasztva jelzett mást, mint menet kozben .... Gondolom elmozdul az úszó és azért
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vadorzó #79290 üzenetére
Régi gyertya ha megvan, és azzal jó volt, akkor esetleg vissza lehetne tenni egy próbára
Gyertya végén nem tudom, milyen fajta a pipa érintkező, nekem azzal gyűlt meg egyszer a bajom, hogy gyújtást cseréltünk, és az új pipához fel kellett volna tekerni azt a kis adaptert... én meg szenvedtem a random nem megy szindrómával, ahogy apipa le akart esni a vékony menetről
-
őstag
válasz Tothgera30 #79303 üzenetére
Szép motor, ez a fehér szín kifejezetten jól áll neki. Én is Scarabeot akartam venni, de nem találtam kifogástalan állapotút tavaly.
-
őstag
válasz Tothgera30 #79307 üzenetére
Fura, mert a képek többségén tényleg fehérnek tűnik inkább.
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #79302 üzenetére
Inkabb a benzin mozdul el bennuk, nem!?
Kozben megvolt a tankolas. 317km, 8,13Liter. -
őstag
válasz Tothgera30 #79309 üzenetére
Igen, csupán kicsit kellett volna feljebb görgetnem, és egyből nyílvánvalóvá válik a színe.
Egyébként hogyan megy? 2T?
-
iff
senior tag
Sziasztok!
Elkezdte csinálni megint induláskor hidegen, hogy meg-megnyikkan.
Előzmény: variátor csere, az érdekes volt, hogy nem gyárilag 5gr görgők voltak ,hanem 6,3-as. Új 6,25gr-al úgy ment mint régen. Kis idő múlva megint volt ez a nyikorgás szerűség induláskor és észre vettem a [kuplungon] és a rugón egy kis kopást. Cseréltem. Aztán csak vissza kellett raknom a gyári 5,15gr-os görgőket. (csak nem értem, hogy akkoriban ,hogy kókányolta meg a szerelő hiányzott az egyik O-gyűrű, meg a csapágyban egy deka zsír nem volt a régiben ) Így egész jól is ment, jobban mint előtte. Most, tankoláskor több mint fél literrel kevesebb volt a fogyasztásom is. Örültem is neki. Minden szép és jó, csak most megint előjött ez a nyikorgás. Valaki találkozott ilyennel? Most nem szedtem szét, de gyanús, hogy hozzáér a kontrasztrugó és az okozza a hangot, de ez nem egészséges. Mi okozhatja?..........""..........
-
macilaci78
nagyúr
M6, illetve M8 csavarok szoktak ezek lenni, szerintem furatba mart menetbe megy bele. Tetszőleges csavarboltban van M6×10, M8×10 csavar, rozsdamentest keress. Vagy egy akármilyen motoros boltban is adnak a fiókból.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rivaul
addikt
Elakadtam, segítsetek egy kicsit pls. Még mindig a torpanással küzdök. Most már biztos hogy karburációs gond lesz. 45-50-ig megy mint a barom, aztán kis torpanás és tovább 70-ig, ott tudok játszani a gázzal, ha elveszem pl 60-ig nem fullad vissza, felranthatom 70-re. Szóval alul jó, felül jó de közép 3/4 környéke már nem. Ma elkezdtem állítani a súbert. Eddig a legfelsőben volt. Letettem középre és ahogy elérte a 45 ba-ba-ba-ba elkezdett nagyon tompán dadogni. Ahogy átjutott ezen a szakaszon már megint ment. Egyel feljebb a súber, kevesebb dadogás. Vissza a helyére legfelül és csak torpant max 1-1 bedadogott. Ezek alapján lehet valamit mondani? A régi 12-vel is torpant ugyan itt de nem dadogott. Ami közös pont az a 90 fő fúvóka, minden más változott. Menjek lejjebb vagy épp följebb? Ha igen mennyivel? Ez nekem már ilyen szinten totál vak zóna
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tothgera30
Ármester
Cento, tehát Yamaha 4VP blokkal szerelt (Minarelli hosszú). Hogy megy? Szerintem egész jól. De egész más karakter mint egy 2T smkp., ez lentről tol, és három számjegyű sebességnél fogy el. Utazótempója ott van mint ennek a kis tesójának a végsebessége.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SoulReaver
veterán
Szerintetek egy tuning cdi-vel mi javulna a mocin? 2t 70ccm aerox
-
Topikgazda
válasz Rivaul #79315 üzenetére
Egyértelmű, hogy sokat kap, ezt megerősíti az is, hogy amikor visszaraktad feljebb, akkor ez dadogás kevesebb lett. Ez egy sima 50-es robogó? mert ha igen, akkor az a 90-es főfúvóka nagyon nagy, 12-es és 17,5-ös karbival is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #79317 üzenetére
Tovább, és talán minimálisan hamarabb kipörögne. De csak akkor van ilyennek értelme, ha olyan szinten van a motor, hogy ha a jelenlegi cdi valóban korlátozza valamennyire. Ha nincs olyan szinten, akkor gyakorlatilag szerintem semmit sem éreznél meg a csere után.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #79319 üzenetére
Értem, köszi.
Valamivel szeretnék még egy kis erőt kicsalni a masinából.
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #79318 üzenetére
Köszönöm, sajnos ennyire már teljesen vakon vagyok. Reméltem ti ebből már tudtok egy irányt adni amit sikerült is Megnézem mi van itthon de korlátozott a készlet. 74v76 az van tudom de azt olvastam hogy ha nagyon alá megyek azzal kárt is okozhatok.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #79321 üzenetére
Nem tudom hol olvastad hogy a kisebb fúvóka kárt okozhat, de ez badarság. Van egy 21-es Dellortom, amiben gyárilag 88-as főfúvóka volt. Próbaképp felszereltem az 50-es motoromra, nem ment vele. Cserélgettem a fúvókákat, végül 64-essel lett a legjobb.
Jelenleg egy 14-es Bing van rajta, 58-as főfúvival, amivel max 76-ot megy a motorom. Ilyenkor 9500-at forog a főtengely. -
Rivaul
addikt
válasz KTMHobby3 #79322 üzenetére
Valamelyik robogós oldalon. Sokat olvasgazok, nem akarok mindig minden xarral itt zsibbasztani mindenkit csa ha nagyon elakadok Azt írták hogy a legnagyobb fúvókától megyünk lefele mert a túl kis fúvóka károsodást okozhat a motorban. Azon a szinten vagyok hogy egy megfelelő karburátort szépen beállítok alapjáratra levegőre. Ennél jobban nem kellett még belemennem. De szeretek tanulni mert érdekel.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #79323 üzenetére
Örülök hogy így állsz hozzá. Kíváncsi lennék arra hogy mivel magyaráznák a kárt, amit egyesek írtak. Mert semmi nem indokolja. Ha annyira kevés a benzin, azzal meg nem megy a motor. Először a főfúvókát kell beállítani, a legjobb értékre, amit max fordulaton kell megtalálni, mert ott teljesen nyitott a porlasztó és semmi nem játszik bele, csak a főfúvóka. Utána kell az alapjáratot és végül középgáznál a tű helyzetét. Próbáld meg így. Tudom, nem egyszerű, de ha van hozzá türelmed, megtalálod az ideális beállítást.
-
Rivaul
addikt
válasz KTMHobby3 #79324 üzenetére
Most betettem a 76-ot. Eredmény az golt hogy ahogy elérte a 40-et durrant egyet és elkezdett lassulni. Gondoltam rá emelek akkor a súberre maxra adjon neki többet. Így nem durrant de 40 a max tempója. Ahhoz hogy haza tudjak jönni reflexből gondoltam adok neki többet és teli gáznál rátoltam a szivatót. Úgy hozott haza hogy csak repült. Eddig a max 40-es dombon 50. Szóval most sokkal több kell neki de kevesebb mint eddig? 😅 Van egy 110-es fúvókám is. Mindjárt beleverem 😂
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz molnarpeter #79327 üzenetére
A tűt tettem már mindenhova. A 90-nél minél feljebb húztam (lentebb tettem a rovátkába) annál jobban dadogott. 76-nál teli gázállásra nyomtam a szivatót, akkor ment jól. Most beleraktam a 110-es fúvókát teljesen leengedett súberrel. Meglepően jól ment vele, elhagytuk a 40-50-es dadogást/torpanást. Emelkedőn se fogyott az ereje mint eddig hogy lendületből kellett nekiugrani. Viszon most nem ugrott olyat gyorsulásra és végre is 65 lett a 75-ből. Nyomatékosabbnak éreztem de nem olyan pörgősnek. Szóval most már teljesen vakon vagyok kijelenthetem 😄
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz Rivaul #79323 üzenetére
"Azt írták hogy a legnagyobb fúvókától megyünk lefele"
Ez lényegében teljesen így van, a "nagykönyv" így írja.
De visszatérve, ha csak egy sima 50-es robogóról van szó, semmi tuningcső stb, akkor kb 74-82 között lehet talán valahol az ideális. Ez csak tipp, nagyon sok mindentől függ, de e kettő között lehet valahol.szerk: (#79328) Rivaul Na ez érdekes.
Egyébként a tű alakja sem mindegy, hogy milyen van benne.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #79329 üzenetére
Teljesen alap 50-es gyári álló mina. Se kipuff se semmi. Kezdem megszokni hogy nálam a szélsőséges esetek kötnek ki
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Rivaul #79328 üzenetére
Nyelgazon menj egy hosszab uton es azonnal allitsd le a motort es alj meg. Nezz igy egy gyertyakepet, akkor nagyjabol kiderul, hogy sok-e vagy keves a fofuvoka.
Sanszos hogy picit kell csak lentebb menned valahova a 80-as tartomanyba.
Ha megmarad meg akkor is a torpanas a subertu helyzetetol fuggetlenul, akkor ahogy sityupityu irta, egy picit mas alaku valoszinu hegyesebb subertu kell az alapjarati rendszerrol a fofuvokara valtas sima atmenetehez.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #79331 üzenetére
Huuh!
Ezt most nekem értelmezni kellene. Én a főfúvóka cseréket 2 századonként csináltam. Ha kicsivel is kevesebbet ment a motor, nem mentem lejjebb, hanem vissza. Persze ez már finomhangolás volt. Az hogy túlmelegedne, még véletlenül sem fordulhatott volna elő. A teszteket 1:50-es Repsol félszintetikus olajjal, 9000 fordulat fölött végeztem. Így találtam meg a legjobbat, ami 58-as a motoromon. -
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #79332 üzenetére
Hejj. Rendben. A 90-es egyébként egész jól nézett ki gyertyaképre. Tehát akkor súberek és fúvóka készlet. A világ pénze nem elég. Feleségem meg fog folytani ha megint rendelek Pedig még egy rakás dolog van. Én nagyon szeretem ezt az egeszet, nekem hobby és annyi is elég hogy leszaladjak a boltba. De a feleségem szerint ehhez meg pont annyi kell hogy guruljon. Sztem nem. Nekem ehhez húzás kell és "száguldás"
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #79334 üzenetére
Szívemből beszélsz!
Én ugyanígy érzek. Száguldás mindenek felett. Igazi élmény.
Vissza a mindennapokhoz, én a főfúvókákat Simson 35-ös alapjárati fúvókából csináltam. M5-ös menet, a lyuk méretét varrótűkkel bővítettem a kívánt méretre. Mikrométerrel megmérve, akár 1 százados pontosságot lehet így elérni. Ezek a fúvókák itt 120 Ft-ba kerülnek, amiből pár darab is elég. Ennyi pénzed talán van rá? Ha ez Neked nagy kihívást jelent, írd meg hogy milyent szeretnél, megcsinálom Neked. -
Rivaul
addikt
válasz molnarpeter #79335 üzenetére
A kipuff nem tudom milyen, valami gány vacak. Gyári de látszik hogy fel volt vágva és hegesztve. Minden másból újat kapott. Karbi, szűrő, csövek, gyertya, folyadékok. 100-as benzinnel megy. Jövő nyárig szeretném teljesen kicserélni. Erősített tengely, valami jobb 50 henger, jobb vario és egy új rezos kipuff. Egy igazi kis bevásarlós sleepert szeretnék amit nem piszkálnak mert olyan sportosan semmilyen de nekem meg élmény tud picit lenni. Most viszont ez van, ezt szeretném addig is erre a szezonra rendberakni és a beállítást tanulni ez egy jó esetnek tűnik. Így is jó volt de az a torpanás álmatlan éjszakákat okoz Eddig csak talpra állítani való gépeket kaptam de hangolni stb nem kellett, teljesen új terep nekem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
CartmanLand0
senior tag
Nos a hétvégén teljesen összeraktam a vasat ( Piaggio SKR City 80 ). Látszik rajta azért az idő, de megpróbáltam kipofozni valamennyire. Sajna a KM óra felett lévö kis gyári plexi eltörött. El volt már gyengülve a müanyag, nem tudtam megmenteni. A szürke rész frissen lett festve, a kékes a gyári fényezés még, illetve a kis csomagtarto és a kipufogó is kapott festést. Karcok horzsolások vannak, de nem vészes. Kapott ide oda egy kis matrcázást is Sajna a fejidomot tarto egyik pöcök is eltörött, igy gyorskötözöt kellett alkalmaznom, de nem látszik ez alul van. Elöl a kis sárvédö is törött volt, azt leoperáltam róla, nem volt kedvem javitgatni. Karbi kipucolva régi benzin leeresztve. Hétvégén friss 100as bele, és hadra fogom. Variátort még majd cserélni kell de elgurus még ezzel pár hétig. Addig csak találok hozzá majd.
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #79333 üzenetére
Akkor próbáld meg értelmezni.
Nagyon elszegényített keverékről beszéltem nagy fordulaton. Senki sem mondta, hogy a hangolás során a túl szegény keverékkel rögtön be fogod állítani, de hosszútávon biztos.
Bár mondjuk egy alu hengert akár percen belül kukázni lehet egy ilyen dologgal.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #79336 üzenetére
"a lyuk méretét varrótűkkel bővítettem a kívánt méretre"
Erről a lyukbővítésről inkább nem is mondok véleményt. Nem, most fogom elmondani, hogy mi a bajom vele, fáradt vagyok, megyek aludni. Talán valaki más.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #79338 üzenetére
Ez igen,nekem tetszik.
Vigyázz rá. -
CartmanLand0
senior tag
válasz perge666 #79342 üzenetére
Köszi ... nekem is tetszik, olyan kis duci Még azt kihagytam hogy a fékfolyadék cső is megadta magát, szivárgott a fékfolyadék Jelenleg csak hátsó fék üzemel, de már rendelés alatt van az új csö. Utána légtelenités, feltöltés, aztán megvan az is.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #79343 üzenetére
Ez a forma tipikus retros kinézet nekem. / ami tetszik /
Az én robogóm sem éppen szokványos.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #79339 üzenetére
Továbbra sem értem miről írsz. Milyen elszegényítére gondolsz? Benzint a levegőhöz képest, vagy olajat a benzinben. Mert ha én a motoromon 58-as főfúvóka helyett 54-est teszek, nem pörög ki a motor. Nem akar menni, nincs benne erő. Ettől az életbe nem fog beállni.
Az olaj, az más játszótér. Szerencsére az enyémbe én keverem be, nem a motor adagolja. Na ott lehet elszegényítés, amitől beállhat a motor. -
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #79314 üzenetére
Köszi! Menet közben beugrottam egy motorosboltba végül, adtak is egyet.
Más: telefontartó töltőcsatlakozóját szeretném rákötni az akkura, de ehhez el kell vezetnem az alvázvédő elem mögött és a taposóba be az akksihoz. A leírás szerint ahhoz, hogy az alsó elemet levegyem, szét kell szedni kb az egész motort. Sisaktartó, taposó, ülés, hátsó idomok, az ülés mögül a platni rögzítő konzol, és csak ez után jön elvileg le az alja.... Ez tényleg így van, vagy valaki tud esetleg egy egyszerűbb megoldást? Minden esetre annak aki ezt így tervezte, felkínálnám a nemiszervem étkezési célokra... Kymco Agility 50 4t 2005
Vagy amit még kipróbálok, hogy az akku helyén lévő kis nyíláson felvezetek egy drótot úgy, hogy az alsó idom tetejénél a villa mögött jöjjön ki, és azzal áthúzom a kábelt...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó olcsóbb lett
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen