Új hozzászólás Aktív témák

  • longwild

    aktív tag

    válasz Grillo #1689 üzenetére

    Nem tudom, hogy karbis vagy injektoros, de általános alapszabály:
    - motorhoz minden gyári kulcsa legyen meg és a kódkártyája is - ha injektoros, ecus a gép, akkor a mesterkulcs nélkül később semmit sem tudsz majd javítani rajta
    - 125ccm - mire fogod használni? Egy személynek jó lehet, de két személyben ne gondolkodj szerintem.

    Típusbajok, amit tudok mondani, igaz a nagyobb testvéreknél:
    - kormánycsapágy 10e km-ként cserés tud lenni -> érdemes lecserélni nem gyári alkatrészre, hanem jobb minőségűre
    - vízpumpa (ha van rajta) szokott gyöngyözni és általában cserével javítható, minden más csak tákolás
    - injektor, lambda szonda általában jó szokott lenni, ha nem, akkor az ECU jelzi a muszerfalon egy narancssárga piktogramon (gyújtást ráadva nézd meg, hogy nem-e kötötték ki, akárcsak az olajlámpát)
    - első teló olykor szokott gyöngyözni, valakinek 10 évig sem - sokan nem tudják a magyarázatát...
    - ha ECU-s, akkor a nagyokhoz hasonlóan itt is minden egy pici fém házba van összeintegrálva. Ha ezzel kapcsolatban valami hibát vélsz felfedezni, akkor hagyd ott a gépet (itt jegyezném meg, hogy nagyon úgy tűnik, hogy a hidegen magas alapjáratot nekem is az alapjárati léptetőmotor rakoncátlankodása okozza :p ) Lehetséges hibák:
    - bizonytalan alapjárat akár hidegen, akár melegen.
    - Hidegen indítva néhány perc után sem visszaejtett fordulat ->magas marad -> próbakör végére már esetleg olyan magas lesz, hogy nehéz lesz megállni vele, mert a kuplung fogni fog a magas alapjárat miatt.
    - kiakadó km spirál, mutató össze-vissza kavirnyászik, vagy fekszik menet közben is.
    - ennél a típusnál a duda be szokott ázni, rohadni olykor. Ha dudáláskor víz alól hallatszó dudálást produkál, akkor vagy a gombja cserés vagy beázott/rozsdált a duda, ami szintén csere.

    Általánosan:
    - mint minden robogó, itt is a hátulja kaphatta igazán a terhelést, nézd meg, hogy a hátsó telők milyen állapotban vannak. Ha nagyra van téve az előfeszítése, akkor már gyanakodhatsz, hogy kezd kukás lenni egy személy alatt, vagy ha olasz, akkor sokan ültek rajta rendszeresen -> egyik sem jó túl jó
    - kipufogó hidegen vagy melegen mennyire fűstől (kicsit is kékes vagy párás, akkor nem venném meg)
    - kipufogó vége mennyire fekete -> ha nagyon, akkor olajat csipeget vagy zabál. Első még ok lehet, utóbbi nem
    - próbakörön a hirtelen visszaengedett gázra ne legyen semmilyen furcsa hangja a blokk irányából
    - szokásos robogó nyűgöket is nézd meg: ha leállítva tologatod és nagyon csörög a váltó felül, akkor görgők és valószínűleg szíj is cserés lassan
    - futásteljesítményre utalhat a tárcsa vállassága esetleg - ha nagyon kopott, akkor a km kamu benne (bár ugye tudjuk, hogy egyébként is az), ámde majd cserélned kell nem kevés pénzért.

    [ Szerkesztve ]

    szoftver szakmabeli && Beverly250

Új hozzászólás Aktív témák