Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz BusinessGuy #22 üzenetére
Ennyi.
Még egyszer nem fogják eljátszani ezt, max ha hardverben odavernek rendesen. ( nem fognak )XXX
-
Crus
őstag
válasz BusinessGuy #45 üzenetére
A Nintendo Switch esetében a konzolt kell megvásárolni, meg egy, esetleg 2 játékot, utána teljesen legálisan ingyen játszol, mivel a nagy lehúzásban a Nintendo engedi a használt piacot pedig megtehetné, hogy porba löki. Ezen a piacon pedig értékvesztés nem nagyon van. Veszel egy Zelda BotW-ot 2nd hand 14k-ért, a legrosszabb esetben 1 év múlva is elmegy 13-ért.
A kutyának nem kell a SD-ek alá belőtt gép. 2 milliót adott el belőle a Valve, több mint 1.5 év alatt, miközben a Nintendo meg 130 millát, de csak idén is KILENCSZER annyit, mint a Valve! Mert nem a hardver ereje a fő szempont, hanem a játékok és azok belbecse.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
gliskard
senior tag
válasz BusinessGuy #45 üzenetére
"csak akkor ugye nem lenne 2-3x haszon az eladott vicc hardveren" – ez az adat honnan van? Az Apple sem tud 2-3x hasznot realizálni az iphone-okon. Nintendo pláne nem tud a Switch-en... Meg tudnád osztani a forrását a fenti adatnak?
Egyébként sem ennyire fekete-fehér a kisker ár és a gyártási költség viszonya!
Sony és az MS nem azért adta/adja veszteséggel a konzolját mert jó fej akart lenni. Szükségük volt/van egy bizonyos szintű felhasználói bázisra, hogy megérje játékokat fejleszteni az új platformjaikra.
A teljes költséget (R&D, gyártás, logisztika, marketing, stb.) direktben nem tudták/tudják érvényesíteni a konzolok kiskereskedelmi árában, mert a piaci elemzések alapján az túllépett volna azon a határon amikor rövid időn belül nagy tömegeke megvásárolják őket. Ha ez nincs, akkor csak egy réteg termék marad a konzoljuk – mint amilyen a SD.
Mind a 3rd Party fejlesztők, mint a saját vagy szerződött fejlesztő stúdiók miatt nagyon fontos az eladott darabszám, mert ez határozza meg azt a bázist akinek a el lehet adni a játékokat.
Klasszikus konzolok esetében – ebbe a SD nem tartozik bele – az életciklus elején a rövid idő alatt eladott darabszám fontosabb mint a rövid távú nyereség. Ezért kényszerült a Sony és az MS az egy darabra eső tényleges költség alatti értékesítésre és ezért dolgoztak azon, hogy optimalizálják a költségeket.
Az MS esetében még a középtávú veszteség sem jelentett problémát, mert a piacra bekerülés volt a céljuk.Switch esetében sem tudjuk, hogy mennyi volt a rajt utáni 1-2 évben az egy darabra eső tényleges költség (R&D, gyártás, logisztika, marketing, stb.), az is lehet, hogy minimális vagy közel 0 haszonnal értékesítették a konzolt az első időkben.
Árképzésben az is szerepet játszik, hogy milyen más bevételi forrásai vannak egy cégnek, mekkorák a tartalékai, milyen és mekkora beleszólásuk van a részvényeseknek az ügymenetbe, stb.
Nintendo esetében sanszos volt, hogy a Switch belső szerepe lényegesen magasabbra értékelt volt mint amit a mezei gamer gondolt. WiiU bukásnak minősült, a DS kezdett kifulladni, ráadásul az új gép amit Switch néven ismerünk piacilag egy elég merész és ezért rizikós koncepció volt.
Ilyen helyzetben a legtöbb épeszű cégvezetés igyekszik minimalizálni az esetleges bukás esélyét illetve a kárt ami ezzel járna. Valószínűleg anno ezért is választották az olcsó és közel sem professzionális HW-t, ehhez jött még korábban a gyártás tervezés és ezzel együtt a beszállító kör versenyeztetése is. Amiben az nVidia valószínűleg az egyik legnagyobb tényező volt az SoC-vel és a hozzá tartozó OS/SW támogatással. Ennek a tényleges költségét nem tudjuk – ezért azt is nehéz megmondani, hogy az első 1-2 évben mekkora extra költséget jelentett minden egyes Switch esetében és ez alapján mekkora tényleges haszna volt a Nintendo-nak az eladott Switch-eken...[ Szerkesztve ]
-
gliskard
senior tag
válasz BusinessGuy #45 üzenetére
"Nem lenne az drága, ha a nintendo nem féreg módon állna a vásárlóihoz de ez sajnos nem igy van." – mihez képest drága?
Az USA-ban az adózás utáni éves átlagkereset 43.000-51.000 $/év körül alakul (a medián ennél valószínűleg alacsonyabb, de azt nem találtam).
Ha az alsó értékkel számolok és erősen elfelé kerekítek, akkor az hetente kb 769$. Jelenleg 285-295$ kürül lehet új OLED Switch-et venni (nem refurbished), tehát a heti nettó átlagkeresetből 2,6 Switch-et lehet venni. 2017-ben amikor megjelent 299.99 volt az USA-ban, de akkor is az egy heti netto átlagkeresetből meg lehetett venni egy gépet és 1-2 játékot.
Ez alapján a Switch-et nem nevezném drágának (még a jelenlegi forint árfolyamon is kicsivel 100.000 forint alatt van az USA-ban).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen