-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A gyártok csak az első vásárlóból élnek.
Ha rendesen szervizelve van, akkor lazán elmennek 1 millió kilométert, már 30 éve is voltak ilyen tartósak.
8-10 évet és 200-300k simán elmennek így is, az a kevés, ami megdöglik, az belefér a gariba.
De aki új autót vesz, az nem fogja tovább hajtani, a második vevő meg nem fizet a gyártónak.
Csak a kelet európaiakat érdekli hogy 8-10 éven túli autóval még százezreket menjenek."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Végül a gyári cikkszámos (VW 06K905611C) Bosch lett [link]. Hosszú mérlegelés után arra jutottam, kisebb eséllyel szakad le ennek az elektródája, mint a kicsit olcsóbb, nem gyári NGK-é, arról olvastam egy ilyen tartalmú negatív kommentet az Amazon.com-on.
A Denso is olcsóbb lett volna, de nem passzol egyértelműen a keresők alapján.A gyári VW cikkszámos NGK pedig drágább közel +2 K/db - itt a smucigság győzött.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszi, bízom benne!
A majd tavasz végén esedékes szervizre így megvan a gyári gyertya, gyári olaj- és levegőszűrő - mindegyik vállalható áron. Az olajat még kitalálom, nem kizárt hogy váltók LM-ról, semmi különösebb extrát nem érzek.
Fejtörést okoz a pollenszűrő, eddig tök jó áron vettem a MANN-FILTER FP 26 009-et, kb. 4000 Ft-ért. Hol a német Amazonról, ott most 19,24€; hol a Kauffertôl, tavaly júniusban K Norbi linkelte 3885 Ft-ért.
Momentán 9835 Ft. Nooooormális??? Komoly elvi problémáim vannak.Titkos tipp valakinek a beszerzésre?
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Nekem a NGK gyertyáról mindig ez az Alfa Romeo eset jut eszembe
[link]Id: (nem valami ebay-es ki tudja milyen forrásból)
A motorolajat és kétféle gyertyából álló készletet egy Fiat és Alfa alkatrészekkel foglalkozó cég, a Natural Invest Kft. kereskedésében vásárolta két héttel korábban. Számlát is kapott, és a cég több mint másfél évtizede foglalkozik a két olasz márka kellékeivel, így atombiztos forrásnak tűnik.Denso meg Pisti esete, bár ez hmmm
Azért ettől feláll az ember hátán a szőr( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ricsmoka
tag
Sziasztok! Én ugy vagyok vele 10 ezer km után olaj és szűrőcsere. Pedig 6,5 liter kell bele.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Sziasztok!
Honnan lehetne jó minőségű levegőszűrőt, valamint pollenszűrőt rendelni 2019-es 1.4T S-Cross-hoz?
Mennyire érdemes ragaszkodni a jó minőséghez?
Suzumin-nál nincs pollenszűrő (itt lenne 7500Ft-ért levegő), Sumo Suzikinál meg hiánycikk a gyári levegőszűrő (7600Ft-ért), viszont lenne másfajta levegő 3290FT-ért, valamint pollenszűrő 1290Ft-ért.
A Suzuki Slauko-nál lenne gyárinak nevezett levegőszűrő 8800Ft-ért (és Japanparts, Német, vagy Nipparts levegő 2380-3400Ft-ig), valamint Bosch pollen 3180Ft-ért.
Mit javasolnátok (Mann olajszűrőt és Motul Eco-Lite 5W-30 olajat már vettem)?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #9967 üzenetére
Sumóból a gyári van nekem, csocsi gyári dobozban jött, tizenxezerről valami 8,8e volt tavaly. Az pöpec. Volt valami gyárinak mondott de olcsó talán 1-2 ezer volt, nem emlékszem, holnap meg tudom nézni. Az egy nejlonzacsiban jött, vetemedik, és picit lötyőgni tud a helyén, mert hangyafasznyival kisebb. Gondot nem okoz, de mégis inkább a gyárit, a kis drágát raktam bele :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9973 üzenetére
Pont ilyen megerősítésre vártam.
Akkor megrendelem a Suzuki Slauko-nál a gyári(nak mondott) levegőszűrőt 8800Ft-ért és a Bosch pollenszűrőt.
A Splash -be Herth+Buss Jakoparts szűrőket és Mann olajszűrőt vettem a FilterAbc-ben (az van itt helyben és a legolcsóbb áruház), remélem, hogy beválik.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Ha már ez ilyen szerviz fórum rész féle
Kikérném a véleményetek ablaktörlő ügybenVettem én HELLA ablaktörlő lapátokat, univerzális
[link], [link]
Gondom az hogy a lapát felső része aszimmetrikus, de viszont a multi felfogatórész két irányba is rápattintható
Tehát ha így pattintom és ha úgy akkor bármelyik oldala lehet a szélvédő alsó része feléNézettek már rá a képekre hogy szerintetek jól áll ez így, vagy fordítva kellene?
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
(#9977) Qru
Köszönöm a megerősítést, akkor így marad
De azért ilyett nem vártam a Hella márkától.
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
pepucs
tag
Sziasztok!
Motorkerékpár olajoknál a Jaso Ma, viszkozitáson és synth./ásványi-n kívűl kell még valamire kifejezetten figyelni? Számít egyáltalán egy régi vasnál, hogy ásványi vagy synth.?
SV650 2002-be kiszemeltem a Liqui Moly 4T Synth 10W-40 Street Race-t.
Elsőre nekem úgy tűnik mintha kisebb lenne a szórás mint az autóknál. Az egyik nagydumás szerelő még a sokmilliós nagyvasakba is feltűnően olcsó mannolt rak."azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Motion_Blur
félisten
Mai olajcsere "parasztba", már ami a rámpa hiányának megoldására született (2011 Jetta, 1.2 TSI, 190e km)
7-8e km körül mindig cseréltem eddig, most sajnos eljutottunk majdnem 13e km-ig (fél év alatt), meg is látszott az olajon (bár ez már a szűrőből csurdogált ki, de a teknőből se jött le sokkal szebb):
Légszűrőben 1 év / 20e km volt:
Tools:
És a legjobb része
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
Legjobb olaj!
-
pepucs
tag
Miért kerülnéd az ásványit?
Az előző tulaj Repsol 10w40 Ásványival használta, most van az aktuális olajban 5000km, elvileg 6000-nél kell cserélni de lehet előrébb hozom mert kapta az ívet."azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
tibbike01
őstag
válasz Motion_Blur #9980 üzenetére
Grat, szép munka! A levegőszűrő nem vészes, szerintem ráérsz 2 évente/40ezrenként cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
Api SF vagy SG t kell tudnia, ha jó helyen néztem. Ami egy semmi, mert ezt ma már minden olaj túlszárnyalja. Érzelmi alapon is választhatsz bele olajat. Amelyik márka szimpibb vagy szebb a dobozon a grafika.
Nekem a repsol nem olaj, egyszer volt benne, az első perctől kezdve nagyon nehezen kapcsolt a váltó. Én mindig ősszel cseréltem, télen is megyek vele ha lehet, de keveset. És hogy tiszta olajjal álljon. Gondoltam majd tavasszal kidobom belőle, de elmentem motorozni és szétszakadt a 3as fogaskerék, vitte az egész blokkot.
Aztán pár évre rá csak repsol teló olajat kaptam, nyikorgott a két teló ahogy rugózott. Kivágtam belőle, semmi mással nem csinált ilyet, volt már benne valvoline, agip, motul meg egyszer valami szar molos a benzinkútról. Azzal se nyikorgott csak a 10esnek mondott viszkozotás 2,5W-hez hasonlított és nem csillapított.
Motul volt azóta a motorban mindig 5100. Haver Pegasojába öntöttünk, kérdeztem, hogy milyen mondták könnyebb kapcsolni. Én is ezért használom, mert feltűnő volt. Kipróbáltam a 7100at, de csak azért mert eladott motor után olcsón átvettem, nem érzödött jobbnak.A liqui jó lesz csak ne mannolt, repsolt vegyél bele ha szeretnél vele sokáig motorozni
Inkább jaso ma2-t szoktak ráírni, de nem néztem utána mi a különbség.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Majd utánaolvasok, de szerintem ez nem fedi a valóságot, igazából régebben már ráolvastam és annyi maradt meg, hogy jó nekem az ma2 is.
Valami olyasmi van, hogy régebben ma meg mb volt most meg az ma- t osztották ketté ma1 és ma2 re, de hogy melyiket kell enni meg inni attat nem vágom séróból. De gondolom a modern motorok miatt van. Föszerepben a katalitikus konverterrel. De ez csak tyipp.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
pepucs
tag
Örömmel olvasom, hogy mégse egyszerűbb a történet mint az autóknál. Akkor az LM a héten belekerül. Persuader ha jól látom egy 125-ös géppel jár.
Azért az meglep, hogy amerikába minden "motor motorba" Rotella dízel olajat tesznek és gond nélkül mennek vele, SŐT fórumokon még ajánlott is az ára miatt.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
-
pepucs
tag
Azért írtam "szerelést" mert többhelyen is hasonló a vélemény róla de személyesen nem ismerem és még nem voltam nála sose... Fater gépészmérnök és autószerelő, ő is azt mondja hogy bőven van mit áttekerni a videókba de sokszor magyaráz jókat szereléssel kapcsolatban.
Kicsit megosztó jelenség mint Dodor.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #9973 üzenetére
Végre nekem is megjöttek a szűrők.
Neked is mezei papír dobozban volt az S-Cross gyári levegőszűrő (a matrica szerint eredeti SGP)? A Bosch meg a pollenszűrő.
Azért a Suziku Szlaukó kicsit eljátszotta a bizalmamat. Ahogy megrendeltem a termékeket a webáruházból, jött az e-mail, hogy csak drágábban tudja őket adni, mivel áremelkedés volt.
Hiába írtam, hogy a webáruházban ennyiért volt, nem érdekelte őket (kb. 1500Ft-tal többet kellett fizetnem). Nem mondtam vissza, mivel máshol meg hiánycikk.TommyY
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest