-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #88200 üzenetére
Köszi!
80% országút, 15% város, 5% pálya az éves futásom.btw. Van kettőstömegű a 2.0 M4R-os Laguna 3-ban?
Illetve fl előtt esélyem sincs FM transzmitter nélkül telefont csatlakoztatni, ugye?
Megvan az első problémám is az autóval. Borzasztó gyenge a rádiójel vétel. A szokásos ingázós utamon eddig ez a rádió a leggyengébb. 24km-ből az eddigi verdáim kb 2-3km-t recsegtek vagy szüneteltek (fixen ugyanazokon a helyeken), de a Laguna kb a felét kussban tölti és csak keres… Természetesen hazafelé ugyanígy, tehát nem random.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Mezga Aladár #88236 üzenetére
Gyere az M6-osra, Szekszárd után, Pécs felé. Ott 10 percenként látsz másik autót. Annak idején az N16-os Almerával toltam egy 190-est, pedig 1.5@98ló. Még gyorsult volna, de téli gumin nem akartam forszírozni.
Szerintem a Megane megnyalná a 200-at.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Laguna III 2.0 M4R-nál az olaj és minden szűrő cseréje igényel valami egyedi szaktudást vagy faék?
Annak idején az N16-os Almerámban magamnak csináltam mindig. A Superb-nél szopatós volt, ezért inkább a szerelőmmel csináltattam.
Akna van faternak és apósnak is.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz volvoguy #88328 üzenetére
Mivel méltatlanul alulértékelt autó, ezért bőven kapsz 2.5M-ért szépet. Én 2.075M-ért vettem a szívó benzines verziót 2 hete 126k km-rel, ami lehet, hogy kamu, de az állapotáról ítélve sokkal több nem lehet benne.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #88331 üzenetére
Viszonylag jó minőségű anyagokból rakták össze a III-as Lagúnyát, de jobban zörög belül 15 évesen, mint egy VW konszernes verda. Mondjuk nem is csodálom, mert beton kemény a futóműve. A Mecsekben kb. másfélszer nagyobb tempót tudok vele menni a Superbhez képest. Franc se gondolta volna, hogy ilyen élvezet lesz vezetni egy ekkora francia tepsit.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz MC Pite #88410 üzenetére
Eddig két mérésem van a lagúnya M4RC 2.0-val. Első alkalommal 9.2l-t mutatott a vas is, és pontosan annyit fogyasztott. A következőnél 8.5-öt mutatott, de csak 8.3-at evett. Nálam csak OMV-s 100-ast kapott eddig és szerintem maradok is annál, mert kb. 6% a felára a jelenlegi áraknál. Régebben nem "érte meg" ennyire prémium üzemanyagozni, de mi előre megyünk...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Laguna III 2.0 M4R.
Hiba: Check parking brake, folyamatosan világító villás kulcsMa voltunk nagyszülőknél, és amikor odaértem, akkor dobta be a hibát. Az elektromos kézifék tökéletesen működik, automatán kienged, 10%-os lejtőn is megnéztem üresben és simán tartja az autót.
Házilag tudok ezzel valamit kezdeni, vagy szerviz/szerelő?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #88532 üzenetére
Itt nincs olyan, hogy csak valami 1 pillanatig fennálló hiba miatt ott marad a hibajelzés, aztán X újraindítás után eltűnik?
Az Almerám csinált olyat. Egész pontosan 30 újraindítás után tudta ezt a funkciót.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #88618 üzenetére
Kb. 2 éven keresztül csak OMV MM-t tankoltam a 2.0CRTDI-be. Csak olaj és szűrők cseréjére volt szükségem, továbbá a regenek is ritkák voltak, pedig volt egy 4-5 hónapos periódus, amikor nagyon sokat használtam hidegen, városban.
Ja, és a nívópálcán két olajcsere között nem mozdult meg az olajszint, tehát egy decit se evett (15k km-enként cseréltem).[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Xantomas #88658 üzenetére
Nem nagyon szoktam kapufába futni élőben, max akkor, amikor előre tudom, hogy kapufa, mégis megnézem, mert reménykedem…
Leírom a módszerem:
1. Csak magánszemélyes hirdetéseket lát a szemem.
2. Viszonylag értelmes, lehetőség szerint amatőr képek legyenek (kiszűrve a neppereket). Továbbá évszaknak megfelelő növényzet legyen a háttérben. Pl. februárban gyanús az olyan hirdetés, ahol a képeken a háttérben lombhullató fák full zöldben pompáznak. Nagy eséllyel nem tudja eladni, mert élőben egy gané a verda (vagy a gazdája).
3. Az autónak lehetőség szerint legyen értelmes leírása, kevés helyesírási hibával, vagy anélkül. Ebből már elő tudod szűrni, hogy az eladó mennyire igényes. Ha igénytelen, akkor nagy eséllyel az autója is.
4. Telefonos hívásnál beszéltetni kell az eladót, akár hülye kérdéseket is bedobva. Én ezzel jól tudok szűrni, de ez azért van, mert elég sok embert interjúztattam már. A kamugépek hamar lebuknak. Ennél a résznél nagyon sok plusz infót tudnak még adni, ami nem szerepel a hirdetésben, de fontos lehet a továbbiakban.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz MC Pite #88661 üzenetére
Nekem eddig bevált a módszerem. Nem muszáj követni, csak megpróbáltam kicsit segíteni.
Ha van egy megbízható kereskedő, akkor nyugodtan lehet nála vásárolni. De akkor számolni kell a hatalmas felárral. Értelemszerű, hogy a kereskedő profitból él, tehát súlyos százezrekkel olcsóbban is hozzá lehet jutni egy hasonló minőségű verdához, mint amit ő árul. De ehhez sok időt kell beleölni a keresésbe (főleg kezdőknek).megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Na, úgy tűnik magamtól, diag nélkül is megtaláltam a “check parking brake” okát.
Ma vettem észre, hogy hiányzik a pótféklámpa búra és már nem is világít. Ezt biztosan cserélem, de ettől függetlenül ránézetek diaggal.
Ilyen pótféklámpa búrát honnan érdemes lőni? Autodoc-on találtam 11-27k-ig, unix-on 72k-ért, de nincs készleten (ennyiért ne is legyen), bárdin nincs.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Elégedett vagy a Talisman-nal? Jó érzés tölt el, amikor visszanézel rá a parkolóban?
Ha igen a válasz, akkor mif@szt érdekel, hogy ki szerint túl nagy a verda?diablo1984: Francia prémium nincs abban az értelemben, mint a 3 német presztízsbálna.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Superb MK2 facelift-ből (B6-B7 Passat technika, PQ46 platform) ültem át a Laguna-ba.
A Superb 5 évvel fiatalabb volt és szedán/hatchback (duplán nyíló csomi ajtós). Előnye az volt, hogy hátulról nem jöttek fel zajok, de ugye a Laguna hátrányban van a “hangár” test miatt (kombi). Ezenkívül talán zajszigetelésben talán jobb volt, de ugye a pályán 2100-at forgó dízel és a 3500-at forgó benzinest így nehéz összevetni. 110-ig a Laguna nagyon csendes.
Az ülések a Laguna-ban fényévekkel kényelmesebb. A beltéri anyagok, kormány stb. nagyon hasonló.
A Superb multilinket kapott hátul, mégis leverte a vesém a kis keresztbordákon. A Laguna kb másfélszer nagyobb tempót tud kényelmes a Mecsekben, szóval az egyszerű futómű valahogy jobban sikerült. Ettől függetlenül a Laguna is tud ütögetni, de a puha fotelek sok mindent elnyelnek.
Számomra ajándék volt a fél áron vett Laguna a VW-s bálnához képest. Egyszerűen értelmezhetetlen számomra a Laguna ára. Mindenesetre nagyon jól jártam, legalábbis úgy tűnik. Kopp-kopp.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz diablo1984 #88730 üzenetére
Minden esetben.
Na jó, az asszonynak sikerült lőni gombokért egy 140k km-es, tip-top Jetta V-öt, de ugye az a VAG-on belül a toprongy kategória.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #88771 üzenetére
Fölényesen a legmodernebb és legjobb minőségű gyártás zajlik már Kínában. Már ott sem lenne olyan olcsó a gyártás, mint 20-30 éve, ha nem fejlődtek volna olyan szintre, mint ahol vannak jelenleg.
Ezek tények, nem vitaindítónak szánt magasröptű mondatok.
Mielőtt valaki belém köt.
1. Tisztában vagyok vele, hogy a világ leggagyibb termékei is Kínában készülnek, de ez a nagy számok törvénye miatt van, mivel szinte minden tartós fogyasztási cikket ott gyártanak.
2. Rohadtul nem örülök én sem ezeknek a tényeknek.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Kornelius07 #88700 üzenetére
Szia!
Végül helyi kisvállalkozótól veszem. Ma rendeltem, holnap reggel mehetek érte, és ha nem oké, akkor nem kell kifizessem. Kedvezménnyel is drágább 50€-nál, de ezzel nem tudok befürödni, és így is sokkal olcsóbb, mint a nagyobb webshopokban.
Többiek: Laguna III pótféklámpa cseréhez ugye le kell pattintsam a csomagtér ajtón egy kb. méteres műanyag takarót. Kell valami negatív dologra számítsak, vagy ha finoman csinálom (mint ahogy a lovak b@sznak), akkor vissza is tudom majd pattintani?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Túl vagyok a pótféklámpa cserén, kb 7 perces mutatvány volt. Helyi alkatrészboltban vettem 27.800 JFM-ért, és kivihettem, odapróbálhattam stb… Szinte mindent tőlük veszek. Minden webshopban drágább lett volna, kivéve abban a lengyelben, amit linkeltek ide.
Szombaton egy durva gyűrődésen (beton és aszfalt találkozás keresztben) elég csúnya hangja volt a bal első futóműnek. Elvittem ma a szerelőmhöz és egyből meglett a ludas. Bal első rugó eltörött. Rendeltem párban, összesen 46k lesz. Ez mennyire lehet korrekt ár?
(Laguna III 2.0i M4R kombi)megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
AZM-et tudtak nekem szerezni. Bárdi, Unix stb. nem találtam olcsóbban.
Annak idején az F Astra-mba 12k/db, de 2016-ban. Ebből kiindulva úgy gondoltam, hogy egy Kaguna 3-hoz 2023-ban a ~dupla ár nem vészes. Akkor tévedtem.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #88916 üzenetére
Néztem hahu-n a fórumtársnak automata egyterűket 2M-ig, de ott nem találtam GS3-at. Szerintem az inkább 3-4M. Ennyiért szvsz. a Grand Picasso 1.6-2.0HDI-val egész vállalható, de legyen a zsebben minimum 500k, ha banánt kér a majom.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Megkapta az új rugókat a lagúnya, de a szerelőm szerint műszakiig konplett lengőkar csere is kelleni fog, mert szilentcsere csak ideig-óráig lenne megoldás. Első lengőkarokra tud valaki valami jó forrást? A szokásos boltomban kaptam ajánlatot TRW-re 33k-ért/oldal. A szilentet visszavették nyugta nélkül is simán.
Unix-on gyorsan csekkoltam, ott 50k+, elmebetegek…btw. Megkaptam a régi rugókat is. A törött alja szét volt rohadva, azért adta be a kulcsot az alsó karika.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz hdanesz #89163 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor O3-ad volt nem rég (barna színben). Az viszonylag keményebb futóművel rendelkezik.
Na, a Laguna III hasonló érzést nyújt, de közben kb. másfélszer nagyobb tempóval is biztonságosan bemehetsz egy kanyarba. Mindezt úgy, hogy szinte 90-es évekbeli sportautós visszajelzés jön az elektro-hidraulikus kormány szervó miatt. Magyarra lefordítva: sportos, és nem marketing sportos, hanem valóban az. Érzésre az mk2-es, faceliftes, 155 lovas, 2.0 benzines Mazda 6 volt hasonló, de annak ehhez képest túl van szervózva a kormánya. A kategória futómű etalonja, a Mondeo mk4 is hasonló, de az kényelmesebb, és cserébe sokkal drágább a szervize a multilink hátsó miatt.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz hdanesz #89167 üzenetére
Az egy jóval modernebb Honda, szóval érthető. A Laguna III kormányzása megszokást igényel. Nem az a két ujjas fajta, mint a mai, túlszervózott verdáknál. Leginkább kanyarban fékezésnél kell vele birkózni, de azt kerülöm. Én tartom magam az ősi dakotacsángó’ mondáshoz: “kanyarba lassan kell érkezni és gyorsan kell belőle távozni”.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Laguna III 2.0 benzin M4R.
Váltóolajat és benzinszűrőt milyen sűrűn érdemes cserélni?
Gyertyákból mi a javasolt?
Szerintem a műszaki előtti (augusztus) lengőkar cserénél kap egy nagyobb szervizt.
Tud valaki Bonyhád-Szekszárd, esetleg Pécs környékén olyan szervizt/szerelőt, aki rendelkezik rendes diaggal, és nem márkaszerviz? Jövő pénteken még a Balaton környékén is jó lenne vagy 14-én késő délután Ecser környéke is. (A nagy szervizt a saját szerelőm csinálja vagy félig én, tehát csak a diag érdekelne.)megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz gabor9991 #89288 üzenetére
Ez attól függ, hogy mikor kapod el a dízelt. Ha egy CR-t úgy használsz 150k km-en keresztül, hogy pont beleesik a DPF/kéttömegű/turbó/magas nyomású problémakörbe, akkor hamar szállnak a fél milliók vagy több…
Összességében nagyjából ugyanott van az ember.
Azt kell megvizsgálni, hogy képes-e az ember a dízel mellett félrerakni a fogyasztásból megmaradó pénzt. Ha nem, akkor inkább vegyen “egyszerűbb” autót.
Illetve fontosak a preferenciák is. Inkább 1500-3000 közötti fordulaton érkező erőre van szükség, vagy “délutánira” (4-től 6-ig). Vagy minek kedveli jobban a hangját. Pl. én 2,5 éven át sem tudtam megszokni a traktorhangot. Stb…megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #89303 üzenetére
A tapasztalataim alapján a fogyasztást két dolog tudja igazán növelni:
1. Városi használat, simán képes másfélszeres szorzóra az országúthoz képest.
2. Nagy tempó (130 feletti, tehát illegális). Elmehet itt is fél liter felett pluszban a semmire.Sokáig figyeltem a fogyasztásbeli különbséget a sportos és a nyugodt vezetés között, de kb hibahatáron belül maradt, max pár deci. A nagy gáz - nagy fék kombót inkább a biztonság miatt kerülném, illetve a motor és fékberendezés tartósságán is javít, ha ésszel használják őket.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Laguna 3 fl előttin az első lámpákat ki lehet cserélni fl utánira? Kompatibilisek? Ha igen, akkor ez járhat-e bármilyen hatósági problémával?
Keresgéltem teljes Laguna 3-as lámpatesteket, és a 2008-as típushoz is leválogatta több webshop is az fl utáni lámpákat.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Ukrajnai háború
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- PHP programozás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Tippmix
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen