-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
Nem tudom, hogy karbis vagy injektoros, de általános alapszabály:
- motorhoz minden gyári kulcsa legyen meg és a kódkártyája is - ha injektoros, ecus a gép, akkor a mesterkulcs nélkül később semmit sem tudsz majd javítani rajta
- 125ccm - mire fogod használni? Egy személynek jó lehet, de két személyben ne gondolkodj szerintem.Típusbajok, amit tudok mondani, igaz a nagyobb testvéreknél:
- kormánycsapágy 10e km-ként cserés tud lenni -> érdemes lecserélni nem gyári alkatrészre, hanem jobb minőségűre
- vízpumpa (ha van rajta) szokott gyöngyözni és általában cserével javítható, minden más csak tákolás
- injektor, lambda szonda általában jó szokott lenni, ha nem, akkor az ECU jelzi a muszerfalon egy narancssárga piktogramon (gyújtást ráadva nézd meg, hogy nem-e kötötték ki, akárcsak az olajlámpát)
- első teló olykor szokott gyöngyözni, valakinek 10 évig sem - sokan nem tudják a magyarázatát...
- ha ECU-s, akkor a nagyokhoz hasonlóan itt is minden egy pici fém házba van összeintegrálva. Ha ezzel kapcsolatban valami hibát vélsz felfedezni, akkor hagyd ott a gépet (itt jegyezném meg, hogy nagyon úgy tűnik, hogy a hidegen magas alapjáratot nekem is az alapjárati léptetőmotor rakoncátlankodása okozza :p ) Lehetséges hibák:
- bizonytalan alapjárat akár hidegen, akár melegen.
- Hidegen indítva néhány perc után sem visszaejtett fordulat ->magas marad -> próbakör végére már esetleg olyan magas lesz, hogy nehéz lesz megállni vele, mert a kuplung fogni fog a magas alapjárat miatt.
- kiakadó km spirál, mutató össze-vissza kavirnyászik, vagy fekszik menet közben is.
- ennél a típusnál a duda be szokott ázni, rohadni olykor. Ha dudáláskor víz alól hallatszó dudálást produkál, akkor vagy a gombja cserés vagy beázott/rozsdált a duda, ami szintén csere.Általánosan:
- mint minden robogó, itt is a hátulja kaphatta igazán a terhelést, nézd meg, hogy a hátsó telők milyen állapotban vannak. Ha nagyra van téve az előfeszítése, akkor már gyanakodhatsz, hogy kezd kukás lenni egy személy alatt, vagy ha olasz, akkor sokan ültek rajta rendszeresen -> egyik sem jó túl jó
- kipufogó hidegen vagy melegen mennyire fűstől (kicsit is kékes vagy párás, akkor nem venném meg)
- kipufogó vége mennyire fekete -> ha nagyon, akkor olajat csipeget vagy zabál. Első még ok lehet, utóbbi nem
- próbakörön a hirtelen visszaengedett gázra ne legyen semmilyen furcsa hangja a blokk irányából
- szokásos robogó nyűgöket is nézd meg: ha leállítva tologatod és nagyon csörög a váltó felül, akkor görgők és valószínűleg szíj is cserés lassan
- futásteljesítményre utalhat a tárcsa vállassága esetleg - ha nagyon kopott, akkor a km kamu benne (bár ugye tudjuk, hogy egyébként is az), ámde majd cserélned kell nem kevés pénzért.[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen