- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CL Smooth
tag
válasz CL Smooth #4524 üzenetére
Ja és a szervíz kérdés. A 4 ütemű hátránya ,hogy sokkal bonyolultabb mint egy kétütemű, ebből adódóan költségesebb lehet egy javítás ha a motorjához kell nyúlni. sokszor duplája is lehet. De ha ha értessz a motorokhoz akkor nem hinném hgy át tudnak verni, és észreveszed amikor egy széthajtott motort akarnak rádsózni, azért elég egyértelmű jelek vannak, füstöl mint a gyárkémény (megjegyzem a 2 ütemű az füstölhet elég rendesen ha hideg, ez nem feltétlenül hiba, de amint bemelegszik ennek drasztikusan csökkenie kell az a normális.)
alapjáraton zörög csattog és természetesen erőtlen a gép! Illetve pár perc alapjáraton ketyegés után lefullad. A lefulladás nem egyértelműen szar motor miatt van persze, lehet egy szarul beállított karburátor vagy nem rávaló kipuffogó miatt is. De kopott hengernél is álltalában elmegy az alapjárat.
Ja és még annyit a kínai gépekről, hogy sok embert azért dönt melettük mert ugye jön a kérdés. Újat vagy használtat? Nos igen a kínai robogó álltalában annyiba kerül újonnan mint egy 5-6 éves olasz vagy japán. De ennek ellenére én azt mondom nem szabad engedni a csábításnak mert százszor inkább az 5-6 éves olasz vagy japán mint egy vadzsi új kinai szemét![ Szerkesztve ]
-
csibor
őstag
válasz CL Smooth #4525 üzenetére
Köszönöm!125 4 ütemű ez a biztos pont,és hogy kisméretű legyen.A sebesség nem nagyon érdekel,70-80-at vigye kis fogyasztással,rövid távra használom,persze ha veszek.A Kymcot nagyon dicsérik,egyelőre hozzá keresek alternatívát.Április végére tervezem a vásárlást,még csak tájékozódok.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4530 üzenetére
Bírom ezeket a mondatokat:
"Annyira nem ismerem, nem tudok egyértelmű véleményt mondani... mindenképpen zsákbamacska szerintem"
Nem fika, de ha nem ismered akkor tényleg nem muszáj róla véleményt mondani.
Nem tudhat mindent a halandó ember...
píííszNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4524 üzenetére
Mivel a kisköbcentiseknél ugyanolyan blokkokat raknak japánba meg olaszba azaz Minarellit szerintem semmi különbség nincs köztük. Az olaszoknak szerintem nem az elektromossággal van bajuk, hanem a vákuumcsöveikkel, meg a benzincsöveikkel. A japánban kibír 15-20évet egy vákuumcső, egy olaszban 6-8 évet.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4539 üzenetére
Ne fokozd. Mondom, nem muszáj véleményt alkotni, ha nem volt vele szerencséd. Előítélete mindenkinek van de az akkor is az marad, ha elé teszi az ember, hogy nem azért mondja hogy... de...
de mondok egy általam átélt példát MBK, Yamaha Aerox, ugyanaz a hosszú Minarelli blokk, mint az Aprilia Area 51-ben volt. És sorolhatnám naphosszat. De még a kis enduróikban is ugyanaz van a japánoknak, olaszoknak, spanyoloknak. Minarelli AM blokkNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4547 üzenetére
Nem séretettél meg. Csak végletekben tudsz gondolkodni? Bazz mostmár tudom, miért van kettészakadva ez az ország Valahova tartozni kell mindenáron?
