-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
perge666
veterán
válasz xTREem #86348 üzenetére
Nem lehetséges hogy amit gyárinak vélsz az nem is erre a motorra való hanem valami másik Piaggiora csak régen rátették?Lehet azzal is gond volt,az előző tulaj meg leszedte a hengert,beballagott vele egy motoros boltba és rendelt egy ugyanilyet ami nem rá való?Bocsi,Most olvasom az előzménybe hogy te tettél rá új hengerszettet.
Amikor újítottad akkor ezt a hibát hogy nem vetted észre?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #86354 üzenetére
Igen, nekem is csak most tűnt fel, amikor újra pörgettem az esemény sorozatot. [Itt írta]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86339 üzenetére
Lehet, hogy csak nekem tűnik fel, de ha ott így van rés, az szerintem önmagában nem is lehetne pusztán amiatt, hogy a két blokkfél nem passzol össze.
Végig gondolva a henger tőcsavar azért elég jól megvezeti és kijelöli a henger pozícióját. Oké, pici játék van a henger csavar furatában, de alig hiszem, hogy vagy fél centi. Egyszerűen kizártnak tartom, hogy egy blokkot (felet) úgy gyártottak volna le, hogy ilyen keskeny legyen a perem, amire a hengernek fel kell feküdnie, míg a többi részen meg megfelelően széles. Pláne egy Piaggio blokknál tudnám nehezen elképzelni, hogy ekkora eltérés legyen. Meg vegyük oda még a peremet, ami a hengertalpnál van. Az is van vagy 4-5mm. Akkor bele lehet gondolni, hogy a hengerben kiképzett járat széle és blokkon kiképzett rész között mekkora eltérés van. Brutális.És tényleg vegyük oda a tőcsavarnak a blokkon lévő járathoz viszonyított helyzetét.
Lehetne számolgatni és méricskélni, hogy a négy tőcsavar egymáshoz képest hogyan helyezkedik el. én biztos kimérném a tőcsavarok közötti távolságokat minden irányban. Átlósan is. Ha abban nincs nagy eltérés, akkor vagy a blokkot cseszték el gyárilag, vagy esetleg valami kis gyökér kimarta a járatot, mert azt hitte, attól jobban fog menni és lehet, hogy nála még olyan henger volt, aminek húsosabb volt a talpa. Vagy a frász tudja. De akkor is eléggé mérvadó lenne a blokkon a négy csavarfurat egymáshoz mért távolsága.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
xTREem
tag
válasz mumtaz #86359 üzenetére
A naraku henger kb. egy miliméter mozog felrakott állapotban bármerre a tőcsavarokon, az eredeti piaggio ennél sokkal kevesebbet. Viszont semmilyen állásban nincs teljes takarásban a lyuk. Én azt gondolom, a bal felső részből jó pár milimétert kivett valami őstehetség, a jobb oldalival összehasonlítva. Látszik, hogy a jobb felső tőcsavar alatt legalább dupla anyag van.
A kérdés, hogy mivel lehetne ezt javítani?
A henger elvileg öntöttvas, azt nagyon hegeszteni nem lehet, pedig adná magát, hogy azt kellene inkább kibővíteni.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86360 üzenetére
Pont ez volt a felvetésem, ahogy írtam is, hogy mintha valaki kitágította volna. Ezért is írtam, hogy ott sokkal kisebb a felület. Javítani nem igazán lehetne szerintem ésszerű - anyagi - keretek között. Én a helyedben keresnék egy bontott blokkot, vagy csak blokkfelet.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86361 üzenetére
Há' mos' mééé?! Megoldotta az elmúlt 30 év problémáját egyetlen huszárvágással.
Off-Off: Rezonál a láncom, viszont feszíteni nem akarok még rajta, mert úgy érzem, jó a 'holtjáték'. Láttatok már olyat, hogyha kézzel megforgatom a hátsó kereket, akkor így alternál a lánc és hol picit közelebb van a láncvezetőhöz, hol távolabb? Egy bizonyos fordulaton teljesen csörögteti a vezetőt, mint valami béna műanyagdobozba szórt csavar.
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86361 üzenetére
Spanyolviasz. Ami azóta már mindenkinél szétolvadt.
Bár 2016-os a cikk. Remélhetőleg azóta vagy megfogták és ennek hatására, vagy csak simán benőtt a feje lágya.
Istenem.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
macilaci78
nagyúr
válasz mumtaz #86364 üzenetére
Abban sem vagyok biztos, hogy a levél valós.
Biztos utánakérdezett a művelet megvalósíthatóságát illetően, így nyilván volt olyan, aki azt mondta "Haver, ne csináld, ez full illegál!"Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #86361 üzenetére
Ezen jót derültem.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #86365 üzenetére
Vannak meg ennel elvetemultebb emberek is.
Talalkoztam en a varosban 650-es Burgmannal, amirol a 6-os le volt szedve es rendszam nelkul ment vele a csavo rovidgatya+tangapapucs komboban egy olcso kinai chopperes “kupakkal” a fejen.Mar csak azert ugrasztanam a jogsijat, mert az egy nem letezo elmeallapot, amivel azt gondolhatja komolyan, hogy ezt van rendor aki elhiszi, vagy tud olyan magyarazattal szolgalni felnottkent ami hihetobb egy “a kutya megette a hazimat” jellegu kifogasnal.
-
Gabis
őstag
Sziasztok! 4,5-4,7 literes fogyasztás nem sok egy Scarabeo 2T-nek? Budapesti használat.
-
Zoli bácsi
őstag
Felénk elég jól eltűntek a kamu 50-esek. (Sopron környéke). Míg pár éve rendszeresen láttam a kisvárosunkban rendszám nélküli nagyobb gépeket, jellemzően robogókat, mára nem látok.
Nem akarok vitát indítani, de azt gondolom, egy műszaki érdeklődésű ember, aki motorozott már, illetve tudja hogy egy 4T 50-es gép mire képes, hang, meg dinamika alapján egy közlekedő robogóról meg tudja mondani 90%-os valószínűséggel hogy az nem 50-es, hanem nagyobb. Igen, tudom, egy 50-es 2T sport robogó mire képes, de ott a hang elárulja, mert kell fordulat a teljesítményéhez. Ami biztos, mikor az ember az országúton beáll egy 90-el haladó rendszám nélküli motor mögé, hogy az nem ötvenes.
Na, felénk ezek pár év alatt eltűntek, nem tudom mi az oka, nem láttam hogy a rendőreink nagyon ráfeküdtek volna a dologra, de lehet hogy voltak intézkedések.
Ha a Liberty-vel elhúzok rendőrök mellett, mindig látom hogy utánam néznek, megnézik van-e rendszám. A Leader blokk elég jól dolgozik, alacsony fordulaton, hangja is öblösebb, hallani hogy nem ötvenes. Múltkor városban ráelőztem (Jó lendületesen) a 40-el járőröző rendőrautóra, láttam rajtuk mikor pillanatra benéztem, hogy erre vártak, ha nincs rendszám, kéklámpa..hujujuj.....De volt rendszám. -
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #86369 üzenetére
Köszönöm az infót
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86369 üzenetére
Elég nagy a "vitorla", meg nehéz is. Most már csak az a kérdés hogy mennyivel közlekedsz, mert az is fontos. Csak nem 40-el?
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86373 üzenetére
Ami a csövön kifér. Ez 50-es utazót jelent, Lejtőn megvan a 60 is, Petőfi hídon felfelé a Mester utcai lámpától indulva 40 a tetőig.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #86371 üzenetére
Tegnap jártam meg nyh-sirok-nyh távot ez 300km, kamu 50-es géppel nagy tempóval ahol lehetett, rendőr volt rendesen, semmi... Nem dicsőségként írom, mert nem. siettem.
Ha normális ruha van az emberen, és normálisan közlekedik, teljesen hidegen hagyja a rend őreit. Szerintem. Ezzels enkit sem bíztatok semmire. félreértés ne essék.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tamás9x #86375 üzenetére
A rendőr is azt csinálja, amit mondanak neki. Ki van adva az aznapi feladat, például hogy Toyotákat kell ellenőrizni, mert van egy EU-s kampány. Amikor a kétkerekűeket ellenőrzik, az is kampány.
Ezeken felül ha valami durva szabálysértést észlel, rászáll a delikvensre.
És itt jön, amit írtál: normális öltözet, normális közlekedés esetén valószínűleg nem foglalkozik veled. De ha épp önszorgalomból kíváncsi hangulatban van, megszívod.És amit már többen többször is megírtunk: a legkevesebb az, hogy nincs érvényesíthető kgfb-d, baj pedig bármikor lehet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #86376 üzenetére
Ez azon rejtett mondanivalóm volt, hogy nincs kevesebb kamu 50-es hanem egyre több, attól, hogy nem tűnik fel sokaknak
A biztosításon lovagolni meg felesleges 22-es csapdája. Ha épp nem fér bele az ügyfél a kifizetési kvótába simán kifarcolnak a fizetés alól nyomós indokkal.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #86377 üzenetére
Egyfelol ha olyan baleset lesz, amiben te vetlen vagy, akkor nincs olyan hogy “kifarol” a biztosito a fizetés alól. Pontosan amiatt fog kifarolni, mert nem 50-es a jarmu.
Ha pedig te vagy a karokozo, akkor nyilvan jobban szemugyre veszi, hogy minden okes-e a jarmuvel amivel balesetet okoztal, hogy megfelel-e a szerzodesi felteteleiknek, mielott “meghitelezik” a karkifizetest a bonus visszasorolassal.
Az meg hogy ilyenkor egy modernebb autonal egy sima lokharito repedes, vagy apro 50-80e forintos kárnak kinézô sérülésbôl markaszervizben javitva biztositon keresztul a vegosszeg lehet millios nagysagrendu, amit aztan zsebbol be kell fizetni, nem elhanyagolhato.
Normal esetben ha minden rendben a motorral, akkor ilyen opcio nincs hogy ki kell fizetned a teljes karosszeget, ha tetszik ha nem.
A tobbi mellekes dologrol nem beszelve, amit egy ilyen eset maga utan von.Nem irtom tuzzel vassal a tuningolt 50-eseket, de a nagyon elrugaszkodott tuning(50cc helyett 150-180cc) vagy gyari 150-250-500cc stb rendszam nelkuli kamu 50-es kozuton valo hasznalata felelotlenseg.
Csak tisztaban kell lenni, mivel jar ha megfognak vagy baleset tortenik, es nem elbagatelizalni a kovetkezmenyeket.
Ismerek par embert aki igy maszkalt sokaig es vagy rendor fogta meg, vagy volt egy kis koccanasa.
Nem tudom miert, de utana egyikojuknek se jutott soha tobbet eszebe kamu 50-est venni, hasznalni… -
Debilon
addikt
válasz nyogo83 #86378 üzenetére
ezért (is) kéne rendszám az összesre, midegy, hogy 30-40-50-150 vagy akármekkora motor van benne
őszintén szólva a régiek amiknek meg semmilyen papírja nincs ehhez a fűnyíró elv alapján meg kihullana, és gyorsan letisztulna a dolog
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Tamás9x
őstag
válasz nyogo83 #86378 üzenetére
Brutális felelőtlenség, ez tény erre is mondtam 22-es csapdája.
Az elmult években voltam egy pár motoros találkozón, józanul, és nem hogy csökkenő tendenciát látnék, inkább nő, főleg úgy, hogy a boltban SMKP-nak árult gépekben sem elenyésző a 70-110-125-ös blokk. Z-tech 69, menyi mászkál már belőle... X-boss, Kuba... meg a kínai alteregói. És ezek csak a kínaiak, a uningolt Aeroxos Runnerek és társaikról nem is beszélve, ami alá gombokért van 70+ os hengerszett senki ne akarja megmagyarázni nekem, hogy az 50-es gyárilag megy 100-at, úgy hogy nekem is volt...
Eskü gyári biztosúr...
Tökre támogatnám a rendszámot, meg a vizsgáztatást 2 évente, kiszűrné, de amíg csak gyarapodni fog a megnövekedett jogsiárak miatt a szabálykihágás, felelőtlenség oylat állítani, hogy csökkennek az ilyen esetek. Főleg a B kategóriával bezetett nagy gépek sem elenyésző számban vannak. Ezzel most hétvégén rengeteggel találkoztam.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Rivaul #86379 üzenetére
Bizony..es ahogy mondtam, meg akkor arrol nem is beszeltunk, hogy a kar amit zsebbol kell kifizetni a bunteteseken felul az nagyon orosz rulett.
Szelsoseges eset, de pont nemreg volt a Totalcar podcastban egy vadi uj Hyundai Ioniq(asszem), aminek picit megnyomtak az elejet atadas elott(kulsore annyi latszodott, hogy a lokharito+hutoracs torott), nem tunt veszesnek. A markaszervizes javitas 4,2m volt gyari alkatreszekkel, ami sok esetben elkerulhetetlen, mert nincs utangyartott alkatresz, vagy bontott.
A mai par eves autokban, ahol a lokharitoban radar van, parkszenzorok, vagy egy led matrixos lampa, nagyon hamar osszeficcen a millios javitasi osszeg.
Ezt pedig bizony a biztosito behajtja az emberen, akar o volt a hibas, akar nem, egy ilyen esetben.
- biztositasi csalas/okirat hamisitas emiatt ervenytelen a biztositas
- hianyzo kotelezo biztositas
- jarmunek ervenytelen vagy hianyzik a forgalmija, muszaki vizsgaja, hatosagi jelzese
- ha van A-s jogsi, akkor az ugrik, ha nincs akkor emelle jon meg az ervenytelen kategoriaval torteno jarmuvezetes es az adott kategoriara 2 evre eltilthatnak.
Csak a felsorolt dolgok birsag tetele osszeadja a 2-3-400e-s buntetest indulasnak. A biztositasi csalas viszont buncselekmeny, nem szabalysertes, azert komolyabb dolgok jarnak, de az esetek nagy reszeben azon mar nem izmoznak, ugy vannak vele, hogy eleg baja lesz az embernek a tobbi isDebilion: az a baj, hogy ha most hirtelen megprobalnak lepapirozni az osszes 50-est, akkor ahhoz vagy valami nagyon egyszerusitett burokratikus hatter kellene (mert saccra 99%-nak csak adasveteli a legkomolyabb papirja), kulonben a nagy resze elhasalna. En maximum ugy tudom elkepzelni, hogy egy elso alkalmas muszaki vizsgaval/eredetvizsgaval egybekotve tudnak regisztralni, ahol a muszaki allapotat ellenorzik, valamint a vazszam es motorkod/motoszam bekerul a rendszerbe.
De ez olyan horribilis merteku adminisztracios terhet jelentene, hogy meg "bekeidoben" is minimum 1-2 eves turelmi idovel lehetne szamolni a bevezetesre.
Ahogy most jelenleg az NKH es az egesz muszaki vizsgaztatas meg engedelyeztetesek allnak, meg amilyenek a kilatasok, ugy latom hamarabb fogjak kitiltani a ketutemu motorokat mint hogy ez nalunk mukodokepes legyen -
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86374 üzenetére
Akkor az nem is sok. Én ennyivel megelégednék. Szerintem Te is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86386 üzenetére
Egyik szemem sír, a másik nevet. Tavasszal vittem szerelőhöz, alap dolgok, illetve az esés miatt átnézettem a kormányművet, villakat.
Előtte kb 60 volt az utazó és 5-5,2 a fogyi...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86384 üzenetére
Amikor volt időm, csináltam. Az elmúlt 1-2 hónapban apránként álltak össze az idomok. Gyakorlatilag mindegyiken volt valamilyen törés. Hol csak egy-egy fül, de volt, amelyik konkrétan el volt törve. Az idomok, lámpák és az újrahúzott ülés is tegnap és ma kerültek fel rá. A taposó és lábtér idomok azért nem, mert még dadogós a motor és nem akarom túl sokat le-fel buzerálni az idomokat.
Sajnos a festés nem lett a legjobb. Vannak helyek, ahol elég, ha egy légy rászáll és már le is jön. Pedig az egész fel lett csiszolva alaposan
Valamelyik előző tulaj biztos, hogy fényezővel csináltatta, mert a hasidomról a lakkot alig tudtam lecsiszolni. Kár, hogy én ennyit nem tudtam bele locsolni, mert a komplett fényezés nem állt volna meg 200 alatt. Sima spray lakkal lett lefújva, de nem a lakk maga jön le, hanem a festék a régi festésről. Nem tudom, hogy érne-e valamit, ha 2K színtelen lakkal rámennék.
Mindegy. Most így marad.
Egyébként a segge nem csak magasnak látszik, hanem magas is. Némi kis módosítással meg lett emelve. A teleszkópja még a gyári de teljesen jó. Inkább az én súlyommal van a baja és azért emeltem meg, mert alattam már a sárvédőig fel tudott ütni.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86387 üzenetére
A 60-as utazó egész jó. 1 perc, 1 km. Bár a fogyasztás ahhoz kicsit magas. Nálam 3-3,2 liter, igaz hogy 170 cm és 85 kg. Nem kellene fogynod picit? De ha jól érzed magad a bőrödben, a világért se változtass!
-
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86389 üzenetére
Ezt akár nekem is mondhattad volna. 192cm és 130Kg.
Ezért kellett kicsit kiemelnem a Jetforce seggét.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
-
Madball
csendes tag
válasz WoodrufF #86394 üzenetére
Szerintem teljesen mindegy, hogy mennyivel képes menni, ha az engedélyeztetéskor a dokumentációban a legnagyobb tervezett sebesség 45 km/h és SMKP-ként került forgalomba.
A 70-es henger már más kérdés, az átalakításnak minősül, onnantól már tényleg nem SMKP és vagy rendszámoztatod vagy csak zárt pályán használod -
Rivaul
addikt
válasz WoodrufF #86394 üzenetére
Egy baleset után ki fogja neked nyélre húzni? Max a hengerre néznek rá helybe. Utólagosan meg cseszheti a biztosító. Mire kijön, kap egy alátétet a varioba és szakadéknak sem megy 40-nél többet. Felesleges ez a kiskapuzás hogy így meg úgy.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen