Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz kcsa #14067 üzenetére

    sokkal több dzsuva kijött, azóta sokkal kevesebbet megy a venti
    Hát igen, valaki nagyokos egyszer azt mondta, a karbantartás a legjobb tuning.:DDD

    Ui: a vízpumpa felújítás indikátora az alacsony áramlás kellene, hogy legyen. De
    arra meg csak két vízhőmérő egyidejű figyelésével tudsz következtetni... Nekem
    a Madisonon pl. van is két hőmérőm (amikor épp működik a kecseg második:D),
    tehát tudom, hogy amíg 20-25 fok különbség van a hideg/meleg víz közt, addig a
    termosztát nincs nyitva, mert ilyen hőmérsékletkülönbségnél az áramlás csekély.
    Amint nyit a termosztát megindul a rendes keringés, "kiegyenlítődnek" a hőfokok.

    Akkor is lesz 2-3 fok különbség, de az teljesen normális.:D Mellesleg a vízpumpa
    működési elvéből adódóan az áramlás a mindenkori motorfordulatszám függvénye.

    Ja és nálam 86 fokon kapcsol a venti a gépkönyv szerint, és a mérések szerint is.
    Az "50-es haladás" sajna pont nem kímélő üzem, a hűtés szempontjából. Igaz, a
    hőtermelés kisebb, mint nagyobb gáznál, viszont a hűtőlevegő sebessége is kicsi.
    Ezért is mehet olyankor* a venti. Lenne több menetszél, nem is lenne rá szükség!

    *: pláne, ha forgalomban mész, s az előtted haladó konkrétan fogja a menetszelet.

    Szerk: ebben a HSZ-ben fasságot beszéltem, a másik irányban megy az áramlás.
    Tehát a blokkon van a melegebb víz, és ahhoz van belőve a 86 fokos hőkapcsoló...
    Azért volt könnyű összekeverni, mert termosztát nélkül még a hideg oldal is elég
    hamar meleg lett. (Bár nem üzemi hőfokú, csak langyos: lassabban melegedett.)
    Nameg megtévesztő a vízpumpa fedél alakja, de nem ugyanolyan, mint a Beverly.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák