Új hozzászólás Aktív témák
-
Attila0
őstag
"Most magyarázd már el, mi indokolja azt, hogy egy mai Mercedes 15-20%-al drágább német prémium riválisoknál? Milyen műszaki megoldást kapsz tőlük, ami indokolná ezt a felárat egy BMW-hez képest?"
Igen, most már én is azt gondolom hogy a Mercedes már csak a nevéből él. De ugyanez igaz a másik két németprémiumgyártóra is.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
-
Szabi®
addikt
A teslánál mi indokolja a 2 darab azaz kettő kőegyszerű villanymotor és recsegő műanyag kasztni 17 millás árát ?
Ezt a szalmabáb érvet mire nem tudjuk ráhúzni ? A gyártók már nem mantrázzák hogy "- látjátok ? nah ezért ennyi ez az autó" lózungot, mint a 90'-es években. Egyébként meg a Mercedesek mindig is egyfajta "státuszszimbólumot" képviseltek. Mint ma a tesla, amit megvesznek lúzer "tartalom" gyártó youtuberek, akik csinálnak a szétrúgott teslából egy 7 perces kontentet, és a vidi után, viszik a sarki kereskedőhöz, hogy számolja be egy tdi bármibe. Mondjuk az egyik ilyen tartlom gyártó mutatta be azt is, hogy kézzel szétszedte a tesla komplett belsejét . . . -
Attila0
őstag
"Csak nem tudod lecserélni a teljes autóparkot euro 6d-re. Nem a technológia a szűk keresztmetszet, hanem a kivitelezhetőség."
Szerintem ezt is csak most látjuk így. Hiszen még relatíve kevés villanyautó futkározik az utakon. Tehát a villanymotorok/akkumulátorok pillanatnyi nyersanyagigénye is sokkal kevesebb, mint egy korszerű belsőégésű motoré
-
arnyekxxx
veterán
1 ipari kéményt aránylag könnyen tudsz szűrni. x00ezer kipufogót egyesével sokkal nehezebb és drágább, és a kedves autós szereti a meglevő kibocsátáscsökkentő rendszereket is kitakaritani az autójából amint az első hibajelenséget produkálják mert olcsóbb mint megjavítani.
-
malor
aktív tag
Az Apple saját ökoszisztémaban gondolkodik, annak pedig szerves része lett volna az Apple autó. Ha úgy tetszik akkor az Apple ökoszisztémája a cég értéke és ettől függ a pénztermelő képessége.
A részvényesei nem biztos, hogy egyetértenek veled. Az Apple sarokbaszorította saját magát. Igen nehéz és rossz helyzetből kell most neki asztalhoz ülni és alkalmazkodni a változó piaci igényekhez.
Az Apple versenyképességét rontja és kérdőejelezi meg ez a fiaskó.
-
nozs23
addikt
Ökoszisztéma? Ki vesz autót az alapján, hogy milyen órája vagy telefonja van. Ehhez tökre elég a CarPlay. Ameddig minden autó szoftver égetnivaló szemét, addig az Apple jobban jár ha a CarPlayt próbálja kilobbizni a gyártóknál. Felhasználóknál már nyertek, mert gyakorlatilag mindenki ezt követeli a gyártóktól.
-
Cassi
senior tag
Nem lehetett könnyű döntés, rengeteg pénzt kidobtak ezzel az ablakon, de legalább nem lett belőle látványos bukás. Az Apple annyira hozzászokott már a sikerhez, hogy félt egy ilyen kockázatos vállalkozástól. Steve Jobs vagy leállította volna a projektet évekkel ezelőtt, vagy már piacra dobta volna.
-
nozs23
addikt
Szerintem az Apple-nek inkább azt a kérdést tették fel, hogy hova tovább, mi a következő nagy dobás? Mert egy ilyen cégnek kell ilyen. Mit tud becélozni egy ilyen behemót, hogy megmozdítsa a mutatót? Healthcare - so-so Apple Watch, de annak már 10 éve? Mi van még, de komolyan? Gyakorlatilag semmi, ami beleférne a portfolióba. Ha az egész high-end tévé piac az övéké lenne, az sem jelentene nekik semmit. És valahol itt ötlötték ki az autót, ami 10 éve még szűzen még biztos szexinek tűnt nekik, de azóta már változtak a dolgok. Ezért inkább kitalálnak egy piacot: spatial computing
+ minden 2. befektető Ai megvalósításokat akar látni, ez is elvonja a pénzt/erősforrásokat.[ Szerkesztve ]
-
malor
aktív tag
Elkalandoztál. Az Applenek nem üzlet ( = nem fűződik hozzá érdeke) harmadik fél termékeit támogatni. Az (autó)ipar meg egy nagyon érdekes és látványos technológiai forradalom előtt áll (kütyü lesz mindenből), amiben az Apple nem olyan résztvevő lesz, mint amilyen szeretett volna. Neked csak újabb Apple kütyü, nekik meg lehet valami sokkal több ennél.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Az (autó)ipar meg egy nagyon érdekes és látványos technológiai forradalom előtt áll (kütyü lesz mindenből)
Jah, ezt halljuk már 10 éve. Az autó szoftver továbbra is pocsék. Minden review azzal kezdi a szoftver részt, hogy van-e CarPlay vagy Android autó. Ez egy totális bukás az autógyártók részéről. A top talent ebben a szegmensben mindig is az Apple/Google/Microsoft hármasnál lesz.
De tegyük fel, hogy pár év és önvezető, repülő kocsikkal fogunk közlekedni. Miért is nézném a kocsi kijelzőt, mikor ott van a telefonom/laptopom/tabletem?
Szerintem inkább erre fognak rájönni a gyártók (ahogy páran már meg is tették). Hogy a hiper-szuper szoftver helyett koncentráljanak arra, hogy csináljanak egy jó autót, mert úgyis a telefonját dokkolná mindenki. -
nozs23
addikt
válasz Shadowbull #67 üzenetére
Megértem, ha neked jó. Nekem pocsék. Persze van amelyik kevésbé szar, mint pl. a Tesláé, de a telefonomhoz képest még mindig egy rakat szar.
Ráadásul egy olyan ember dönti el, hogy mi lehet, ott mint Musk. Ő pedig egy hónapja már tuti utálja a Disney-t (mert túl woke persze) ezért úgy döntött, hogy a több millió Tesla tulajdonos sem nézhet mostantól Disney+-t.[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz Shadowbull #69 üzenetére
Ó, de eltaláltad. Ez nem változtat a tényen, hogy az órám nagyobb stabilitással és kevesebb laggal működik, mint a legtöbb autó szoftvere.
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #69 üzenetére
Nem hinném. Ez úgy jön ide, hogy egy autóba szerintem sem feltétlenül kell beépített egérmozi.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Na, a te generációd képzeli azt hogy a modernség jele ha minél nagyobb és ocsmányabb tévét raknak egy autóba, meg azt hogy az a fejlődés ha egy menü nem jobbról balra hanem balról jobbra nyílik....
Teljesen jó, a célnak megfelelő autós szoftverek vannak, már 15 éve is teljesen jók voltak.
A fingópárna meg nem érdekel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nozs23
addikt
válasz Shadowbull #72 üzenetére
En pont azert erveltem, hogy eleg egy telefon dokk + carplay/android auto es felesleges az a sok borzalmas szoftver, ""smart"", kijelzo amit a gyartok eroltetnek. Ezeket az eroforrasok fordithatnak arra, hogy nem tudom. Jobb autokat csinaljanak?
-
malor
aktív tag
Vannak eredmények, vagy hívjuk őket jeleknek, a te kedvedért, mert nem vagy megelégedve a kezdetleges megoldásokkal. Teljesen igazad van. Gyorsan vissza is csatolnék az eredeti témához. Talán az Apple látta azt a piaci rést, amit te is és mások is hiányolnak, akik gyorsabb és látványosabb eredményeket szeretnének már. De ez több idő. A filmekben, meg a történelem könyveket lapozgatva minden olyan gyorsnak és egyszerűnek tűnik. A valóság ennél sokkal lassabb és körülményesebb. Neked, meg nekem viszont van néhány rongyos évtizedünk, hogy ezt megélje/átélje.
Az út/irány elég egyértelmű - ebben szerintem egyetérthetünk. A csúcstechnológia a jövő. Az Apple-nél meg sok a kérdőjel, hogy ebből hogyan tudna profitálni. Nincs az a befektető vagy management, aki egy pillanatig hisz abban, hogy az eddigi Apple termék- és szolgáltatás paletta elég lesz hozzá. Egy ilyen óriásnál nem is az a kérdés per pillanat, hogy az elmúlt 15 évben hogyan és miből csinált pénzt, hanem az, hogy a következő 15 évben miből fog. Ha sokat töketlenkedik, el is bukhat vagy eljelentéktelendhet az Apple.
[ Szerkesztve ]
-
Szabi®
addikt
" hogy a következő 15 évben miből fog. Ha sokat töketlenkedik, el is bukhat vagy eljelentéktelendhet az Apple."
Ez már kezd körvonalazódni, mert egyszerűen semmi olyat nem adott ki az apple az elmúlt 4 évben, amire felkaptam volna a fejem. Számomra már az is teljesen érthetetlen, hogy egy tavalyi készüléket lecserélő hívjuk hű fannak, az hogy tud kibújni a bőréből az éventei iphone bejelentések következtében. Ennyire egysíkú valakiknek az életük, hogy minden évben ez az "esemény" okoz csak nekik örömöt ? Vannak emberek akik ennyire egyszerűen működnek ? És ennyire egyszerű megfogni egy tech cégnek egy önálló "entitást" ?
-
nozs23
addikt
Mondjuk a hazon beluli M szeries chipek pont olyanok, amik eleg jelentosnek tekinthetok.
Igazabol mindegy, hogy teged lenyugoz vagy sem.
Amig az Airpods annyi hasznot hoz, mint az Uber, Spotify, Airbnb, Snapchat and eBay - egyuttveve. Addig az Apple-nek nincs oka aggodalomra, se a befeketetoknek.
-
Szabi®
addikt
Ha a római birodalom szét tudott esni, úgy ez a lufi is kitud pukkanni. Mindig nem lehet ugyanazt eladni, ráadásul érdekesek a hírek az eladott egységekről is. Az egyik site konkrétan azt írja erős visszaesés volt, a másik site meg azt írja soha nem fogyott ennyi . .
Az apple az irdatlan profittal lett akkora, amekkora. Tál rizsért gyártat, a végtermékért meg 1500 dollárt kér . . . Nem véletlenül házal, most épp indiában. -
nozs23
addikt
Az egyik site konkrétan azt írja erős visszaesés volt, a másik site meg azt írja soha nem fogyott ennyi . .
A penz viszont nem hazudik es az nyilvanos adat.Az apple az irdatlan profittal lett akkora, amekkora. Tál rizsért gyártat, a végtermékért meg 1500 dollárt kér . . .
Es hogy utaljak a befektetok a high-margin termekeket.
A tal rizses peldadat pedig gyakorlatilag elektronikai cikkrol el lehet mondani. A tobbiek azert nem adjak a termekuket dragabban, mert nem tudjak, nem azert, mert annyira jotekonyak. -
Szabi®
addikt
"utaljak a befektetok a high-margin termekeket."
Igen, szépen el is tespedtek, már ami a fejlesztéseket illeti. Nokiánál sem hitte el senki még 2004-ben, hogy szétcsődöl. Az M széria örvendetes, lett saját socja egy számítástechnikai vállalatnak 2020-ban. Kb nincs itt semmi látnivaló, mondjuk a grafikus teljesítmény az tényleg tapsolandó, mert elképesztően harmatosak voltak az intel hd megoldások, a kérdés csak az, miért 2020-ban valósult meg némi gpu erő . . .
-
forumpista
aktív tag
Jo, csak a romai birodalom bukasat mar Jezus idejeben is vartak, epp csak tobb mint 400 evet kellet meg erre varni…
Az Apple egy szoftver es tech ceg, semmi keresni valojuk az autoiparban.
Ahol amugy is az a trend hogy egyre kevesebb auto kell/lesz a jovoben. Egyfelol mert az aruk miatt megfizetethetetlenek lesznek, masfelol mert a megavarosok terjeszkedesevel (ez foleg az USA-ra jellemzo) egyre kevesebb ertelme lesz az autonak (ott mar most is a fiatalok tobbsege nem akar autot meg jogsit).Plusz a megfizethetetlen aru autok egyutt fognak jarni a mindenfele car sharinggel (mar most is trend), ott meg aztan k.rvara tokmindegy a berlonek hogy ki fia borja az auto.
-
Szabi®
addikt
válasz forumpista #83 üzenetére
Teljesen mindegy hogy hol van keresnivalója, valamit majd le kell rakni az asztalra. Az kevés lesz, hogy az iphone 15- öt nem 15-nek, hanem 16-nak írjuk. Ez elég röhejes lesz amikor már a 40.-dik generációt tapossuk, és csak a ház szögletessége változik.
Örök változok léteznek csak a földön, itt semmi nincs kőbe vésve, ma az apple nagy, holnap pedig majd valaki más tör fel. Ha nem alkalmazkodik az apple az igényekhez, amit ők már se nem diktálnak, sőt követni sem tudnak, akkor tökmindegy mennyi pénzük van, a pénz nem elég. -
cucka
addikt
válasz Shadowbull #72 üzenetére
Egy jó minőségű felhasználói felületet megcsinálni egy autóban (vagy akár egy telefonon, weben, bárhol) az amúgy iszonyatosan nagy meló. Sokkal nagyobb kihívás, mint elsőre tűnik.
Ennek a műfajnak a nagymestere pont az Apple. Az, hogy valamiért jobban megcsináltnak érződik egy Apple termék felhasználói felülete, mint bármi más, az nem a véletlen műve.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
aktív tag
Ha egyszer majd kimegy a divatbol az okostelefon meg a laptop meg a fullhallgato meg az okosora meg a szoftverek, akkor majd valoban le kell rakni vmit az asztalra.
De hogy miert gondolod hogy az pont egy auto lenne…
Ez olyan mintha 1970ben arrol ertekeztel volna hogy a Volkswagennel valami mast is le kellene raknia az asztalra az autokon kivul mert rohejes hogy mar 30 eve csak autokat gyartanak, ki fogja az ujabb es ujabb autokat megvenni…
-
stellaz
addikt
-
Attila0
őstag
válasz forumpista #88 üzenetére
"Ha egyszer majd kimegy a divatból az okostelefon meg a laptop meg a fülhallgató meg az okosóra meg a szoftverek, akkor majd valóban le kell rakni valamit az asztalra."
Szerintem ezek már nem fognak kimenni a divatból, max. az lesz az újdonság, hogy egy klasszikusabb darabbal rukkolnak elő.
[ Szerkesztve ]
-
Szabi®
addikt
Milyen "anekdota alapú" ? Te hol voltál amikor a Nokia telefonverő techcégből semmivé vált ? Vagy nagyon fiatal vagy, vagy az "anekdota" szó jelentését nem ismered . . .
Mert szted abból majd meg fog élni az apple 20 év múlva is, hogy konkrétan csak átszámozgatja a telefonjait ? Mert jelenleg ez zajlik . . .
Az apple vision pro-t is viccből csinálták, mert nem akarnak új piacok felé nyitni . . . -
aktív tag
-
Gargouille
őstag
Az mondjuk tényleg látható, hogy jó ideje nem álltak elő "forradalmi" újítással, csak simogatják a meglévő dolgokat, de én nem becsülném le a vendor lock-in erejét sem. Sokan megelégedéssel használják az Apple ökoszisztémát és ez még akkor is nagy erő, ha semmilyen nagy műszaki újítással nem állnak elő, csak tartják a színvonalat. A Nokia példája ebből a szempontból nem releváns, mert ott nem volt mögötte ilyen.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Szabi®
addikt
válasz Gargouille #96 üzenetére
Előbb-utóbb fel fog tűnni a legelvakultabb csoportoknak is, hogy épp annyi fejlesztés sincs, hogy akár 4-5 évente lehetne kiadni ezeket. Az apple próbál generálni egy igényt, hogy évről-évre leváltásra kerüljenek készülékek, a probléma csak az, hogy egyre inkább értelme sem lesz váltani.Csak majd 4-7 évente, mert egyszerűen annyira nincs semmi látnivaló. Az M1-ről váltott az M2-re, viszont az írási sebessége az M2-nek meg lassabb lett, mert spórolt a chippeken . . Ez a hozott is a király ajándékot, meg nem is analógia.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
-
Nem vagyok almas, de egy dolgoban nagyon jok: Ugyanaz a felulet evek ota (evtizedek lassan?), es egyszeru migralas. A userekek ezt tudjak.Enterprise tudja. Nem is feltetlen kell hozza IT-s. Egy Android migralas egyikrol egy masik markara nehez lehet. Es ez mondjuk selling point.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
forumpista
aktív tag
Csak azt magyarazd mar meg kerlek hogy hogyan jon ez az elektromos autokhoz?
A Nokia ataludt egy trendvaltast a telefonok piacan.
De te most komolyan azt gondolod hogy az okostelefonok, tabletek, laptopok es szoftverek piacan az elektromos auto egy trendvaltas?…
De ugy is kerdezhetnem hogy mi az osszefugges akozott hogy lesz-e iphone 20 meg akozott hogy van az Applenek van-e elektromos auto reszlege?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Apple iPad (7.generáció) IPS Wi-Fi + Cellular 32GB Tablet DOBOZOS
- Apple iPad (8.generáció) RETINA Wi-Fi 32GB Tablet Dobozos
- Iphone 12 pro max 256gb,akku 100%, hibátlan működés,szép állapot,független
- Újszerü HP 850 G2 Világitó Magyar Bill /Intel i5-5300 /8gb ram / 256gb SSD
- Apple watch series 7 45mm Product Red megkímélt,tartozékaival,fix 67000ft.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen