-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #27663 üzenetére
Autópályára nem ajánlom, de szerintem senki nem fogja.
Megbízható városi autó arra is van kitalálva.
Egész normálisan rángatja a clió testét, de az, hogy autópályára menj vele, nem lesz túl egészséges.Renault power
-
SZATA
senior tag
válasz peugeotmate #27663 üzenetére
Nekem 2001-es van, a kollégám meg most vesz egy 2008-ast. Alul kicsit nyomatékszegény, de egyébként jól megy. Nekem nyáron 6,8 litert fogyaszt városban, de "hegyet mászok" vele munkába menet-jövet minden nap és 195 széles gumi van rajta. A minimumom 6,2 volt, pálya és országút vegyesen. Pályán 130-nál már van hangja és nem kívánja a további gyorsítást.
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27684 üzenetére
Ezek alapján még inkább tökéletes választás neked az 1.2-es
Mi is mentünk vele síelni, kirándulgatni, mint írtam korábban hosszabb (1000+ km) autópályás szakaszok, semmi gondunk nem volt vele. Nyilván 75 LE nem kell tőle csodára számítani, de a mindennapi használatra teljesen elég (lehet).
rob210: Nekünk az 1.2 hajszálpontosan ugyanúgy bírta a terhelést mint az 1.6.
Azt nem tudom, honnan veszed, hogy az 1.6 ugyan abban az árban van, igaz én csak a használtautó kínálatát néztem át, de 1.2-ből 2007-2008-as 23 db. van fent normál állapotú, 735k-tól 1,75 M-ig, 1.6-ból pedig mindössze 4 darab van, 1,54 M-tól 2,75 M-ig, tehát érzésem szerint az 1.6-os motor nála, ha Clio-t akar, kapásból ki van lőve.
Az 1.6 példát csak azért írtam, mert nekünk olyan a Focus, én ha igazi autópályázásra vennék autót, semmi pénzért nem vennék ilyen 1.2-1.6 szívó motorral, abszolút nem oda való. Az ő esetében, mivel alapból nem is írta, hogy csak pályára vesz autót, és utóbb kiderült, hogy tényleg csak viszonylag ritkán menne, de ha megy is pályára, mint írtam, tökéletesen lehet használni ott is, ezért egyértelmű, hogy számára az 1.2 tökéletes választás. Az 1.4 is jó lenne egyébként, nem fog többet enni minden bizonnyal az 1.2-nél, és azért csak sokkal erősebb, viszont össz. 2 darab van belőle ebben az évjáratban, 1 és 1,5 M-ért.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #27684 üzenetére
Ha így kérdezed akkor jó választás az 1.2
Nem azt mondom, hogy nem lehet vele pályán közlekedni, de városi használatra van.
A ti felhasználási igényeitekhez jó lesz.Renault power
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27702 üzenetére
Először is, tisztázzuk már le, hány km lenne évente a pályázás?
Az 1.2-es 1 személyt éppen még elvisz 130-140-nél úgy, hogy nincs vele probléma, de azért sok pályázásra már 4 személlyel tényleg nem ajánlott, évente 1-2x meg lehet csinálni, nem lesz vele gond, viszont több pályázásra már nagyon kell az 1.4 16V.
-
aktív tag
válasz peugeotmate #27702 üzenetére
Lehet gyorsitani, csak vissza kell valtani, aztan 5-6 ezerig porgetni
-
SZATA
senior tag
válasz peugeotmate #27711 üzenetére
Igen 2001-es Ph2 1.2 16V Clio II. Amit írtam fogyasztást, az 3 megtermett személlyel volt.
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #27807 üzenetére
Nekem privilege a megane de nekem is csak színre fújt a kilincs, nem ezüst.
Two things what i hate. People that can't count...
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27847 üzenetére
30-110 km/h sebességkorlátozásnál 15 km/h-val lehet túllépni, azon belül nem büntetnek, legalábbis Szombathelyről nem kapsz csekket, a rendőr egy kis helyszíni bírságra már +10%-nál megállíthat, tehát a trafi 50-es táblánál 65-öt enged, de ha a rendőr utánad megy, akkor 50 helyett már 55-nél bünti van. Ez a bünti nem 30k, hanem kevesebb szokott lenni, 5-10k.
130 km/h-s korlátozásnál pedig 20 km/h a határ, ezen belül nem jön csekk, de ide is érvényes, hogy a rendőr 143 km/h-tól büntethet.
A trafinak van még egy 3 km/h-s mérési hibahatára, tehát egy 50-es táblánál nem 65-től fotóz, hanem 69 km/h-tól.
Most pontosan nem tudom, de több hiteles helyen le van ez írva, és már sok éve így működik a gyorshajtás bírságolása.
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #27939 üzenetére
Lehet a turbót kilométerhez kötni ha valaki gyilkolja. Akár néhány ezer kilométer alatt tönkre lehet tenni egy turbót ha hidegen, az olajnyomás felépülése előtt pörgetik, vagy hirtelen leállítják. Tempós haladás után pedig egy ideig még álló helyzetben járatni kell, hogy a turbó kellőképpen visszahűljön, ez kb fél vagy egy perc. Ha ezeket figyelembe veszed akkor elmegy akár több százezret
Two things what i hate. People that can't count...
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #27945 üzenetére
Számít, főleg a turbódnak. Ha nincs olajhőmérőd akkor mikor beáll a víz középre akkor rászámolsz még néhány km-t mert az olaj később melegszik be (legalábbis dízelnél) és akkor már lehet taposni tiltásig
Ja és a 30 ezres olajcserét nyugodtan felezd meg 15-re .rob: a clip azt mondta hogy nincs kapcsolat a multiplex hálózattal. Van egyébként hogy 100km-ig nincs baja, aztán meg megkapom a hibát. Tehát nem állandóan szar. Viszont mikor hibát ír akkor nem veszek észre semmi különöset. Decemberben azt mondta a szervízben a clip hogy a kormányban van egy szögelfordulás-mérő, az dobja a hibát. Tegnap mást írt a clip a mesternél.
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27939 üzenetére
Ha vigyázol rá, sokáig elmegy. A benzines turbóknál sokszor nem lehet felújítani, ugyanis a magasabb üzemi hőmérséklet miatt, deformálódik, illetve elreped a ház. Viszont a dinamikája kárpótol, imádom a turbós autókat, sokkal élvezetesebb ilyet vezetni A lényeg minőségi motorolaj, időben szervizeltetni, időnként nem árt meghajtani hosszabb távon! Melegen nem leállítani, de ezt már írták előttem. 100.000.- kapsz felújítottat, garanciával, az új kb. 240 ezer körül van.
Füge
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27953 üzenetére
Turbocsere
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27955 üzenetére
Kizárni nem kell, viszont használtautónál veszélyesebb a turbo, mert ha saját magad megveszed újonnan, és tudod kezelni, akkor több százezer km-t is elmehet hiba nélkül, de lehet, hogy csak 40k km-rel megvéve akár 60k-nál már turbocsere lesz, mert ki lehet nyírni könnyen...
Viszont nagyon jól lehet autózni turbós kocsival, és azért annyira félni nem kell a turbótól...
[ Szerkesztve ]
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27953 üzenetére
Nem! Turbót cserélik ki, kompletten! Megnéztem az általad linkelt verdát, ebbe még sok sok kilométert belehajthatsz, nem is szabad ezen agyalnod!
Ezt maga a turbó, ezt cserélik, illetve a tömítéseit.
Füge
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27960 üzenetére
Próbálj rá alkudni! Egy szakember megmondja, hogy mi a helyzet a turbóval, mivel ez fiatal autó nem hiszem, hogy gond van vele. Nem lehet szürkés kipufogófüst, az a turbó tengelyének kopására utal, nem lehet fura hangja, viszont van egy fütyülő turbó hang az természetes. Bár sajnos nekem sincs erről tapasztalatom, hogy ennél ez milyen. Nem lehet olajfolyás a turbó környékén, egy szakember a hangja alapján, és ha ránéz már látja, ha gond van vele. Nem tudok ajánlani, mivel én vidéki vagyok, de pesti kollégák tuti mondanak jó szakit.
Nem kell félni a turbós autótól, nem mumus, csak kicsit több odafigyelés kell, és nincs gond!
[ Szerkesztve ]
Füge
-
Füge007
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #28510 üzenetére
A 6 évet én nem várnám meg gyári előírás a max 150.000kilóméter .- vagy 5 év.
Renault power
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #28510 üzenetére
Anyagárban kb 60 ezer lehet a készlet vízpumpával segédszíjakkal. Erre jön a legalább 2-3 órás munkadíj.
Two things what i hate. People that can't count...
-
tresh
addikt
válasz peugeotmate #28519 üzenetére
Mivel óránként a díj min 8k így könnyen valós az a 200K anyag+díj
-
Füge007
senior tag
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #28519 üzenetére
Nekem a teljes csere 135.000.- olajjal együtt ha a renaultnál csináltatom.
A baumgartnerrel vigyázz, mert amikor vettem a mostani szekeret kértem árajánlatot műszaki átvizsgálásra.
A baumgartnernél 15.000.- + áfa lett volna, míg a renault szentmihálynál meg csak 7.500+ áfa.
Renault power
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #28519 üzenetére
Ha Maglód nincs túl messze, akkor van egy Renault mágusunk, adunk egy számot, és kérhetsz tőle egy árajánlatot. Jól, gyorsan és olcsón dolgozik. Én 60km-ről járok hozzá, röhögve megéri.
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
AMD Power
titán
válasz peugeotmate #28538 üzenetére
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
laszlo168
senior tag
válasz peugeotmate #28538 üzenetére
Az enyém 60 ezernél, 3 évesen ki volt szakadva.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #29068 üzenetére
Ha le tudja igazolni a kilométert akár még jó is lehet.
De az árból minden féle képpen alkudni kell lefelé.
Mert nem ez az egyetlen.Bár az1.4 esben tudomásom szerint nincs okos kerék az 1.6 ban meg van.
De ennek ellenére az 1.6 nagyon baba.
Én is ültem ilyenbe is olyanba is.
A legtutibb a 106 lovas dci de én nem szeretem a dieselt se karbantartani se használni.Nekem az 1.6 benzin nagyon bejött.
De nekem 1 esem van.Ennek ellenére így hirdetés alapján érdemes megnézni, a gyújtó trafókat mindenképpen ellenőrizd, hogy milyen van benne ne az legyen az első költséged a kocsira.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
imyourfriend
őstag
válasz peugeotmate #29080 üzenetére
Renault márkaszervizbe szerintem inkább ne vidd, legalábbis ne a baumgartnerhez..
(#29079) Savanya: Legjobb ha az ember kerüli a márkaszervizet, és valami régebbi ismerőséhez viszi. Vagy a már sok embertől hallott jól dolgozó szerelőhöz. A mi gépünket otthon a garázs előtt szervizeljük ha pici hiba van, ha picit nagyobb a gond akkor apu begurul egy elektroműszerészhez ahol van autószerelő ismerős is és a probléma hamar+márkaszervizhez képest olcsón megoldódik.
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #29080 üzenetére
Az nem gond szinte mindegyiknél elszakad , kiszakad vagy eltörik helyettesíthető alkatrész 1.500-3.200.- között mozog az ára.
Az egyébként csak a friss levegő bevezető cső.Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz peugeotmate #29080 üzenetére
Rob210 jól mondja. :-)
Én a Bárdinál vettem 65mm alucsövet kb40 cm-t és azzal lett kiváltva. ( nekem M I ph2 van).
Az egész nem volt 1500 pénz.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
tresh
addikt
válasz peugeotmate #29086 üzenetére
Semennyire... Nincs vele gond
-
gabx76
senior tag
válasz peugeotmate #29086 üzenetére
Kártya jó dolog, főleg ha kéz nélküli. Nekem utóbbi van, most 11 éves az autó, és (kopp-kopp) soha nem volt vele semmi baj.
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #29175 üzenetére
Akkor arra csapj rá, én 10.000-ért vettem a nívópálcát, ilyen ritka alkatrészért, ha tényleg ritka, akkor semmi a 2k...
-
AMD Power
titán
válasz peugeotmate #29175 üzenetére
Gratulálok hozzá. Nagyon szép kis gép. alkudni tudtál belőle?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #29175 üzenetére
Gratulálok! Kiderült hogy miért van lehúzva az a cső a motortérben? Ablakmosótartályról hova lett a kupak? Képen rajta volt.
Two things what i hate. People that can't count...
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #29181 üzenetére
Gratulálok a gépállathoz sok balesetmentest vele.
A trafókat megnézték?Kupakot bontóban keress, mert arany áron van.
Pesti vagy?Renault power
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #29398 üzenetére
Persze, lehet kapni, de akkor oda a kijelző és a vezérlő a kormánynál. Fejegységgel pedig nincs baj, kivéve ha valaki cd-t használja mert arra alkalmatlanok.
Two things what i hate. People that can't count...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peugeotmate #29876 üzenetére
A jobb hátsó lámpa nincs rendesen letestelve. Test kábel megpucol, összes izzó kiszed megcsiszol, foglalatok szintén.
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #29876 üzenetére
Nem az izzókkal van a baj.
Meg kell nézni, hogy a lámpatest csatlakozója nem lazult-e ki.
Ezt nekem is csinálta az egyes csak nekem akkor villant fel hátul minden ha balra indexeltem
De minden a szó szoros értelmében.A csatlakozót levettem a lábakat kicsit kijjebb hajtottam kis csavarhúzóval és utána rendben volt.
Én úgy vettem észre a hibát, hogy megmozgattam a csatlakozót és a karácsonyfa izzó effektus rögtön jelentkezett, szerintem érdemes neked is ezzel kezdeni.Ha nem ez a hiba akkor marad az elektromos testtelés vagy relé hiba.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #30818 üzenetére
Renault szakszervizben csak az cseréltet vezérlést aki cégesen csináltatja, vagy nem számít neki a pénz.
Jól érzed, hogy lehúzás.
Max 100.000.- de akkor nagyon gyorsan csinálják és mindenből a legjobb márka van benne, és ez teljes csere hosszbordással és szimeringekkel együtt.Renault power
-
gabx76
senior tag
válasz peugeotmate #30818 üzenetére
Teljesen jól érzed, én 75e-s ajánlatot kaptam, de végül magam válogattam össze az alkatrészeket. Mondjuk így 110 lesz, de van benne okoskerék és hosszbordás-szíj is.
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #30818 üzenetére
Az rengeteg... Tipikus markaszervizes lehuzos ar...
Ilyenkor nem banom, hogy az 1.4 8V mellett dontottem, munkadijjal, vezszijjal, hosszbordas szijakkal, gorgovel, vizpumpaval meglesz 30k-bol
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #30823 üzenetére
Debrecenben is megkerdezheted a Renault markaszervizet, en is ide hordom a kocsimat, korrekt banda, nagyon jo szerviz
-
peugeotmate
őstag
válasz peugeotmate #30825 üzenetére
Még valami, a vízpumpa cseréje mennyire "kötelező" ilyenkor? Mert hallottam olyat is, hogy az többet is bír és ezt a szervizben meg tudják állapítani...
meg
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #30825 üzenetére
Arra nem gondoltal, hogy magadnak veszed meg az alkatreszt es ugy viszed markaszervizbe?
-
just
aktív tag
válasz peugeotmate #30826 üzenetére
Vízpumpát is illik cserélni a vezérléssel, már nem nagy tétel hozzá.
Two things what i hate. People that can't count...
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #30826 üzenetére
Ha a vízpumpa miatt únra szerelni kell, többe fog fájni, mint ha megcsináltatod elsőre rendesen.
Dolz vízpumpát vegyél.Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz peugeotmate #33999 üzenetére
Nézd meg az ülések alatt a csatlakozót, lehet hogy kontakthibás.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
FRENK1988
veterán
válasz peugeotmate #36906 üzenetére
legutóbbi olajcserekor nem lett nullázva a számláló. Fc hosszan nyomva indulásnál az üzinél mig nem villog, majd ismét hosszan. Ha jól emlékszem
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
eTrade
tag
válasz peugeotmate #41510 üzenetére
Hűtőfolyadékot csak akkor önts hozzá ha pontosan tudod milyen került bele, mert a keverésből lehet gebasz!
Ha nem tudod hogy milyen van benne, akkor méresd be a jelenlegi fagyállót valamelyik benzinkúton (pl. OMV) és ha bőven -30 környékét mérnek, akkor nyugodtan tölts hozzá deszt vizet.
Rob: Részvétem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen