- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Windows 11
- Kék halál (BSOD)
- Milyen routert?
- Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
De egy 5 fokozatú váltó utolsó fokozata is lehet ugyanakkora áttételű, mint a 6 fokozatúé, mindez csak tervezés kérdése. Persze az egész váltó hangolása is nagyban függ attól, hogy milyen motorhoz kapcsolódik: ha egy alacsony fordulaton nagy nyomatékkal rendelkező motorra rakják rá, ami nem döglik meg a hosszú áttételtől, akkor okés a spórolós fokozat, egyéb esetben viszont szvsz annak nincs értelme, hogy a motor azért szenvedjen, mert nincs benne semmi erőtartalék, és jobban kell nyomni a gázt, hogy tartsa a tempót. Ugye motoronként eltérő, hogy mely fordulatszám tartományban működik a legjobb hatásfokkal, szóval szerintem nem feltétlen jobb az mindig, ha a lehető legalacsonyabb fordulatszámon ketyeg a motor.
Gondolom nem véletlen, hogy 6 fokozatú váltót leginkább az erősebb dízelekhez párosítanak, vagy a nagyobb lökettérfogatú benzinesekhez. Példának okáért az első generációs Fiat Punto 55 lovas alapváltozatához létezett 6 sebességes váltó, a második generációs 80 lovas benzineshez pedig 7 fokozatú sebességváltó. Ebből látható, hogy simán megoldható egy kisautónál is a 6-7 fokozatú váltó, de kérdéses, hogy ténylegesen van-e értelme. Azért tervezéskor azt is figyelembe kell venni, hogy hiába osztható el jobban a 6 fokozat, az ebből fakadó gyakoribb váltások nem feltétlenül szerencsések.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen