- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Az elgondolás jó, én talán a Scarát ajánlanám elsőként, abból is az újabbakat, azokról rosszat még nem halottam. Ahogy látom Morini blokkos a Scara, tehát a dugó + gyűrű olyan 10 ezerből lazán kijönne, mivel ugye ezeket együtt szokták cserélni. Bár 15 ezret futott motorban nem tudom miért kell már cserélni, na mindegy, szerintem futott az már 25-30 ezret is, bár ha felújíttatod akkor olyan lesz mint egy új. Tömítéskészlet valami 800 Ft, csapágyak meg 2-3 ezerből megállnak. A gyári levegős henger, persze szettben pedig 18 ezer forint körül már van, a komolyabbak 20-25 ezrestől indulnak, a 70-esek meg 30-35-től persze ezek kicsit jobban fognak lépni mint a 100-asok mivel magasabb fordulaton üzemelnek. Főtengő 30 ezer forint körül indul, de azt nem szokták cserélni, csak felszabályozzák, újracsapágyazzák és mehet vissza. Egy szakszervizben elkérnek 50-60 ezret a felújításért, persze itt minden kis apróságot felszámolnak (óradíj 4800Ft körül van, vagyis két éve még annyi volt), de általában jó munkát végeznek és adnak fél év garanciát a blokkra, szerelés tuti benne lesz egy 20-asban, tehát hengerszettel, átnézve, nem jön ki 50 ezer alatt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Az én véleményem az hogy nyugodtan vedd meg ezt ha enged az árból, és neki van oka engednie mert fel kell újítani a gépet, te meg felújítod és lesz egy olyan motorod amire biztosan számíthatsz még minimum 20 ezer km együtt töltött futkározás után is. A hirdetések nagy része gyanúsan visszatekert km órákat és kamu évjáratokat takar, tehát ami nagyon jónak tűnik, az valószínűleg nem úgy van, így egy pofás Scarát vennék 120-150 ezer forint körül (annyiért már lehet olyat venni ami nem bontószökevény Olaszból és nem újítgatták már fel milliószor). Hogy miért Scarát? Mert volt anno az Apriliánál volt olyan akció hogy adtak Scarát kb. 390k körül és 120-ért beszámoltak egy bringát is, akkor elég sokan vettek ilyet, tehát valószínű hogy nem egy külföldi kereskedésből szabadult motort veszel papírok nélkül, de ha külföldi a gép (semmi baj nincs vele ha megkímélt és ellenőrizhető) akkor csak papírosat vegyél.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
Hali!
A sorrend ok, de a helyedben én leszűkíteném az első kettőre.
Nézd, egy motort felújítani nem kis pénz. Mocsanisi példája tökéletes, aki már vagy 70k + -t költött a motorra.
Mivel a _korrekt_ szerelő nem félmunkát végez, így javasolni fogja az esetleges, más elgyengült/elkopott alkatrész cseréjét is. Értem ez alatt: Fúrással olcsóbban kijössz. Ennek díja ~ 5k + a dugó ára. De, ilyenkor már elvszerűen ellenőrozni kell a főtengelyt, hajtókart, csapágyakat, s ha a tengelyt nem ide, de a csapágyakat és a szimeringeket cserélni kell.
Hajtás részén is érdemes ilyenkor szétnézni. Variátort csekkolni kell mennyire hullámos, görgőket, szíjat szintúgy.
Úgyhogy - ha még új hengert nem is vesz rá az ember - 35k-t alsó hangon lazán lehet számolni egy ilyen jellegű "felújításra" munkadíjjal együtt...én általában azt javaslom mindenkinek, h a 100k-t pótolja ki valahogy, és vegyen egy korrektebb állapotú gépet, ami nem lesz hamar pénztemető.
mod.
Itt közben olvasom még a postokat.
Ha, Te nem is, de valakit vigyél magaddal aki jártas a témában.
Mivel simán állíthatja azt, h "áh, csak fúrni kell, semmi más baja nincs" - S, az is előfordulhat, h megszorult valamiért nemrégiben - az, az kapott a főtengely is. Szélsőséges példa, de fel kell készülni mindenre.Egyébként az óra szerinti 15.000 alatt nem kophat el egy motor.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
apóka
aktív tag
No, megoldódni látszik a fentebb tárgyalt hibás gép problémája, már levették a hirdetést, szerintem elkelt.
Újabb két jelöltem:
- ez 100-as, tudomásom szerint nem lehet megkülönböztetni az 50-es től. A színe gyögyház....ez nem igazán jön beFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Tothgera30
Ármester
A 100-ast felejtsd el, még biztosítási csalással is beperelhetnek a végén, olvas vissza rájössz hogy nem viccelnek, egy hozzáértő rendőr meg tudja mondani, és egyre többen tudják már hogy mi a különbség. Alvázszámból, motorszámból azonnal belövik, persze anno én is gondolkodtam levegős 100-as Aeroxon 50-es vázzal, de rendőr ismerőd mondta hogy nincs értelme, van olyan közöttük is aki ránéz a hengerre és megállapítja a tutit, és itt 100-as Minarelli fekvő levegőssel vannak a 100-as Scarák (eleve 50-estől jóval nagyobb kipuff feltűnik).
#14600 barack1997: Hangcucc, neon !? Most motorozni akarsz, vagy mi a tökömet csinálni ?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Szerintem bőven elégedett leszel vele. Azért mennek azok simán 70km/h-t is, sőt, az városban bőven elé hogy az autók elé kerülj. Érdemesebb lenne az újabb modellek között válogatni, azok Piaggio blokkosak, az újabb fejlesztés.
#14614 mokus1: Fekvő levegős minarelli, ugye? Egy Leo Vince TT, Technigas Next-R szerintem pofás lenne rajta, attól gyengébb mondjuk egy Sito Plus, de gyárit inkább hanyagold ha olyan drága.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Igen, amit Runner linket, ott valami gubanc van, szerintem újra volt fényezve. A Piaggio blokkosak az utolsó évjáratok közzé tartoznak, tehát alig pár évesek. Az első szériások (kb. 97-2003 között) Minarellivel, azután Morinivel (talán 2005-ig) és végül Piaggio (2005/2006-tól) blokkal készültek. A Minarellinek a ventilátor védőrácsa nagyon rácsozott, illetve a másik oldalt a hajtásház bizonyos alakja megvan, illetve ennek fedele általában fekete színű. Morininál nem vagyok otthon, azt nem tudom annyira, ott talán a dekninek van jellegzetes alakja. A Piaggionál érdekes és modern alakú dekni van, a hűtőventi műanyag burkolata kifelé jön mint az NRG Power DT-nél.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A linken lévő egy Morini Di-Tech blokkos gép, de előttem már írták.
#14664 apóka: 100k-ért nem lenne rossz, ha a kompresszort és teljes rendszert cserélték akkor sokáig jó lenne neked. Nem tudom, mert egész jó áron van, és ennyiért csak szakadtabbat vennél, viszont a Morini féle injektorosat nem szoktam/uk ajánlani, viszont ez fel van újítva. Mondjuk én elhoznám, mivel kicserélték a legproblémásabb részt a motorban, un. gyermekbetegségét, nagy gond ezután nem lesz vele.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Inkább ő javíttassa meg, mert így bármit állíthat, hogy csak így meg úgy, csak aprópénz a javítás, közben meg. Ha te most bevinnéd és a szerviz azt mondja hogy 50-60-70 ezer forint, mert ha az anyagköltés mondjuk 30k, akkor a szerelés költés óránként 5k, tehát 50k körül jönne ki, akkor le kell nyelned és megjavíttatnod, így ő megjavíttatja, inkább hozzácsapja az árhoz de tudod hogy rendbe van rakva. Bár annyit nem tud hozzácsapni, mondjuk ha 140-150k körül el tudja adni. Ha a szerviz rendbe rakja akkor arra szoktak fél-egy év garanciát is vállalni, tehát normális használt mellett biztos hogy 2-3 évig semmit sem kell benne cserélned.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
Nézd, ezek a Moribi Di-tech-ek a legkockázatosabb robogók.
Tudom, mert egy nagyon jó barátomnak volt. És annyit szopott vele, h az nem igaz.
Neki folyamatosan ette a gyertyákat. Szó szerint. 3-400km után gyertyacsere.
+ 4 liter körül evett neki, úgyhogy a befecskendezővel sem volt valami rendben. Egy valag pénzt beleölt, mire "eladható" állapotba hozta. Mint kiderült "sportprogram" volt rá telepítve, s azért zabálta a gyertyát, illetve azért is evett annyit. De, ettől függetlenül rakoncátlankodott elég sűrűn. (Menet közben hajlamos volt pl. le-le bökni..)Egü-ék honlapján van iromány és robbantott ábra is a Morini blokkról, ahol frankón le van írva minden, h már maga a blokk is miért egy elcseszett tervezés.
Most mondhatnám azt, h 100-ért vedd meg, mert ráköltesz 30-at és lesz egy hibátlan robogód - de kérdés meddig. Nem beszélve arról, h nagyon kevés olyan szerelő van, aki egy injektoros 50-est bevállal...
Ha, injektoros gépet szeretnél max. Piaggio blokk, vagy vegyél egy frankó karbisat. 3,5 literből azzal is ki lehet jönni.
mod.
Egyébként ilyen oltári bszom plexit akarsz rátenni? Ezek nagyon durvák hallod.
Azzal számolj, h egy 50-es gépet ez olyan szinten megfog, h ihaj. Minimum -10km/h a végsebességből.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
salieri.
őstag
A tarcsaval majd csak ovatosan eleg izom fek van rajta, konnyen fejre lehet vele allni
nekem hatul dobfekes, de igy is kitunoen meg tudok allni veszhelyzetben. annyi,hogy a hatso feket akkor hasznalom mikor egy piros lampahoz kozeledem es az fokozatosan lassit teljes huzasra is
plexibol meg olyat vegyel ami a kezedet is takarja, hieg idoben nagyon jol jon ,mert nem fagynak jegge az ujjperceid -
salieri.
őstag
eleg sokat elmegy egy gumi ,de sokan azt hiszik a gumirol attol,hogy jo a profilmelyseg tokeletesen tapad ,holott van az a tulajdonsaga ,hogy "oregedesi hajlam". ezzel azt akarom mondani 5 evente le kell cserelni meg akkor is ha nem futott le, mert felkemenyedik a futofelulete.
amit nezel az piaggio blokkos, en minarellit neznek belole![ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Igen, pofás, a színe sem feltűnő hogy motortolvajok kedvencévé váljon. Fater használgatja, ő lassacskán kerekíti az 50. életévét, neki tökéletes szaladgálni. A széltől én annyira nem félnék, itt az NRG-nél a vízhűtőről a két légzőrostélyon pont az ember kezére megy a meleg levegő, az melegíti, a kis plexi az elején meg felfelé tereli a szelet, 40-50km/h-nál nem zavar, a fölött meg így is úgy is bukósisak plexijét le kell hajtani, mert a bogarak életveszélyesek, most reggel is mentem egy kört és két-három bogár olyat csattant mint ha fejbe lőttek volna.
ui.: A Scara Minarelli .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
vicces
addikt
az én runneremen is át van festve a kipufogó, pedig csak 8000km van benne.
egyszerűen leég róla a festék. nincs mit tenni, fújni kell, ha azt akarom hogy szép maradjon.
most készülök megint átfújkálni, mert úgy nézem a 2 réteg is meg fogja adni magát hamarosan..ez nem szempont adás-vételnél[ Szerkesztve ]
:)
-
salieri.
őstag
en anno mikor vettem kizartam az osszes ditech scarat
az aprilia szalonban be akarta nekem allitani a srac ,hogy a ditech a fasza
es a minarelli nincs olyan jo
no comment
engem meg ez nem hagyott cserben soha pedig hasznaltam hidegben melegben az elmult ket evben.
ja es en keverem a benzinbe manualisan az olajat ,jobb szeretem a nyugalmat -
runner 125
nagyúr
Ő akkor Piaggio-t írt, nem voltam benne biztos, így nem írtam le, de nekem Mina-nak tűnt, s szerintem ez tényleg Minarelli blokk.
Hasonlítsd össze egy Neo's blokkjával, 1:1 be ilyen. Fogaskerékház olajtbetöltő egy helyen, illetve a Mina blokkoknak ugyanazon helyen van az önindító motorjuk, míg egy Piginek alul (sokkal lejjebb) van. Nem beszélve a blokk segédvázáról. Egy Piaggio blokkot mindig alulról fogatnak a vázhoz segédvázzal, míg a Mina-kat fentről.
Ez egy levegős, hosszú Mina blokk.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
salieri.
őstag
a tavoli kep alapjan es a leirt evjarat alapjan (2007) elvileg nem lehetne minarelli
de kozelrol nezve ez hatarozottan minarelli ----> hanygold a gepet ,ez egy osszelegozott valami lehet .
nem az evjarat a lenyeg
nem kell felni egy valos 2002 es minarellis geptol!
enyem 2000-es evjarat ,a gyari gyujtotrafo adta meg magat, ennyit tudok hibalistakent irni. lefenykepezem majd neked ,hogy nez ki az enyem!mas : izzot merre tudok venni? Egy izzo es ket szalas. A tompitott kiegett ,csak a fenyszoro mukodik.
pontosan milyen tipust kell kerni?[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Típusspecifikus fórum van az Egü fórumán, regelj be, aztán kérdezz a blokk vs. évjárat felől. Ott biztosan van olyan, aki tudja pontosan, h lehetséges-e ezzel a blokkal, ebben az évjáratban.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
vett 2007-ben egy 2005-ös gyártású új motort Pesten hivatalos Aprilia szalonban
Éppenséggel állhatott 2 évet a szalonban a gép. Sok ilyet hirdetnek, hogy
mondjuk "2006-os gyártás, de csak 2007-es első forgalomba helyezés"...
(Igaz, két év csúszással még nem láttam, de el tudom képzelni azt is.)Meg igazából ez így semmit nem jelent, hogy tudunk két évszámot, mivel
ha mondjuk 2005 végi és elkelt 2007 elején, úgy csak kb. 1 évet lett volna
a szalonban, ami simán lehetséges. (Más kérdés, hogy mi van most a
papírokban, és utána hogyan - esetleg milyen "trükkel" - hirdeti az eladó.) -
runner 125
nagyúr
Akkor teljesen korrekt, 2 év állás egy új motornál nagy 'icsa. Ha, rendben van vele minden vedd meg.
Első hsz.-ben írtakat azért csekkold rajta.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
Mondjuk ha ő 2007-ben vette 0 km-esen, újonnan a szalonból,
akkor szerintem van alapja, hogy azt mondja "évjáratnak". Ha
állt a motor, akkor ugye nem koptak a kopóalkatrészek, tehát
(nagyjából) irreleváns, hogy két évvel korábban gyártották-e.Jó, mondjuk nem véletlen a zárójel, mert vannak cuccok, amik
az idővel is öregednek (gumi alkatrészek?), szóval egyetértek,
hogy jó alkualap lehet, ha eddig nem adta meg a gyártási évet. -
Tothgera30
Ármester
Olajat a karbisba is minőségit kell használni, mert ezek a motorok elég magas fordulaton mennek és ebben a nagy melegben igénylik, tehát ugyan olyat raktam eddig is (előző motorjaimba) mint most is. Én még a Gilera Runner-t ajánlanám, ha valami nagy kerekű nem jönne össze, ebből a PureJet tökéletes, nem olyan szoftver van rajtuk mint az Apriliákon és nem hibaüzengetnek, csak mennek és mennek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
apóka
aktív tag
Utolsó probléma megoldva, csak a kerékanya volt kilazulva.....eszembe sem jutott megnézni
Ezt tisztességesen meg kell húzni, vagy van valami biztosítása is? (nem vettem le, hogy megnézzem)
Találtam másik "értelmetlen" alkatrészt is. Gyanítom, hogy összefüggésben van a légszűrő tetején lévő összeolvasztott csonkkal:[ Szerkesztve ]
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
jasszer
senior tag
Hát attól függ...
Én anno a naked Suzuki GS500-zal nyomtam végig egy telet, utána meg Scara 50-nel, ebből az előbbihez jobban fel kellett ugye öltözni. Ha nem töltesz órákat a hidegben, akkor annyira nem para, de szerintem kézmelegítő és kesztyű együtt. (most az igazi télre gondolok, 0-tól lefelé)
Ezen felül leszigszalagozott sisak, vagy olyan ami patent módon zár mindenhol, pinlockos plexivel. Full arcos thermo maszk legalább (nálam a nyak a kritikus pont), thermos kabát és nadrág, alsóöltözet és réteges öltözés, duplazokni, csizma, vagy robihoz Tucano Urbano lábmelegítő. Asszem nem hagytam ki semmit.
MOD: Ha nincs kézmelegítő, akkor minimum a dupla kesztyű. Egyszer késő ősszel felmásztam Dobogókőre átmeneti kesztyűvel, mentem egy közepes tempót lefelé motorfékkel, aztán jött a meglepetés hogy az adrenalin elfeledtette hogy elfagytak az ujjaim és nehezen tudtam megállni.
[ Szerkesztve ]
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
jasszer
senior tag
Én mentem a Scarával hóban is, az annyira nem para. Jeges útra esett havon dobtam el egyszer, akkor is azért mert kitolattak elém egy kombi Octaviaval. Lábmelegítővel száraz időben mindenképpen vállalható a 8 km szerintem, de majd úgyis meglátod, erőltetni nem érdemes.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
runner 125
nagyúr
Sztereotípia.
Ha, rákeresel a különböző márkákra, szinte mindnél találsz fikázást, de tényleg..
Igyekszem előítélet nélkül írni, - de meg lehet nézni sportmotoron is, a 14-18 éves, magát szerelőnek képzelő, de eddig Babettán és Simon kívül mást nem látott userek terjesztik az "igét".Ahogy a fentebbi hsz.-omban is írtam, én a jóváhagyásokat nem ismerem, nem tudom hogy melyik a jelzi, ha jobb az adott olaj, viszont persu ezt tudta, így ő összehasonlított nekem(ünk) pár olajat, s végül a Mol-ra lyukadtunk ki.
Úgyhogy biztosan jó lesz bele.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
..még persuval beszéltük múltkor, h a külön töltő van a motorokhoz, és külön az autókhoz. Úgyhogy olcsóbb kategóriában szerintem nem fogsz találni multifunkciós töltőt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
rjg
őstag
Köszönöm szépen a választ! A tied ugye a magasabb, ami a feked fölé ér? Ez típus specifikus, vagy univerzális? Hatezerért nagyon baráti ár volt, én eddig félmagasat 20 ezer, magasat pedig 30 ezer felett láttam és csak újakat hirdettek.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!