Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Freiherr

    őstag

    válasz BusinessGuy #22 üzenetére

    Ennyi.
    Még egyszer nem fogják eljátszani ezt, max ha hardverben odavernek rendesen. ( nem fognak )

    XXX

  • Crus

    őstag

    válasz BusinessGuy #45 üzenetére

    A Nintendo Switch esetében a konzolt kell megvásárolni, meg egy, esetleg 2 játékot, utána teljesen legálisan ingyen játszol, mivel a nagy lehúzásban a Nintendo engedi a használt piacot pedig megtehetné, hogy porba löki. Ezen a piacon pedig értékvesztés nem nagyon van. Veszel egy Zelda BotW-ot 2nd hand 14k-ért, a legrosszabb esetben 1 év múlva is elmegy 13-ért.

    A kutyának nem kell a SD-ek alá belőtt gép. 2 milliót adott el belőle a Valve, több mint 1.5 év alatt, miközben a Nintendo meg 130 millát, de csak idén is KILENCSZER annyit, mint a Valve! Mert nem a hardver ereje a fő szempont, hanem a játékok és azok belbecse.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • gliskard

    senior tag

    válasz BusinessGuy #45 üzenetére

    "csak akkor ugye nem lenne 2-3x haszon az eladott vicc hardveren" – ez az adat honnan van? Az Apple sem tud 2-3x hasznot realizálni az iphone-okon. Nintendo pláne nem tud a Switch-en... Meg tudnád osztani a forrását a fenti adatnak?

    Egyébként sem ennyire fekete-fehér a kisker ár és a gyártási költség viszonya!

    Sony és az MS nem azért adta/adja veszteséggel a konzolját mert jó fej akart lenni. Szükségük volt/van egy bizonyos szintű felhasználói bázisra, hogy megérje játékokat fejleszteni az új platformjaikra.
    A teljes költséget (R&D, gyártás, logisztika, marketing, stb.) direktben nem tudták/tudják érvényesíteni a konzolok kiskereskedelmi árában, mert a piaci elemzések alapján az túllépett volna azon a határon amikor rövid időn belül nagy tömegeke megvásárolják őket. Ha ez nincs, akkor csak egy réteg termék marad a konzoljuk – mint amilyen a SD.
    Mind a 3rd Party fejlesztők, mint a saját vagy szerződött fejlesztő stúdiók miatt nagyon fontos az eladott darabszám, mert ez határozza meg azt a bázist akinek a el lehet adni a játékokat.
    Klasszikus konzolok esetében – ebbe a SD nem tartozik bele – az életciklus elején a rövid idő alatt eladott darabszám fontosabb mint a rövid távú nyereség. Ezért kényszerült a Sony és az MS az egy darabra eső tényleges költség alatti értékesítésre és ezért dolgoztak azon, hogy optimalizálják a költségeket.
    Az MS esetében még a középtávú veszteség sem jelentett problémát, mert a piacra bekerülés volt a céljuk.

    Switch esetében sem tudjuk, hogy mennyi volt a rajt utáni 1-2 évben az egy darabra eső tényleges költség (R&D, gyártás, logisztika, marketing, stb.), az is lehet, hogy minimális vagy közel 0 haszonnal értékesítették a konzolt az első időkben.

    Árképzésben az is szerepet játszik, hogy milyen más bevételi forrásai vannak egy cégnek, mekkorák a tartalékai, milyen és mekkora beleszólásuk van a részvényeseknek az ügymenetbe, stb.
    Nintendo esetében sanszos volt, hogy a Switch belső szerepe lényegesen magasabbra értékelt volt mint amit a mezei gamer gondolt. WiiU bukásnak minősült, a DS kezdett kifulladni, ráadásul az új gép amit Switch néven ismerünk piacilag egy elég merész és ezért rizikós koncepció volt.
    Ilyen helyzetben a legtöbb épeszű cégvezetés igyekszik minimalizálni az esetleges bukás esélyét illetve a kárt ami ezzel járna. Valószínűleg anno ezért is választották az olcsó és közel sem professzionális HW-t, ehhez jött még korábban a gyártás tervezés és ezzel együtt a beszállító kör versenyeztetése is. Amiben az nVidia valószínűleg az egyik legnagyobb tényező volt az SoC-vel és a hozzá tartozó OS/SW támogatással. Ennek a tényleges költségét nem tudjuk – ezért azt is nehéz megmondani, hogy az első 1-2 évben mekkora extra költséget jelentett minden egyes Switch esetében és ez alapján mekkora tényleges haszna volt a Nintendo-nak az eladott Switch-eken...

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz BusinessGuy #45 üzenetére

    "Nem lenne az drága, ha a nintendo nem féreg módon állna a vásárlóihoz de ez sajnos nem igy van." – mihez képest drága?

    Az USA-ban az adózás utáni éves átlagkereset 43.000-51.000 $/év körül alakul (a medián ennél valószínűleg alacsonyabb, de azt nem találtam).

    Ha az alsó értékkel számolok és erősen elfelé kerekítek, akkor az hetente kb 769$. Jelenleg 285-295$ kürül lehet új OLED Switch-et venni (nem refurbished), tehát a heti nettó átlagkeresetből 2,6 Switch-et lehet venni. 2017-ben amikor megjelent 299.99 volt az USA-ban, de akkor is az egy heti netto átlagkeresetből meg lehetett venni egy gépet és 1-2 játékot.
    Ez alapján a Switch-et nem nevezném drágának (még a jelenlegi forint árfolyamon is kicsivel 100.000 forint alatt van az USA-ban).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák