-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
válasz ujskodas #4150 üzenetére
Alkatrészárak csökkenő sorrendben:
Honda
Yamaha
SuzukiÉn a Hornet-et választanám. Jó gépek.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ujskodas #4150 üzenetére
megbízhatóság meg alkatrészárak?
milyen alkatrészekre gondolsz?
fékbetét? kuplung? féktárcsa?
egy normálisan karbantartott, utcai sornégy 600 as motorban kb 50- 70 000 km ig nem kell csak olajat, gyertyát, láncot meg szűrőt cserélni. Utána jönnek kb a a féktárcsák, hátsó rugóstag felújítása, szelepkorongok, vezérműlánc, meg apróságok. Azokat meg te is meg tudod nézni, mi mennyibe kerül. De alapvetően nem lehet kijelenteni mi a drágább, mi az olcsóbb.
Választhatsz utánygyártott és gyári között. az utóbbi mindenhol horror egy magyar embernek, viszont pl a yamaha fékbetétei baromijók (mind hidegen, mind bemelegedett állapotban ugyanazt tudják, utángyártott nem ilyen), de nem tudnám kijelenteni mi olcsóbb, meg mennyivel, annyi lehetősége van az embernek alkatrészek terén.
A másik, kérdés a megbízhatóság. hacsak nem veszel egy 0km es motort ez a kérdés nem rajtad múlik, és nem a márkán. Márkán belül is hatalmas szórások vannak, éppen mi hogy sikerült melyik szériában, de hatalmas bajok nincsenek. Az előző gazdákon, a használaton illetve a karbantartáson múlik minden.
Sajnos ez a kérdés nem ilyen egyszerű, hogy azok jók, azok meg nem jók.
Inkább onnan kéne elindulni, hogy mire lesz használva a motor, és annak megfelelően választani vagy igáslovat, vagy nemtom mit, amit érzel.
értelemszerűen az igásló km re vetített költsége alacsony, és nem használ olyan technológiákat, ami miatt ne lehetne felújítani, míg egy sportmotor, ha elkopik azt sokszor nem érdemes felújítani, hanem lehet kukába dobni az egész blokkot. Ilyen különbségek vannak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Djuree
félisten
válasz ujskodas #4161 üzenetére
persze, annyira van állítva a km óra amennyire pofája van az eladónak. km alapján nem szabad ítélni. manapság annak nagyrésze hamis. munkatársam 37k-val adta el a motorját 3 éve, 2 hónapja 28-al árulták milyen jó, fiatalodik a motor, még pár év és zsír új lesz
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ujskodas #4161 üzenetére
ez a csodavárós mentalitás. meg a világ seggneknézéséből fakad. Normális gondolkodással, józan paraszti ésszel belegondolna valaki, hogy mit megy egy évben egy ilyen motor... Meg hogy 30e km felett is van élet japán motornál...
az eladók és a vevők mindketten partnerek a visszatekeréses történetben.
egy vevő nem fog venni motort 30 000 km felett. Hiszen tele van a piac kisebb futásteljesítményűekkel (LOL)
és az eladó nem tudna eladni egy böcsülettel karbantartott visszatekertnél jobb állapotban lévő sok km es motort.
gyökér, csodaváró, felületes hozzáállás.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #4161 üzenetére
24-ezernél van általában egy nagyobb kötelező szerviz a motorokon (szelephézag, gyertyacsere, olajcsere, láncszett/lánckerék csere, láncfeszítő ha szar csere, légszűrő csere..)
egy átlagos motor ilyenkor már 6-8 éves is lehet, ha keveset használják, az enyémben is 24e km volt amikor megvettem, második tulajdonostól..
viszont vezetett szervizkönyvvel, 24ezre nagyszervizzel, gondoskodó tulajdonostól vettem, lehetett volna benne 80e km is, ez volt a legutolsó szempont ami segített a döntésben.. az első volt a tulaj személye, az hogy eljött velem egy független szervizbe, és az ottaniak állapotfelmérése után lebeszéltek még az alkudozásról is, annyit mondtak hogy vegyem meg ha jó motort akarok..megvettem, jól jártam
ahogy a kolléga írta, állapotot veszünk nem kilóméter-óra állástNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #4333 üzenetére
50ezer az semmi a 600f-nek
tartósteszt videó, a user a többi videójában is írja hogy tartja karban a gépet..az enyémben most lesz 48k, szelephézag állítás, gyertyacsere a kötelező ilyenkor + kopó alkatrészek ha szükséges (láncfeszítő, lánc+lánkerék, légszűrő nem rég lett cserélve, szóval ezek most kimaradnak)
24k-val vettem, akkor volt rajta ugyanilyen "nagyszerviz", egyébként olajcere és mész vele
ha karban volt tartva és a kötelező dolgokat tényleg kicserélték (a gyerta pl kurva drága, a szelephézag meg munkaidőigényes, szokták skippelni), akkor a kilóméter nem sok...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #4368 üzenetére
sajna nem tudom mi a reális ár, én a sajátomat sem a szokott módon vettem.. tudtam, hogy X összeget szánok rá, megnéztem 100 hirdetést, kiválasztottam egyet, beszéltem a tulajjal, szimpatikus volt, megnéztem élőben, még szimpatikusabb volt, elhozta nekem egy szervizbe átvizsgálni, kiderült hogy a motor makulátlan, és akkor kezdtünk el beszélni az árról.
fix áron kínálta, nem tudtam belőle alkudni, de látta hogy be vagyok zsongva a motorra, ezért megegyeztünk hogy kifizetem neki amennyit kérutólag derült ki, hogy a hasonló évjáratú gépek 10-20%-kal olcsóbban vannak hirdetve, de utólag belegondolva simán megérte nekem ezt a pluszt a hibátlan állapot.
pont ilyen évjárat és színkombináció az enyém, ezt 1 milláért is elhoznám most is gondolkodás nélkül (persze szervizes átvizsgálás után)Nincs időm kedvesnek lenni!
-
boogie84
veterán
válasz ujskodas #4658 üzenetére
Nagyon tré a bőrruha cbr600f-re. Én is ruha nélkül megyek, mert im Sexy and I Know It.
pózolj motorral bőrben, sport csizmában, nagy mosoly :Bőr + sport.
A képeket Tüzi kolléga készítette! Portfóliót nála lehet csináltatni![ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #4658 üzenetére
600f-em van, a ruháim:
cordura kabát
kétrészes bőrruha
cordura nadrág
protektoros farmer
puma desmo sporttúra csizma
xpd magasszárú motoros cipő
meleg és nyári technikai aláöltöző
1 bőr, 1 téli textil és 1 nyári kesztyűhogy ideális legyen, szükségem van még:
egy új textil kabátra, ami jobban szellőzik a melegebb napokra
egy nyári kabátra, ami csak kánikulában jó
ha ezek megvannak, akkor 5-40 fok között képes vagyok motorozni gond nélkül.tehát a tanácsom: ha első ruhát veszel, olyat vegyél ami univerzális, és több célra tudod használni. sport vagy túracsizma helyett sporttúra csizma. (pl puma desmo) -> később majd vehetsz valamit, ami jobban illik a stílusodhoz (pl egy versenycsizmát ha csak pályázol, vagy egy magasszárú cipőt ha sokat járkálsz városban), de ez a csizma bármilyen sport vagy túramotorhoz ideális választás. vagy egy hasonló, sajna nem ismerem más gyártók miket gyártanak, de biztos mindenkinek van ilyen átmeneti lábbelije!
kabátnál ami fontos: 1 kabát nem fog egész szezonban kiszolgálni. a bőrben melegben megdöglesz, hidegben megfagysz, a textil sokkal nagyobb tartományban ad jó hőérzetet, kivehető a thermo belseje, viszont kevésbé véd ha perecelsz és nagy sebességnél kivett belsővel lóg rajtad, vitorlázol a szélben.
persze minél jobb minőségű és drágább ruhát veszel, annál kevésbé kell kompromisszumot kötnöd, a drága bőr jobban szellőzik, a drága textil jobban illeszkedik stb..én örülök, hogy nem vettem drága holmikat az elején, bár az is tény hogy kisebb motoron kezdtem az ipart. így viszont pontosan tudom tapasztalatból, hogy nekem mir van szükségem. csak pénzem nincs rá
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
boogie84
veterán
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #4914 üzenetére
1. ami kötelező (szervizkönyből nézem!) olajcsere (10-15k), gyertyacsere 12-25k), szelephézag mérés (2 óra munka + anyagköltség, ha kell)
ami ilyenkor már valószínű csereérett: lánc+lánckerék (kb 25k), légszűrő (kb 10k), vezérműlánc feszítő (kb 25k)
a gyertyacsere és a szelephézag miatt (meg mivel eddigre kopik el kb a lánc) a 24ezres időszakok a legdrágábbak sajnos... (a gyári gyertya kb heroin áron van, 8000/db, az rögtön 24k.. persz csak ha hondásat veszel, ugyanaz a cikkszám ebayen nem a hondától 4k/db)2. nekem most van benne 48k, ugyanazt kell rajta szerelni mint 24k-nál. ha szerették és ápolták a motort, meg sem kottyan neki 53k, de még 100k++ sem
mintha erről már beszéltünk volna amúgy, még mindig a 3 között vacillálsz?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Integra
titán
válasz ujskodas #5101 üzenetére
gratula, sok balesetmentes km-t, tessék menni motoros tréningre, hondánál most pont akciósba' van, apámat is végre eltudtam küldeni, pont ma iratkozott ő is be végre safety-hungary első szint 2 naposára.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
alvaro
senior tag
válasz ujskodas #5115 üzenetére
Most vigyoroghatnék, hogy miért nem vitted inkább ki az esőbe, de az az igazság, hogy rohadtul nem lesz tőle tiszta Tavaly, mikor volt garázs, én is kimentem egyszer-kétszer egy fél vödör melegvízzel (hogy bele ne fagyjon a kezem a műveletbe), és lecsutakoltam. Idén biztos nem lesz ilyen, amíg tutira el nem múlnak a fagyok...
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #5115 üzenetére
jól döntöttél, hogy a kevesebb kilóméterest vetted végül
a műszerfalról: ha megtankolod, kialszik a benzinszint-visszajelző, amikor kigyullad akkor vált a gép tartalékra és ilyenkor 3,5 liter van benne kb. a 4 rovátkából olyan 5 kilóméterenként elkezd 1-1 villogni, amikor már mind a 4 villog erősen ajánlott tankolni mert a következő fázis az, hogy tolni kell majd
de mivel a visszajelző nem mutat pontos benzinmennyiséget, csak saccol a tartalékból megtett kilóméterek alapján, annyira nem megbízható.. nekem volt, hogy már mind a 4 rovátka villogott és mentem még vele vagy 20 kilómétert, és még volt benne kb 2 liter, simán mehettem volna vele még..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #5123 üzenetére
ó igen, mert nem tudod a trükköt
ha egyszer már kigyulladt, csak akkor alszik ki a tartalékot jelző lámpa, ha ez a 3 dolog teljesül:
1. töltesz bele benzint
2. járatod 1 percig
3. úgy, hogy a sztendereket felhajtodtehát ülj rá, hajtsd fel a sztendert, indítsd be és 1 percen belül eltűnik meglátod
doc hangosan felröhögtem a szegénységjelzőn, tekintve hogy autóa-motorba is mindig 3-4ezerért tankolok, ami autónál kifejezetten kevésnek számít a 60 literes tankba, ezért szinte mindig világít a szegénységjelzőm
minek tankoljak többet, ha a következő kanyarban lehet megborítom a gépet, kárba menne a drága üzemanyag[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
doc
nagyúr
válasz ujskodas #5141 üzenetére
meg hogy hideg
en mindjart indulok BP-re, oda-vissza 350 km
egyebkent meg ne panaszkodj, tegnap nekialltak rimankodni a nemetek hogy meg a heten menjek ki hozzajuk 2-3 napra, mondom anyatok egyelore ellenallok nehogy mar az elso szep napos, hosszu motoros hetvegemet tonkretegyek -
.mf
veterán
válasz ujskodas #5141 üzenetére
Ugyanmár... alig egy-két napról van szó...
Tavaly amikor jó idő volt, akkor nekem munka ill. utazás, amikor ráértem volna, akkor viszont végig borús, esős, hűvös idő volt, így májusban tudtam csak először elővenni a motort, majd két hét motorozás után váltóhiba és alkatrészre várás miatt másfél hónapot volt szervízben, júliusban tudtam legközelebb ráülni (hogy két hétre rá egy csúszós útszakaszon kicsússzak, és megint egy hónapig ne ülhessek motorra kiment váll miatt)... Szóval tavaly augusztus közepéig mindössze 1 hónapnyit motoroztam.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ujskodas
tag
válasz ujskodas #5221 üzenetére
Volt simsonom, rendszámmal. Sőt, annak idején rendszámos simsonnal mentek az A kategóriás vizsgák. - Ha van rendszám, onnantól nem smkp.
Egyébként gondolom, csak akkor kap rendszámot, ha meg tud felelni a kitételeknek. Mittudomén, pl. legyen hely rajta utasnak, ill. lábtartó stb. Valószínű van jogszabály, ahol pontosan le van írva.[ Szerkesztve ]
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #5637 üzenetére
akkor viszont jól tetted, hogy nem vetted meg, sokat elárul az eladóról ha trükközni akar..
vajon azzal is trükközött, hogy például olcsóbb alkatrészeket vett hozzá, olcsó olajat töltött bele?
enyémben már 48000 km van, leszámítva az esés nyomait olyan mintha új lenne...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
alvaro
senior tag
válasz ujskodas #5637 üzenetére
Valamiért muszáj nálunk minden használt motorban huszonezernek lenni, akkor is, ha senki se hiszi el, hogy annyi Nálam az volt a pikantéria az egészben, hogy benne hagyták a papírok között a francia kereskedés számláját 37 ezerrel, mikor a 21-gyel megvett motor mellé odaadták a pakkot. Nem mintha ez bármit számítana. Legföljebb annyit, hogy mióta rendesen átnéztem a papírokat, mindent duplán számolok - egyszer óra szerint, egyszer meg 16-tal többnek
Hülye egy népszokás ez, szerintem. Mondjuk Teresát eladni nem akarom, de ha el akarnám, elég lenne még mennem vele egy kicsit, 87 ezerről már semmiség átpörgetni az órát
-
Prof01
veterán
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #5773 üzenetére
simán lehet felfelé is, és lefelé is ha ügyes vagy. mondjuk 1->2-be a hosszabb út miatt én kihagynám, meg úgy általában nem viccből van ott a kuplung, lefelé ráadásul tényleg oda kell figyelni hogy ne erőszakoskodj a technikával. de a kérdésedre a válasz: lehet.
én nagyon néha szoktam csak, ha nagyon gyorsan kell bármilyen szitut megoldani azt kb 140-ig kettesben váltás nélkül is meg lehet csinálni, akkor meg minek bántsam szegényt még a kuplung nélküli váltással is...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Prof01
veterán
válasz ujskodas #5777 üzenetére
Persze lehet, de olyan gyorsan egy profi se tud kuplunggal, mint nélküle (itt tized/századmásodpercekről beszélünk). De nem csak a gyorsaság miatt használják a kuplung nélküli váltást, hanem mert intenzív használat mellett pár pályanap után elkopnának teljesen a lamellák.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
boogie84
veterán
válasz ujskodas #5773 üzenetére
Ez nem csak cbr600f-re igaz. Úgy tudom felfelé váltásnál csak a gázkart kell visszavenni. Ennek ellenére nem próbáltam, már régebben is bennem volt ez a téma, pár napja gondoltam rá megint h megkérdezem itt a fórumon h okosodjak kicsit.
Lehetséges néha 5 6 ban csak hozzáérek a váltóhoz és már benn is van.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
stifi
senior tag
-
Daywalker
addikt
válasz ujskodas #6284 üzenetére
Jah, én is szeretnék elnézést kérni Lassan azt sem tudom hogy mivel tankoljam meg a motort...nem hogy nyaralás, meg fényképező, pláne nem új ruha. Azt sem tudom mikor vettem legutoljára egy pár zoknit...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs