-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
válasz Beca1990 #51008 üzenetére
Van clio4-em, de nagyon relatív megéri-e az árát egy autónál
Betegsége a stabilrúd szilent nyikorgás, az első kis háromszög ablak első szériánál szélzajos tud lenni, talán azt később javították, de ezeket gariztatni lehet.
Az autó kategóriájához képest nagy, vezetőnek tágas, bal oldalt nem szeretem az ülés túl magas nekem, nem állítható. Műszerfal jó anyagú, de sok helyen van kopogósabb. ebben a kategóriában elnézhető szerintem. Viszont tartós belül. Nekem most van a kis dci-ben 170k, de belül szinte semmi nem lászik. Nepperek álma lenne 70k-ra visszatekerni.
Városban simán jó, országúton vállalható, pályán érződik a zajon nem egy lagúna, bár az 5. buzi hosszú, szóval motorhang nincs nagy. Hosszú útra is simán bevállalható, de nem egy laguna. Futóműve játékos, jól el lehet vele lenni, kb 160-ig elég jól fut pályán is. Szeret kanyarogni. Elég már rá a 15-ös kerék is, 16-nál nagyobbat nem szabad rakni rá.
Ami a legnagyobb baja, nem rendelhető az 1,6-os szívóval, csak 0,9tce meg 1,,2tce van benne. A 0,9 felejtős, nem túl erős, az 1,2 meg nagyobb betegágy lesz a Renaultnak, mint az első generációs 1,5dci volt. Messzire el kell kerülni. Majdhogy úgy van, az 1,5dci a legmegbízhatóbb választás, a gyengébbek Bosch befecskendezősek, azok a legstabilabbak.Még valamit?
-
konyi79
addikt
Hali,
Clio IV-ben ha szélvédőre vagy szélvédő-láb vegyesre állítom a befúvást párátlanítás céljából automatikusan bekapcsolja a klímát. Ilyenkor az állapotjelző led nem is világít. Ezt meg lehet valahogy hekkelni nálam maradjon a döntés? Gondolom veszi valahonnan a jelet, hova fúj éppen. -
konyi79
addikt
Sziasztok, bedobok egy problémát, hátha találkozott már hasonlóval valaki.
Adott egy clio4, 2012-es, manuális klímával, az alábbi hibajelenséggel:
Bekapcsolom a klímát, egy pillanatra behúz a kompresszor, majd el is ejt rögtön. Ezt csinálja egy darabig, míg behúzva nem marad. Akkor egy rövid ideig hűt, majd ha a rendszer nyomása miatt üzemszerűen kikapcsolja kompresszort, újra behúzni csak megint hosszú kínlódás után tud. Mondanom se kell, így elég gyatrán hűt.
Klímagáz töltete rendben, akku jó, feszültség stabil. A kompresszor, a tekercs, a reléje jó, a kimenő jel szerint működik. Nyomásérzékelő jó, de volt cserélve is biztos ami biztos alapon. Az utastéri kezelőpanel helyére már dugtunk másikat, neme az szívat, de nem. A másikkal is azt csinálta. Elpárologtató hőmérséklet jeladója jó, de kicseréltük.
Hasonlóval találkozott már valaki?
Köszi -
konyi79
addikt
válasz rob210 #58464 üzenetére
Ebben van gyorsulás érzékelő is? Az autó tempomatos, úgy tudtam a gázpedál padlókapcsolójára kellene csak ledobja a klímát. Lehet benne más is?
Még a befecskemdezőt gondolom átprogramozni, bár az nincs tippem miért szólna bele. Meg az ugye csak szalonban megy leszedni a gyári legfrissebbet. -
konyi79
addikt
válasz ilyenezalaci #58512 üzenetére
Fékolaj, a hűtőfolyadékot meg úgyis cseréled a vezérléssel.
-
konyi79
addikt
válasz ilyenezalaci #58543 üzenetére
Gyári lámpák vannak az autóban? Nem lehet csak olyat kapott, amiben benne van sérülés után?
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58576 üzenetére
Francia autót biztos csak nyugodt embernek szabad venni, de nem bölcs... A tulajdonos lelkét meg tuti átjárja néha valami, de elég egyedi személyiség, akinek ez a nirvána...
A termosztátot meg semmiképp se szabad gyáritól eltérő értékűre cserélni. A motorok maghőmérsékletét jóideje ott próbálják tartani, a hűtővíz ne forrjon fel, meg épp ne égjen meg az olaj. Ennek érdekében vetik be a túlnyomást is a hűtőrrendszerben, kitolják a forráspontot. Ez a jobb hatásfokú égéshez kell. Ha alacsonyabb a hőfok a kelleténél, romlik a hatásfok is, meg a kopások is nőnek ahogy már említésre került.
Ettől persze lehet rossz a termosztát, de azt max sejteni lehet a hőfokmérőből, a diagnosztika ami segít, ott pontosan ki lehet olvasni a vízhőfok értékeket, nyomon lehet követni egész jól a termosztát működését is.
Ingázó hőfokmérőnek nagyon sok oka lehet, csak egyik utolsó a hengerfejes motor. Viszont akkor igencsak szokta legalább színezni a hűtőfolyadékot. Első körben én a jelenség alapján azt nézném meg, nincs-e eltömődve a hűtő, hajlamosak rá sajnos a szorosan egymásra pakolt víz-klíma stb hűtők között a szemét felgyülemleni, kisebb sebességnél ilyenkor a vízhőfok magasabb lehet, a klíma gyenge hatása árulkodó jel lehet.
De lehet akár egyszerűen a műszercsoportot kell kalibrálni. Vagy ezer dolog.Prémium üzemanyagot megint motorja válogatja. Vannak olyan konstrukciós motorok, amelyek olyan jól sikerültek, normál üzemanyaggal nem is képesek működni tartósan hiba nélkül (pl ecotec 1,6); vannak, amelyek fel lettek erre készítve, felismerik a jobb üzemanyagot, és akár lehetnek kicsit erősebbek ilyennel, de ezek többnyire nem alapmotorok alapmodellekben.
A másik ami főleg a modernebb nagynyomású dízelekre jellemző, új korukban szinte semmit nem profitálnak a prémium üzemanyagból, viszont ahogy öregszik a rendszer, pontatlanabb a befecskendezés, rosszabbul porlaszt a fűvóka stb, egy jobb üzemanyaggal szinte megtáltosodnak, de ilyenkor is csak újkori formájukat hozzák, bármit is érez a tulaj..
Persze ha a motorvezérlő nem a gyári paramétereket tartalmazza, megint felülírhatja az egészet. Lehetnek simán olyan üzem/tehelésállapotok, ahol egy jobban adalékolt üzemanyag tud megfelelően működni. -
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58579 üzenetére
Az a K4J amit említesz pont nagyon nem a kedvencem. Volt Megane-om (1ph2) azzal az 1,4 16V-vel, de számomra a rosszul hangolt motor szinonimája mai napig. És itt nem a Sagem gyújtótrafókra gondolok.
Nemigen bírom a WV motorokat, de még -ha már korabelit keresünk- egy octáviába bújtatott 1,4L16V is jobb volt nála 75 lóval alapmotornak. Kiadja a 95/98 lovat, nagyon felső tartományra lett hangolva, ott meg zabál. Szörnyű hangja van a hátranéző leömlő miatt, alsó tartományban talán a 4-1 kipufogó miatt döglődik. Emellett 6k rpm után meghal.
Ha beleülsz egy szintén 1,4 almerába, ott a 90 ló teljesen másképp szól. Az a GA14 motor 1400-nél átlépi a 100Nm-t, és 7200-ig vígan elforog. Ok, az még lazább környezetvédelmi előírásra készült, de a motor nyakára tolt katalizátorral is megoldották a 4-2-1 köbölt leömlőt, ami pl sokat tud segíteni egy kicsi szívónak.De ahogy írod az 1,6-osok tök más. Szinte minden gyártó a plusz lökettérfogatot alsó tartomány javítására használta. A K4M-el totál más vezetni emiatt ugyanazt, meg többet sem igazán esznek.
De próbáld nyugodtan a drágább benzint vele, ártani nem fog. De csodát tenni sem.
(#58581) Dorothy
Ha az 1,6Si-re gondolsz, azt ne keverd hozzájuk. Egy tök más korszak teljesen másra épült motorja. kifejezetten sportos motor, kb a Clio3 RS-hez mérhetnéd, mire is készült.[ Szerkesztve ]
-
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58589 üzenetére
2mm váll nem kicsi már egy tárcsán. Főleg ha kívül ennyit látsz, belül még több van.
Ha nem fékezel, meg nem húzod be a kézit, az nem tud beragadni. Vagy mindig beleér, csak nem veszed észre. Nem melegszik menet közben?
Dobra nem jellemző, tárcsa szokott több állás után súrlódni esetleg kis felületi rozsda miatt.
Leszedheted, de lehet egy szerelővel jobban járnál. Lehet nem ártana ránézni, kitakarítani legalább. A dob válla is tud szívatni, ha túl nagy.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58592 üzenetére
Na igen, ez biztos állt a télen, mielőtt megvetted. Meg frankó tükrös.
De ez az első fék nem? Megane I-ben ha jól rémlik a kombi is dob hátul.. De lehet tévedek.Na mind1, ebbe én nem szólnék bele. Én ilyen fékkel nem járnék, de én évente 25 ezret legalább elmegyek, nem is túl lassan. Majd látod, bekopik vagy lecseréled.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58594 üzenetére
Mondom, ebbe nem szólnék bele. Nekem az ilyen tárcsa kuka. Egyszer egy galanton ami jóadagot állt, egy tempósabb menetnél kettévált alattam az első tárcsa. Rozsdás volt nagyon belül: A hőt se tudta gondolom úgy leadni, meg el is lehetett vékonyodva az anyag. A fék nem játék. Az a 3000km alatt is meg kell állj. Tőlem biztos ne várj nyugtató szavakat, jó még az a fék.. Sajnos az autó ilyen, rengeteg költség annak is, aki keveset jár vele.
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58599 üzenetére
Az 1,4-es gyári mérete 175/65R14. 1,6-tól (vagy csak 1,9dti?) volt 185/60R15 mérettel, clip-en ha jól emlékszem át is lehetett írni, milyen méretű kerék van rajta, Rob majd javíts ki, ha tévedek.
Amit írsz, az majdnem váltómérete utóbbinak, de át kellene írni az értéke a befecskendezőn, jól mérjen az óra. Viszont az amúgy sem acélos 1,4-es nem biztos annyira örülne neki.A dobféket lehet elég szétszedni, kipucolni. Azok olyan 200-at elmennek.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58603 üzenetére
Ami most van, az is rossz méret, ne ahhoz számolj.
Mivel szerelik 185/60R15-tel, biztos elfér amit írsz, meg a futóműnek se lesz baja vele.
Az, hogy magasabb a profilja talán nem sokat zavar majd, elvégre kicsit szélesebb is. Az úthibákat biztos jobban nyeli.
Viszont az órád ott már többet csal, de nem vagyok biztos, nem szólhat bele másba is. Bár ESP abban még biztos nincs, de pl ABS igen. Az meg jó ha tudja, mennyivel megy pontosan az autó. -
konyi79
addikt
válasz rob210 #58628 üzenetére
Az 1,2-es D motornak állítani kell időnként a szelepeit. Talán utána elhagyja.
De érdemes rákérdezni a tulajnál, nem-e csipegeti az olajat, ha már piszkálod a hengerfejet, a szelepszár szimeringeket érdemes cserélni, könnyű azokat kinyírni ha forgatva van a motor. Nekem Kangooban (!!!) volt ilyen motor, 50000 km-re már a 10k ciklus alatt megevett emiatt 2l olajat.
Na abban meg kellett tanulni lendületből közlekedni. -
konyi79
addikt
válasz Smith Ügynök #58699 üzenetére
Scenic II az egyik legrosszabb Renault az ezredforduló utánról, holtversenyben a Laguna II ph1-gyel. Az a 106 lovas dci az összes változat közül a legveszélyesebb. A km ugye lutri ami benne van, de ha nem a szomszédé volt, amin a szemed előtt cserélték a hajtókar csapágyat, azzal kellene kezdened.
Viszont attól még mindig egy Scenic II maradna. -
konyi79
addikt
válasz rob210 #58713 üzenetére
Karban, csak nem mind1 mennyiből.
Szerintem nem kell bemutatni neked azokat a 106 lovasokat a frissítésig hányban könyökölt ki a hajtókar a gyenge minőségű csapágyak miatt. Amin még az sem segített, egy visszahívásban az alsó tartományban megfelezték a nyomatékát a motornak. Azokban kötelező kezdésnek a hajtókar csapágy csere, Igazából újkorában kellett volna a kesztyűtartóba mellékelni.
Ott az akkoriban divat fix 30k szervízciklus, aminél jobban nemigen pusztította semmi a dci-ket, és sajnos kevés embert lehetett meggyőzni, cserélgesse már feleannyinál..
A másik, az akkor frissen bevezetett teflon szimeringek miatt alig-alig van olajfolyás mentes abból a generációból.
Amire rájön a Megane II összes futóműbetegsége a toronycsapágyaktól a stabilszilentig, súlyosbítva a scenic nagyobb tömegével.
Ezeket jószándékkal senkinek nem ajánlanám. Kicsit hozzá kell rakni, ha nem fér bele a 3-as scenic ennél alig több a 3-as kombi, de a LagunaII-MeganeII-ScenicII nem.Nem azt mondom a csillagok együttállása esetén nem lehet vele elmenni sokat, de kerülendő.
ÉS boldog születésnapot így utólag!
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58821 üzenetére
Most tényleg nem bántás, de látszik nem értesz nagyon hozzá.
Miért nem viszed el szakemberhez? A fék nem játék, nem interneten összeszedett információkból kell otthon buherálni. Magadnak is, és másoknak is árthatsz vele.
Egy tárcsát érdemes-e/szabad-e szabályozni eldönteni felelősség, amihez nem árt tapasztalat. Ezt nem a fórumban tudod megkapni, nem tudja senki innen megnézni azt a tárcsát. A határértéken van az egy dolog, lehet lemarva már kevés. Lehet el van vetemedve, ami miatt már szabályozni se lehet. Lehet az egész meg van égve, akkor megint kuka.
Én azt látom, itt keresed az igazolást, hogy jó az még folyamatosan. Ha 1 valaki rámondja jó az még, utána egy nagyobb fékezésnél elpattan mit csinálsz? Kihez fordulsz?
Tök mind1, mit gondolsz most te hogy vezetsz, mennyivel jársz, egy féknek az autót bármilyen körülmények között meg kell tudnia állítani. Olyankor is, amire most nem gondolsz. Most összetákolod, aztán gondolsz egyet leszaladsz nyáron a családdal a tengerpartra, majd autópályán kell fékezni egy meredeket 40 fokban, lejtőn, megpakolva. Na egy elvékonyodott rozsdás tárcsa olyankor nem fogja kímélni a családodat.
Remélem nem veszed kioktatásnak, meg a többiek se -
konyi79
addikt
Azért nehéz itt általánosítani, melyik motor mit szeret.
Tök mást egy dti vqgy dci, főleg ha utóbbiban van DPF. De mást visel az 1.2 8V meg az 1.4 16V is.
A DPF regenerációhoz is elég 1500rpm, ott már elindul. Max felmelegíteni érdemes rövid nagyobb fordultú etap.
A benzinesek közül szerencsére egyik motor se hajlamos lerakodni (ide nem volt sok, de az a pár már úgyis meghalt) viszont fontos télen is átmelegedjen teljesen az olaj is, ne híguljon. -
konyi79
addikt
Nem szeret a dízel lelevegősödni, az újak sem, az a fontos. Véletlenül a nagynyomásúba buborék kerül, a kavitációt nagyon rosszul tűrik.
Bár vannak extrém típusok, hogy ontopik legyen megint a scenicII. Volt az 1,5dci-ből egy sorozat, ami hajlamos volt a nagynyomású szivattyú visszatermelése miatt erősen melegíteni az üzemanyagot. Azt ajánlott volt fél tank alá nem nagyon engedni nyáron.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Láncfűrész topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Synology NAS
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Politika
- Microsoft Excel topic
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen