Új hozzászólás Aktív témák

  • nyogo83

    Topikgazda

    válasz Rivaul #86379 üzenetére

    Bizony..es ahogy mondtam, meg akkor arrol nem is beszeltunk, hogy a kar amit zsebbol kell kifizetni a bunteteseken felul az nagyon orosz rulett.
    Szelsoseges eset, de pont nemreg volt a Totalcar podcastban egy vadi uj Hyundai Ioniq(asszem), aminek picit megnyomtak az elejet atadas elott(kulsore annyi latszodott, hogy a lokharito+hutoracs torott), nem tunt veszesnek. A markaszervizes javitas 4,2m volt gyari alkatreszekkel, ami sok esetben elkerulhetetlen, mert nincs utangyartott alkatresz, vagy bontott.
    A mai par eves autokban, ahol a lokharitoban radar van, parkszenzorok, vagy egy led matrixos lampa, nagyon hamar osszeficcen a millios javitasi osszeg.
    Ezt pedig bizony a biztosito behajtja az emberen, akar o volt a hibas, akar nem, egy ilyen esetben.
    - biztositasi csalas/okirat hamisitas emiatt ervenytelen a biztositas
    - hianyzo kotelezo biztositas
    - jarmunek ervenytelen vagy hianyzik a forgalmija, muszaki vizsgaja, hatosagi jelzese
    - ha van A-s jogsi, akkor az ugrik, ha nincs akkor emelle jon meg az ervenytelen kategoriaval torteno jarmuvezetes es az adott kategoriara 2 evre eltilthatnak.
    Csak a felsorolt dolgok birsag tetele osszeadja a 2-3-400e-s buntetest indulasnak. A biztositasi csalas viszont buncselekmeny, nem szabalysertes, azert komolyabb dolgok jarnak, de az esetek nagy reszeben azon mar nem izmoznak, ugy vannak vele, hogy eleg baja lesz az embernek a tobbi is ;]

    Debilion: az a baj, hogy ha most hirtelen megprobalnak lepapirozni az osszes 50-est, akkor ahhoz vagy valami nagyon egyszerusitett burokratikus hatter kellene (mert saccra 99%-nak csak adasveteli a legkomolyabb papirja), kulonben a nagy resze elhasalna. En maximum ugy tudom elkepzelni, hogy egy elso alkalmas muszaki vizsgaval/eredetvizsgaval egybekotve tudnak regisztralni, ahol a muszaki allapotat ellenorzik, valamint a vazszam es motorkod/motoszam bekerul a rendszerbe.

    De ez olyan horribilis merteku adminisztracios terhet jelentene, hogy meg "bekeidoben" is minimum 1-2 eves turelmi idovel lehetne szamolni a bevezetesre.
    Ahogy most jelenleg az NKH es az egesz muszaki vizsgaztatas meg engedelyeztetesek allnak, meg amilyenek a kilatasok, ugy latom hamarabb fogjak kitiltani a ketutemu motorokat mint hogy ez nalunk mukodokepes legyen :))

Új hozzászólás Aktív témák