Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz gonger #23889 üzenetére

    Burkolt nagytestű robeszből is van 600-as, sőt, nagyobb is, de motorerőt illetően az sincs sehol egy sor4-hez, és a tömegének okán a dinamikája is elmarad.:R Talán valamit kompenzál a CVT, mert magasra engedi a fordulatot rögtön a rajtnál. (Normálisabb sofőrök manuális géperejű járógépen nem szokták annyira forgatni...)

    50 4T-hez képest BÁRMI sokkal jobb lesz.:D Talán még a 125-ös is kiszolgálna, de nyilván a 2 személlyel túrázós igényeket már nem nagyon. Arra valóban ajánlott legalább egy 250-es... A magam részéről csak a 4T 50/150/180/250/400 vonalon rendelkezem tapasztalattal. Meg pici 300: a 125-öt gyorsan ki lehet nőni.:)) (Nagy önmérséklet kell hozzá, hogy vki elismerje, hogy tkp. elég az/jól fogyaszt...)

    Mindenesetre a váltós motor közvetlenségét robogón el kell felejteni. Mivel robogsz most is, ezzel valószínűleg nagyjából tisztában vagy, de ha nem próbáltál ki még nagy robogót, esetleg lehetnek irreális elvárások. Gyorsan le fog esni az a mérce... SW600 is csak 50LE. Na nem mintha az nem lenne mindenre elég a városban sőt: azzal inkább az a gond, hogy egy nagy bálna, így dugózni nem fogsz vele túl jól.:D Nem arra van. Meg aztán a fogyija is elszállhat, ha nem arra használod, amire való. (Tudom, hogy kifejezetten írtad, hogy nem az a cél, csak ha magas a mérce....:DDD)

  • csongi

    Topikgazda

    válasz gonger #23889 üzenetére

    Kymco 300-as blokkjai rendben vannak.
    SYM kerámia hengeresek az újabbak. Alkatrész van , csak várni kell rá, és inkább Ausztria, vagy kína. Attól mert Kínai nem szarabb mint egy lehajtott import fos, és mindegy milyen Japán jel virít rajta. Egy rendesen karbantartott 300ccm körüli blokknak a 100000km futás illik teljesíteni, és a normális Kínai vasak ennek is eleget tesznek.
    Az Olasz gyártású robogók sem rosszak, csak több odafigyelést kérnek, cserébe műszerebb érzést adnak. Finomabban vannak hangolva. A japán meg ráment a stabilitásra.
    Ha két személy, akkor 500. Sajnos egy hegymenetbe elfogynak a kisebbek 2személyel.
    Ekkor már plus 130Kg is terheli, így simán meg a 300Kg Nem éppen a legjobb páros a CVT-nek,

    A 400ok közül meg kevés van, de javasolt a 300 vagy feljebb.
    Akkora LE nem szabadulnak el. átlagosan 40LE környéke a 500ccm kategória. Inkább a megnövekedett súly és méret ami nem éppen városi ideál.
    Azért van miből válogatni.

  • Burt1793

    veterán

    válasz gonger #23889 üzenetére

    Persze minden ember más, de én az SH-val egyszer voltam Dobogókőn (azt is csak azért, mert amúgy közel van, arra jártam és hazafelé útba ejtettem), semmi különös. Ezért nem éri meg erősebb gépet venni, a kisebbet is le lehet dönteni (de persze ott olyan szarok az utak, hogy a 300-as se bírja futóművel a komolyabb bedöntést). Magyarország amúgy is elég gyász jó minőségű kanyargós utak szempontjából. Van a parádi, felsőtárkány-lillafüredi, orfűi szerpentin oszt' csók, ja meg a bajna-héreg RING. ;] (az pl 20 km tőlünk és egyszer nem voltam robogóval, pedig volt, amikor nem volt más). A lényeg, hogy Budapestre elég a 125-ös, hétvégén túrázni lehet gyalog és biciklivel is. Én inkább egy 2 éves magyar 125-öst vennék, később pedig egy rendes motort, ha a túrázás tényleg aktuális. 500 ccm-s bálnákkal mindenhol tökön szúrod magad. Egy SW600 arra jó, hogy a nyugdíjas papi bejárja a horvát tengerpartot az utószezonban a mamival egy pár papucsban, napi 100 km-eket megtéve.
    Egy kicsi, könnyű robogót könnyebb ide-oda tenni a városban (pl.: pcx), a sorok között. A robogónál ez adja az élvezeti értéket és az, hogy nem kínzás minden nap ráülni és ingázni (míg motorral az :D), viszont valszeg még a tmax-ot se lehet annyira élvezni országúton kanyarogva, mint egy cbf250-et. Oda kell a közvetlenség, gépészkedés, üléspozíció, kerékméret, vázgeometria.

Új hozzászólás Aktív témák