Pont hogy én nem vagyok sem ellene, sem mellette, mivel nem volt, nem ültem rajta, nem próbáltam ki. Neked is ugyanúgy kellene reagálnod, mint nekem, ugyanis neked is ugyanannyi tapasztalatod van vele, mint nekem. Erre akartam kilyukadni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4554 üzenetére
Egy törvénytervezet amiből pénz fog bejönni az államnak... hm persze hogy nem fogják bevezetni. Meg faszán be kell fizetni ezáltal a regadót az összes behozott 49ccm es kismotorra. Igazad lehet, ezt tényleg nem fogják bevezetni
Más: Kínában gyártják a kisköbcentis JAPÁN motorkerékpárokat. YBR-t stb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Hold
őstag
válasz CL Smooth #4558 üzenetére
Az a jó hogy nem tudják nyomonkövetni a motorok honnan kitől kire szálltak.. Akármilyen adásvételit írsz, nem nyomozzák le, ha mégis 1-2 tulajig jutnak aztán vége..
Mondhatod visszamenőleg hogy nem tudod kitől vetted pár éve..Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4539 üzenetére
Ahhoz képest, hogy sok robogó megfordult nálad, nem tudod, hogy rengeteg kapott minarelli blokkot. Aprilia (sr, area, rally), yamaha/mbk (jog,aerox, nitro, bw's, ovetto, stb.), malaguti (f10,f12,f15), és még lehetne ragozni. Mindben ugyanaz a minarelli blokk van, csak van ami álló van ami fekvőhengeres, van ami vízhűtéses és van ami kényszerlevegős.
A kymcot pedig hiába fikázod úgy hogy nem is ismered, igenis jó. Az 50-es blokkjuk nem annyira nagy szám, mármint sebesség tekintetében (megbízhatóságban viszont ugyanolyan jó), az olaszok meg a japók otthagyják, viszont a nagyobb köbcentis blokkjaik teljesen rendben vannak. A honda szerinted rossz? Merthogy ő a többségi tulajdonosa a kymconak és a legtöbb mociban honda blokk berreg. Nem kymcom van ám, mielőtt megszólnád, hanem egy yamaha aerox és egy peugeot speedfight 2. De ültem kymcon, mentem vele, semmivel nem rosszabb a futómű és a menetteljesítmények sem, kivéve az 50-esek, azok lassabbak (pedig ők is honda blokkosak). Mondjuk a burkolatok, váz meg az egész hogy fognak kinézni pár év után nem tudom. Kíváncsi lennék rá én is.Egyébkébt a keeway sem olyan rosszt mint gondolnád. Szerencsére az 50-eseknél sok alkatrséz kompatibilis a minarelli blokk alkatrészeivel. Szétszeded a mocit, berakod a minarellis cuccokat és van egy megbízható rotyeszod. Mondjuk ott a zösszeszerelés minősége tényleg nem az igazi, az biztos, keewayt én sem vennék.
Nem bántásból írtam ám, mielőtt lehurrognál. Peace!
Csak nekem ezek a tapasztalataim meg a véleményem.[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4576 üzenetére
Azért adjék annyiért, mert semmivel nem is rosszabb. Legalábbis eddig úgy néz ki. Nem tudom mi lesz évek múltán, hogy buknak-e ki hibák rajta.
Mondjuk azért az 50-es kymcok jóval olcsóbbak, mint a nagy márkák. De még a 125-ösök is olcsóbbak picit.
A yamaha aerox amúgy nem japán, csak a neve az. Franciaországban készül az mbk gyárában (yamaha aerox=mbk nitro, az utolsó csavarig egyeznek, csak a matrica más rajtuk) és olasz minarelli blokk van benne. Jó kis japán mi?
Ettől függetlenül egyet kell értenem veled, én is gilera/aprilia/yamaha/piaggio kombóból választanék főleg az értékvesztés miatt.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4601 üzenetére
Hát életveszély az biztos. Az a morál miatt van inkább.
De engem felháborít, hogy behozzák a sok szemetet tonnaszám, összelapátolják és még regadót sem fizetnek utána, meg lehúzkodják az embereket, mert olyat hoznak be ami ott már egy hulladék. Állítsa le ezeket szépen a regadó. Én sem szeretném, hogy fizessek valmi után, de legalább háromszor meggondolja a paraszt, hogy megrendel-e egy konténernyi szart ide Magyarországra. Tisztelet a kivételnek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CL Smooth
tag
válasz CL Smooth #4601 üzenetére
Meg persze a fentartási költségek is megugranak, ha nem 50-es ként használom. Ja és azért az sosem árt ha vannak erőtartalékok a motorban, nem csőgázon kell menni ,hogy éppen hogy ne toljanak le az utról. 50-es ben olyan hogy erőtartalék nem igazán létezik. Még egy érv a nagyobb köbcenti melett.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4604 üzenetére
Ha veszel ilyet is meg olyat is, akkor elég necces lesz a fenntartás, ha kiszámolod.
Ugyanis a másik robogó ára itt fentartásként jelenikm eg, mivel nélküle nem használhatod a nagyot. Akkor meg már ugyanott vagy, hogy rakd le a jogsitNem menekülsz a csendőrség elől.
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4603 üzenetére
Szerintem nem az a gond, hogy 50-es, azzal is el lehet lavírozni a városban. Nekem ez a 45 km/h nem tetszik. Még a szociban találták ki, de szerintem már rég nem aktuális. Meg a legtobb nagytestu robi se nevezheto éppen smkpnak. Sose mentem még 45-el a motorral, ahol nagyobb forgalom volt, mert letoltak volna az útrol. Inkább felveszem az autok tempoját és megyek 50-55 korul. Mondjuk gyorshajtásért még nem is buntettek soha.
Ha annyira akarják, legyen rendszám, de toljuk már ki a kategoriát, hogy mondjuk 125 ccm-ig vezethetem b-s jogsival. Nagyon kéne már egy ilyen alakítás.
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4614 üzenetére
Akkor valoszínuleg nem ismered az autoipart és nem tudod, hogy a márkák 3-4 nagy gyárhoz tartoznak. Pl. a general motorshoz rengeteg márka tartozik. Tobbek kozott az opel, suzuki, meg a fene tudja így most fejbol. Nem értem mondjuk, hogy egy opel miért rossz. Nagyonis jo autokat gyárt, hát még régen milyen vasakat gyártottak.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
bocX
tag
válasz CL Smooth #4619 üzenetére
oké, hogy így vélekedsz, de miket soroltál fel...."Wolksvagen, Audi, Mercedes, Bmw", ez azért olyan márkák amiket az átlag állapolgár nem tud megfizetni...szóval azért van sok opel, pug, citroen, stb...de ne nézzük a pénzt...meg autót sem...nem offoljunk...nézzünk a motorokat...na jó pénz mégis domináló...de! a leges legfontosabb amit az ember a szeme előtt tart...hogy mi tetszik neki
hiába ésszerűbb meg kompaktabb az egyik dolog, ha a másik tetszik neki
te sem veszel olyat, amit nem szívesen veszel fel, vagy használsz nap mint napsok munka és ugyanannyi lazaság
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4619 üzenetére
Hagyjuk az autokat most, az osszetettebb téma, meg nem is idevalo. Amúgy meglepodnél, hogy mennyi elégedett keeway tulaj is van ám. Nálunk a fél gyár azzal jár melozni nyáron, a parkoloban a robeszok tobbsége ilyen keeway szar, alig látni normális mocikat, kivéve a nagy motorokat. Aztán megkérdeztem pár embert, és mindegyiknek tetszik, szuper. Na, ennek a fele se tréfa, gondoltam. Utánajárok, és én is megsasolok egyet. Volt vegyesen itt 125-os persze rendszám nélkul, meg 50-es is. Legtobb a keeway matrixbol volt. Megnézegettem, hát nekem nem jott be. A kinézet még jo is, sot egyes keewayek tetszenek kulsore. De az osszrakás minosége, meg a felhasznált anyagok, hát az katasztrofa. Meg nekem a menettulajdonságai sem tetszettek nagyon. Ennek ellenére mégis sokan elégedettek vele, mert ocsso és még nem esett szét alattuk.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4625 üzenetére
Sajnos mégis sokan megveszik inkább a keewayt. Mert az legalább új és az ilyen embereknek ez számít. Ócsóbb is, új is. Mi kell még? És egy új csak nem romlik el olyan hamar, mint egy amúgyis használt. Vagy valami ilyesmit szoktak felhozni érvnek.
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz CL Smooth #4631 üzenetére
Attól függ milyen foglalatú izzó megy bele. Lehet kapni, múltkor néztem is egy oldalt, de sajna már nem emlékszem melyik volt az. Amit én láttam az sima h4-es foglalatú volt, 35 wattos, de a fénye 55 wattosnak felel meg. Akciós áron 19000 ft volt 30000 helyett. Szóval nem olcsó.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4627 üzenetére
Namost akkor ideje lenne nem a száddal bizonygatni dolgokat, hozzál te is egy statisztikát, mert egy ellenvéleményben te már kaptál azt. Most neked kellene valamit letenned az asztalra.
Mer ez így egy kocsmapolitizálás:
-de az jó
-de az nem jó
-de itt egy statisztika
-de te meg hülye vagy nem érted, hogy az akkoris szar???kb ezt játszod most el.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4635 üzenetére
hád de bááz 25 hsz abból áll, hogy
de igen
de nem
de igen te mocsok
de nem te kotvány
deigenis és te moslék vagy, nem érted?
de te meg hülye vagy.
Beszélsz egy olyan dologról amiben még NEM VOLT RÉSZED, NINCSENEK VELE TAPASZTALATAID.
Nem védem a Keewayt, nem védem a koreai robogót, biztos vannak szarok, vannak jók is. Most pl Kymco vagy Renault vagy Peugeot vagy Ford nekem tökmindegy. Én olyan dolgokról szoktam beszélni, véleményt mondani, amiben volt már részem, azaz van véleményem. Van és volt alattam Renault, Yamaha, Opel, Aprilia, Kawasaki, meg az istentuggya mi. Te amiket itt írsz azok nem vélemények, hanem SZTEREOTÍPIÁK. De amihez nem szagoltam ahhoz nem szólok. Szeretném ha te is átvennéd ezt a jó szokásomat.
Písz, élelmet az afrikaiaknak, golyót a politikusoknak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
etnies
senior tag
válasz CL Smooth #4638 üzenetére
Hány lerobbant Daewoot (Chevrolett), Suzukit láttál? Nem sokat. Mégis sok ember szerint fos, mert Suzuki.
Az igaz, hogy nem vetekszik egy bmw kényelmével, egy porsche erejével, egy jaguár eleganciájával, mégis tökéletesen alkalmas közlekedésre.
Ilyen a Kymco. Keeway-ről sok rosszat hallottam én is, de Kycmo elég sok volt a baráti/ismerősi körömben. Motorikus baja egyiknek se volt, egyik se rohadt szét. Persze nem olyan dizájnosak és erősek, mint egy olasz és nem olyan megbízhatóak, mint egy japán. De mindennapi KÖZLEKEDÉSRE teljesen alkalmasak.
Ennyi, pont. Olaszoknál is azért listavezető. Ott aztán értenek a robogózáshoz, mégis a Kymco-t pártolják a hazaiak (Piaggio, Malaguti, Gilera, Aprilia) helyett. Szerinted miért?Kerestem a kurva grafikont, amit nézegettem, de sajnos nem találtam, nem tudom belinkelni. 2005-2007-ben mindig Kymco a legnépszerübb robogó olaszban. Utána Honda. És csak utána jönnek a hazai gyártók.
Ezzel nem azt mondom, hogy az olasz szar, de ár/érték arányban jobb a Kymco.
Nem szép, de közlekedni elég."önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CL Smooth #4645 üzenetére
Azt vágod, hogy a te általad vásárolt termékek 99 százaléka rohadtul nem USÁban meg Európában készül, hanem Ázsiában? Szóval vannak márkák, meg marketing. A többi meg az ami a fejedben van. Ez jó, ez nemjó, ez ciki. Pedig sokszor a szart, meg az állítólag jót is ugyanaz a márka csinálja. Azt hiszed, hogy te válogatsz a termékekből? A márkanevekből válogatsz. Semmi másból.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
etnies
senior tag
válasz CL Smooth #4654 üzenetére
Nekem volt két olasz robogóm is.
Egyik egy agyonhasznált Malaguti F-12 volt. Rakás szar volt, de nem a gyár hibájából, hanem mert az előző gazdája a szart is kihajotta a gépből.
Azután vettem egy Piaggo NRG-t magamnak, vadi újat.
Vizes volt, valós vége 75 körül. Aztán eladtam azt is és vettem motort.
Úgy adtam el a robogót, hogy 4500 km volt benne, de a vevő nem akarta elhinni. Ugyanis egy apró karcolás se volt rajta sehol. Az összes hibája annyi volt, hogy elhagytam belőle két csavart (az egyik takaró lemezből) és a hátsó sárvédő csavarját időről-időre meg kellett húzni, mert kilazult.
[link]
Szerettem, de újra nem vennék. Ha most vennék új robogót, akkor Kymco-t vennék. Agility-t.
Ennyi.
Most meg Hondám van Mert ugye a motorgyártók olyan motort gyártanak, amilyet tudnak. A Honda meg olyat, amilyet akar Viccet félretéve az én japán Hondám Brazilíában készült. A következő meg Suzuki lesz, amit Spanyolországban gyártanak."önmagam hite vagyok magamban"
-
_ak_
addikt
válasz CL Smooth #5444 üzenetére
Köszönöm a tippeket és az ajánlást is. Eddig leginkább a scarabeokkal szemezgettem, azokból is a 100asokkal, egyszerűen a jó árfekvésük miatt és mert ált 2002-2004esek vannak ~130k környékén.
Itt-ott olvasgattam és mindenhol dicsérték őket. Bár azt nem értettem, ha annyira jók a 16os kerekek, akkor miért nem alapból több olyan robogó van, mint kisebb kerekű, mármint szinte mindenki azt írta, h nem tudja, h eddig miért nem volt ilyen robogója, mert h nagyon kényelmes vezetni.Amúgy dizájnra jobban bejön a fentebb linkelt nrg, (bár Szombathely nincs épp egy köpésre. ) főként, ha 70-80at tudja tartani, akkor pont ideális is lenne.
Let's begin, de gozaimasu!
-
szucsi
őstag
válasz CL Smooth #5457 üzenetére
köszi, igazából full naív vagyok robogóügyben, ezért cuppantam rá a garanciára. Ha esetleg tudtok olyan robogógurut Bp-en vagy környékén, aki nem átbaszós, és korrekt munkát korrekt áron csinál, természetesen megfontolom az apróhirdetést. Bár azt, hogy mire kell vételkor odafigyelni, változatlanul nem fogom tudni.
150 körül szeretnék egyébként valamit venni amit b jogsival tudok vezetni, 194cm magas vagyok, tehát valami magasabb építésű dolog kellene. Ha a négyüteműek jobbak, vagy alacsonyabb fogyasztásúak, akkor abban segítsetek, hogy abból mit érdemes venni, ahol normális áron van utángyártott/bontott alkatrész, és picike az étvágy.
Az injektoros scarabeoról itt írta valaki, hogy oltári szopás, ha az injektor beszarik, és eleve másfélszeres árról indul.
nagyon köszi
ps: a linkelt darab tényleg nagyon szép.
psps: egy ötven köbcentisnél kell adásvételi, vannak papírok, törzskönyv, bármi, vagy csak lé ide, motor oda, azt jónapot? basztathat-e a rendőr egy 50-es papírjaiért?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen