- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
apóka
aktív tag
Sziasztok!
Robogót szeretnék venne. Néhány fórumozó tanácsát kikérve és alaposan átgondolva a következő típusok jöhetnek nálam szóba:
- APRILIA Scarabeo
- Piaggio Liberty
- Malaguti Ciak
- Yamaha Why
Ez a sorrend már az érdeklődésemet is tükrözi. Jó lenne 100-as (de csak rendszám nélkül) de mivel ritkább és rizikósabb, igy feltehetőleg 50-es lesz.Rövidebb távolságra, jó "szélvédelemmel" ellátott robogó, komfortos kerekekkel. Javítsatok ki, ha ezek nem felelnek meg a kritériumoknak.
Csak használt érdekel.......
Van itt egy, de a tulajdonos töredelmesen bevallotta, hogy az utóbbi időbe elgyengült, szakszervízzel beszélt, azt mondták, hogy kopott a gyűrű. Hajlandó lenne komolyabb összeget engedni az árból.
Elgondolkodtam a dolgon, ha én újíttatom fel, akkor mennyibe kerülhetne a javítása? Minőségi hengerszettel? Eseteleg ha a főtengelyt és egyebeket is cserélni kell mekkora költséggel számolhatok (anyag+ munkadíj)? ..... az biztosra vélem, hogy nem elég a gyűrűket kicserélniFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14589 üzenetére
Bár 15 ezret futott motorban.......
Óra szerint 15..... de mint tudjuk, használt robogó hirdetésnél talán csak a színe biztos
Vagyis ha hosszabb távon gondolkodok, akkor egy tisztességes felújítás kb 60k.Átnézve a hirdetéseket kétféle van: 7-11e km között és 20 felett....az utóbbit tartom reálisnak.
Vagy veszek 130k-ért egy "keveset" futottat és 2 év múlva költök rá 50-et.......vagy megveszem ezt nagy engedménnyel, rendbe teszem a motort és kimegyek vele a világból.
Esetleg kifogok a piacon valami normálisat, persze ehhez szerencse is kellene.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14591 üzenetére
Holnap beszélek vele, megtudom, hogy mit értett "a hiba miatt jelentős " kedvezményen
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Köszönöm az újabb infókat fiúk.
Tuti, hogy nem 15e van a motorban, ebben biztos vagyok....
Néztem azt a feketét is, beszéltem is a tulajjal. Több motort is hirdet (vagy hirdetett) megismerem a hátteret. Hozzám 370km-re van, oda- vissza 23k az üzemanyagköltség.....oda csak biztosra mehetnék.
Rengeteg viszonteladót felhívtam, elvétve akad olyan, aki használja és úgy hirdetiFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
No, megoldódni látszik a fentebb tárgyalt hibás gép problémája, már levették a hirdetést, szerintem elkelt.
Újabb két jelöltem:
- ez 100-as, tudomásom szerint nem lehet megkülönböztetni az 50-es től. A színe gyögyház....ez nem igazán jön beFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #14613 üzenetére
Van pár plecsni a jogsimba, de A nincs. Mivel az első alkalommal -vagy 23 éve - megbuktam a nagymotor gyakorlati vizsgán, a jogsi meg kellett a kocsira (arra már megvolt, csak nem adták ki a nagymotor nélkül, külön kellett választani).....így lemondtam róla.
Nem kockáztatom meg a 100-ast. Lehet, hogy 1-2 évig elmenne, de ha rászálnak a hatóságok a témára, akkor bezárul a kiskapu.Mivel Egerben nincs akkora városi tempó mint Pesten, így szerintem elég lesz az 50-es is. Bár az erős négysebességes Simsonom dinamikáját biztosan hiányolni fogom.....viszont tegnap reggel is majd lefagytam rajta.....PLEXIS MOTORT AKAROK
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14616 üzenetére
Mikortól van Piaggio blokkal? Külsőre hogy ismerem meg könnyen ezt a blokkot?
A motorhibás nem kelt el, a tulaj levette a hirdetést.
A következőt írta: ...A hirdetést inaktívra állítottam a motor hibás működése miatt. Holnap elviszem itt nálunk egy márkaszervízbe és ott megnézik a kompressziót és a motor diagnosztikai tárolóját is kiolvassák, hogy a hibát be tudják azonosítani......Kiváncsi vagyok, hogy mit fognak neki mondani
Ez is tetszik, amit runner belinkelt....de rettenetesen messze van. Bár mintha a képen bekarikázott részről hiányozna az embléma. És annak az idomnak szürke lenne a gyári színe?
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
-
apóka
aktív tag
válasz salieri. #14643 üzenetére
A linken lévőt néztem, beszéltem a hirdetővel, 2 éve van nála (biztosítás van) a barátnője jár vele munkába.
Melyikre gondoltál, a feketére? "az amit linkeltel valami torott, mancsolt lehet"
Erre van tipp, hogy milyen blokk?
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz salieri. #14663 üzenetére
Azért olyan a blokk, mert di-tech-es
Mivel a hirdetésben nem láttam, csak most kérdeztem rá a tulajnál.
Volt a szervízbe, mértek kompressziót, az teljesen redben van, jó állapotú a motor. Szerintük reális a 14e km....
De az üzemanyag ellátó rendszer krepa, 30k-ra saccolják a javítást (nem pumpa, azt régebben cserélt a tulaj).Az eladási árat is megvágta, 100k-ért elvihetném....
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14665 üzenetére
Még nem cserélték ki. Csak bevitte és megnézette.
Pontosan ezt mondta a tulaj a szervíz átvizsgálása után:
" az üzemanyag ellátó rendszerrel van probléma, 3 dolog romolhat el, anyagköltség 10-30k között. A pumpát már cseréltettem régebben, biztosan nem az"Így az a kérdés, hogy megvegyem a hiba ismeretében. Ha igen, akkor mennyit érhet? Tisztességes javítás után megbízható lenne-e?
Vagy megjavíttatja és úgy adja el......
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz salieri. #14668 üzenetére
Max 140k.....ez a típus maradt a kosárba ...jó védettség a plexi mögött és a lábtérben, nagyobb kerék a gödrök miatt, 50-es
Tothgera30
Vagy ő javítatja számlával vagy adja olcsón....ezek jöhetnek szóba a részemről. Normális pasi, tisztában van a lehetőségekkel, nem "nagydumás" eladó.
Holnap délben beszélek vele és kipuhatolom a végső árat.......ha jól értem lehet, hogy 90k is sok lenne érte ebben az állapotában?[ Szerkesztve ]
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz salieri. #14670 üzenetére
Az első tulajdonosával beszéltem már.
A második hirdetésben lévőnek mintha elég vállas lenne a hátsó tárcsája....nekem sem szimpi annyira a dobfék.
runner
Aludtam rá eggyet, nem veszem meg a Di-tech-et. Porlasztós kell nekem, jobban boldogulok vele.
A reumás csontjaim miatt kell a nagy plexi. Évi 1400km-től nem megyek többet, a sebességről lemondok, csak ne érjen a szélFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Mennyi km-t fut el a gyári Scara gumi?
Most találtam egy drágát, de lehet hogy ha megyek a jövő héten Pestre, akkor megnézem.
Szerintem az első gumi már nem az eredeti: [link]Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14693 üzenetére
Ehh, szép gépezet ha nem zavarna a szél, biztos ilyen sportos gépet keresnék.
Ennek meg tudod mondani, hogy milyen blokkja van? Az évjárat alapján Morini lenne....de lehet sumákolás a számokkal
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Tothgera30 #14696 üzenetére
Akkor nem sokkal idősebb tőlem.
Érdeklődtem egy eladótól, mondja, hogy a motor előzőleg egy idős emberé volt, 67-es születésű. Elkezdtem nevetni, nem értette.....majd közöltem vele, hogy 67-es vagyok...erre elnézést kért....megint nevettemHa Minarelli akkor nekiveselkedek, meglátom, hogy mennyit enged.
Már beszéltem vele:
- a motor olaszból van, nem csinált titkot belőle
- szerinte nem átfestett
- ő az elmondása szerint nem javított, festett rajta semmit.....de szerintem a kipufogó átvan fújva és a védőlemez is hiányzik róla.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz salieri. #14723 üzenetére
Köszi..
Első szempont a megfelelő blokk, utána jön a többi keresztkérdés van olyan, aki nem tudja megmondani, hogy milyen van a motorjában.Lenne rá lehetőséged és kedved, hogy 2-3 dolgot lemérjél a motorodon (mérőszalaggal).
Ha veszek, utánfutóval kell elhoznom és az elhelyezést (alátámasztást) kellene kimérnem. Mert ahogy írtátok: " a legjobb motor az ország másik végén van"Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Utólsó blokkos kérdésem lenne
A képen látható gép Piaggio blokkal van?Már egyszer kaptam rá választ (salieri.)
, de most élőben is láttam és lefényképeztem (jobban látható a képen). A venti alján látható olaj a felette lévő csőről csöpőghett rá? Vagy bentről jön?
A tulaj szerint sima 2T, de mást nem tud róla.[ Szerkesztve ]
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz salieri. #14780 üzenetére
"hanygold a gepet ,ez egy osszelegozott valami lehet ."
Éppen ma akartam lebeszélni, hogy megveszem. Minden papírja megvan, Magyarországon vásárolta a tulaj újonan.
Kapott volna hivatalosan valami gányt? Vagy utána kinyirta és blokkot cserélt?
Megpróbálom megkérdezni a hivatalos szervízt megvan az alvázszám isFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #14783 üzenetére
Megvan a hivatalos évjárat: 2005
Vagyis a mostani tulaj vett 2007-ben egy 2005-ös gyártású új motort Pesten hivatalos Aprilia szalonban.
Azt derítem ki este, hogy tudott a dologról, vagy nem.........
Ilyen esetbe gondolom, hogy a papírokon egyértelműen feltünteti a bolt az évjáratotNem az évjárat alapján keresek .De vannak szempontok:
- Morini blokk kizárva
- injektoros szinténFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz DigitXT #14786 üzenetére
Viszont ő az évjáratot 2007-nek mondja. Az ár szempontjából nem mellékes, hogy mikori gyártású......ez a kis "hiba" az én alku pozíciómat erősíti.
Nem nepper a tulaj...konszolidált családapa. Egy időben foglalkoztam autó adás-vétellel, van némi tapasztalatom a linkelős eladókkal kapcsolatban, azt valahogy a beszélgetés közben megérzi az ösztönöm......utána már mondhat bármit, akkor nincs vételFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz DigitXT #14789 üzenetére
Kétféle reakcója lehet: vagy nem fogallkozik vele, hogy mikori, vagy megdöbben és enged az árból. Biztosan nem ért hozzá még annyit sem mint én. Fogalma sem volt róla, hogy többféle blokkal készültek ezek a motok.
"....ez nem Aprilia blokk? ....." volt a válasz, mikor kérdeztem errőlTothgera30
Ha ismered az előéletét és gondos tulajdonosa volt, akkor válllalható lenne. A szervíz szerint a 2t injektorost érzékeny az olajminőségre, és költségesebb a javítása.
200k már nagyon rezeg....... eredetileg 130k volt a limit. De annyiért nem kapok tulajdonostól, csak viszonteladótól. Én meg úgy szeretném látni, ahogy használják.
"Kifent, steril" gépekkel kapcsolatban bizalmatlan vagyok...Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Megvettem tegnap a mocit (Scarabeo), vegyesek az érzéseim. Rettenetesen furcsa volt vele többet menni, mint a próbakör. Remélem megszokom, hogy nem a lábammal fékezem a hátsó kereket, állandóan taposom
XX. kerületből mentem ki vele Kistarcsára, ott raktuk fel a futóra. A várakozásaimhoz képest jól gyorsúl és a végsebessége is elég (óra szerint 75), kellemsen csalódtam.Viszont ma jobban átnézegettem, szétszedtem és találtam néhány dolgot:
- A légszűrőház alja vastagon áll az olajban, a benne lévő szivacsban is van. Mikor levettem a porlasztóról (a réz lemez hiányzik) a gumi csatlakozó bordás részébe is volt olaj. Első képen van.
- A légszűrő tetején van egy csonk, ami biztosan házi módszerrel van levakítva. Nem tudom mi ment oda, de feltételezem, hogy a kartergáz visszavezetése. Második képen.
- A legbosszantóbb (amit nem vettem észre a vétel előtt), hogy kotyog a hátsó kerék. Szerintem sokkal jobban mint kéne. Videót mindjárt teszek fel....[ Szerkesztve ]
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Utolsó probléma megoldva, csak a kerékanya volt kilazulva.....eszembe sem jutott megnézni
Ezt tisztességesen meg kell húzni, vagy van valami biztosítása is? (nem vettem le, hogy megnézzem)
Találtam másik "értelmetlen" alkatrészt is. Gyanítom, hogy összefüggésben van a légszűrő tetején lévő összeolvasztott csonkkal:[ Szerkesztve ]
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #14919 üzenetére
Hányas lábad van neked ....én a cégnél 8 alatt jártam vele
Még mindig nyomozom, hogy a képen bekarikázott alkatrész a levágott csövekkel mi lehet?
A menetirány szerinti jobb oldalon van a "váznyúlvány" (jobb láb taposórésze) alatt:Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
-
apóka
aktív tag
válasz jasszer #15915 üzenetére
Nem komoly vas, csak Scara 50....de öreg vagyok már és nyafogós.
Munkába és haza, max napi 8km. Esetleg kicsit több, ha intéznivalóm lenne. De úgy saccolom, hogy november közepétől február közepéig nem fogok menni (kockázatos a csúszós út miatt).
Termo kabát már van, nacit most akarok venni.Tucano Urbano lábmelegítőről most csúsztam le a vaterán
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
-
apóka
aktív tag
válasz jasszer #15959 üzenetére
Szívesen!
Keresem, hogy mit kéne.
Az nem derült ki számomra, hogy marad ez a sisakon
Ha jól látom a digó hirdetését, nem postázza hozzánk.....viszont másik termékét meg igen. Megkeresem az olaszul tudó ismerősömet (sajnos Írországba tanul), írjon neki. Engem másik terméke is érdekelne, de erre is kíváncsi lennék.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #17392 üzenetére
A MOL olajoktól eddig mindenki óvott. Ez biztos, hogy jó?
Tudom, hogy kicsit költői a kérdés, de kicsit bizonytalan vagyok........50 2T scarabeo, miden extra nélkül.
Annyit már leszűrtem, hogy a spéci olaj nem jó (nincs extra terhelés, nem ég el megfelelően és drága), az olcsó is kockázatos.
Vennem kell, már alig van benne.....bár március elején fogom használni, most csak hetente fordulok vele egyet a cégnél az udvaron.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #17399 üzenetére
Közbe megnéztem a linken lévő céget....az olaj olcsó, de 2k a kiszállítás...remélem a kútnál 3k alatt van
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Akku töltőt nézegetek.
Ez lett volna a jelöltem: [link]
Viszont elnézve a specifikációit, a robogóhoz erős lenne (5Ah-s az akkumulátorom).Ettől többet nem szívesen adnék ki érte. Viszont mikropocesszorost szeretnék és legalább 50Ah-ig kéne (autóhoz is hasznos lenne).
Van valakinek ötlete másik típusra?Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #17964 üzenetére
Viszont csak kismotorhoz valót sem igazán találni......az eddig látottak nem ilyen kicsi akksikhoz valók.
Ez szerintem jó lenne, de már a lélektani határ felett van.
Végül is az autós töltés nem fontos, arra van hagyományos.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz Brogyi #17971 üzenetére
Olvastam a blogodat (tegnap a kereső kidobta).
Valószínű, hogy rászánom a pénzt és veszek normálisat. Feltehetőleg ez lesz. A gyártó oldalán 4Ah-hoz is javasolja már, a magyar oldalon meg 7Ah van. Remélem a gyártó tudja jobban...Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Nekem nincs ezzel tapasztalatom. De minden fórumon ezt olvasod:
- szabálytalan (tudom ez most nem szempont, de ha változtatnak az ellenőrzésen, akkor mehet a kukába)
- aránylag drága (ha minőségi cuccokat veszel)
- és nagyon nő a fogyasztás
Biztosan megériDe ha kipróbálod, majd megosztod velünk a tapasztalatod
[ Szerkesztve ]
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
A plexivel kapcsolatban: nekem egy 50-es scara van, a tél végén tettem rá .....egyenesen imádom. Fele ruha kell rám azóta, az eső gyakorlatilag nem ér (persze nem a felhőszakadásról beszélek)
Én már fáztam sokat motoron és nagyon meguntam. Viszont a plexivel észre sem veszem a hideget
Nem bírom a huzatot, zárt sisakot használok.....most fel tudom hajtani a plexit, nem vág a szél
Hátrányai:
- csökkent a végsebesség (5 km/h)
- erős szélben ügyelni kell (vitorlaként üzemel)
- nagy melegbe nem kapsz akkora szelet, nincs akkora "hűtése" a felsőtestednek
- nem szép (konkrétan ez érdekel a legkevésbé)6k volt a télen, enyhén karcos, de nem a látómezőben
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
Kis segítséget kérek:
Holnap megyek megnézni 1 Yamaha Yog R robogót. Ismerősöm szeretne venni magának és a fia barátja a tulaj. Több éve nála van, nem nepper a srác, állítólag a motor is nagyon egyben van.
Van ennek a típusnak kerülendő évjárata/verziója esetleges jellemző típushibája?Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz runner 125 #26478 üzenetére
erről egy reg jut eszembe.......nahh, megnézzük
runner 125 #24469
Átnéztem gyorsaba, láttam, hogy az a vizes. De ők nem keresnek igazán...megnézik, ha tetszik és a próbaút után nem találok hibát, akkor feltehetőleg megveszik.
Eredetig új kínait akartak venni, de arról sikerült lebeszélnem őket[ Szerkesztve ]
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
apóka
aktív tag
válasz engine88 #28289 üzenetére
Nekem is ez a gond, 800km után
De engem most az bosszant, hogy pontosan lemértem a fogyasztást és nagyon sok.
50-es scarabeo, nagyplexivel és 70kg terheléssel: 4,22L/100km...mindezt úgy, hogy óra szerint nem mentem többet 55-nél és óvatosan gyorsítottam. Szemlátomást megy le az üzemanyag szintjelző.
Levettem a légszűrőt, tetem papírtörölközőt a porlasztóra. Fél napig így ált, de nem szivárgott semmi.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Gaming notebook topik
- Elnéztük a mai dátumot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!